Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ziehier een foto van de hoofdtop. Ik heb inmiddels een microsccop besteld om de trichonomen te bekijken. Hij moet uit de VS komen dus dat kan nog wel ff duren.

 

Probleem is nu dat ik (denk ik) rot heb ontdekt... bij 3/4 topjes zat op de helft van de top een bruine substantie (bruine pulp van bladeren). Dus ik vrees dat dit rot was.

 

Rijst bij mij de vraag: als eenmaal de rot is ingezet, valt er nog wat aan te doen? Ze staan nu lekker in de wind dus hoop op het beste.

 

 

 

gallery_24053_10890_1664500.jpg[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen!!!

 

Alles wegknippen wat bruin is, en het beste is iets eromheen ook nog weg halen.

Pijnlijke situatie, maar is niet anders..zou er trouwens ook NU mee beginnen als ik jou was.

 

Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb inmiddels een microsccop besteld om de trichonomen te bekijken

 

mag ik vragen welke ?

linkje ofzo

 

ik kan de foto niet vergroten trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bij dealextreme hebt besteld komt het uit HongKong, en de laatste tijd duurt het leveren ca 10 dagen. is mijn ervaring.

 

veel succes met het preventieve knippen, maar meestal zet het wel door, ben ik bang voor.

hou het goed in de gaten.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraag me af of die goed werkt

 

bedoelde dat ik niet op foto kon klikken om ware grote weer te geven

 

Waarom niet?

100X moet toch echt wel genoeg zijn, aangezien het met een goede loep/vergrootglas ook al te zien is!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagenoeg dezelfde, alleen 50x vergroting. Werkt hetzelfde en na 1 werkdag (als je op tijd besteld de volgende dag) thuisbezorgd!

 

KLIK

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

conrad is zoals gewoonlijk weer is niet klikbaar

 

hoe zit het met verzend kosten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van Hong Kong werkt bij mij heel goed, wordt gratis opgestuurd en als ik mij niet vergis had ik hem op 7 dagen. In ieder krek de dag dat ze hadden voorspeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
conrad is zoals gewoonlijk weer is niet klikbaar

 

Zat een bug-je bij conrad, werkt nu wel :P (als het goed is)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baal wel een beetje... de planten staan sinds 20 juli in de bloei. Echter nog niet 80% van de haartjes zijn bruin en de trichomen zien er nog niet amberkleurig uit. Kan nu niet veel langer wachten, omdat er aardig wat rot aanwezig is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet balen....., dat is jezelf bestelen! :lol:

Oogsten die hap! ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ;) .... je ben lang genoeg lid om te kunnen weten dat je kan spuiten tegen rot( das een pers.keuze)....of verduisteren of een vroegsoortje te nemen....of onder een lamp binnen gaan afbloeien....( als je plant in een pot/kuip staat )

je hebt nog opties dus...

volgend jaar een beetje beter inlezen en op naar die top oogst :lol:

succes

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb er 1 besteld dus ben benieuwd of het iets is. Verzendkosten zijn duurder trouwens dan het artikel zelf :lol:

En ? Hoe bevalt-ie ? Is-ie een beetje scherp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baal wel een beetje... de planten staan sinds 20 juli in de bloei. Echter nog niet 80% van de haartjes zijn bruin en de trichomen zien er nog niet amberkleurig uit. Kan nu niet veel langer wachten, omdat er aardig wat rot aanwezig is...

Dan is het wel erg traag bloeiende soort,normaal gesproken zijn de meeste soorten die eind Juli al bloeien inmiddels alwel klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan is het wel erg traag bloeiende soort,normaal gesproken zijn de meeste soorten die eind Juli al bloeien inmiddels alwel klaar.

 

Dat is 6/7 weken bloei?

Zeker buitensoortjes zijn dan zeker nog niet klaar!

 

Liever een weekje of tien:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Oeh.. Dan heb ik niks gezegd :lol:

Ben niet zo'n wiskundig talent...

Edited by Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://gallery_24053_10941_1500464.jpg[/img]

 

Beste allemaal,

 

Ik heb besloten de zaag erin te zetten. Nu las ik op het forum dat je ze het beste drie dagen zo uit kunt laten hangen (ivm suikers). Zo gezegd zo gedaan. Moet ik hem na die drie dagen helemaal kaal halen? Dus alle bladeren eraf en zo twee weken laten hangen?

 

Of is het verstandig om alle takken eraf te knippen en de takken allemaal uit te laten hangen?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nu alle echt grote bladeren er af halen, en de plant zo helemaal later drogen.

Nu met al het blad eraan heb je meer kans op rot, ik zie ook geen ventilator oid. staan?

 

takken appart ophangen kan ook gewoon! Maar geeft iets minder '' suikers enzo '' .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...