Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
infinity

Utrechtse coffeeshops

Recommended Posts

In de loop van de komende tijd (lekker vaag) dacht ik wat Utrechtse shops te bespreken. Ik kom in enkele daarvan geregeld, en in andere nooit, dus lynch mij niet als je stamshop er niet tussen staat.

(De volgorde is arbitrair)

om te zorgen dat mijn van nature nogal wijdlopige manier van dingen verwoorden, enigszins binnen de perken blijft zal ik de shops volgens een redelijk vast sjabloon bespreken.

 

Andersom, Vismarkt (nabij de Dom en Oudegracht)

Je loopt binnen op straatniveau, vroeger kon er hier gerookt worden, maar sinds het rookverbod niet meer. Hier vindt je de balie waaraan je kunt bestellen. Het menu is nogal saai, ze hebben een stuk of vier soorten wiet en enkele hasjes, daarnaast hebben ze soms bijzondere dingen voor korte tijd (snel uitverkocht meestal!!). De prijzen zijn redelijk, de kwaliteit redelijk, de soortenkeuze voor mij onder de maat (White Widow, Powerplant, een Haze, Pollum, Afghaan, Maroc) dat kan wel wat interessanter. Soms hebben ze lekkere Thai (geperste smokkelwiet met zaadjes) voor 10 euro 3 gram (niet duur).

 

De kwaliteit van de service hangt sterk af van de verkoper op dat moment en is meestal ronduit slecht. Ze zijn nors en verkoopgericht. Slechts een keer trof ik hier een vriendelijke verkoper (daarna nooit meer gezien) die de tijd nam. Die service voel je beneden in het rookgedeelte ook. Er zijn twee rookkamers, beiden onder straatniveau (trap af vanuit verkoopruimte). Het is er regelmatig druk en vol, de grote ruimte is in de winter trouwens behoorlijk koud, mijn voorkeur gaat immer uit naar de kleine rookruimte, die direct onder de straat ligt (tijdens het spacen soms een raar idee). Beneden kan je ook consumpties kopen bij een relaxte rasta-achtige neger. Een druppel water die niet van hen gekocht is, mag je niet drinken, als ze je zien dan gaan ze kankeren.

 

Het publiek is overwegend jong, enkele stamgasten, verder toeristen en yuppen en ongedefinieerde bezoekers. Soms is het gezellig, soms te druk, de meeste bezoekers zijn relaxt, je mag aanschuiven, aanstekers lenen etc. De sfeer is best goed.

 

Al met al over Andersom: best te doen, sommige echte Utrechte blowers schijnen het een volledige k*ttent te vinden, mijn oordeel is wat milder. Het is een handige plek om af te spreken met mensen die de stad slecht kennen en je kan er redelijk zitten. De service en keuze zijn echter zwaar onder de maat, ik vind dat echt een no-no voor shops. Toen ik hier net woonde was mijn oordeel een stuk positiever, je leert snel bij. Een cijfer zo neerkomen op een krappe 7, het is geen geldverspilling, maar het is gewoon allemaal niet iets bijzonders.

 

Bordeaux Rood, Voorstraat 81

Vreemde shop die buiten het uiterlijk van een bistro lijkt te willen hebben en binnen er meer uitziet als een kantine in de jaren70. Het is hier altijd verschrikkelijk druk, ook buiten, twijfelende toeristen en opgeschoten 16jarige jochies, ze hebben dan ook een beveiliger die je als je er serieus uitziet nooit om ID vraagt, maar anderen er feilloos uitpikt. Je komt binnen in een smal gangvormig halletje met een hoge balie die erg smal is, en de deur naar de zitplaatsen. De kaart hangt aan de muur op een bord, zodat je altijd struikelt over mensen, of wordt aangereden door haastige kopers die toe zijn aan hun fix. De keuze is redelijk maar verandert vrijwel nooit. Ze hebben lekkere bio Sneeuwwitje, redelijke Jack Herrer. Ze hebben vaak enkele wat specialere soorten, Cheese bijvoorbeeld, Buddha-soortjes, Chocolope, maar ze zijn duur in mijn beleving. Daarbij lijken de zakjes vaak klein. Qua hasj hebben ze een redelijk aanbod, de Libanon die ze hebben is slecht, die kan ik niemand aanraden, maar het kan zijn dat ik een paar keer oude voorraad had (het rook niet, en nauwelijks bij verhitting, het effect bleef uit).

 

De service is non-existent. Je wordt constant duidelijk gemaakt dat je op moet schieten, de drukte is soms zo groot dat mensen zich in en uit dat halletje moeten persen, door de hoge toonbank voel je je ook volledig afgesloten van de verkoper. Daarnaast zijn ze verschrikkelijk geldlustig. Ik heb eens gehad dat ik daar met mensen zou gaan zitten, we kwamen allen op een ander tijdstip binnen. Ik kocht voor notabene meer dan 25 euro aan zooi, maar de anderen die later kwamen (twee!!! Personen) werd ruw en totaal zonder respect duidelijk gemaakt dat er gekocht moest worden. “Meneer, er zijn klanten die wel betalen voor die stoelen!”. Nu snap ik dat die lui ook een zaak moeten draaien, maar dit ging me echt ver.

 

Het publiek is druk, veel lokale lui. Als er sport op is, ga dan niet, tenzij je zelf ook een brallende aap bent die teveel lawaai wil maken om niks. Om te zitten is het echt een draak van een shop, het enige rustige moment is de ochtend (ze gaan om 09:00 open!), maar als ik op dat soort tijden een joint wil, heb ik daarin voorzien door de avond ervoor wiet te kopen. Druk is eigenlijk het enige woord dat me invalt als ik denk aan de Bordeaux.

 

Al met al, Bordeaux Rood: alleen om even snel wat te halen (vanaf donderdag en het weekend zijn ze vaak tot na 01:00 open) en als je zin hebt in wat aparte dingen. De prijzen zijn pittig (voor veel wiet sta je minstens een tientje af te rekenen per gram, ik noem dat pittig). De kwaliteit is meestal wel goed in mijn beleving. Om te zitten zou ik afraden, ik heb er twee of drie keer gezeten (blow meestal thuis) maar na die ervaring van boven en opgeteld de drukte, ga ik nooit meer zitten daar. Een cijfer dient hier gesplitst voor wietsoort/kwaliteit: 7,5 maar voor de rest een 4.

 

Spoedig volgen er meer shops, ook diegene waar ik wel tevreden over ben (vrees niet!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit heerlijk om te lezen,

heb ruim 10 jaar in utreg gewoont.

De verandering in Andersom heb ik mee gemaakt,

in 86/87 kan een junk of straatwoner er nog wel ff een bakkie doen van 2 uur,

dat was een paar jaar later al anders.

 

en ken ik boureaurood niet als miami? of niet?

Moh staat er vast niet meer,

of zijn aardige neef.

 

keep 'm comming,

grtz Weetje

 

Ik kijk al uit naar een drijvend verslag.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat drijvend verslag volgt spoedig, als ik tenminste juist aanneem waar je op doelt.... ;) Ik woon hier zelf dus nog niet zo erg lang en weet niet of de Bordeaux vroeger een andere naam had, een coffeeshop genaamd Miami ken ik evenwel niet in de stad, dus het zou zomaar kunnen. (Bordeauxrood is vlakbij Springhaver (de bioscoop) misschien helpt dat met de plaatsing. Volgende verslagen komen van de week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wilt weten hoe mijn gekweekte buddha smaakt.. bordeaux rood! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ik weet welke je bedoelt...

vond het er altijd al naar amnees stinken ;) :)

 

En ik bedoel psies de andere kant van de voorstraat, kruising wittevrouwen, tegenover de beeldhouwer, ooit :lol:

richting het waterige onderwerp zeg maar B)

 

En dan een stukkie daarvoor ook nog een shop zitten,

met die pools in de kelder B) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

enne Mo is in ieder geval nog in de business

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe. leuk om te horen..

Mo heeft mijn buitenwiet nog wel gerookt van me utregse dakkie

had ik daar maar stekken van bewaard, hehe de eerste jaren positronics

sensemillafanclub :lol:

 

dwaal ik zo naar a'dam.....oepsie, TS is weer aan 't woord ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn dit topic brengt weer herinneringen tot leven hihi ;)

 

Vroeger altijd veel fun gehad in shops die volgens mij nu gesloten zijn maar ben al lang niet meer in utrecht geweest dus ken er naast zitten

 

Sarasani

No Name

Break

Freak

 

Erg gezellig hoor :lol:

 

Vooral in Noname en Sara erg veel tijd doorgebracht :)

 

Positronics hihi werelds en sensi fanclub ook B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De freak bestaat nog, vlakbij de Koffiedik en de voorstraat, de rest is allemaal ter ziele. Sarasani sloten ze net precies voor ik in Utrecht kwam wonen.

@Amnees: ik heb in de laatste weken weleens BuddhaCheese gehad van Bordeaux, die was in het geheel niet slecht. Lijkt het trouwens maar zo, of is vrijwel iedereen hier die ooit in Utrecht woonde, inmiddels weg ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige beoordelingen van de cs, ik vindt je manier van schrijven wel prettig lekker helder ;) :lol:.

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te lang heeft men gewacht, ik was even met andere dingen bezig. Hier volgen twee korte verslagen, ik bewaar de leukste dingen voor later natuurlijk!

 

Malabata, Amsterdamse straatweg (nabij kruising met Marnixlaan).

Deze shop is qua afstand de dichtstbijzijnde voor mij, maar ik ga er niet graag heen. Je kunt hier slechts kopen, niet zitten, dat was vroeger anders, waarom ze het hebben veranderd weet ik niet, ik ken deze shop dus alleen als koop-en-loop-shop. Er staat alle dagen een opzichter buiten, vooral voor het parkeren, ze hebben denk ik veel gedoe met de buurt, ze worden dan ook druk per auto bezocht en je wordt niet zelden ter hoogte van de Malabata bijkans doodgereden door kennelijk erg lustige gebruikers. De kwaliteit van de spullen is totaal doorsnee, het aanbod nog meer. Ze hebben White Widow, Sneeuwwitje, Haze (niet nader benoemd) en drie soorten hasj (Polm, Maroc, Afghaan, ok ok soms ook Cream-hasj). Het enige bijzondere hier is dat ze Jamaican/bob marley hebben, maar dat is volgens de verkoper eigenlijk Thai en hij wist naar eigen zeggen niet waar de wiet precies vandaan kwam. (Dwz. Thai noemde hij als de vorm, van die geperste wiet die zoet-aarde-thee-achtig ruikt). Ze zijn voor de kwaliteit te duur, je kan kopen in zakjes van 10 en 20 euro, WW kost volgens mij 10 per 1,3 gram, maar de Haze ook, en de Thai/Jamaican ook…. Enfin, je snapt het wel.

 

Ik kwam er een periode vaak, toen ik me nog wel eens stom overgaf aan voorgerolde zooi (smerig vind ik nu, rook dat nooit meer, je moet er eens eentje slopen om te zien dat je 1,5 sigaret rookt en een halve keutel wiet/hasj!). Ze zijn niet onvriendelijk maar wel louche qua sfeer, de kereltjes die er werken zijn zelf krap 18, er werkt een oudere vent die heel relaxt is. Ze weten niets van wat ze verkopen (zie opmerking Thai hierboven). Tegenwoordig haal ik er alleen nog soms even snel wat vloei of een tipboekje, en heel soms die Jamaican. Al met al is het geen shop voor mij, dit is een van die plekken waar het echt alleen om commercie draait, ik begin daar steeds meer van te walgen. Weet wat je verkoopt! Zo moeilijk is dat niet. De kwaliteit is redelijk, maar niks bijzonders tegen te hoge prijzen. Afrader, zeker ook als je er niet van houdt te worden aangesproken door minderjarige, promiscue geklede “dames” die in het nabijgelegen bushokje vooral mannen van 30 tot 50 aanspreken, om te fixen. Het enige voordeel is de extreme sluitingstijd van 02:00, vrijwel de hele week.

 

Black and White, Vismarkt (vrijwel naast de Andersom)

Ook een koop-en-loop-shop, piepkleine binnenruimte waarin je wordt omringd door vitrines met parafernalia, die trouwens best redelijk geprijsd is. Een redelijk ruime kaart handgeschreven op de balie, jaren80-kassa ernaast… Ik kom hier erg zelden, het aanbod is redelijk groot zoals gezegd, zowel hasj als wiet, een soort of 5 beide. Prijzen zijn gemiddeld, zo-ook de kwaliteit. De openingstijden zijn nog slechter dan die van de bibliotheek of een gemiddeld ambtenarennest, gaan volgens mij tussen 17:00 en 18:00 dicht, uurtje of 10:00 gaan ze open, zondag gesloten.

 

Ik kan er weinig over zeggen, soms hebben ze iets aardigs, maar meestal zitten ze ruim in allerlei standaardsoorten. Gezien het grotere aanbod kan je overdag als je voor de Andersom staat, niet wilt zitten, maar slechts wil kopen, beter die 20 meter extra hierheen lopen. Maar, om in groene gids-termen te spreken, het is de omweg ternauwernood waard. Een redelijk emotie-loze, sfeerarme shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Amnees: ik heb in de laatste weken weleens BuddhaCheese gehad van Bordeaux, die was in het geheel niet slecht.

 

jep buddha x blue cheese was het. rook 'm zelf ook en word er goed stoned van, maar kan nog steeds niet tippen aan de amnesia :rolleyes: wat kost die daar per gram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een tijdje al niet meer in de Bordeaux geweest, wellicht kom ik er vannacht nog langs, zal eens kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello,

 

i am new in utrecht, so please excuse my lack of dutch skills.

i spent 2 weeks here already and i quite shocked how awful the quality and selection is in utrecht.

so far i have tried:

 

 

bordeaux rood:

budtenders always seem annoyed, the weed sucks, the smoking area is dark and uncomfortable.

 

-jack herer, barely any taste, smell or effect

-houseweed: was ok for low-end weed

-ketama: hard and harsh to smoke, comparably low effects

-amnesia: much, much, muuch worse than the amnesia i got back in germany. it even seems sprayed with something ;),

 

 

 

koffiedik:

seems like a cheap shop, 12,50 for an 1,8g bag of ww (budtender told me it was their best weed), also not very nice to sit in and smoke a joint. very small menu.

 

-white widow: barely any taste, smell or effect again, but it looks like quite an ok low-end bud

-afghan: 5€/g and it shows ->harsh taste, medium to low fx

 

 

 

that boat coffeeshop:

the best shop to hang around in, that i have seen in utrecht so far. it is not really comfortable, but at least you don't feel like sitting in a total shithole. very small menu.

 

-bio shiva: again, no taste no smell, low thc, crap

 

 

 

wietstock:

together with the t'grasje, the only 2 coffeshops in utrecht (i have found so far) with tolerable weed. very small menu.

 

-(super?) silver haze: one of the better weeds that i found in ut. i have smoked better sh in a'dam but it beats the other crap by miles.

 

 

 

 

't grasje:

visited this once. room is tiny and was rammed. budtender was relaxed and helpful. open thursday-saturday till 20:00 (?)

 

-special haze: solid middle-class weed. decent smell and taste, decent fx

 

-witte wiet: a bit cheaper and less smelly and tasty than special haze

 

 

how is it possible that the overall quality of coffeeshops in utrecht seems to be so incredibly low? the stuff that i've been sold is worse

than amsterdams rip-off tourist coffeshops.

 

i dont want to drive to a'dam every week for some dampkring nycd/mexican haze or some grey area gear, so are there some actually

good shops in the area?

Share this post


Link to post
Share on other sites
try Shabab on the Vleutenseweg

 

will do in a few days. any recommendations from the menu? i am looking for something similar to purple kush/diesel, but i assume there will also only be the few usual strains (skunk, haze, ww, etc).

 

is el torro still open? i heard that they had some decent bud thanks to an amsterdam connection!?

 

i also thought sarasani was closed, but i just found some reviews from this year. so is it still going and recommendable?

Edited by dudemeister

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P dudemeister (is dit trouwens niet een Nederlandstalig (verplicht) forum?) If you tried the bio Shiva at the Boat and can honestly say that it is crap, you don't know your smoke man. I've smoked their shiva (and other bio-weeds) quite a few times during the last 3 months, it's classA grass, tastes and smells very well, it's very well cured/ripened and the effect is mindblowing. If you don't like outdoorgrass, 't Grasje ain't the best place in town, however they also sell some indoorgrass (PP gold, Santa maria, Haze), their PP Gold is one of the best things i've smoked, ever. I've never smoked their Haze, so don't know about that. If you go to 't grasje again, pick the PP Gold, or take the Jamaican Pearl, JP is best enjoyed in a pure spliff, or vaporized (they have a vaporizer you can use at 't grasje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P If it is shiva, it ain't crap. Ik ben hem maar even gaan testen vandaag, de bio-Shiva van de boot, meteen ook even hun super maroc (hasje) gekocht, die had ik nog nooit gehad. Jointje, met een klein brandhaagje tabak, shiva, super maroc, hangt een kreupel aan z'n tippie, maargoed. Hij hangt erin, shiva gesmoord, en goed bevonden!

 

Een algehele recensie van De Boot volgt spoedig, nu een beetje te afgeleid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan 1 uit de oude doos, de boot verkocht cake,

en uhm niet zomaar cake,

echte cake, ;)

Van die cake ging je blaffen als een hond, letterlijk is een vriendin aan de lijn terug gelopen naar het atelier ;)

Of lachen,giebelen en gabbelen,brullen en hinniken, de 3 musketiers hebben dit herhaaldelijk maar op t nippertje overleefd...

En vooral filosoferen en orakelen B)

de grootste waarheden zijn waar bevonden op de boot.

 

Het overlijden van de stichter van de boot is een verlies geweest voor wietjesland,

het menu is er sindsdien niet op vooruit gegaan.

Wat mij betreft was dit 1 van de laatste shops in Nederland waar de nomade stuff via de

via de achterdeur bij de consument terecht kwam.

Prachtige pollem,afghaan en nepal,kashmir kan ik me herinneren.

 

grtz Weetje

 

dus als ze nog cake verkopen, eerst je verslag afmaken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Torro is very long closed, but there is still hanging a note that says: closed due to circumstances

too bad because they had a very big menu compared to the other shops.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zweer nog steeds bij de Sarasani, dat was echt de beste shop in Utrecht, groot aanbod, die ook elke keer weer nieuwe soortjes bevatte. Gratis koffie, chille muziek, met clips op groot scherm, vette blacklight schilderijen, de vissen en schildpadden(waar eerst de krokodillen zaten), de mensen die er werkte(de eigenaar hehe, Lekker Rookuh!) Geniaal, ben nooit in een chillere chop geweest. Ohja en de 2,50 zakjes niet vergeten, ook goed... ;)

 

En ik denk dat het grasje ook niet vergeten moet worden, het buurtshopje, met lekkere wietjes en hasjjes, allen biologisch, maar om daar te zitten vind ik het een beetje te klein, maar volgens mij heb je er wel altijd een harde kern zitten ;)

 

De Shabab, ook een goeie, beetje druk soms, maar wel de beste hasj voor een goede prijs, de wiet(shabab power) is wel echt tering stoned, maar dat is niet zo mijn favoriet....

 

Maar goed Sarasani, heeft iemand enig idee of deze shop ooit nog open zal gaan??

 

Gr Monti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

first off, i apologise again for my lack of dutch. i chose to write in english rather than auto-translate via google or similar pages since they often do not preserve the meaning of the sentences.

 

 

went to the city yesterday late at night and only found bordeaux rood to be open after 23:00 (monday).

i decided to give it a last chance and bought a gram of silver haze (12,50/g the other weeds the budtender showed me, smelled even worse/less.

 

since it's so damn dark in BR i couldn't properly check out the buds, so when i eventually got home i was greeted by a bag of suspicious looking, harsh to smoke, glittering bud.

i guess it might be sprayed with hairspray or something similar.

=>bordeaux rood: never again!

 

 

shabab will be my next stop in utrecht. any recommended hashes/weeds?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bumping for more reviews.

 

been to shabab and tried their haze. the buds looked ok to me but when smoked, they produced a burning sensation

in my throat.

i experienced this with way too many weeds from various coffeshops in utrecht (silver haze bordeaux, mango haze

from freak, etc.).

 

this cant be right. is there no better shop then 't grasje?

their special haze and witte wiet is ok, but i haven't found a single really tasty strain in the whole city (when i say tasty

i mean stuff like barneys current batch of red diesel, grey areas kushi, dampkring nycd/cheese skunk, good blueberry

variations, kush variations).

 

is there seriously no tasty 'conaisseur'-weed in utrecht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problem whatsoever - it happens all the time when you buy weed from coffeeshops - sharp and irritating to the throat stuff they sell.

 

Maybe they spray weight enhancing liquids on the weed or something. Grow it yourself is always better. Thanks for the review!

Share this post


Link to post
Share on other sites

do people not care about what they smoke?

 

especially in the netherlands, i thought it should be easy to keep dealers supplying clean weed

since there are simply so many alternative sources to buy from.

8 of 10 strains i tried in utrecht, were crap.

 

am i doing something wrong? were are the good buds?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...