Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

koekie_erbij

18 x uberkush 3 x 400 w Darkroom 240w

Recommended Posts

je bent heek goed bezig, echter zo ik maar 1 lamp aanhouden ;) op een 3x3 tent met 9 lampen staat er ook maar 1 lamp aan de eerste week,

week 2, 3 lampen en dan pas rustig aan alles laten branden, en zodoende zijn de planten vitaler dan alles direct aan en een lage lv eraan over houden..........

 

Keep it green,

Share this post


Link to post
Share on other sites

He tim! leuk dat je meekijkt en bedankt voor je opmerking ;)

heb je santamarias ook met veel plezier gevolgd en zeg proficiat met je mooie toppen!!

 

ik ben begonnen vanuit zaad, dus de lv is niet van al te groot belang.

de zaden zijn ontkiemd onder een te zwakke tl gedurende 4 dagen 24/7 toen een weekje onder 1 lamp meen ik en inmiddels alweer een weekje onder twee.

heb zoals eerder vermeld alleen te kort voorgegroeid( slechts 3 dagen ;) ) en de lampen een poosje te hoog gehangen :spliff:

ze staan nu al twee weken onder 12/12.

 

Grtz Koekie_erbij

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) hallo allemaal! tijd voor een update dacht ik zo...

 

ben zojuist bezig geweest wat foto's te nemen en de potten wat te verplaatsen, zodat de kleinere dichter op de lamp staan en zo het meeste licht vangen.

gallery_27674_10886_462628.jpg

gallery_27674_10886_1573558.jpg

er zit nogal wat hoogte verschil in de plantjes de meeste (9stuks) zijn vanaf de aarde 10-15 cm en de andere 5 varieren tussen 18 en de grootste 22 cm

gallery_27674_10886_2690834.jpg

 

paar shots van de gemiddelde 9

gallery_27674_10886_270972.jpg

gallery_27674_10886_379624.jpg

gallery_27674_10886_2343529.jpg

 

het valt mij op dat sommige een beetje treurig ogen.... :specool de blaadjes zeg maar een beetje laten hangen...

ik hou de tensio goed in de gaten dagelijks en volgens mij klopte de waarden niet echt meer. ik had namelijk gisteren 300 ml water per pot gegeven en de meter gaf 4,5 uur later aan nog droger te staan :spliff: heb m eruit gehaald, afgespoeld en opnieuw gevuld met demi-water, en in de aarde van n andere pot geprikt. nu afwachten wat er over een aantal uur staat.

gallery_27674_10886_870970.jpg

 

ik vind het tot nu toe best redelijk gaan allemaal, maar hoop toch een hoop op- en aanmerkingen te krijgen!

 

vanmiddag schoot mij ineens een soort van experimentje te binnen die ik even wil delen met jullie...

tijdens de seminar van humboldt kregen wij allemaal de absolute wereldprimeur mee van wormcastings uit de states!

naar het schijnt is deze shit nog niet eens in america zelf op de markt en zou toevoeging van deze hoog geconcentreerde wormenpoep een verdubbeling van je bladgrootte in 24 uur kunnen geven!

mijn idee is nu om een aantal(zeg de 5 kleinste plantjes ;) ) potten wat van dit anabool mee te geven...

ik sta open voor alle suggesties, dus jongens laat je horen!

 

Grtz koekie_erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt dat ze iets te nat staan,die tensio mag je gewoon met leidingwater vullen,leg dat kleigedeelte even in water,vul de buis en draai hem vast,dan meteen resetten door als de meter éénmaal aanstaat de on knop ingedrukt houden,en dan weer in de aarde,ik spuit het gat even in met water zodat hij goed contact maakt met het subtraat.Ik hou tussen de 90 en 220 aan.

 

Bedoel je die Vermaplex of andere spullen?De planten lijken Vermaplex lekker te vinden,ik heb het één plant nu een aantal keren gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tape de schroefdraad van je testio taps en met het draad mee!

Aandraaien........vast is vast!

 

Soms lekken die dingen lucht,dus kan je zelf bedenken wat er gebeurd.

Werkt 100%

 

Pleur die shit er bij man,ik ben te laat.....alhoewel....

 

Ze gaan wel lekker daar hoor..;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hou tussen de 90 en 220 aan

 

In het begin kan je hooger gaan zitten (300)als je schimmels gebruikt en veel aarde hebt ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

he jongens thanks voor de snelle reacties! ;)

 

ik lees de meter af in millibars en dacht dat ik dan de waarden tussen de 70 en 120 moest houden??? heb net de meter opnieuw afgelezen en hij gaf 80 aan.... heb m ook niet gereset... ik zal hem nu opnieuw vullen en resetten en in hetzelfde gat als waar die uit komt steken.

geeft ie morgen weer iets dat niet klopt zal ik m dicht tapen met met teflon? de aarde lijkt mij ook te nat op t moment...

 

bedankt voor de tips guys!

zal de poep over de 9 kleinste verdelen en dan zien we wel...

 

Grtz koekie_erbij

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tip van die ouwe gleufenglijder,ik heb nog wel ptfe tape liggen ;)

Die tensio's moet je inderdaad niet te hard aandraaien,je moet ze soms even door hebben,vertrouw nooit 100% op ze :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen allen!

 

heb gisteravond opnieuw de tensio schoongemaakt en gevuld met water. heb hem voor hij de aarde inging gereset door de on knop ingedrukt te houen...ik neem aan dat ik dit goed heb gedaan, omdat de meter nu 0 mbar aangaf. (een gebruiksaanwijzing had ik er toch wel graag bij willen hebben :spliff: )

 

hier wat shots van net ;)

gallery_27674_10886_979028.jpg

gallery_27674_10886_2056772.jpg

 

de grotere planten die ik wat uit het licht had gezet passen zich al aan...

 

gallery_27674_10886_43192.jpg

 

de tensio gaf 80mbar aan en hoop dat dat juist is :specool zal vanavond weer checken

de temperatuur is max 29,7 geweest en min 21,4 :lol:

heb ze net welterusten gezegd...

opmerkingen van harte welkom!

 

Grtz Koekie_erbij

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit op alleen je metertjes afgaan !

Steek je vinger in de aarde, kijk ernaar en gebruik je gezonde verstand, alleen dan is een tensio meter een goede aanvulling.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sannie!

ja dat is ook zo, alleen twijfel ik nog een beetje aan mijn vermogen dit zelf in te schatten.... potten voelden wel wat zwaar en ik heb met me vinger op meerdere plaatsen in de aarde gestoken en vond zelf dat de grond vochtig genoeg aanvoelde.. vinger kwam er vies uit in ieder geval.

ik kijk t elke dag na en voel aan de potten om zo wat "gevoel" op te bouwen.

thanks voor je antwoord! ik doe mijn best! :spliff:

 

Grtz Koekie

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pot vingeren is een kwestie van ervaring opbouwen maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen he ;)

We maken er een grapje van maar ik duw overal mn vinger in en het is een instrument welke je altijd op zak hebt.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit allemaal!

En zo heb ik door hier te lezen het een en ander bij geleerd.

 

Wel jammer dat Sannie in de laatste reply's met zijn schunnige taal om de hoek komt.

Kga nu eerst de koffie van mijn toetsenbord halen want door al dat ge-vinger vloog de koffie in het rond ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff: @ Sannie,

 

Die tensio van mij vertrouw ik ook niet echt, maar geeft je wel een kleine indicatie..

En dat vingeren heb je na 1 ronde wel door, zelfde als de potten voelen!

 

Blij dat ik het gedaan had, want gaf ze in het begin allemaal evenveel!..

De een verbruikt meer dan de ander..Gevolg plant verzopen!

 

Verder ziet het er goed uit allemaal.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

schunnig, droog,adrem :spliff: als we maar lol hebben en leren toch!?

 

thanks medeliefhebbers!

voor jullie steun en goede raad.

 

koekie_erbij

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal deze zaterdagavond!

 

heb zojuist de tent weer even heringedeeld en wat foto's geschoten....hier het resultaat!

 

gallery_27674_10886_774700.jpg

 

had nu nog ruimte over om de tent in te gaan zelfs en de linkerlamp heb ik nu iets hoger hangen en de hoogste plantjes hieronder geplaatst.

 

nu zag ik tijdens het gesjouw bij 1 van de planten dat de twee bladeren verkruld waren ;)

ik denk zelf dat dat komt doordat ze ws toch te nat hebben gestaan of staan. ik las in een ander topic iets over de EC die te hoog was door teveel voeding, maar denk niet dat dat hier het geval is ;)

 

gallery_27674_10886_459838.jpg

 

nog een plantje had een verkleurde vlek op 1 van de bladeren zitten...

 

gallery_27674_10886_260704.jpg

 

mischien toch wat te rijkelijk met die schimmels geweest??

het lijkt mij wijs deze twee even wat extra aandacht te geven,,,

dus alle opmerkingen en tips hierbij zijn van harte welkom!!

 

Fijn weekend!

 

koekie_erbij

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor Koekie al die zaailingen er bij :P

Ze hebben wel wat paars in de steel mss toch iets te nat.....

Laat ze van een natte naar een drooge periode gaan zeker in het begin.(ze drinken niet zo veel)

 

Is dat de inlaat die ik zie bij de kindjes in de nek.... ;)

Dat is toch wel op temp hoop ik?

 

Waarom de grootse plantjes onder de lamp ?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ph!

denk idd dat ik ze de komende dagen even helemaal niks geef(mischien de grootste overmorgen een beetje water, want deze potten zijn duidelijk lichter dan de gemiddelden) en veel zal wegen voelen en meter lezen...(inmiddels lijkt de tensio weer normaal te werken)

 

ik gebruik twee pasieve inlaten in de tent in die halen de lucht uit huis en dus niet van buiten... denk jij dat dit anders moet??

de kamertemperatuur is zo'n 21 tot 23 graden. ook heb ik bovenin de tent nog een passieve inlaat gemaakt, maar denk niet dat ik deze blijf gebruiken...volgens mij heeft deze geen nut, maar omdat ik gewoon een goede temp heb op t moment laat ik t nog even zo.

 

:P merk dat ik in een onwijze praatkick raak, dus kort t nu maar weer in....

 

1 lamp hangt hoger dan de andere.

;)

 

thanks voor je reply!

 

Grtz Koekie_erbij

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn ze nog lief klein bij jou. ;)

En toch zie jij nu al verschil in grootte tussen je dames.

Blijf dat goed in de gaten houden, want Überkush is een zeer potente groeier.

Al heb jij wel meer ruimte dan ik. B)

 

Heb je al je samples door de aarde heen gemengd?

 

;) Mrs Poldergrower

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey poldergrower!

;)

het zijn idd nog maar ukkies vergeleken bij de jouwe! B)

ik wil de eerstvolgende waterbeurt 5 ml vermaplex meegaan geven per 10 liter water.

met de andere samples is mij aangeraden nog even te wachten.

ze kunnen maximaal 110 cm woorden in deze setup en dat trok mij een beetje over de streep om toch te gaan scroggen.

ook hierbij zou ik graag van meerderen hun ideeen horen over hoe ik dat nu het beste kan gaan doen :P

moet ik niet ook al beginnen met toppen dan?

 

Grtz Koekie_erbij

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan bv een eetlepel van die zwarte wormcasting boven op de aarde strooien als dressing,moet je wel vanaf boven water geven ;)

Ik heb nu één plant een eetlepel gegeven om te testen,vergeet niet dat het testen is,het kan ook verkeerd uitpakken!

 

Ik heb 5ml per liter Vermaplex gebruikt,en gisteren bij de middelste plant 10ml/per liter,de aanbevolen waarde op de verpakking is tussen 12 en 20ml/liter ;)

Als je die Coral Calcium gebruikt,echt een klein mespuntje éénmalig per plant,het is oplosbaar in water B)

 

Zelf top/fim ik als de dames nog in de groei staan,ik weet niet of het nu nog verstandig is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ok! :P dan hou ik jou hoeveelheden aan art thanks!

die coral calcium heb ik helaas niet meegenomen ;)

wat dat toppen betrefd....had even moeten lezen eerst...i know B)

maar heeft het plaatsen van een screen boven de planten nog wel zin nu of zullen ze hievoor te hard doorschieten nu? wil ook wel graag gaan scroggen nu dus vandaar mijn vraag...

 

Grtz koekie_erbij

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel calcium heb je nodig, ik heb genoeg, stuur je wel op als je wilt, pm me maar

 

 

ziet er leuk uit heb ook een baby uber staan....

 

succes man !

Share this post


Link to post
Share on other sites

polletje daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk! ;)

echt veel zal ik niet nodig hebben, dus whaterver jij kunt missen ;)

THANKS!

 

vandaag het screen op maat geknipt en zojuist alvast wat water met vermaplex vermengt, zodat ik straks even voor het licht aangaat het screen erin kan hangen en de 5 lichtse potten ongeveer 500 ml voeding en wormcastings mee kan geven.

 

ik heb twee stroken gemaakt van 50cm bij 225 cm, zodat ik het screen makkelijk in en uit me tentje krijg en deze net als het dak van de arena open en dicht kan doen ;)

ik ben van plan ze met touwtjes op hun plek te hangen en ze vervolgens met tie_rips aan elkaar te bevestigen. vanavond volgen de foto's!!

dit wordt een flexibel screen zeg maar :P

 

ik zit alleen met twee vragen nu nog:

1 omdat ik niet getopt heb, kan ik nu nog wel scroggen?

2 als ik kan scroggen wat zou dan de ideale hoogte zijn van het screen?

 

bij voorbaat bedankt!

nu de hoogste tijd voor een twaalf uurtje B)

Grtz koekie

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...