Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aurele

Carboriginal filter

Recommended Posts

Zo is hij uit de doos gekomen:

gallery_25117_9519_232254.jpg

gallery_25117_9519_468998.jpg

gallery_25117_9519_615983.jpg

 

Het betref hier een 125mm 500m³ filter van Carboriginal.

Als ik zie hoe hij gemaakt is kan het bijna ook niet anders dan dat er wat kool uitkomt.

Mijn vraag is nu is dit normaal en dus gewoon een beetje opkuisen en daarna ophangen?

Ik heb nog wel een schone filterhoes liggen...

 

Of is trekt dit product op geen kl*ten?

Het is toch niet echt wat ik verwachte van zo'n dure filter,

maar misschien werkt ie wel perfect...

 

Daarom graag wat info.

 

Groeten van Aurèle

Share this post


Link to post
Share on other sites

als mijn filter zo uit de doos gekomen was :lol:

 

Om de filter zit een plastic zak en de doos zit normaal dichtgesnoerd met spanbandjes en alles hoort SCHOON te zijn.

Bij monteren/bewegen vd filter kan het zijn dat er wat kool ad binnenkant vrijkomt maar niet zo erg als nu bij jouw het geval.

 

Volgens mij is de filterdoos open geweest of heeft men er heel veel mee "gegooid", ik zou hem retourneren/omruilen als je ingebruikname nog ff uit kunt stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bedankt jongens.

Dat inruilen wacht ik nog effe mee, voor ons Belgen ligt dat toch iets anders :lol:

Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat een nieuwe hier veel anders gaat toekomen.

Ze kunnen hem toch moeilijk tot hier dragen hé...

Het is gewoon hoe die gemaakt is, de gaten zijn niet veel kleiner dan de korrels en wat gruis zit er ook altijd in.

Dat komt natuurlijk allemaal makkelijk door de gaten.

 

De doos was niet beschadigd, de filter zelf zat ook nog in een zak en alle kool zat dan ook in deze zak.

Uiteindelijk is er ook maar een eetlepel of 2 à 3 uitgekomen.

 

Voorlopig wacht ik nog op de reactie van iemand die daadwerkelijk ook een Carboriginal heeft...

Ik weet dat ze hier zijn :huh:

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom neem je niet even contact op met de fabrikant?

 

 

Carboriginal Airfilters

Netherlands

 

Tel.: 31 (0) 481 / 452290

 

http://www.carboriginal.com/

 

(Ik heb er ook een, maar die van mij kwam toch in iets betere staat aan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tomas,

bedankt voor de reactie.

 

Dus bij jou is er geen kool ontsnapt, als ik het goed begrijp?

 

Ik zal carboriginal een mail sturen met de foto's en vragen of deze filter nog te gebruiken is.

Ik heb de mijne besteld bij EUgrowshop en de levering was snel en de afhandeling correct.

Dus daar ben ik wel tevreden mee. Ik denk niet dat zij er voor veel tussen zitten.

Maar we zien wel...

 

Voorlopig zal ik hem dan maar niet installeren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zo'n doos opentrekt zit er altijd wel iets koolstof onderin de doos, als deze nog eens 3 keer rond is gedraaid(vervoer ofzo) dan kan ik me voorstellen dat het er zo uitziet. zaten er niet standaard bandjes omheen? waarom eraf gehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bandjes rond de filter of tape rond de doos?

Ik heb nergens geen bandjes aangetroffen...

 

Denk je dat hij nog zal werken Amnees?

Er is maar 2/3 eetlepels kool uitgevallen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bandjes rond de filter om de hoes op plek te houden.

 

En ik postte eerder omdat ik vorig jaar exact zelfde filter heb gekocht met bandjes om stofdoek en ook wel wat kool verlies maar dat zat id buis opgsloten door de binnenzak waar de filter in zit.

 

Doos is open geweest en men heeft .. met de filter gedaan, trek je eigen conclusie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je 'm besteld? iets klopt er niet dat is zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

EUGrowshop...

 

Ik carboriginal al gecontacteerd en wacht nu op antwoord.

Zij zullen dan wel kunnen zeggen of dit kosjer is ofniet.

De binnenzak was wel toegesmolten maar er zaten twee gaten in.

Ter grootte van een vinger. En op de site van carboriginal staat dat deze zak luchtdicht zou moeten zijn.

Als jullie zeggen dat er normaal bandjes rondzitten is dat wel raar ja :lol:

Hopelijk laten ze snel iets van zich horen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi aurele,

 

ik heb een maand ofzo geleden een complete set besteld bij EUgrowshop,

mijn filter was ook niet erg netjes verpakt , en ook met redelijk vuil dacht ik toen,

kheb hem toen een wasbeurt gegeven :lol: lol

wat niet goed is dus, maar kheb hem opgehangen en doet denk ik wel z'n werk.

ga volgende ronde nieuwe kopen :huh:

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijne zaten ook geen bandjes om en heb ik zelf in een GS gehaaldm verder had ik mn vingers ook een paar keer zwart zonder dat ik wist waarvan :lol: later wel.

verder kan ik je niet helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij kwam er ook wel een theekop vol kool uit, geen probleem! Waren wel 2000m³ filters. Ff shaken, een keer op de grond neer laten komen, en dan is het meeste er wel uit (wat loskomt)

Ik draai al 3 rondes met de filters en met 90-100% lv voor enkele dagen/week, en nog steeds perfect!

 

Ik heb ze trouwens zelf gehaald, dus geen ruig transport-ritje ofzo :lol:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig dat mn rhino "pro" filter ook bij eugrowshop vandaan komt ... ook veel koolstof buiten de filter ..

maar niet zoveel als bij jou

 

eugrowshop is inderdaad snel .. maar kwaliteit gaat er wel op achteruit

 

 

gr

maniski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ook een beetje koolstof dat eruit kwam maar denk dat iedereen dat wel heeft ff af kloppen en klaar maar bij jou is het wel extreem bij mij viel het wel mee :lol:

Gewoon even reactie afwachten van de verkoper :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit probleem ook gehad met een Carboriginal, sindsdien ben ik weer trouw aan mijn oude merk.. CAN.

Is wel iets duurder maar het filterbed is 5cm, ze zijn daardoor wel wat zwaarder dan de meeste andere filters maar gaan zeker 1,5 tot 2 jaar mee.

(2 x 700 m3 filter op 1200m3 afzuiger)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de foto nogmaals bekeken ben nu nuchter :lol: Maar misschien is het wel een 2e handsje die opnieuw gevult is met een nieuw filter doek.

Doek zit er wel erg los om heen als ik het zo bekijk ik zou hier ook niet mee akkoord gaan :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks mis met een carboriginal hoor, alleen jammer dat je hem zo binnenkrijgt, zat zelf ook al te denken, wellicht een 2e hands filter of opnieuw gevuld.. maar dat is dan toch echt EUgrowshop die dit doet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

had dit ook bij de phat filter van de eu shop, geen problemen mee gehad, ruik niks en dat beetje koolstof kan natuurlijk met vervoeren zijn gebeurd, wel raar dat je hoes er al om heen zit dit was bij mij niet, wel koolstof die onderin de doos lag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mense was wat aan het lezen en heb toevallig mijn start mylar sets van eu vandaag gekregen

 

 

zat een phatrhinofilter bij en ook wat koolstof brokjes maar niet zoveel als op die foto ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net nieuwe carboriginal filter van bij growdiscounter. Zaten paar eetlepels koolstof in onderaan en de hoes zat er ook al op, was wel erg proper.

 

Lijkt me niet echt een probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch gwn eens klagen geven ze geen deftig antwoord ga je gwn ergens elders

volgende keer ik heb zelf geen ervaring met eu growshop maar de meeste commentaar ,

die geeft me ook niet egt veel zin om er wat te halen :P .

 

mijn can filter zag er netjes uit ook geen bandjes of plastiek geen koolstof in de doos

beste dat je kan doen is afhalen als je de mogelijk heid hebt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...