Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Gewoon 12 Amneesjes

Recommended Posts

Een boom haalt toch niet al die kilo's hout uit een beetje voeding in de grond.

Zijn massa (hout) haalt die uit de lucht (co2), de koolstofkringloop.

gr El Andy

 

Mycorrhiza is voor veel planten een bestaansvoorwaarde, vooral voor bomen. Plantensoorten met een grof, weinig vertakt wortelstelsel en weinig en korte wortelharen vertonen in het algemeen een grote groeirespons op mycorrhiza evenals C4-planten. Vooral op arme bodems groeien planten mét mycorrhiza veel beter.

 

Bron :KLIK

 

:lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke link trouwens. Maar wat heeft het met de massa van een boom te maken.

Die kilo's hout komen echt niet van de mycorrhiza-schimmels vandaan.

 

Mycorrhiza verbeterd de waterhuishouding en vooral in arme bodems groeien

planten met mycorrhiza beter omdat het de opneembaarheid van voeding en

spoorelementen verhoogd.

 

Nogmaals:

Fotosynthese is het proces waarmee planten zonne-energie gebruiken om

kooldioxide (CO2) uit de atmosfeer en water uit de bodem om te zetten in koolstof.

Als planten bladeren laten vallen of doodgaan, zullen bacteriën de koolstof die

de plant heeft vastgelegd weer terug brengen naar de atmosfeer, net zoals wij

plantenmateriaal eten en CO2 uitademen. Ook wel de koolstofcyclus genoemd.

 

Laten we 100g gedroogde pruimen nemen:

Als er meer dan 2000 mg (2 gram) aan mineralen en vitamines in zitten is het veel.

Wat houden we dan over aan gewicht? Zo'n 27g aan water. Het merendeel bestaat

dus uit koolhydraten en andere organische stoffen als eiwit, vet en zetmeel. De biomassa

wordt dus uit de lucht gehaald.

:lol:

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat heeft het met de massa van een boom te maken.

Die kilo's hout komen echt niet van de mycorrhiza-schimmels vandaan..

Nogmaals:

Gr

El Andy

Het heeft alles met de massa van de boom te maken en we verschillen hier duidelijk van mening en dat geeft ook niet,ik hoef geen gelijk dat laat ik aan de weegschaal over :huh:

volgens mij maakt Mycorrhiza het wel mogelijk om toch tot die massa te komen :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, we verschillen niet zo gek veel van mening. Ik ben het over het algemeen

vaak met je eens. We moeten alleen geen feiten en meningen door elkaar halen.

Fotosynthese is tenslotte de basis van het leven, dat kan je niet ontkennen. En dat

biomassa uit co2 komt is ook een feit. :lol:

 

Mycorrhiza maakte het zeker mogelijk om tot die massa te komen, maar het maakt

niet de massa, dat is co2. Het vormt een belangrijk onderdeel in het hele proces

om tot een goede oogst te komen. De weegschaal hangt de zwakste schakel af.

 

David Attenborough legt het fijntjes uit in The Private Life of Plants, erg vermakelijke

verfilming van zijn boek: Klik Het deel begint vanaf 6:10.

 

Ps. niet duur die mychorrhiza producten. Maar ze geven nou niet echt duidelijke

informatie wat al die 10 producten precies doen.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Old school metselzand;

 

Bij de velen hier boven beschreven voordelen van metselzand is er nog een voordeel wat je als kweker kan ervaren.

 

Dit voordeel kan je niet lezen maar alleen ervaren!

 

"Hoeveel drinkt een plant nou eigelijk?"

 

Metselzand dekt de aarde zo goed af zonder te verstikken,dat er niet of nouwelijks verdamping plaats vind.

Zodat de aarde in de van zet tijd tot nu van 50 naar 60 is gelopen

gallery_22925_8436_69006.jpg

 

Tja en ook ik heb weer een foutje gemaakt.

Bij de achterblijfer die het moeilijk hebt omdat ik iets te nat heb weggezet het zand weggehaald en geef dr wat extra aandacht

gallery_22925_8436_132347.jpg

 

Nog een voordeel tov wortelvorming,deze vind direkt aan de BACaardeoppervakteplaats :D

We gaan na de run de wortles bekijken....(nee is geen test :huh: )

 

En ik ben geen perfektionis maar gewoon nieuwschierig met een beetje ADHD :lol:

 

pH

Share this post


Link to post
Share on other sites
De key is dit hele proces zo optimaal mogelijk te laten verlopen, en dat is wat

jij in de praktijk laat zien,

 

Wat ik zal laten zien is dat je er naast zit

Optimaal is dat 40%lv :rolleyes:

 

Voor mij wel :P

 

Eenvoud en kennis is de key

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doel op die vorige oogst waar je 750g vanaf haalde. Of je dat nu weer gaat

flikken kan ik niks over zeggen. 40% is zeker niet optimaal en 50 mbar ook niet.

HPS licht is ook niet optimaal en de temperaturen vaak ook niet. De natuur is ook

nooit optimaal, natuur is oorlog, constant. Wat we proberen is zo optimaal mogelijk

te kweken toch? Anders kunnen we net zo goed spaarlampen gebruiken.

 

In Balck, Afghanistan is de luchtvochtigheid nu 34% en 37C overdag, ook niet

optimaal. In Madhapur, Nepal is het 79% en 33C overdag en continue regen,

ook niet ideaal als je in de bloei zit.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zal laten zien is dat je er naast zit

Optimaal is dat 40%lv :rolleyes: (Lv)

 

Voor mij wel :P

 

Eenvoud en kennis is de key

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is " Aarde moeder der medium's"

En alles wat ik in dr potje zet daar moet ze het mee doen.

Zelf regulatie!

Met als uitgangspunt haar natuurlijke habitat(laag ec rijk bodum leven)

Met als doel haar zelf "als een amerikaan voor de tv" met kleine hapjes vet te mesten,ik als veder :rolleyes:

 

 

Spoorelementen en opgeloste organische stof

 

In water oplosbare humuszuren en andere in water oplosbare organische verbindingen kunnen spoorelementen tijdelijk aan zich binden. Het werkt vergelijkbaar als met synthetisch geproduceerde chelaten zoals deze in spoorementmeststoffen voorkomen. Wanneer veel natuurlijke chelaten in de bodemoplossing voorkomen en daar veel spoorelementen aan zijn gebonden, dan wordt voortdurend de bodemoplossing aangevuld met oplosbaar voor de plant opneembare spoorelementen. De chelaten zelf zijn niet of nauwelijks opneembaar door de plant, maar de hoeveelheid voor de plant opneembaar mangaan iwordt dan wel op peil gehouden. Dit geldt die spoorelementen die door de plant in de vorm van een kation kunnen worden opgenomen door een plant zoals mangaan, koper, zink, kobalt en ijzer. Borium, seleen en molybdeen worden hoofdzakelijk in de vorm van anionen door de plant opgenomen, dit werkt niet via chelaten.

 

Werkzaam pH door voeding met Chelaten;

 

Chelaten in EDTA vorm zijn werkzaam binnen een pH traject. Buiten dit traject is er weinig of geen bemestend effect te verwachten. Ijzer (FeEDTA) werkzaam pH traject 1,5- 6.5 zie verder voor andere ijzerchelaten het artikel over ijzer; Mangaan (Mn-EDTA) werkzaam pH traject 3 - 10; Zink (Zn-EDTA) werkzaam pH traject 2 - 10; Koper (Cu-EDTA) werkzaam pH traject 1.5 - 10; andere chelaten: Calcium (Ca-EDTA) werkzaam pH traject 5 - 10; Magnesium (Mg-EDTA) werkzaam pH traject 6 - 10.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff ......wat gebeurd er met een Lv van 40%>?

Iedereen weet dat het plantje weelderig groeid met een Lv van 70/80%

Maar wat krijg je als ze droog is........... :P

 

Ik citeer Mel Frank;Een vochtige tuin is veel sterker vatbaar voor schimmelziekten en rot.

Matihuana doet het het best bij een relatieve vochtigheid tussen de 40 en 80%

Je zult in het algemeen zien dat de groei weelderig is naarmate meer in de richting van de 80% gaat.

De bladeren worde groten en de planten worden in zn geheel iets groter

In een drogere atmosfeer is de ontwikkeling meer gedrongen en zijn de bladeren kleiner met smallere bladvingers.

 

Vooral dat gedrongen bevald me :rolleyes:

 

gallery_22925_8436_145687.jpg

het wachten is op meervingerig blad :bier

gallery_22925_8436_139056.jpg

 

e ehhh die 750 was geenmazzel hoor!

Denk je dat ik me nek ondoordacht op het blokje leg(daar ben ik ff te oud voor) :P

We gaan er over heen!!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een boom haalt toch niet al die kilo's hout uit een beetje voeding in de grond.

Zijn massa (hout) haalt die uit de lucht (co2), de koolstofkringloop.

Nog steeds deel ik die mening niet!!

 

Karakteristiek voor interacties tussen bodemorganismen, in tegenstelling tot bovengrondse gemeenschappen, zijn afhankelijkheidsverhoudingen (mutualistische relaties). De meerderheid van dominante plantensoorten van een ecosysteem heeft symbiotische relaties met micro-organismen die in de bodem voorkomen. Mycorrhizzae (symbiotische gemeenschappen tussen plantenwortels en bepaalde bodemschimmels) zijn hiervan een voorbeeld: de schimmels helpen de wortels minerale stoffen te absorberen door de opnameoppervlakte aanzienlijk te vergroten. Daarmee wordt de voedingsstatus van de plant (bijv.een boom) verbeterd.

 

BRON

 

Koolstof vormt de chemische hoeksteen van alle leven op aarde. In de bodem wordt een grote hoeveelheid koolstof opgeslagen in organische stof. In de lucht komt koolstof voornamelijk voor als CO2 en een weinig methaangas. De hoeveelheid koolstof opgeslagen in bodems is het dubbele van de hoeveelheid koolstof in de atmosfeer.

 

(((((Kleine wijzigingen in de koolstofhuishouding van bodems hebben dan ook een duidelijke invloed op de CO2- concentraties in de atmosfeer. ))))))

 

 

 

Zelf regulatie

gallery_22925_8436_152226.jpg

Ze hebben nog niets gehad en staan van af de zet tijd zonder iets toetevoegen.

Ik vermoed dat ze nu wortels aan de bovenkant zet deze aarde is ook nog vochtig en met schimmels bezaaid en in gewatert met bacterials :rolleyes:

 

 

Remie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

toffe opzet! Plus die doelstelling van 750+ staat! Succes de komende 10 wk

Er gaan koppen rollen haha :P

 

Kom nog regelmatig buurten

 

salu2

Pierre Paf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch is het een feit PH. In je andere topic (organische stof) heb je naar een document gelinkt waarin dat fijntjes

word uitgelegd. Ik citeer:

 

"Het leven op aarde is opgebouwd rond het chemische element koolstof (symbool C). Koolstof vormt in

verbinding met zuurstof o.a. koolstofdioxide (CO2), essentieel voor plantengroei. Planten halen immers via

fotosynthese CO2 uit de lucht en gebruiken het als bouwsteen voor hun groei. Zo wordt CO2 vastgelegd in

plantaardig materiaal dat op zijn beurt de basis vormt voor de voedselketen. Sterft dit plantaardig materiaal af,

dan komt het in de bodem terecht. Niet alleen planten zijn een bron van koolstof in de bodem, ook andere

organische materialen, zoals compost en mest, kunnen bijdragen tot de opbouw van de organischekoolstofvoorraad

in de bodem."

 

Mag je mij eens gaan uitleggen hoe al die CO2 dan in de bodem terecht komt? Laat me raden, koolstofkringloop?

Discussiëren is leuk, maar je moet geen feiten negeren.

 

gallery_26428_10125_39409.jpg

 

De koolstof zelf is niet nuttig in de bodem, het zijn de bacteriën die op al het afgestorven plant materiaal

afkomen. Zij maken organische stoffen beschikbaar uit het afgestorven materiaal. Dit document is bedoeld

voor boeren die roofbouw plegen. Deze boeren verwijderen (oogsten) al het plant materiaal, waardoor de

bacteriën geen eten krijgen en het bodemleven kapot gaat. Het toevoegen van enkel NPK's helpt daar niet

aan mee, waardoor de bodem ook nog eens van andere belangrijke mineralen wordt geroofd. De hoeveelheid

koolstof die men in de bodem aantreft zegt vooral veel over het bodemleven.

 

De hoeveelheid koolstof opgeslagen in de zee is het 10 dubbele van de hoeveelheid koolstof in de bodem en

atmosfeer, so what? Net als kleine wijzigingen in de koolstofhuishouding uit de atmosfeer duidelijke invloed

hebben op co2 concentraties in de bodem. Dit zijn verbanden die onzinnig in een discussie zijn, omdat je ze

ook kan omdraaien. Je bewijst hier nog steeds niet mee dat biomassa niet uit koolstof bestaat.

 

ps. werkt wel goed dat metselzand zeg, nauwelijks verdamping.

 

ps II. een mooie documentaire voor de modderliefhebbers onder ons: Dirt, the Movie

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Koolstofkringloop. Koolstof (in de nonliving environment) komt voor in verschillende vormen:

- koolstofdioxide (CO2) in de atmosfeer en opgelost in water

- carbonaat gesteente zoals kalksteen en koraal

- afzettingen van steenkool, aardolie en aardgas afkomstig van levende organismen

- dood organisch materiaal, bv humus in de bodem

 

Koolstof komt in de 'levende' wereld als planten en algen de energie van licht gebruiken om

kooldioxide om te zetten in organische stof. Koolstof keert terug naar de atmosfeer en water door:

- verdamping (als CO2) door mensen en dieren

- verbranding

- rotting, produceert CO2 als zuurstof aanwezig is, methaan (CH4) bij afwezigheid.

 

Problemen voor het milieu: Als de opname en de terugkeer van CO2 niet in balans is zal de

koolstofdioxide in de atmosfeer toenemen. Dit gebeurt door:

- verbranding van fossiele brandstoffen, die voor miljoenen jaren in de bodem is opgeslagen.

- ontbossing en verbranding van bossen, met name in de tropen.

 

BRON

 

 

Ps. als je nog een interessant boek wil lezen over ons geliefde medium aarde kan ik je "Down to Earth"

aanraden, gratis te lezen op deze website: Klik

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er gaan koppen rollen haha :P

 

:P

750 is de botum!

 

 

Sorry andy ik heb nou eenmaal last van tunnel visie :lol:

 

In dat zelfde topik staat dat er nog maar heeel weinig van dit alles bekend is.

 

Er vanuit gaan dat er in de natuur geen Ec van weetikhoeveelzedrinpompen :rolleyes:

Wie heeft hier eigelijk het meest voordeel bij.............. :bier ?

 

Snap ik het ook niet allemaal,maar ik geloof Cees en Admo hier in wel.

Zelfregulatie!

En of ze nou die Co2uit de lucht of de aarde halen.....ze hebben genoeg aan een Ec van o.7

 

Ik heb altijd de beste draaien gemaakt met een lage Ec en toen ik in den beginne aan het kutte was om te stekken heb ik eens een stekje afebloeid in de vensterbank op Stek aarde en kwam er ook nog 9gr top weed van af.

 

Leuke link maar tis engels en ik ben maar een eenvoudige oude gleufeglijder met huistuinenkeukenengels.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

hoeveel speling heb je om te voeden, oftewel wat is de Ec van je water?

Mijn startwaarde vanuit kraan is al 0,986, dus om op 1,7 te komen wordt het mengen met gedestilleerd water meestal.

 

Kun je die diamondnectar onbeperkt gebruiken om af te zuren of zit daar ook een max aan? Je startwaarde van 8,4 is nogal hoog vind ik...

 

salu2

Pierre Paf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze nou al een beetje aan het drinken PH?

 

Zelfregulatie, helemaal mee eens! Wat dat betreft deel ik de mening van Cees en

Atmo. Dankzij Cees heb ik de aarde en het zaad herontdekt. Ik werk nu ook met lage

EC waardes. Alhoewel Atmo op hydro de EC soms behoorlijk opschroeft.

 

Laat je ze trouwens nog lang op 18/6 staan?

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Ec is 0.65 uit de kraan en hou dit SCHEMA als richtlijn let wel RICHTLIJN!!

 

Door met zaad te werken leer je naar je planten kijken,immer een goede Pheno is van belang!

Ook ik heb door cees die stap gedaan :lol:

 

Als ik met zaad zo goed had gedraaid had het me niet zo verbaast :bier

 

Ik wacht op 9vinger's dat is met stekjes(binnen) een gegeven dat ze in de watte liggen :P

 

Drinken begind nu een beetje te komen bij die grootste,denk nog een dag of 2.

 

Het is nu de 2grow report dat ik niet echt begrepen word.

Ik had ooit eens een verduister kunstje met een paar plantjes in het bos gedaan op een forum en moest me toen ook al duidelijk maken....

Zal de reden zijn dat ze zwijgen........... :rolleyes:

 

REMIE

 

 

PH......... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rookverslag Amnesia + Ierdbei

 

PH Donner

 

Ten eerste namelijk hartelijk bedankt voor de stuff en de 23 zaden :rolleyes:

 

Ik vond het zelf een apart smaakje

Smaak was opzich wel redelijk

Lekker zacht in de keel

En een heerlijk stoned chill gevoel

 

Cannabis for all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon amnesia zegt ie,zo gewoon is de amnesia niet die ik gisteren heb mogen proeven :rolleyes:

Amnesia zoals ik hem ken van een goeie shop,lekker compact,en lekker creatief stoned :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mededeling:

Helaas is de pc van PH Donner kapot... er kwamen wat rook wolkjes uit zaterdag avond.

dus hij gaat even achter iets vervangends aan...en hij hoopt deze week weer online te zijn...

 

namens PH,

 

GR

Carpie

 

ps: inderdaad Art, toen je wegging, zag je er erg blij uit :P ...tja...wie vond ze niet lekker :rolleyes: ??

 

@PH: Als je wil, maak een rookverslagje aub in mijn topic, van me Henkes Lolland topje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

]Helaas is de pc van PH Donner kapot

namens PH,

GR

Carpie

 

Klopt!

Werk ff met een leen Comp :spliff:

 

Toevallig toch humbold semester gangers :specool

gallery_22925_8436_102935.jpg

gallery_22925_8436_74692.jpg

Ik heb geen 9vingerig blad gespot maar met de toevoer zit wel goed.

gallery_22925_8436_31361.jpg

gallery_22925_8436_108250.jpg

Time 2Run!

 

12/12

 

@Canna,veel plezier met je zaden en ik zie ze graag in een ander stadia terug ;)

@Art ,ik ben ook verliefd op dr en zet dr veilig.

@Carpe,tuulk maar ze moet wel in dr eigen tempo drogen,dus min 2weken.

En nog bedankt ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt balen dat ik er niet bij kon zijn afgelopen zaterdag ;)

 

je dames zien er goed uit zeg :spliff: dat gaat wat moois opleveren :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal zeker wat opleveren,hou daar rekening mee met gokken ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dat gaat prima daar Donner. Je planten staan er mooi gezond bij en dat zand als bovenlaag is zo gek nog niet gevonden.

 

Succes met de kweek en ik kom af en toe even buurten hier in dit draadje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...