Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grower76

plant bloeit niet

Recommended Posts

hai,

 

ik heb een probleem

 

Ik heb een hele mooie vitale plant van 1m80 en lichtelijk gestrekt hier staan, met weinig bladproblemen.

Kortom een hele mooie plant.

Het is een Special queen feminised.

 

morgen is het september, en op de verpakking stond dat ik eind september kon oogsten :lol: (gekocht bij dutch-headshop, geen aanrader).

 

Wat is het slimste om nu te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je plant ook gaan verduisteren, zeg maar zorgen dat hij 12 in het licht staat en 12 uur in het donker. In september gaat dit vanzelf(dagen korter) maar je kan er alvast mee beginnen. Als het goed is schiet in binnen een week in de bloei.

 

Succes :lol:

 

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt 12/12 is het pas 25 september, nu is het zo'n 13,5/10,5. De meeste planten hebben hier wel voldoen aan om te beginnen met bloeien. Vroege bloeiers gaan zelfs al bij 14,5 a 15 uur licht bloeien. Dat proces begint dan en de bloei is zo'n 2 weken later voor het eerst zichtbaar (begin a midden augustus). Zelfs de latere bloeiers zijn nu al bezig om dat proces in werking te zetten. Maar ook die hebben een periode nodig voor het zichtbaar wordt.

 

Verduisteren heeft nu dan ook geen nut meer.

 

EmTee

(Zelf te lui om te verduisteren)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hai,

 

ik heb een probleem

 

Ik heb een hele mooie vitale plant van 1m80 en lichtelijk gestrekt hier staan, met weinig bladproblemen.

Kortom een hele mooie plant.

Het is een Special queen feminised.

 

morgen is het september, en op de verpakking stond dat ik eind september kon oogsten :lol: (gekocht bij dutch-headshop, geen aanrader).

 

Wat is het slimste om nu te doen?

 

Beste Grower,

Check eens of je plant wel echt in het donker staat 's avonds, het zou wel eens kunnen dat ie toch teveel licht krijgt en de bloei dus niet echt doorschiet.

 

Grtzz handyman

 

Tip voor volgend jaar:

-Zet je plant in een speciekuip, dolly eronder en rij 'm 's avonds de schuur in. (pikdonker)

-Doe dit half juli al, zodat je nog profiteerd van maximale zonsterkte=dikkere toppen en minder kans op schimmel door beter klimaat.

-Top je plant af en hou 'm lekker klein en stevig

-Oogsten ergens begin September

-Wel consequent blijven verduisteren.

-Evt binnen opgroeien zodat ie al wat groter is in April

Edited by handyman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorig jaar ik meende een paar witte frisan dew die schoten pas half september in de bloei.=, ook meteen in de kliko gegooid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

handyman kan gelijk hebben!

ook verduisteren is zinloos, veel te laat.

staat je plant in volle grond of in potten?

planten die in volle grond staan gaan later en dus langer moeten bloeien dan dezelfde soort in potten.

 

 

jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsten doe je het liefst als de trichoompjes melkachtig worden, of zelfs hier en daar amberkleurig. Met een microscoopje kun je dat goed zien (60x vergroten). Zoiets kost iets van 4,95 (bijvoorbeeld bij Leplantage, of goedkoper direct in Hong Kong bestellen). Als je die niet hebt kun je ook kijken of de witte haartjes op de bloemen bruin worden, liefst meer dan de helft daar van. Voor de rest goed opletten op toprot, als die wat doorzet moet je waarschijnlijk eerder oogsten.

Geduld is een schone zaak en, heel belangrijk, ga eens in het donker naast je plantjes staan en kijk of ze geen strooilicht opvangen van lantaarnpalen en buitenlampen, want anders kun je tot sint juttemis blijven wachten.

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat je plant nog niet in de bloei staat is normaal, mijn plant staat vanaf vandaag in de bloei.

het zal ook niet meer lang duuren voordat jouwe in de bloei schiet.

 

en het komt echt niet door de site dutch-headshop dat je plant nog niet bloeid hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de late reactie,

 

De plant staat in de volle grond.

Ik wacht dan nog wel even, in de kliko gooien is nu nog nergens voor nodig.

 

Bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Frisian Dew's lopen ook achter bij de rest (Shaman, Passion#1, alles van Dutch-Passion). De shamans en de passions bloeien nu zichtbaar (moet je trouwens qua bloeiperiode rekenen vanaf het moment dat je echt duidelijk bloemen ziet, of vanaf het moment dat de plant in bloeimodus is (dus niet meer echt verder groeit, maar nog geen echte draden laat zien?)). Mijn planten staan nml denk ik al een dag of 10 stil qua groei, maar hebben pas een dag of wat goed zichtbare draden.

 

Het viel me trouwens tegen dit jaar, vorig jaar stonden mijn plantjes toch zeker nu al 2 weken te bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht dat de late bloeiers met zo'n slechte maand augustus meer succes hebben dan de vroege bloeiers.

Als je met dit weer moet afbloeien loop je meer kans op toprot te krijgen dan een zonnige maand oktober.

Ik zou hem lekker laten staan en hopen dat we een mooie nazomer krijgen, meer kan je nu niet doen.

 

ps. Ik zou volgend jaar eens Deense genetica proberen, die bloeien wel vroeg.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. Ik zou volgend jaar eens Deense genetica proberen, die bloeien wel vroeg.

 

Gr

El Andy

 

 

Moet je die dan ook verduisteren om eind aug. te kunnen oosten???

 

 

Ik heb trouwens de early Spliff nou dat early kunnen ze beter van de verpakking halen. Ik heb ook hier 5 mooie planten staan zien er gezond uit maar er zitten net 5 haartjes per plant in en dat al 2 weken. Ik maak me erg zorgen om de maand oktober. Heeft iemand nog tips of ervaring om die maand een beetje ongeschonden door te komen? Ik heb ze trouwens in grote potten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind augustus is wel erg vroeg. De meeste Denen zijn voor oktober wel klaar.

En nee, die hoef je niet te verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kicksmit

 

er zijn van die middeltjes tegen toprot, maar ik heb hetzelfde voor als jou, ook nog nix van bloei.

ga gewoon alles zn gangetje laten gaan. Als er echt teveel rot is, ga ik oogsten ook al is het een paar weken te vroeg.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thanks voor de snelle reacties.

 

Volgend jaar maar eens die Deense zaden uitproberen.

 

En ja ook maar eens kijken voor iets tegen toprot want 's ochtends zitten ze al helemaal onder de vochtigheid van de dauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oogsten doe je het liefst als de trichoompjes melkachtig worden, of zelfs hier en daar amberkleurig. Met een microscoopje kun je dat goed zien (60x vergroten). Zoiets kost iets van 4,95 (bijvoorbeeld bij Leplantage,

 

 

Leuke tip! :lol:

Ga ook eens zo een ding bestellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe :lol: hier nu ook kleine top vorming te zien. Niet alle 5 maar dit geeft de burger weer moed :huh:

 

Ik hou gewoon voor het oosten aan dat 2/3 van de haartjes bruin moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...