Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wieteketiet

Hoeveel gr/W doe je in de zomer?

Recommended Posts

Hola allemaal,

 

wat ik me nou af vraag is hoeveel de geoefende tuinman/vrouw hier nu in de zomer draait?

 

Mijn laatste ronde vond ik tegen vallen, maar ik hoorde van iemand anders dat dit best wel goed was eigenlijk omdat het zo bloedverziekend heet geweest is de laatste tijd.

 

Ik heb geen airco's of waterkoelingsystemen ofzo, alleen passieve inlaat en ventilatoren die door de plantjes blazen

 

Ik zat op 0.528 gr/W

 

ben benieuwd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de winter zit ik gemiddeld op 0.8

En in de zomer rond de 0.6

Werk ook zonder extra koeling

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry stickie...

Wil je niet achter de kont aan zitten dude

 

@TS

Maar ja de zomer is nog niet voorbij...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat je niet weet hoe die eruit ziet.....maar anders ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk ook zonder extra koeling, maar ook zonder extra verwarming. Derhalve draaide ik vorig jaar zomer over de gram de watt heen (link). Ik kan niet echt een goede schatting geven aangezien ik vaak doordraai met planten maar de gewichten per plant gaan in de winter meestal iets omlaag, de wiet is in de winter zeker compacter!!!

 

NU ? Ik ga voor de gram de watt + natuurlijk... Verder boeit het me niet zoveel want als ik dit om moet rekenen in rook-dagen, dan rook ik van iedere zijtak wel een dagje!

 

Het klinkt heel gek maar ik gebruik zelfs minder afzuiging... 250m3 op 1000W... De hoogte van het hokje en de luchtvochtigheid/stroming in het hokje zijn namelijk vele malen belangrijker. Met omgevingstemperaturen van 28C (inzuig dus) is het niet warmer als 31.5 geworden... En dan heb ik hier niets wat iemand niet na zou kunnen maken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is weer zo'n topic waar je toch geen conclusies aan kunt hangen. als je 1000 watt boven 1m2 hebt, of je hebt 250 watt op een m2 hangen, dat scheelt nogal in het gr/w verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de zomertijden, 0.5 tot 0.8 gr-per watt

wintertijden 0.7 tot max o.84 per watt

 

ala 600watt per m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het antwoord in de genetica ligt.

Als het een strain is die warme zomers wil/kan hebben zal het verschil nihil zijn.

Je kunt hier ook rekening mee houden,

en dus seizoengebonden wiet hebben ;)

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit wel wat in, heb met amnesia midden in de zomer meer eraf gehaald dan in de winter. met pp is dat andersom..

 

en dan zeggen ze dat pp een sterke plant is.. hmm gebasseerd op wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guesswho? zomer is zeker nog niet voorbij... beetje dubbel hè, voor mij wel lekker, voor mn buitenvrouwen (en dan bedoel ik niet dat ze buiten staan... zal het er maar vast bij zetten ;) voor de bijdehante lezers onder jullie haha ) is het minder

 

@keesthemad, doe je dan erg goed! hoop dat k dat ook nog een keer ga halen!! Misschien wat vaker kweekverslagen lezen van je....

 

@amnees, misschien kan dat wel? De meeste mensen wel dezelfde setup in de zomer als in de winter denk ik?! ik lees niet veel dat mensen in de winter meer licht gebruiken dan in de zomer...... dus als zomer of winter geen verschil zouden maken heb je met 1000w de m2 hetzelfde het hele jaar door en met 250w de m2 ook. Het gaat dus eigenlijk gewoon om de schommeling tussen zomer en winter.

 

Voor mij wel geruststellend als er meer mensen zijn waarbij het in de zomer door de hitte minder gaat ;)

 

@tim, geen hele grote verschillen dus... maar wel iets

 

@weetje, een seizoengebonden wiet.... daar ga ik eens op zoeken B) (moeten ze ook wel voorhanden zijn als ik ga planten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik in de winter meer licht dan in de zomer, vandaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat het antwoord in de genetica ligt.

Als het een strain is die warme zomers wil/kan hebben zal het verschil nihil zijn.

Je kunt hier ook rekening mee houden,

en dus seizoengebonden wiet hebben :)

grtz Weetje

 

Weetje......dat denk ik ook en dit zijn ook mijn gedachten :P

Ik speel geheel oldschool zonder cooling en mijn Amneesjes hebben de hitte om de oortjes gehad en ze is daardoor wat luchtiger dan mooi is.

Maar door haar genetica zal ze nouwelijks inleveren aan gewicht.

Natuurlijk zal het naarmate de hitte aan houd er niet beter op worden maar een week is niet desastreus voor de opbrengst :lol:

gallery_22925_8436_180134.jpg

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...