Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Gewoon 12 Amneesjes

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Hier voor 1X mijn manier :D

 

Gewoon oldschool zonder terma regel ofzoiets.

Just a 600 watt wing/120x130x240 +500 kuup afzuiger en 700filtertje.

12 potjes 18liter van onder bewatert met lava aarde van bac .

Tevens phirana en de schimmels van bac.

Voeding;Flora Nova,Bio,bloom,roots,en protekt,allen van GHE.

Tevens zuur ik af met gallery_22925_8436_57535.jpg

En met de PH min tevens van GHE

gallery_22925_8436_163839.jpg

 

Foto's zodra de nieuwe meisje staan :verrygood

 

PH

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oohh PH ik wist niet dat je ook binnen kweekt, wat is er gebeur? je urban jungle project mislukt? :D nee hoor ik zit maar wat te dollen :verrygood

 

succes ermee man ik ben benieuwd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel leuk zo'n GHE kweekje ik was hem op dit forum nog niet tegengekomen.

Succes :verrygood

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh...zo snel replay :)

Was nog vergeten dat ik er een lepel mearl en 1 liter vermiculite in de onderlaag van de aarde meng.

 

@panjaabie 25jaar ofzo :tu

nee tis wel een drame maar niet mislukt buiten :verrygood

 

@Doc,Nee he daar was ik ook achter gekomen met de zoek functie :D

Erugg jammer met wat ik ervaar na heel wat voedingssoortjes en de hele bla bla

Ook de smaak en aroma van de genetica komt tot zijn recht......ik ben er weg van :D

 

@ alle,Ik schrok me vandaag te T.ring toen ik me laatse draai ging wegen,dat was vanmiddag....

Ik ben er met meer dan 100gr boven me gemiddeldedede uit gekomen,met stekken. :lol:

Gangbaar hier 500/600+

Hier 12 planten vanmorgen

gallery_22925_8436_122565.jpg

vanmiddag

gallery_22925_8436_210589.jpg

Er zit in de 2kleine bakjes 50gr kleinspul. ook heb ik er al wat van af gesnoept en weggegeven aan de buurman.

 

Dus deze draai wil ik met jullie delen...vandaar :huh:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tziet er top uit PH... :D

kga je volgen :verrygood

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zit er in die fles ripen??

 

gewoon rippen :D

hetis een gallery_22925_8436_199800.jpg

pk sammenstelling waar me je met een losse N leuk kan spelen :D

 

FF trug op die twee bakjes die elk 50 gr zijn dus ik heb met deze laatse run 774gr min dirk zak + wat ik al gerookt en weggegeven heb gemaakt,zeg maar een 750 gr met een 600watt :verrygood

 

Toch geen slechte scoren al zeg ik het zelf :)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

HI^^

 

Mijn Amneesjes zijn binnen.

Deze genetica brengd knokkel harde buds,ook de onder en daar onder buds zijn keihard!.

Harde vette bonken,dit is de echte Amnees ........de brenger :verrygood

Ik doe nooit aan diefen of blaadjes pluken en knip alleen om genetica veilig te stellen.

 

Oke mijn PH is hier 8.4

20 Liter+40ml Diamand Nectar maakt de PH 7.8 daarna de rest afgezuurt tot 5.7 deze verijkt met bacterials van No mercy

Dan de bac aarde ook verder verijkt met bac schimmels & een eetlepel Pirhanja :)

Dan nog 1lepel mearl &1 liter vermiculite in de onderlaag van de aarde gemengd

 

De potten staan alle op schotels en geef van onder af water(nee niet de eerste dagen)tot het spoelen.

En zoals jullie kunnen zien dweilen en schoonmaken doe ik ook niet :D

 

 

gallery_22925_8436_25914.jpg

 

Is GVD mijn metsel zand(om af te dekken)op,deze van de week snel halen :D

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi ^^

 

Metselzand;het is T.ring zwaar maar het bevat geen zouten want daar kan de cement niet tegen en het helpt tegen ongedierten,verdamping,hitte.

Ook werkt het in de winter om de warmte in je pot te houden,als een deken zeg maar.

gallery_22925_8436_174990.jpg

 

De dames hebben er een deens afgaantje(stekje van de buurman)bij gekregen in een 6liter potje.

 

gallery_22925_8436_116670.jpg

 

Schroom niet en vraag maar raak voor een knaak :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je amneesjes. Ik ben erg benieuwd naar je voeding, ik lees dat je

al langer GHE gebruikt. Vanwaar de keuze, je hoort er niet zoveel over? Je heb

er iig een zeer goede oogst mee gehaald.

 

Ziet er wel een beetje maf uit dat zand hoor. Een discobol erin hangen en je

hebt een beachparty. Hoe dik is die zandlaag eigenlijk? Goede tip trouwens.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy Andy,bedankt gaat wel lukkken.

leuk dat je wat durft te vragen btw :rofl

Dacht ff "ook hier in mn eigen wereld" :lol:

 

Metselzand min3cm en meer is beter maar wel zwaar.

Met water geven moet wel weten wat je doet wegen is een stuk lastiger nu.

Testio's zijn ff ergens anders ik moet er snel 1 ophalen.

 

Tja hoe ik bij deze voeding kom..... heb je ff

 

Boven alles wil ik een eerlijke BIO Amnees :rofl

Althans ik streef zo veel als mogelijk naar een volledige bio kweek,net als zo velen onder ons toch :D

Velen voedingen gehad canna,hesi,playgron paar A.B,s. tot GHE was biobizz mijn nr 1 met de prijs/gebruiks gemak/smaak/opbrengst/aroma.Heb een tijd lang met volle bakken gewerkt met leuke tot zeer goede resultaten,voor al met zaad.

Eerst met Hydrodensa maar dat was na een paar keer 3xnix!

Toen met eigen brouwsels om niet af te moeten zuuren,dus met turf,turfmolm,Vermiculiet aan het k*tten geweest.

Ik was dus eigelijk op zoek naar een alternatief voor een vervanger van Ph- en toen stuiten ik op GHE.

 

Diamand Nectar GHE;

 

Ondanks het lage niveau meststof dat we soms aantreffen in de grond gaat de groei van de planten verder, dankzij de kettingreactie van huminezuur en fulvinezuur deeltjes. Deze leveren meststof aan de omliggende vegetatie en vereenvoudigen de absorptie van de voedingselementen van de wortels.

Diamond Nectar is een mengsel van zuren dat in het bijzonder het niveau van fulvinezuren bevordert, maar ook veel fulminezuren bevat, vandaar de lichtjes bruinachtige kleur.

 

Miljoenen jaren geleden waren prehistorische planten en dieren afhankelijk en gebruikte deze in de cirkel van het leven. Verborgen op duizenden meters diepte en veranderd tot koolstof, sommige van deze stoffen produceren “ Diamond “. Andere waren gedwongen aan de oppervlakte te komen gedurende het ijstijdperk en werden bekend als “ Leonardite “.

 

Onder sommige oeroude landerijen in Nieuw Mexico, ligt een enorme hoeveelheid Leodarnite, een depot welke zichzelf heeft gevormd. Het bevat een rijkdom aan natuurlijke organische materialen en gecomposteerd door millennia en vrij toegankelijk voor groeiende planten. Deze grondstoffen zijn zorgvuldig gewonnen en natuurlijke grondstof genaamd “Humates” zijn er uit gehaald.

 

Oplosbare Humaten ( de humus en zuren familie ) bevatten een verbinding van natuurlijke grondstoffen, welke een versnelde plantengroei bevorderen door voedings verhogende ingrediënten.

 

Fulvuszuur bevordert de plantengroei en opbrengst :

 

•Het verbetert het absorptievermogen van voedingselementen in de plant door deze elementen om te zetten in eenvoudig opneembare deeltjes.

•Het levert voedingsstoffen aan alle plantdelen: wortel, stengels, bladeren en vruchten.

•Doordat het in vloeibare vorm wordt geleverd kan elke kweker het gemakkelijk toepassen.

•Wanneer met hydrocultuur wordt gewerkt of zonder substraat, zorgt ons product ervoor dat de bodemeigenschappen heel dicht worden benaderd.

Diamond Nectar is geen meststof. Het is een toevoeging in combinatie met veel omvattende meststof zoals onze Flora-series en One Part. Gecombineerd met een conventioneel meststof programma, leid dit tot vroegere oogst, gezondere ziekte bestendige planten en verhoogd de kwaliteit van smaak, meer geur, meer essentiële oliën en bovendien een betere opbrengst.

 

Gebruik Diamond Nectar voor alle gekweekte gewassen : siergewassen, keukenkruiden en medicinale planten, groenten wijnstokken, fruit en overige bomen, enz. Het is geschikt voor hydrocultuur en aardeteelt. Gebruik het direct in het watervat of gebruik het als bladspray.

 

pH- GHE

Als kwekers hebben wij altijd een lijst met wensen die ons het leven makkelijker zouden maken. Helemaal bovenaan de lijst staat een pH buffer die zo goed werkt dat we rustig twee weken op vakantie kunnen gaan en terug komen en opmerken dat het dezelfde pH waarde heeft in uw voedingsoplossing. Het probleem is dat dit alleen kan met vrij “arme” voeding,met weinig activiteit binnen de oplossing en planten die dus “middelmatig”groeien.

In tegenstelling tot snelle groei en wanneer er grote hoeveelheden ionen zijn gebruikt en verdwenen en alle een wisselwerking hebben in de oplossing is deze stabiliteit ondenkbaar. Maar ondanks dat, zijn wij niet totaal hulpeloos en kunnen we een bevredigende stabiliteit bereiken en met andere voordelen.

Een goede pH geregelde oplossing gebruikt u meestal maar 1 keer: wanneer u het systeem start. Wij zeggen niet dat wij dat precies hebben, niet in iedere situatie en met iedere voeding. Maar de regelaars die wij gebruikt hebben in onze kassen. pH Down in combinatie met de Flora Series en de Mineral Magic hoefden na weken te hebben gekweekt, nog steeds niet bijgesteld te worden.

/>In sommige gevallen; bij kleine systemen kan de pH waarde langzaam terug lopen en na toevoeging van een klein beetje van onze pH Up brengt u het terug op de gewenste pH waarde. In andere gevallen blijft de pH waarde dichtbij de mooie waarde van 6.0.

Er is niets beter dan een ideale pH. Een grote hoeveelheid aan voedingsopname en een lage opname van calcium. Ledere pH waarde is een compromis. De gebruikelijke pH waarde ligt tussen de 5.5 en 6.5. Ik persoonlijk raad u aan om aan de lage kant te blijven: 5.5 tot 6.2.O pH Down - pH Buffer : Een organische en gebufferde oplossing

In tegenstelling tot de reguliere pH regelaars welke verkrijgbaar zijn op de markt, is pH Down geen simpel zuur. Het is een exacte formule dat reguleert, voed en buffert uw voedingsoplossing in een keer.

Samen met een uitgebalanceerde mix van zuren hebben wij organische buffers opgenomen, om de pH te stabiliseren en de calciumhoeveelheid in hard water te regelen.

pH is geen gewoon zuur, maar een volledig complex met de juiste formule.

pH Up bevat silicaat

 

Gebruik het om de pH te verhogen en is speciaal aanbevolen voor kwekers die werken met omgekeerde osmose of gedemineraliseerd water. Deze nieuwe versie bevat silicaten en kan een beperkte factor zijn bij hydrocultuur.

Vanwege zijn lage oplosbaarheid is het moeilijk om er voldoende in te doen in de voedingsoplossing.

Dit is waarom het toevoegen in onze producten ,iedere keer wanneer mogelijk.

 

Tja en waarom deze "wereld speler in de plantvoeding"niet bij ons bekent staat is simpel.

Mijn 2 knikker?

Ze willen niet met ons cultuurtje in de spotlicht staan,geen mooie peper duren advertenties in onze lektuur.

Ook geen lekker wijf die de voeding aan prijst tussen der boooobs. :huh:

 

Maar ook ik was sceptisch........

Ik heb aardig met de voeding geexpirimenteerd van 1.4 tot 2.5 en ben gewoon tevreden.

gallery_22925_8436_149455.jpg

Laatse draai was het warm en heb ook fouten gemaakt,nongelant geweest en toch mooi groen geblefen

gallery_22925_8436_112586.jpg

Koptopzwaar tussen de 50en 70cm:)

 

Dan dit,

Deze gasten(doc weet mss meer)werken samen met de NASA.

En als de NASA vind dat ze met dit merk hoog tussen de sterretjes tomaatjes zonder medium,bio kunnen kweken zullen ze toch niet al te veel POEP praten.....denk ik.

 

PH

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zo gewoon is het allemaal niet hoor,

ik vind het er wel bijzonder goed uitzien, ook interessant al die flesjes, die ga ik eens rustig bestuderen

 

ik heb nu ook een amnees staan, ik hoop dat het de echte is (denk van wel )

 

ps. volgens mij zit er een hoop nevilles haze in amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nu ook een amnees staan, ik hoop dat het de echte is (denk van wel )

Amsterdam als ik het goed heb?

Die van mij komt van een buitelandse Ex breeder die in amstterdam woond

Kunnen wel ff een ruiltje doen :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info PH!

Als ik het goed begrijp zorgt die pH- voor een stabiele buffer in je vat, die je na 1x

toevoegen niet meer hoeft bij te stellen? Of buffert het je aarde zoals bv buffertabs

van Sannie?

 

In Amsterdam, tja daar kan je goede stekken krijgen, hier niet. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks voor de info PH!

Als ik het goed begrijp zorgt die pH- voor een stabiele buffer in je vat, die je na 1x

toevoegen niet meer hoeft bij te stellen?

Nee dat begrijp je verkeerd,dat gaat nooit lukken in 1X hier in hardwaterland.

Je zal moeten blijfen aanvullen,maar alleen bij een extremen ph

Het is normaal zeker op hydro maar ook in de aarde dat de ph schommeld

Met de goede Chelaten die een wijdere opnamen hebben kan je rustig je vat op laten lopen tot7 pas dan weer afzuren.

Het is juist goed dat de pH verloopt dat is een indikatie dat ze alles opnemen.

Ook in de aarde zijn er verschillende pH waarde spots

Ik hoop het allemaal duidelijk te laten zien tijdens deze run :lol:

 

En de stekken "krijg" ook ik niet andy.

Ook ik kom uit de positroniks tijd en weet de weg een beetje :huh:

 

En bij ongeloof nodig ik een mod uit om mee te wegen als ut droog is :D

 

Editt; schiet me net te binnen,ik heb al een paar dagen een rest watertje staan afgezzuurd met DN en pH- staat nog op 6.7

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ondanks het lage niveau meststof dat we soms aantreffen in de grond gaat de groei van de planten verder, dankzij de kettingreactie van huminezuur en fulvinezuur deeltjes. Deze leveren meststof aan de omliggende vegetatie en vereenvoudigen de absorptie van de voedingselementen van de wortels.

 

Ik heb het al vaker gezegd(Cees&Admo ook) en hier bevestigen ze het ook.

Buiten bij ons(ook bij de boer)en in de warme landen waar de sativa's rijk bloeien in de buiten lucht is er nog noooooooooooit en Ec gevonden hooger dan Ec 0.7

 

Nu weten we ook de wetenschapelijke reden :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

oldschool

Geen dimmer hij draaid 100%

gallery_22925_8436_61437.jpg

Normaal werk ik wel met een voltregelaar maar die staat ergens anders te werken.

Tja dan het verhaal van de lucht aanvoer....... :D

Van boven of van onder.....waar moet de inlaat ingodsnaam.....?

Ik doe alle 3 :huh:

boven,midden,en onder een passiefe inlaat.

1 verstelbaar blowend de hitte weg van de lamp.

gallery_22925_8436_149392.jpg

En een op 1meter hoog boven de ingang.

Dan 1 die de lucht van onder af inlaat,allen passief!

 

Ook heb ik mijn hokje op winterstand verhangen :lol:

Uitstekend voor de amnees die het heerlijk vind die warmte.

 

Hier het eenige meet gereedschap in da house....

gallery_22925_8436_22013.jpg

 

@Andy;Wel gezellie ja,nou nog een kannetje sangria :rofl

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, helemaal gezellig zo'n beach party voor de dames. :lol:

 

Nee dat begrijp je verkeerd,dat gaat nooit lukken in 1X hier

in hardwaterland.

Ik heb hier trouwens best zacht water, rond de 6°D. Maar ik snap wat

je bedoeld. Ik zal ook eens een flesje bestellen, stabiele PH is altijd relaxed.

 

Buiten bij ons(ook bij de boer)en in de warme landen waar de sativa's

rijk bloeien in de buiten lucht is er nog noooooooooooit en Ec gevonden hooger

dan Ec 0.7

Daar ben ik het helemaal mee eens. Cannabis haalt zijn massa uit de

lucht en niet de bodem. Een heel hoop mensen denken nog steeds het

tegenovergestelde. In de bodem zitten mineralen en sporenelementen,

en water voor het transport hiervan. Dit houdt de plant gezond, maar

zorgt niet voor massa, dat doet CO2. We dienen dus de EC 'natuurlijk'

laag te houden en de plant van alle nodige elementen te voorzien om

een optimale gezondheid te garanderen. Als de plant gezond is kan ze

meer koolstof uit de lucht opnemen en dus dikkere buds groeien.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan zien hoeveel ze lekker vinden maar ik geef niet meer dan ze vraagd en dat zal niet veel zijn :lol:

 

De Co2 verhaal geloof ik niet zo,zo veel is dr buiten niet.

 

In de vaste grond gaat het boven al om zelfregulatie,veelgrond weinig Ec en een ph van meestal in nederland 7

En toch 2meter hoog en breed en dikke toppen.

Ze kan het nergens anders halen dan uit de massa aarde onder dr voeten met een goed bodum leven.

 

Ik zou niet zo maar een flesje kopen andy.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant haalt zijn massa (blad, takken, toppen) uit de lucht, dat is een feit.

Koolstof word door het blad opgenomen en via fotosynthese omgezet in

koolhydraten (zoals glucose). Ik zeg niet dat je een hoop co2 in je hok moet

douwen om dikke buds te kweken, maar dat je een gezonde plant (dus bodem)

nodig hebt die zo efficient mogelijk de 'natuurlijk' bereikbare co2 kan opnemen.

Er zit genoeg co2 in de lucht om een gezonde plant dik te laten worden.

 

Ik koop niet zomaar een flesje, ik heb me aardig ingelezen op de website

en vind het wel waard om pH- eens te proberen. Mijn pH schommelt nogal eens.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannabis haalt zijn massa uit deblucht en niet de bodem.

Gr

El Andy

 

Als dit zo wat hadden we geen 65liter kuipen buiten nodig :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buiten planten staan in de volle grond hoor, niks beter dan vrije voeten.

 

Maar hoe groter het medium, hoe meer water de plant kan drinken. Dit water

is nodig om co2 te kunnen opnemen. Om namelijk co2 op te kunnen nemen

moeten de stomata van de plant openstaan, en dat kost water door verdamping.

Beperk jij de plant in haar waterbehoefte dan kan ze minder co2 uit de lucht

onttrekken en groeit ze dus minder hard.

 

Koolstofkringloop:

Cannabis haalt co2 uit de lucht, die via fotosynthese omgezet worden in glucose

en andere koolhydraten. Als de plant dood gaat of opgerookt word, komt de co2,

weer vrij en gaat het kringetje weer rond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus Groot medium Co2 en een lage Ec :lol:(en een foute PH 7+)

 

Ik ben geenC02 kenner,ik link de laage Ec met een ph van 7(in de natuur)en toch big plants/tops door de massa(hoeveelheid) onder de voeten

 

Dimand Nectar;

Ondanks het lage niveau meststof dat we soms aantreffen in de grond gaat de groei van de planten verder, dankzij de kettingreactie van huminezuur en fulvinezuur deeltjes. Deze leveren meststof aan de omliggende vegetatie en vereenvoudigen de absorptie van de voedingselementen van de wortels.

 

Hier zeggen ze nix over het co2 verhaal

 

 

En is in mijn beleving en ervaring tot nu toe de missing link (het verschil tussen 600 en 750g) link in de pot in mun hok

En maakt het mede mogelijk om met een heeeel laag Ec te werken.

Eigelijk dus het omgekeerde van het hele duren co2 verhaal.......bedenk ik me nu..... :huh:

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft geen co2 kenner te zijn, het is gewoon basisstof uit de 1e klas biologie.

Het heet fotosynthese. Dat is een feit en geen mening. Ik pretendeer helemaal

niet te zeggen dat je extra co2 nodig hebt, dat doe ik zelf ook niet. Er zit namelijk

genoeg in de lucht (kijk maar naar planten in de natuur). :huh:

 

Een boom haalt toch niet al die kilo's hout uit een beetje voeding in de grond.

Zijn massa (hout) haalt die uit de lucht (co2), de koolstofkringloop.

 

Wat Diamond Nectar doet is het absorptievermogen van voedingselementen

verbeteren en voedingsstoffen leveren. Kortom, het verbeterd je bodemleven

en dus de gezondheid van de plant. Dat de plant hierdoor beter de co2 kan

opnemen is onnodig om in het verhaal vd fabrikant mee te nemen. Daarnaast

is co2 ook niet te verkopen, het hangt gratis in de lucht.

 

Maar inderdaad, de missing link is een goed bodemleven te creëren en dat

werkt voor cannabis optimaal met een 'natuurlijk' lage Ec. Zo krijg je een

gezond plantje die door al de energie van het licht en beschikbare water de

co2 uit je hok kan slurpen en om kan zetten in zuurstof en buds.

 

De key is dit hele proces zo optimaal mogelijk te laten verlopen, en dat is wat

jij in de praktijk laat zien, met zo'n monster oogst. :lol:

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo'n monster oogst. :lol:

El Andy

We zijn der nog niet. :D

 

Oldschool Metselzand=nooit meer last van bud rot :rofl

gallery_22925_8436_27846.jpg

Is het nou zo moeilijk om de lv laag te houden in de bloei. :huh:

 

Ik heb bij de stekjes die voortgang maken de blaadjes die ze als stek had geknipt.

Deze gele slechte bladeren in de groentela gelegd en morgen bij dag licht kijken voor beestjes.

gallery_22925_8436_108836.jpg

 

aAfgaantje gaat lekker op de oude aarde

Die ga ik eens lekker oldschool horizontaal hangen :rofl

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...