Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowtjap

70 x PP onder 6x600 Watt

Recommended Posts

Zaad is vooral interressant wanneer je kiest voor zeldzame graag gewilde soortjes: cheeseberry, chocolate berry, bubbakush, lemonskunk etc.

 

ik ken niemand die stekjes hiervoor verkoopt, 1tje tegengekomen en die vroeg 7eu per stek voor die chocolate berry!

natuurlijk haal je het er dubbel en dwars uit aangezien ze zeer gewild zijn bij de CS, mits je natuurlijk foutloos kweekt, maar vaak is het wel zo dat deze speciale soortjes extra tijd en aandacht nodig hebben, en dat als ze uit een stek komen niet alleen extra duur zijn maar ook nog eens kwetsbaarder dan uit zaad, niet waar?

 

voor de kleine tent van 3x600w wil ik het wel eens gewoon uitproberen, doe ik 50 zaadjes en ben ik al tevreden als ik na ontkiemen 20 of zelfs 10 overhoud.

 

maar goed, dat is pas in een veel verder stadium, komt nog wel een keertje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

als je zaadjes planten neemt die evengroot zijn als stekjes en die gelijk behandeld is mijn ervaring dat het zaadplantje het beter doet.

ze hebben een beter wortelstelsel en zijn gewoon sterker.

 

als je ze kan voorgroeien in een ander hok, wat je kan vergelijken met zelf stekken maken (als je een bepaalde soort wilt moet je dit toch doen) dan heb je toch alleen voordelen, mits je kan inspelen op de behoefte van planten uit zaad (laag en breed houden tot de bloei, lamp er meteen dicht op etc.)

 

ieder zijn manier hoor, ik maak nu lemon heesjes en ken geen stekkenboer die hier stekjes van maakt.

 

het is sneller vanaf stek, maar daarvoorafgaand is er wel heel wat werk door een ander gedaan.

kun je ook gewoon zaden laten ontkiemen en 20 cm groot laten worden door iemand anders dan de beste uitzoeken en voila

 

ik wilde aangeven dat het een manier is die misschien iets voor m is omdat ik t zo doe betekend niet dat iedereen dat moet doen, beter zelfs niet, als iedereen pp's en amnesia kweekt ben ik blij met mijn "speciale soortje".

 

ik zeg niet dat t een beter is dan de ander ik vind het gewoon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowtjap

 

speciale soortje hebben niet meer aandacht nodig, het is dezelfde plant en gebruikt dezelfde voeding, je moet dit alleen aanpassen aan de plant en dit leer ja als je alle symptomen kent, als je het soortje onder de knie hebt (na 1 x dus) dan is de volgende keer net zo simpel als pp.

 

als er zo weinig zaadjes uitkomen doe je echt wat fout, gebruik die potjes van sannie, die zijn de BOM!!!!! alles zit er bij zelfs beetje voeding.

gebruik demi water en ph van 6,5 tot 6,8 niet onder de 20 graden laten worden en ook niet veel te warm natuurlijk en klaar is kees.

 

slechtste uitkomst die ik had met zaden ontkiemen was 86 van de 100 die wel uitkwamen, was wel mijn eigen schuld en in riots kan ik gewoon niet mee werken. veer de rest 99% uitgekomen.

 

maar goed probeer het een keertje.

 

succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar m'n vraag was of het meer opbrengt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder deze omstandigheden wel, anders zou ik geen kommentaar leveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja onder deze omstandigheden zouden spintvrije stekken het ook beter doen dan stekken die vol met spint zitten. dus ik zie nog steeds geen meerwaarde van zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist, en dat is al rede genoeg vind ik, veel mensen hebben spint via stekjes, is een groot probleem.

Vandaar ook mijn reactie, plus het feit dat zaadplantjes beter tegen de hitte kunnen.

 

stel je hebt geen spintvrije stekjes, dan is zaad toch beter?

 

ik vind dat het nog meer grotere voordelen heeft hoor, maar even om op jou te reageren.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel of geen spint, de opbrengst.. daar gaat het om. heb liever wel spint en een kg meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een rare opmerking amnees, maar waarom maak je niet je eigen stekjes? Dat gezeik waar ook jij last van hebt ben ik meer dan beu. Spint, ongelijke stekjes, tmv noem maar op. Ik ga er dus binnenkort ook mee beginnen. Alleen het soortje weet ik nog niet. De haze soortjes hebben voor mij geen meerwaarde, ik wil gewoon een goede en makkelijke brenger.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben al overgestapt naar een andere, betaal meer dan het dubbele, maar wel spintvrij, geen TMV, lekker gezond. het is voor mij zeker de moeite waard om zelf stekken te snijden, maar voorlopig nog geen locatie over. ongelijke stekjes heb ik eigenlijk niet zo'n last van. ben een aantal maanden geleden begonnen met een tiental zaden, deze waren juist extreem verschillend, in hoogte, breedte, etc. heb in een homebox een stel stekken en zaadplanten gehad. de zaadplanten waren al een cm of 20. en de stekken hebben de zaadplanten ingehaald, waren 2 weken eerder klaar, meer opbrengst, ik heb de zaadplanten uiteindelijk omgehakt omdat deze helemaal onder de toprot en spint zaten. en ze moesten voor het oog nog een week of 2.

 

de planten van ditzelfde zaad die buiten staan doen het super. maar voor binnen op grote schaal, ik noem maar iets een mammoth met 288 zaadplanten.. dat schiet gewoon niet op. en heb nog steeds niet gezien dat een zaadplant per definitie beter oplevert dan een goede stek in dezelfde ruimte.. stel dat een goede stek 4 euro kost.. dan ben je net zo duur uit als met fem. zaad, alleen ben je nog een tijd langer bezig en heb je 50% kans dat als je gepakt word, je voor een dubbele hoeveelheid planten word aangeslagen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

ieder zijn manier toch, jij hebt goede ervaring met stekjes ik met zaadjes, klaar...

zaadjes ook fem. kun je krijgen vanaf 0,50ct tot 1,20 ct (vanaf 100), dus de kosten hoeven het niet te zijn.

 

ik ken niet zoveel stekkenboeren, dus helaas, anders had ik misschien wel andere ervaringen gehad.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil wel een verslagje maken op zaad.

opstelling semy-hydro met mapito ipv aarde 8x 600w is dat groot genoeg?

 

maar ik ben hier wel erg nieuwsgierig naar hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik ben hier wel erg nieuwsgierig naar hoor!

 

En anders ik wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mooi is dat, ben bezig, nog even wachten dat maak ik t af en kan ik beginnen. Ik ga met doc bespreken wat voor semi-hydro ik ga zetten en hij is even op zakenreis maar komt over twee weken terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezellige conversaties in dit topic! heerlijk, dan heb ik jullie aandacht voor het volgende..

 

Als eerst moet ik zeggen.. ik kon wel janken toen ik het zag.. zelfde shit als vorige keer, stekjes zijn verbrand door de hitte en hoogte van de lamp, door miscommunicatie werd de lamp van 1,50 gezakt naar 75 cm en het resultaat ervan zie je hieronder..

nu rest er mij 2 opties.

 

ik ga door op 5 planten per lamp (5 x 6x600w) en kies hiervoor alleen de beste uit

 

of

 

ik bestel 30 stekken extra om de vervallen stekjes in te vallen en ga zo verder?

 

ik baal hier enorm van.. ook ben ik niet tevreden met de grote bak aarde die ik heb, ik denk dat ik liever voor 20L potten ga als ik 5 planten onder een lamp doe en anders 11L potten bij 10 onder een lamp. werkt wat fijner en betere resultaten als ik kijk naar mijn andere huidige kweek. vooral omdat ik elke plant gelijkwaardig behandel (heb ik het gevoel)

 

hier zijn de stekjes zoals ze er nu bij hangen (niet allemaal maar zeker zo een 15) 10 andere stekjes hebben het zoieso niet gehaald..

 

is er nog hoop bij de stekjes met gekrulde bladeren of zeggen jullie weggooien en/of nieuwe halen!

 

gallery_26656_10572_98987.jpg

gallery_26656_10572_392243.jpg

gallery_26656_10572_19238.jpg

gallery_26656_10572_599563.jpg

gallery_26656_10572_152268.jpg

gallery_26656_10572_610199.jpg

 

thanks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fokked op man ! ;)

 

Succes en maak er wat van !

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat zo'n zwarte plastice bak van 100L ?

 

en wat raad je aan 5 steks per bak of meer?

en waarom geen potten van 20L?

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon allemaal nieuwe stekjes nemen, je verlies nemen. anders ben je te druk met corrigeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon allemaal nieuwe stekjes nemen, je verlies nemen. anders ben je te druk met corrigeren.

 

 

Juist

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dat zo'n zwarte plastice bak van 100L ?

 

en wat raad je aan 5 steks per bak of meer?

en waarom geen potten van 20L?

 

groet

 

 

hey

 

Bij de praxis/gamma/hornbach

 

65L cementkuipen, effe met een 8mm boor 25 gaatjes onderin booren en dan 70L lightmix erin.

 

Check me verslag...

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja.. treurig, heb de slechtste weggegooid, en 30 nieuwe stekken bijgeplaats, lamp op 1,30m en daar blijft hij voorlopig uit veiligheidsredenen, heb zo een gevoel dat t ditmaal wel goed komt.

 

hou jullie op de hoogte!

 

@predator,

 

ik denk dat ik voor rechthoekige cementkuipen a van 100L ga x 5 planten, 2 kuipen per lamp en anders gewoon in 20L potten.

 

 

gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer eens kijken hoe het met de kleintjes gaat, en er zijn weer zo'n 6 gesneuveld, niet te lang over nagedacht gewoon weggegooid direct.

 

de meeste zijn wel aangeslagen en hebben al nieuwe scheutjes:

 

ivm met een tekort aan potjes moest ik alternatieven nemen zoals jullie kunnen zien B)

 

gallery_26656_10572_35885.jpg

gallery_26656_10572_11845.jpg

gallery_26656_10572_86540.jpg

gallery_26656_10572_7813.jpg

 

de helft staan sinds 25 juli in de groei (6 dagen), de rest sinds 28 juli (3 dagen) over een week zo gaan we over de bloei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die nieuwe ook bruin aan het worden in het blad? moeilijk te zien welke de nieuwe lading zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...