Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

2x Amnesia in scrog onder 250w hps

Recommended Posts

Hey Ooggetuigen,

Die dames gaan als een speer nu, dat zal de komende dagen flink buigen en binden worden :wacko:

D'r word flink geluld met deze plantjes, allemaal wilde verhalen krijg ik te horen van ze haha!

Amnesia is toch vaker sativa dominant? Of zit ik er naast?

Groetjes SmokeyB

 

Klopt, daarom ga ik er ook meer in geloven dat de mijne meer naar indica nijgen te gaan, die rqs zaden en niet te vergelijken zijn met echte goede amnesia haze (sativa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie: thanks man <_<

 

@Ooggetuigen: Eerlijk ken ik niet echt de oorsprong van Amnesia, dacht altijd dat het Sativa dominant was...

Maar vergis je niet hoor, sativa soortjes kan je in de groei ook laag houden met veel internodes (kijk maar naar m'n laatste ronde met cheeseberryhaze) totdat je de klok omzet en dan spuiten ze omhoog :wacko:

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan mooi man en zijn ook mooi donkergroen. Qua blad zijn ze wel iets mee sativa dan die CBH, vind je niet?

 

Ik had ook al even gezocht naar de achtergrond van amnesia en amnesia haze. Het is een van mijn favorietjes. De meeste amnesia kweekverslagen zijn verslagen vanuit stek, en mischien is dat ook wel de enige goede manier om aan die snelbloeiende variant te komen, ik heb begrepen dat als je vanuit zaad kweekte er maar enkele pheno's binnen 9 weken klaar zijn en dat op een van die vroegbloeiers is doorgekloond.

 

Ik vermoed dat de amnees die SmokeyB hier kweekt de gewone Amnesia is, een kruising tussen 50% original haze, 25% Skunk#1 en 25% NL5. Voor zover ik heb begrepen al wil je deze vanuit zaad kweken moet je de hy-pro amnesia hebben (regular only), de clone-only die daarvan in de rondte gaat onder diverse namen is daar een van de pheno's van. Maar met stekjes weet je het nooit natuurlijk, maar zou goed kunnen dat Smokey hier nu 2 kloontjes van heeft staan. World of seeds en RoyalQueen verkopen ook amnesia zaden, maar dat lijken niet de echte amnesia's te zijn met het karakteristieke amnesia smaakje.

 

Voor de amnesia haze geld een langere bloeitijd, de originele breeder hiervan is Soma, daar zitten nog meer haze invloeden in.

 

 

netje gaat in elk geval wel volkomen denk ik,

 

Groet Indicaan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

Thanks voor de info over dit soortje :wacko:

Wat ik heb gegrepen is dat deze stekken in 9 à 10wkn klaar is.

Ze zijn in ieder geval lekker aan 't doorgroeien nu, zal morgen weer een foto-update plaatsen....

Morgen is het ook weer voedertijd, ze hebben er weer zin in.

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 dgn 12/12

 

Goedemorgen medekwekerts,

Zoals beloofd een foto-update :wacko:

 

Humboldt

gallery_13095_10858_1170013.jpg

 

gallery_13095_10858_610311.jpg

 

Advanced

gallery_13095_10858_1177715.jpg

 

gallery_13095_10858_1086262.jpg

 

En een gezamelijke shot

gallery_13095_10858_2383781.jpg

 

Zoooo en nu weer gauw naar m'n werk, laters!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dgn 12/12

 

Goeie avond allemaal,

Na een korte afwezigheid (beetje druk gehad, zowel prive als op 't werk) ben ik weer terug met een update....

Zoals jullie hieronder zien gaan de dametjes lekker en zien er gezond uit, ze genieten allebei van hun mooie voedingslijn <_<

Zit er toch aan te denken om misschien eerder de HPS erin te draaien omdat ik bang ben anders m'n gaas niet geheel vol te krijgen, weet ook niet echt hoe lang dit soortje doorgroeit maar wel dat ze niet zo explosief groeit als de Cheeseberryhaze.

Mochten ze dan toch weer teveel strekken draai ik weer de HPI erin totdat de groei eruit is.

Morgen is het weer voedertijd en krijgen beide dames weer een anderhalve liter toegediend.

 

Deze foto's zijn vanmorgen genomen:

 

Humboldt

gallery_13095_10858_846062.jpg

 

gallery_13095_10858_973544.jpg

 

Advanced

gallery_13095_10858_2365315.jpg

 

gallery_13095_10858_1038882.jpg

 

gallery_13095_10858_616430.jpg

 

gallery_13095_10858_1204897.jpg

 

En zo zagen ze eruit toen ik zojuist thuis kwam

gallery_13095_10858_3106300.jpg

 

gallery_13095_10858_370003.jpg

 

Als ik vanavond nog eventjes tijd heb zal ik weer eventjes lekker gaan buigen en binden, en zal wat groot blad opzij buigen zodat de kleinere scheuten ook weer meedoen met de race naar het gaas...

Nou.... veel kijkplezier allemaal B)

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide kanten zien er gezond uit,nu je net nog vol en knallen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

nog een keertje een foto-update, ben zojuist even aan het buigen en binden geweest....

Probeer alles een beetje de juiste kant op te dwingen zodat de ondergelegen scheuten naar boven kunnen strekken, en dat zijn er evengoed een hoop alleen moeten ze even gauw hun koppie boven het gaas laten zien B)

 

gallery_13095_10858_3213490.jpg

 

gallery_13095_10858_4396923.jpg

 

gallery_13095_10858_2982731.jpg

 

gallery_13095_10858_1730004.jpg

 

@Art: Thanks man <_< laat ze maar knallen!

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe zie ik weinig verschillen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc,

Dat klopt, toch is de advanced plant iets voller en heeft een iets dikkere stam maar daarentegen was die al iets voller in het begin en die plant staat ook recht onder de bulb B)

Dus denk ik ook eerlijk dat die qua hoeveelheid iets meer zal geven, athans dat voorspel ik...

Maar ik erg benieuwd welke mij het lekkerste wietje zal geven, dat zullen straks een paar mensen mogen proeven met een zakje Y en een zakje X..... Leuke proeftest in ieder geval :whip:

Wat betreft het gemak vind ik tot nu toe Humboldt het makkelijkst omdat ik niet met zo'n heeel groot schema zit, dat brouwen vind ik geen probleem.... Vind het wel grappig zelfs.

Het is wel een leuke bezigheid therapie dat geknoei met twee soorten voeding <_<

Wat ik trouwens erg cool vind Advanced is dat het een minerale lijn is waarbij je niet hoeft af te zuren of de ec hoeft te meten, volg gewoon het schema...

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 dgn 12/12

 

Hey medekwekerts goedemorgen B)

Hier weer een korte foto-update van m'n Amnezen...

 

Humboldt

gallery_13095_10858_1359779.jpg

 

gallery_13095_10858_3592035.jpg

 

Advanced

gallery_13095_10858_221972.jpg

 

gallery_13095_10858_4000477.jpg

 

Het begint al aardig vol te raken, maar kan nog veel voller <_<

gallery_13095_10858_747351.jpg

 

gallery_13095_10858_423229.jpg

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smokeyB

ziet er goed uit man

maar ik zie ook nog niet echt een verschil

komt misschien met de topopbouw

 

 

succes <_<

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Elmo thanks man! <_<

Ik zie ook nog erg weinig verschil, alleen dat de Advanced plant iets voller is en een dikkere stam heeft.... Maar dat was dat plantje al vanaf het begin en die staat ook direkt onder de bulb dus denk dat dat helemaal niks met de voeding te maken heeft.

Verder zien ze even groen maar wie weet gaan we het zien in de top opbouw B)

We wachten het af...

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey B!

Het kan altijd voller, maar te vol is ook niet goed hé :whip:! Zowel jij als ik hebben bij onze vorige ronde zwaar moeten neerbinden bluigen knakken! Vond ik niet altijd een leuk werkje aangezien ik niet voledig kan rechtstaan in mijn ruimte ^^!

 

Het netje komt (net) vol volgens mij, erg veel bindwerk zul je vast niet meer hebben vooraleer ze gaan knallen <_<

 

Verder zien ze er prachtig uit, de rechter dame lijkt iets minder in de breedte te groeien en iets meer blad aan te maken? Maar dat zal eerder genetisch zijn denk ik. Beiden even mooi groen, heb je het max. vingers al geteld bij beide vrouwen?

 

Veel plezier met bloeien straks B)

 

Gr Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vlaanders,

Het moet inderdaad niet TE vol raken natuurlijk, heb weinig zin in veel fluf....

Dat was zo het geval met m'n vorige ronde, toen was het te vol en te warm met als gevolg dat ik onderin erg veel fluf had.

 

Met het buigen heb ik geen problemen ga gewoon op m'n knieën voor m'n kast zitten en kan overal redelijk bij, lijkt me pas lastig als m'n kast 1 tot 1,2mtr diep is... Dat kost je je rug volgens mij <_<

 

Die rechter dame wil ik nu zoveel mogelijk naar die hoek rechts voor te sturen om zo dat gat op te vullen...

Maar tellen van de bladvingers doe eigelijk nooit tenzij 't er zoveel zijn maar dat is nu niet het geval volgens mij zit ik tussen de 7 en 9 vingers

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien heb ik eroverheen gelezen, maar hangt nog steeds de HPI lamp erboven?

 

Het zijn duidelijk minder snelle/brede groeiers als je vorige ronde, maar ik denk wel dat het je scrog helemaal ten goede zal komen, zoals het er nu naaruit ziet gaat het een perfect gevuld net worden <_<

 

Groet

 

Indicaan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey indicaan thanks voor je reactie man :whistling

Heb de hps nu twee dagen aan staan in de hoop dat ze nog iets steviger gaat doorgroeien.... Heb een vermoeden dat de koude luchtstroom die aangezogen word tijdens de dagperioden de groei belemmerd, tijdens de nachtperioden heb ik een kacheltje aan in m'n schuur.

 

Vorige ronde waren ook heel andere plantjes en waren zaailingen dus die kan echt mooi laag en breed houden met je hpi.

Deze ronde werk ik met stekken das toch wel een duidelijk verschil, hierna ga ik weer met zaailingen werken.. Ik vind zaailingen veel mooier groeien dan stekken.

 

Zal morgenavond weer een update plaatsen,

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya smokeyB,

 

ze zullen nog wel gaan knallen met de HPS als zonnetje zijnde.

Ze zien er mooi donkergroen uit, komen niets tekort zo te zien bij jou.

Luchtstroom zou idd een effect kunnen hebben op de groei.

toch vraag ik me weleens af in hoeverre. deze planten zijn tenslotte gewoon onkruid en overleven in behoorlijk extreme situaties.

Maar ja, wij willen meestal raspaardjes, en dat zijn vaak de meest kwetsbare van allemaal.

Gaat er iets even niet helemaal goed dan kan je dat direct merken.

Maar aan ons geweten zal het niet hebben gelegen met alle verzorging :whistling

 

Veel plezier!

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ash thanks man :whistling

De koude luchtstroom heeft zeker wel invloed op, heb wel eerder kweekjes gehad in m'n schuur met temperaturen van ver onder het vriespunt. De nachtperiodes werd m'n schuur verwarmd en tijdens de dagperioden was het warm genoeg onder de lamp maar de aangezogen lucht was natuurlijk ijskoud en dat zag je zeker in de groei, wel errug witte toppen :offtopic

En zomers schieten bijna door het dak heel zo erg dat ze strekken, zie m'n laatste ronde en die ronde met bubblelicious...

Wat ben ik blij als ik straks verhuist ben en een beetje ruimte heb om binnen een micro-kastje te bouwen dan ben ik klaar met de temperatuur problemen.... Nog effies geduld :P

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

SmokeyB,

Bedankt voor de erg mooie en leerzame scrog foto's! Verder natuurlijk niks op aan te merken! Je ziet duidelijk aan het blad dat jij echte sativa amneesjes hebt :whistling

 

Groeten, ooggetuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 dgn 12/12

 

Goede avond mede growers, rokers en andere levensgenieters :D

Het weer eens tijd voor een foto-update!

Zoals jullie zien staan de dametjes er lekker bij maar krijg wel steeds meer de twijfels of het gaas helemaal vol zal raken, ze groeien niet erg hard meer dus denk ik dat het gat rechtsvoor en linksvoor niet vol ga krijgen of ze moeten de komende dagen nog een groei-spurt maken :whistling

We zullen zien.............

 

Humboldt

gallery_13095_10858_3526141.jpg

 

gallery_13095_10858_865.jpg

 

Advanced

gallery_13095_10858_1553598.jpg

 

gallery_13095_10858_3053580.jpg

 

Ze zijn al flink bezig met het aanmaken van topjes :P

gallery_13095_10858_4564041.jpg

 

Zie nog steeds erg weinig verschil tussen de twee voedingslijnen, zijn allebij even groen en even happy

 

gallery_13095_10858_1464316.jpg

 

gallery_13095_10858_3433219.jpg

 

gallery_13095_10858_225259.jpg

 

Morgen of overmorgen zal ik weer een buigsessie houden en kijken we wel hoe ver we komen, had vandaag wat groot blad weg gebogen en hier en daar eentje weg getrokken om zo even baan te maken voor wat ondergelegen scheuten die ook erg graag naar boven toe willen en dan zal ik eind volgende week flink de benen scheren :offtopic

 

@Ooggetuigen: Graag gedaan :P

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien nog wel iets,hoop dat je net toch vol krijgt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, staat er netjes bij smokeyB

Blijft lastig in te schatten wanneer je ze in bloei zet, moet je het soortje goed kennen... :whistling

 

Hoop voor je dat ze nog even doorspurten.

 

Groetjes, Microgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Microgrower: das altijd lastig in te schatten tenzij je altijd met het zelfde soortje kweekt....

Denk ook dat de koude aangezogen luchtstroom ook invloed heeft op het groeien, de temp is nu tijdens de nachtperioden rond de 18 à 19 graden met een lv van 55% en tijdens de dagperioden is het rond de 25 graden maar dan heb ik m'n kacheltje uitstaan en daardoor is de aangezogen lucht koud in de kast komt...vind het een beetje te gek als ik ook tijdens de dagperioden ga verwarmen, word een beetje kostbaar dan :whistling

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...