Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lesley

spint

Recommended Posts

Hallo, ik heb een stekjes gekocht in ********

Spijtig genoeg kon ik deze in de zaak niet bekijken, toen ik in mijn auto stapte reed de eigenaar snel door (sluitingstijd) ;)

Merkte ik op dat al de stekjes onder de spint zaten!

Heb zo spoedig mogelijk verse look geperst,in water 24u laten interkken.

Zo heb ik ze meerdere malen bespoten, geen resultaat. Dan hebbe ze mij aangeraden voor biologisch produkt voor spint, trips,rupsen, dus eigenlijk goed voor alle beestjes.

Zo heb ik al 2 bussen opgespoten en nog steeds geen resultaten!!!

Mijn miekes staan ondertusse al in bloei en ze verslechteren met de week!!!

Wat kan ik nu nog doen om ze te redden??

aub Vriendelijke groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker handig dat je de naam vd shop erbij zet.

FF weg editen.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad lekker handig zal ie leuk vinden ;)

 

En stel je even voor zoals gevraagd word van je als je je aanmeld.

 

En spint behandelen als de boel al in de bloei staat is gewoon bestrijden met roofmijt

Spuiten zal ik niet meer doen. Mocht het nog in begin fase zijn kan je BAC plant vitality gebruiken dit heeft bij geholpen en is ook niet zo duur.

 

Succes en pas je bericht ff aan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuiten met p.v.p, brimex en roofmijten uitzetten, als het goed is overleven de spintje dit niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar foto's als je zegt dat ze per week verslechteren.. want dat is weer zo typisch dat spint ergens de schuld van krijgt terwijl er meer aan de hand is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMNEES lees ik nou goed dat jij OPKOMT VOOR DE SPÏNT ;)

 

maar idd zou er mee aan de hand kunnen zijn, gezien ikzelf vaak spint heb in de dames, en ze pas eind week 7 eruit heb(vertim als redding)

en de opbrensgst blijft gewoon goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja, ik weet niet of de planten er super bij staan maar onder de spint zitten, of dat de planten een ander probleem hebben en ook onder de spint zitten

dussss foto's?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik weet niet hoe ik hierop de foto's krijg.. Maar ik ben er 100% zeker van dat het spint is hoor.

Aan de onderkant krioelt het van de mini zwarte puntjes.. en op de bladeren zie je het ook. witte puntjes overal!!

De topjes groeien totaal niet meer. Ik heb er nog maar eens lookwater op gespoten, maar helaas

Dus hoe krijg ik er foto's op??

 

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx..ik heb foto's bij mijn gallerij kunnen zetten, maar mensen, ik snap eerlijk gezegd de balle van deze site.

Sorry guys.. ;)

Ik heb ook nog Polysect gebruikt voor de beestjes maar ze blijver erop zitten.. !! Dan nogmaar eens met lookwater, vers, 24u laten weken in lauw water.

De bladeren zijn helemaal geel aan het worden, geef ze nu ook Fosfor Plus van Hesi. Niets brengt ze er bovenop... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van de spint :P

alleen heb het ooit veel erger gezien, dus aanpakken die spint ;)

zie nog geen webjes over de topjes wat anders nog wel gaat komen ;)

 

gallery_27932_10913_227509.jpg

 

gallery_27932_10913_252261.jpg

 

gallery_27932_10913_1198850.jpg

 

gallery_27932_10913_2210927.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de berichtjes uit het andere(per ongeluk geopende,neem ik aan) topic hiernaartoe verplaatst.

Ging alleen even fout bij het laatste berichtje van Amnees,excusez moi. :P

Doe ook niet zo vaak wat samenvoegen,dus was ff puzzelen. ;)

 

Grtz. Aad

 

ps @Lesley

Oh ja ik heb ook even de naam weggehaald in je eerste post,gaarne geen herhaling daarvan! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja die bleef achter bij dat topic mijn berichtje.. maargoed ik kan je 1 ding vertellen.. die spint heeft helemaal niks te maken met je gele blad, en je kleine topjes.

 

dat bedoelde ik ook met m'n berichtjes van 15 september!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de berichtjes uit het andere(per ongeluk geopende,neem ik aan) topic hiernaartoe verplaatst.

Ging alleen even fout bij het laatste berichtje van Amnees,excusez moi. :lol:

Doe ook niet zo vaak wat samenvoegen,dus was ff puzzelen. :D

 

Grtz. Aad

 

ps @Lesley

Oh ja ik heb ook even de naam weggehaald in je eerste post,gaarne geen herhaling daarvan! ;)

 

 

haha :P

 

 

 

 

Hahahahaahahaaa Ik eigenwijs???? gewoon omdat ik de fucking naam van die klote zaak er mee op zet ofwa??? Hahahahahaaa

Neenneee ik vraag een klein beetje hulp en jij vind me eigenwijs?? waarom zou ik vragen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vraag om een Ban! Newby ga nu geen mods bashen hier, het is net de Nederlandse staat, je trek altijd aan het kortste end haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie noemt jou eigenwijs dan?

 

jij leest mijn handtekening en je voelt je aangesproken!

 

simpel voorbeeld van "WIE DE SCHOEN PAST TREKKE 'NM AAN"

 

je weet zelf niet waar je mee bezig bent!

als je, moge god allah en buddha zelf je behoeden, ooit gepakt wordt ben jij zo eentje die gaat zitten janken en iedereen die je erbij kan lappen verraad om zelf zo schoon mogelijk uit de strijd te komen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees blij dat je uberhoupt stekken kreeg....ik ken dr, die wachten op....

 

en spint en tmv krijg je er gratis bij..whats new :) ?

had je geen btw bonnetje dan B) ?.....dan mag je binnen 3 dagen ruilen ;)

 

 

kan je het beter... maak je toch lekker je eigen stekken... :D

 

al een paar weken in de bloei... en dan een stekken boer iets kwalijk nemen :P :D ....sorry hoor kmoet ff lachen....

 

vreselijk dat je moed-willig en schaamteloos die naam van, citaat: "die klote zaak" op internet zet....dat zegt heeel wat over jou... :lol:

Kdenk dat je hiermee weinig vrienden gemaakt heb hier op wf....

 

gr en veel succes met je zooi... :D

Carpie

 

ps: Chriet...vind je mij ook eigenwijs ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn zo slechts wegens een voedingstekort gezien je licht gele bladeren. Dit komt denk ik doordat je medium veels te klein is,

zodoende hebben je wortels de buffer in een notime opgenomen met alles gevolgen van dien.

 

 

de spint heeft niks te maken van het verslechteren van je dames op de foto.

Dus het licht echt aan jezelf.

 

Ik denk dat dit een mooi slot woord is van dit Topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maak je toch lekker je eigen stekken... :lol:

Lache weer een bash topic, hoelang zal het slotje duren?

 

Spint en andere shit heb je gewoon ZELF in de hand, als de stekken rot zijn koop je ze niet of ga je meteen de volgende dag terug!

En waarom bestrijd je ze 1x als je ze binnenkrijgt, zet je ze daarna in bloei en vervolgens wanneer ze in bloei staan (zo'n 10 dagen later meestal) ga je opeens para doen over spint?

Je hebt ondertussen al een voedingsprobleem en daar geef je die lieve kleine spinnetjes ook de schuld van?

 

Je hebt nu 2 opties, 1: roofwantsen uitzetten

2: alles leegtrekken en goed ontsmetten, ALLES maar dan ook alles, de ruimte, de potten, omgeving/kamer/huis... en zorgen dat de inkomende lucht gefilterd wordt!

 

En zoals Carpie zegt, maak eigen stekken, ik heb elke 2 weken rond de 20 stekken uit 1 moederplantje, eigenlijk teveel maar je kan geen halve moeder houden he...

Dus eigenlijk een luxe probleem, en wat kost het me aan tijd en werk?? Bijna niks! (stekkenblokjes, propogator, stekkengel, scherpe mesjes, kleikorrels voor vochtig houden en een plantenspuit die mist achtig sproeit...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles leegtrekken is wat overdreven groengoud ;) :P

heb ooit een 3 plantjes compleet ingepakt gezien, nu maand later....

niks geen spoor te bekennen van de spint..

is wel in een kas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps: Chriet...vind je mij ook eigenwijs :lol: ?

 

 

haha,

mijn hantekening is voornamelijk een geheugensteuntje voor mezelf om soms ook iets van anderen aan te nemen en om niet altijd te geloven dat alles is zoal ik het zelf zie......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...