Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Whiteindo

Toppen knippen

Recommended Posts

HEY!

 

ik heb een vraag, bij mijn plant zijn bij somigge toppen de haartjes al bruin dus klaar,

 

maar bij somiggen ook niet, dus is het erg als ik vast paar toppen er af haal? en ga laten drogen?

 

kan trouwens ook niet wachten daarom ook:$ hopelijk snelle reacties want wil gelijk beginnen!;)

 

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een foto en is het een buiten plant of binnen

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto camera is toevallig kapot:S:S maar het is buiten. maar de haartjes van somigge toppen zijn gewoon echt bruin dus klaar,

en somiggen niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt door de regen dat ze bruin worden, niet omdat ze uitgebloeid zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, de kleur van de haren is niet relevant bij een outdoorkweek, zelfs bij een indoorkweek is het niet altijd een juiste indicator van rijpheid ;)

 

je kan beter naar de trichonomen kijken :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

trichonomen ? bedoel je daar de thc mee? of er veel thc op zit? want zit namelijk veel op ja:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, en nee. Met een vergrootglas naar de thrichoromes kijken. Als ze melkachtig van kleur zijn met een paar bruine is het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een paar toppen eraf haalt moet ie moeite doen om het weer te helen en daar gaan dan veel energie heen net als jij je been eraf haalt moet het nog helen kan je niet in een x alles doen dat is met planten net zo daarom als er een strom is geweest en er van een plant veel takken zijn afgebroken duurt het meestal langer tot ze in de bloei gaan naar mijn ervaringen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het ook altijd hoor.

Alvast een paar toppies snoepen.

 

Je moet natuurlijk niet de halve plant kaalknippen, of de hoofdtop oogsten en de rest laten staan.

Maar een beetje die kleinere topjes van onder, waarom niet.

 

Je plant zal z'n energie niet gaan stoppen in het helen daarvan, want de plant weet zelf ook wel datie na het bloeien zal sterven.

Daarom zal er eerder energie in de toppen worden gestoken ( net als de theorie achter dieven) dan in het genezen van ( erg kleine ) wondjes.

 

Gewoon de takken en bladeren laten zitten, en alleen de topjes eraf knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trichonomen ? bedoel je daar de thc mee? of er veel thc op zit? want zit namelijk veel op ja:P

THC kun je niet zien. Dat zijn moleculen.

Wiki (uitgebreider dan de growguide uitleg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er nog een andere manier om makkelijk te zien of ze klaar zijn? want ik heb er niet zo heel veel verstand van,

dat ik met een vergroot glas kan zien of het goed is

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalender erbij pakken en na 8-9 weken zichtbare bloei oogsten, maar het is veel beter om naar de plant zelf te kijken, het klinkt moeilijker dan het is

Share this post


Link to post
Share on other sites
is er nog een andere manier om makkelijk te zien of ze klaar zijn? want ik heb er niet zo heel veel verstand van,

dat ik met een vergroot glas kan zien of het goed is

 

Kijk naar het plaatje boven je post...

Dan heb je geen verstand nodig om het te zien.

 

Kleurtjes kijken is het, meer niet.

 

Doorzichtig/wit = wachten.

milky wit = wachten voor een ''highe'' oogst.

Combi = het beste. ( in mijn ogen)

Amber = Iets te ver/het beste als je een stonede wiet wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik snap het, dankje allemaal alleen 1 ding, ik heb een vergroot glas alleen dan zie ik het plantje gewoon groter? inplaats van die dingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je houdt je vergrootglas 1cm van een top, en dan kijk je erdoor met je oog tegen de loep, en zie je alleen je plantje groter ? Vreemd vergrootglas heb je dan.

 

Om het een beetje deftig te zien moet-ie toch wel zo'n 10-15x vergroten geloof ik.

 

( nb. Ik zie in m'n BB'07 verslag dat ik een 20x loepje gebruikt heb om foto's door te nemen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk niet peptalk, het doel van de plant is zoveel mogelijk toppen te krijgen die bevrucht kunnen raken en bij mannetjes zoveel mogelijk stuifmeel want hun doel is voortplanting net als elk dier en elke plant op de aarde.

en dus niet om dikkere of grotere toppen te krijgen maar meer.

 

maar die kleintjes die sluit ie eerst af en dan moet die opening dichtgroeien oftewel helen en dat kost energie.

hoe meer je dat doe hoe meer je de bloei vertraagd misschien niet veel maar elk beetje meer is mooi mee genomen lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Heb eens een test gedaan met 2 ww planten. 1 met gesnoepte topjes en 1 in een keer laten afbloeien. Beide waren tegelijk klaar.

En toch schaar ik me ook niet achter de theorie dat er energie verloren gaat in het wonden genezen.

 

Ten eerste omdat het volgens mij gestuurd word door 2 heel verschillende hormonen(met verschillende energie behoeften), en ten tweede omdat een plant van 2 vierkante meter echt niet merkbaar veel energie verliest als er 10 steeltjes van 5mm doorsnee worden afgeknipt.

 

Maar ach, al zou het wat schelen ik vind het die voorproefjes meer dan waard:)

Soms doe ik het zelfs een paar weken te vroeg, dan rook je die wiet ( ja ja, onrijpe wiet) en ben je toch wel redelijk stoned/high.

Als die plant dan is afgerijpt, ben je extra blij aangezien die wiet nog eens een keer zo sterk is:)

Edited by Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het snoepen pas tijdens het knippen/drogen(aangezien natte wiet in de vaporizer ook wel wil verdampen)

denk niet dat de plant erg veel nadeel zal hebben van een paar kleine topjes, maar je verhoogt er wel het risico op infecties voor de plant mee, en ik vind het snoepen niet echt nodig dus doe ik het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had dit jaar 2 big bangs en had rond de 80gr. en heb ong. 15gr. verkocht ofzo en rest zelf gesmoked en heb nu nog maar 7 gr. over ofzo :verrygood dit was mn eerste oogst en ik wou nog cure in potte maar daar is niks van gekome haha :) volgend jaar heb ik 12x Purple widow hopen dat ik dan toch meer dames heb en meer :P

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah :verrygood wat goed zeg ... en wat had dit te maken met een anderhalve maand oud topic dat gaat over of het niet goed is om te snoepen van je oogst voordat die klaar is... :P

 

i'm getting old :)

 

succes met je ww's volgend jaar ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

PW's he;)

 

En je word niet oud, hij heeft duidelijk teveel geblowd.

Zoals hij zelf al zegt, 80 gram - 15 - 7 = 58 gram.

 

Nou weet ik niet wanneer hij geoogst heeft, maar veel vroeger dan een maand zal het niet zijn. ( incl. droogtijd)

Is toch een maand lang elke dag 2 gram wegsmoren.

 

Er zijn er die meer blowen, maar als je normaal gezien niet beschikt over zoveel wiet, kan het in je bol gaan zitten eh;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...