Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JosNevejans

250W MH/HPS Fruit Spirit, Eerste kweek

Recommended Posts

ik zou toch zo graag zien dat je je electra eerst eens onder controle krijgt...

 

Niet zoveel water geven! ze staat veels te nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheGanjaMan: Thx ;-) nu hopen dat er niet te veel fout gaat eh :-D

 

@whazzup: Hoe bedoel je? De zekeringen?

Ik heb wel m'n vsa al op een baksteen van de kastmuur weg geplaatst dus dat is al in orde...

Ga nu 2 dagen geen water geven :-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit nu heb ik je hele setup eens kunnen door lezen hier ,

alles ziet er goed uit voor zover ik kan zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx John Beton

 

Heb nu 2 dagen geen water gegeven (net voor de foto wel)... het plantje is nu op dag 5...

Mij lijkt alles normaal... lamp hangt op 20cm (250W MH) en de temperatuur is 's min 22 zonder de lampen en max 31 met de lampen aan... ik weet wel niet echt hoeveel water ik mag/moet geven, geef daarom het grootste deel langs onderen... Doe er nu ook al beetje start-up voeding bij van plagron...

 

pic's:

 

gallery_26912_10956_2107108.jpg

gallery_26912_10956_314894.jpg

 

Lijkt jullie alles normaal? plantje is nu net geen 4cm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jos

 

ga je nog een relais plaatsen of hoe zit dat?

planten gaan snel nu, groeit als kool als ze eenmaal boven zijn :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jos,

 

ik zou stoppen met water geven van onder af...

helemaal nu het nog niet eens een echt plantje is , gewoon met de planten spuit lichtjes water geven... misschien beetje wortel stim erbij een drupje of 2 ...

 

en een paar dagen wachten tot je grond weer beetje droger is...

 

dan sproeien tot je echt een beetje plantjes krijgt en dan zien we weer verder..:popcorn:

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nog steeds erg nat, zou effe zuinig aan doen met water geven :popcorn:

voor de rest staat 't er vrolijk bij, succes..

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabizznis: Ja ben was dat wel van plan ja. Maar in de gewone zaken zoals brico/gamma/... vind ik niks (enkel zekeringen e.d.) of moet ik zoeken onder een andere naam dan relais?...

Ik zal me er op voorbereiden :-p

Ze is nu nog maar 5 dagen dus vind dat ook al vrij snel hoor :-D

 

@Mr. Stuck: Oké, zal geen water meer langs onderen geven... Gewoon met de plantenspuit dan :-p

Mag ik dan op het plantje zelf spuiten als de lampen aanstaan?

Ze heeft nu al geen water meer gehad van vrijdagavond dus ze stond echt droog maar heb net voor ik de foto nam effe wat water gegeven... Had misschien beter eerst de foto genomen :-D

Bedankt voor de vele tips maat!!

 

@SmokeyB: Oké, thx man ;-)

Ik zie het plantje zo graag dat ik het gewoon zeker geen dorst wil laten leiden maar zal dat niet meer mogen doen^^

Bedankt smokey...

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geordend zeg :-p

Bij mij moet het natuurlijk allemaal iets compacter hé ;-)

Ja, ik ken een relais en weet wat het doet maar vind niet echt 1tje :-s

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is trouwens geen foto van mij, maar eentje van smokeyb...

deze man heeft er genoeg verstand van hehe :popcorn:

de reden waarom ik wel van onderen water geef, is dat beestjes/ongedierte graag in een natte bovenlaag zitten en zichzelf voortplanten, als je de bovenlaag droog houdt maak je het ze moeilijker om te kunnen overleven.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol... Nice... Ik ga het voorlopig dus toch zonder relais doen... het enige wat er kan gebeuren is toch dat de lampen 24h aan zullen staan of 24h uit zullen staan als ie het begeeft, niet?

Ahjah, dat lijk me inderdaad een goede reden ;-)

Maar geraakt je water dan wel zeker aan je wortels? of gaat dit enkel als je plantje al volledig geworteld is?...

 

Thx cannabizznis

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ergste is dat je zooi in de fik vliegt, en je dus helemaal opnieuw moet beginnen :popcorn:

en als je niet thuis bent, zal er waarschijnlijk ook politie en brandweer aan je deur staan..

maar dit is het ergste geval, het kan natuurlijk mischien/toevalig ook goed gaan. :)

 

relais

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de elektra moet je niet bij mij zijn sorry,

 

over dat plantenspuiten gebeuren je moet gewoon de grond nat spuiten lichtjes een paar x per dag... en je hokje beetje sproeien ...

 

zaadplanten hebben weinig lv nodig vergeleke met stekken...

 

gewoon niet te veel water geven , dat doe je dus door middel van paar x per dag spuiten een beetje ...

 

en ja van onder of bovenaf water geven is voor iedereen verschillend...

 

ik geef gewoon van boven af water...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabizznis: Dat in de fik vliegen is dus het laatste wat we willen!!! :-p Heb nu al 750 euro (of zelfs al meer) in m'n kast gestoken, heb niet echt veel zin om nu zo weer te beginnen met vanalles te bestellen en aan te sluiten moet ik wel toegeven...

 

@Mr. Stuck... goed plan... zal het zo'n 2 keer per dag doen... :-p

Ben inderdaad blij dat ik geen stekken heb want m'n luchtvochtigheid is meestal maar 15%...

 

Bedankt voor de reacties mannen :-p

 

En ik vind het trouwens echt raar dat een 3500W-schakelaar nog geen 250W zou aankunnen!!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ie wel aan...

 

alleen wat hun bedoelen is veiliger....

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_13095_6597_1933226.jpg

 

Hey das m'n vorige kastje :popcorn:

 

Zou wel een relais kopen, zo duur is 't niet... paar tientjes hooguit :)

Ben je klaar ook en kan je een stuk beter slapen...

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

smokeyb, :) vond het een mooi voorbeeld hoe het ook kan :popcorn:

@jos de eerste weken geef ik 2 x in de week van bovenaf zodat ze bij het overpotten, overal wortels heeft zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iedereen :-p All right, all right, nu ga ik zeker niet meer goed slapen... ga hem vanavond nog bestellen ;-)

Ga ook meteen wat andere dingen bestellen die ik nog nodig had...

Van die andereindhulzen bv, heb je daar zo'n adereindhulstang voor nodig of niet? heb dat nog nooit gedaan dus weet niet hoe het werkt...

 

@SmokeyB: Inderdaad hét perfecte voorbeeld maar daar heb ik gewoon de plaats niet voor :-s Maar de kans is groot dat ik na een paar kweekjes een nieuwe kast koop en alles daarin plaats op een betere manier ;-)

 

@Cannabizznis: Oké, zal ik ook doen :-p

 

Thx iedereen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je ook een tang voor nodig... of je moet harde draad gebruiken.

dan hoef je geen adereindhulzen te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
of je moet harde draad gebruiken.

dan hoef je geen adereindhulzen te gebruiken.

 

Bijna al m'n draden zijn harde draden :-p Juist die dan nog vervangen ;-)

Dik in orde xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel lampen hoeveel watt en wat voor lampen als je dan toch die relais gaat aanschaffen

ik persoonlijk gebruik 2.5 caree of zo iets

dan een relais heb ik niet .

 

maar heb al wel last gehad van een warm kabeltje en deze dreigde door te smelten dus die is bij mij vervangen

als je over de 150 watt gaat en meerdere lampen dan toch best een relais steken .

 

 

want als die schakel klok door brand staan of je planten 24/24 onder licht of je klok brand door en je huis brand weg :popcorn:

 

dus veiligheid is nr 1

deftige weed komt op de 2e plek.

 

heb snel ff gelezen 250 watter hps als je geen relais hebt fix er maar 1

 

 

en als je niet weet hoeveel water te geven ga naar een apotheek en vraag steriele spuitjes

eentje van 50 ml en eentje van 10 ml zeg dat het is voor een katje of een hond te voeden en die grootste vullen en dan

de eerste dagen gaf ik per plantje een 20 ml tot 50 ml water

is meer als genoeg hangt ook beetje af

van de warmte in je hok naar mate ze groter worden mag je ze meer geven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is dacht ik wel duidelijk john, zelf ook eerst wat lezen voor je een post doet he :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terwijl mijn eerste kweekje nog beginnende is heb ik wellicht geen recht van spreken, toch MOET ik hier even op reageren aangezien je ongeveer dezelfde ruimte/kast en hps als ik ga gebruiken.

 

 

In mijn bouwverslag heb ik enkele varianten gegeven op alle mogelijke indelingen in mijn kast. De uitvoering met elektra aan de onderkant werd hier op het forum geheel afgebrand. En terecht, want afbranden gaat het zeker als je toch eigenwijs door blijft prusten zonder relais en alle adviezen hierboven in de wind blijft slaan.

 

Koop een Davin schakelkastje van een paar tientjes en je slaapt veilig. Hang de brandblusser gewoon recht op, als het niet past maak je gaatje in je kast en laat je m uitsteken, ging bij mij ook prima. Aangezien je ook met een herrie probleem zit zal stealth kweken niet jouw voornaamste reden zijn, dus maakt het ook niet uit als er een blussertje uit de kast uitsteekt. Als de sprinkler maar netjes boven de electra steekt.

 

Hoe onveilig de elektra dan ook, het meest gekke is toch wel die afzuig en inlaat precies andersom. Duizenden en duizenden kweekverslagen hier op het forum, en niet een met eenzelfde setup als de jouwe. Dan zou er toch een lampje moeten gaan branden zou je denken, tenzij je zelf helemaal overtuigd bent maar daar lijkt het hier niet op. Het wordt wel een hele stevige afzuiger die jouw plan gaat laten werken!

 

Je zegt dat die kast niet om te draaien is, omdat de indeling van de kast niet kan veranderen. Gek, want je kan m blijkbaar wel half doormidden zagen om je filter te laten passen. Waar een wil is is een weg, dus die kastindeling kan gewoon gedraaid. Je wil om te kweken is groot, gebruik het verstandig zodat je er nog lang en vol van kan genieten ipv kort door allerlei problemen.

 

 

Begrijp me niet verkeerd, het is positief bedoeld want nog heel even en wij zijn 250W-collega's, en ik zou wel graag zien dat mijn medekwekers ook goed van start gaan. En dat ga je zo niet, dat kan ik vanaf hier als leek al zien. Het kan allemaal vrij simpel en hoeft niet hight-tech, maar veilig moet het ten alle tijde zijn. Die veiligheid wordt hier op het forum er ook altijd en overal ingepeperd, hou je daar dus gewoon aan dan kunnen wij ook nog lang van je kweekverslagen genieten. Op het relais na heb je alle spullen al in huis, het moet alleen even anders aangesloten worden.

 

 

Kom op Jos, gooi je haren los en de beuk er even in, je kan het!

 

 

Indicaan :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...