Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowtjap

70 x PP onder 6x600 Watt

Recommended Posts

Hier is ie dan eindelijk, de 2e opzet na mijn niet zo succesvolle eerste ronde.

het gaat hier mn 3e kweek en moet zeggen dat ik heel veel fouten heb gemaakt in mn vorige ronde's..

Natuurlijk weer eens heel veel geleerd en ik leer nog steeds!

 

De opstelling:

 

Planten:

 

PowerPlants x 70 uit stek

 

Licht:

 

6x600 watt (geleidelijk opbouwen ivm warmte)

 

De lampen krijgen een iets andere opstelling , zoieso ook anders gemonteerd dan voorheen(geen kromhangende balk B)),

en ook zullen de lampen dichter naast elkaar hangen zodat er overal genoeg licht komt. (geen stroken met plantjes die geen/onvoldoende licht vangen)

 

;)

gallery_26656_10572_17830.jpg

 

Voeding:

 

Dutchpro:

 

Multitotal Bodem

Voeding A+B

Explode Toppen Booster

 

gallery_26656_10572_47267.jpg

 

Omstandigheden:

 

Tent van 3x3m dus 9m2

Kweken in een bak van ongeveer 2500 liter Growmix (merk onbekend) aarde

 

voor overige vragen en om te zien hoe mijn vorige kweek was verlopen kun je HIER terecht!

 

Voorgroeien:

 

De 70 x PP wordt zo'n 9-12 dagen (afhankelijk van lengte) voorgegroeid onder een 600 watt lamp op 18/6

 

Spint:

 

Alle stekjes zijn voor het overpotten in de stekbakjes, ondergedompeld in een Bayer anti-spint masai badje tot 2 cm van het steenwol.

Vooral met spint zal ik deze oogst extra uitkijken, omdat ze me mijn vorige oogst in deze tent goed hebben dwars gezeten!

Zo is mijn plan om in de eerste weken te spuiten met Bayer Antispint, en na de eerste tekenen van bloei over te gaan op Sannie's Plant Vitality Plus.

En last but not least hierna nog een army van Roofmijt.

 

Watersysteem:

Voorheen had ik een watersysteem met sproeiers, die is er nu nog steeds.. maar ivm gele bladeren rondom bepaalde gebieden bij mijn vorige kweek ben ik bang dat er teveel oud voedingwater in de buizen blijft hangen en deze weer rondgesproeid wordt op het moment dat ik de sproeiers weer gebruik voor een volgende voedingbeurt. om deze redenen ben ik van plan om te sproeien met een tuinslang aangedreven op een pomp, die zijn voeding weer haalt uit een bak van 100L.

 

Alle stekjes zijn gewaterd met water dat ge-PH'd is tot 5,5

 

Pics:

 

gallery_26656_10572_323491.jpg

 

gallery_26656_10572_279608.jpg

 

gallery_26656_10572_139973.jpg

 

gallery_26656_10572_221352.jpg

 

 

Ik hoop dat ik het zo goed mogelijk heb gedaan, en kijk uit naar jullie comments!

 

LETS GO! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowtjap

 

ik wens je heel veel succes, op naar de 2.7kg of nog meer ditmaal !

 

0.75gr/w zou toch goed haalbaar moeten zijn met je nieuwe setup !

 

 

Het ziet er allemaal goed uit, maar we moeten kritisch zijn ;) dus heb wat kleine kanttekeningen bij je setup :

 

Ik zou overwegen de ene rij lampen met de peer de andere kant op te hangen als de andere rij. Of rekening houden met de kant van de peer, want over het algemeen schijnt het licht aan die kant wat verder als aan de fitting kant. Lux meter kan uiteraard hierbij goed ondersteunen als je het zeker wilt weten.

 

Je afzuiging.. persoonlijk zou ik die wat groter maken ; in jouw geval toch minimaal 3000m3 ; misschien wel 4250m3 om het goed te doen ; eventueel in combinatie met 2 filters (kan je aan beide kanten hok plaatsen voor betere luchtstroom). Ik reken altijd als minimum het aantal watt als het aantal m3 afzuigcapaciteit en liefst ga ik er 30% overheen zodat het altijd genoeg is mocht het nodig zijn in warme periodes.

 

Zorg voor lucht inlaat op zowel grondniveau als op hoger niveau, dan is je verdeling van verse lucht al half gedaan en dient je zwenkventilator daarbovenop nog als ondersteuning voor dauwvorming tegen te gaan, om afkoeling van je plantjes te bespoedigen en als extra luchtverdeler. Eventueel in de startfase de onderste inlaten nog even dicht laten ivm de gevoeligheid voor tocht voor de kleintjes. (dit heb ik zelf opgefokt in mijn huidige ronde)

 

 

Go for it !

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SJON,

 

je bedoelt met de lampen dat de brandende kant naar elkaar toewijzen en de fittingen naar de muren gericht?

 

beetje zoals dit:

 

 

Lamp linkerrij: Lamp Rechterrij:

 

==(_________) (__________)== : 2 lampen naar elkaar toe, fittingen naar de muur gericht?

 

filter is 1500m3

afzuiging 2500m3 uit mn hoofd.

 

de luchtventilatiebuis ligt nu op zo'n hoogte van 50 cm, wellicht dat ik deze verhoog naar 80cm/100cm, deze staat zolang ze nog in de puppyfase zitten op de allerlaagste stand, van stank is vrijwel geen sprake dus filter hoeft ook geen overuren nog te draaien en aangezien de luchtvochtigheid ook nog s lekker hoog moet blijven zal de luchtinblaas lekker laag blijven voorlopig.. enkel zodat ze genoeg zuurstof krijgen.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lamp linkerrij: Lamp Rechterrij:

 

==(_________) (_________)== : 2 lampen naar elkaar toe, fittingen naar de muur gericht?

 

 

Dat is een goede mogelijkheid, maar houd dan wel rekening dat je beide rijen dus iets meer richting muur monteert. Met andere woorden ; als je alles symmetrisch zou uitlijnen dan zou het midden meer licht moeten krijgen dan de buitenkanten en dat is niet wat je wilt toch ?

 

Andere optie is om 2 rijen van 3 te maken in de lengte richting zeg maar en iedere rij andersom monteren :

 

==(_________) ==(_________) ==(_________)

 

(_________)== (_________)== (_________)==

 

Het zijn maar kleinigheden, maar het kan je wel een gelijkmatiger veldje opleveren.. Plus het is een kleine moeite als je nog aant klussen bent.

 

2500m3 is al zeker het proberen waard, ik dacht dat je afzuiging ook 1500m3 was net zoals je filter.

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klap mijn tuinstoeltje uit, en gaat er eens lekker voor zitten!!

Deze tent is uiteindelijk ook mijn doel..

 

alleen een vraag, dat je spint tegen wilt gaan is me duidelijk na je vorige rondes..

neem aan dat je tent ook van boven tot onder onder handen is genomen/ontsmet?

 

maar als je al preventief tot de bloei sproeit met massai..vind je het dan niet zonde om nog eens roofmijten uit te zetten? zijn opzich best prijzig en dus zonde als er geen sporen van spint zijn!

 

al met al heel veel succes en we lezen je vanzelf weer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SJON

 

duidelijke taal!

 

ik zal het zeker meenemen en op deze wijze installeren,

 

ik dacht ook aan de planten in een opstelling van 7x10

 

 

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

|_____* * * * * * *_____|

 

alleen denk ik dat ik de planten te weinig ruimte geef om lekker te kunnen groeien, achteraf gezien was 50 een betere opties 5x10?

 

 

@Sir Smoke a lot,

haha again welcome, onze planten gaan lekker zie ik, de jouwes doen het volgens zelfs nog beter dan de mijne, ik geloof dat je een haze variant te pakken hebt, een kruising van amnesia haze?

 

terug op de spint in de tent,

De tent is grondig ontsmet met dettol zover mogelijk.

En ik spuit preventief met masai de eerste weken tot de eerste tekenen van bloei, daarna ga ik over op Plant vitality plus van Sannie's shop.

 

vervolgens stop ik na een paar behandelingen en ga ik tot slot over op de roofmijt, ik schat in de 5e week van de bloei.

 

op deze manier krijgt elke behandeling zijn kans om zich zelf te bewijzen en moord ik de roofmijt niet uit, (tenzij er natuurlijk geen spint meer is) maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo erg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey blowtjap.

 

Aantal plantjes maakt me niet zo veel uit, bij mij hadden er 4 per lamp gestaan maar neem aan dat je vlot wil bloeien.

Enige verschil word dus gewoon minder lang voorgroeien.

 

Wat ik wel zou doen is gewoon de wat slechtere er niet in zetten, zodat je een egaal veldje krijgt dat is belangrijk op weg naar de 3 kilo.

 

Zo te zien groei je voor in kleine potjes, prima plan ivm masai toedienen e.d. maar let er wel op dat ze 4a5 dagen nodig hebben om wat wortels te maken in de 2500l growmix!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowtjap,

 

die kabelhaspel die daar op je grond ligt, die is toch wel tijdelijk veronderstel ik ? En er gaat niet teveel stroom doorheen ? Die dingen kunnen nogal warm worden als er wat doorheen gaat en ze zijn opgerold..

 

Hang je kabels e.d. altijd bovenlangs, mocht Nederland de komende 8 weken onder water komen te staan, dan heb jij in ieder geval geen kortsluiting.. ;)

 

Probeer ook zo min mogelijk 'portable' dozen en haspels te gebruiken, zeker als je permanent je hokje wilt gaan bevolken, sluit alles aan dmv vaste wand contact dozen. Ziet er om te beginnen degelijker en opgeruimder uit maar belangrijker is dat het veiliger is.

 

Ik heb er zelf ook nogal eens last van gehad, ff verlengdoosje hier, verlengsnoertje daar.. schiet nie op allemaal geloof me.. B)

 

 

Aantallen is vrij persoonlijk en misschien nog soort-afhankelijk maar Predator zijn tip is zeker de moeite !

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowtjap ik ga je volgen, zal wel een lekker kweekje worden. Hopelijk hou je inderdaad de spint onder controle.

 

Even met plant vitality plus om de week sprayen is een goede manier om dit preventief te bestrijden. Maar gewoon blijven inspecteren en anders weer met Masai behandelen zou ik zeggen.

 

Indien nog niet gedaan zou ik ook even je tent van top tot teen ontsmetten met bijvoorbeeld een product als Dettol.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blowtjap sucses met je tweede draai! maar hou er wel rekening mee dat 6x 600watt op 9m2 er weinig is, hoever heb je de lampen nu uit elkaar hangen?

ik moet zeggen dat ik 1700 gram toch best netjes vind op 70 planten en 6x 600 watt denk dat je daar tevreden mee kan zijn. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk al die reacties! ;)

 

@Predator:

 

Dit zijn van die papierachtige stekbakken, wortels groeien zo door het bakje heen en zo kun je ze met bakje en al in het aarde stoppen!

 

@SjonDoo

 

dat was even een tijdelijke verlengsnoer met een klein lampje voor licht in de tent, alles is inmiddels opgeruimd en alle kabels hangen netjes in de lucht en gaan via een opening in de tent naar buiten. prettig netjes dus!

 

@Donnie Welkom!

 

Tent is een poosje geleden al volledige ontsmet met Dettol dus ik hoop dat hij smetvrij genoeg is, maar ik ga er voor de zekerheid uit van niet. kan niet voorzichtig genoeg zijn!

 

 

@Jack White Welkom!

 

6x600 is misschien weinig maar de temperaturen zijn hier het struikelblok, vandaar maar 6 ipv bijv. 8 of 9.

de lampen komen verticaal in een strook opgehangen zie amateur tekening in de eerste post.

 

en de 1,7kg was met 100planten onder 6x600.. had liever iets gezien tegen de 2,5/3 kg. maar het was een eerste kweek met veel fouten zoals je kunt teruglezen in mn vorige topic.

 

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het een keer op zaadjes proberen, heeft voordelen die bij jou erg van pas komen.

plantjes zijn dan gewoon in alle opzichten sterker en je kan elk soortje kiezen. (meer $ voor jou)

ze kunnen beter tegen temp schommelingen waar je al mee te maken hebt gehad

als je het goed doet geen spint (wel goed schoonmaken je hok) weet je nu ook alles van.

 

gewoon iets langer voorgroeien wat ven's er op worden de takken lekker dik.

heb je er ook minder nodig op m2

 

probeer het een keertje, de iets langere tijd van voorgroeien heb je er zo uit met al dat werk en gestress of het wel goed gaat.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey polletje, leuk dat je meedenkt.

 

we willen inderdaad overgaan op zaad bij de volgende kweek in de kleine tent (3x600W) om het te proberen.

omdat we ditmaal zo snel mogelijk wouden beginnen en vrijwel geen verstand hebben van kweken uit zaad, hebben we het bij de grote tent maar even overgeslagen. voor de kleine tent gaan we zo'n 50 vrouwelijke zaadjes laten ontkiemen, en degene die het overleven krijgen dan een plekje onder de 3x600w.

 

ook wil ik zo een voorgroeitentje en spongepots aanschaffen etc. maar dat is voorlopig nog in een verder stadium.

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het wilt versnellen kun je gewoon achter het raam ontkiemen en beetje laten groeien, dan bij 20 cm in potjes doen en onder de lamp 12/12.

 

Nu is het prima weer, niet te warm, niet te koud, en geen stroomkosten.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 3 dagen zijn ze uitgekomen,

dan hangt het er vanaf wat voor lamp je erboven hangt, maakt niet heel erg veel uit, maar heb de beste ervaring met zonlicht en led erbij. (enige ook waar led goed voor is.

 

denk dat je er 3 tot 4 weken over doet, even een groeilampje in je kap draaien, scheelt echt.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekjes kun je al na 10 dagen bloeien ;) ..

 

maar als ik 3 weken voor de geschatte oogst periode begin met de voorgroei tent en hier de zaadjes in kweek, dan moe thet wel goed komen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt zaadjes ook meteen op 12/12 zetten, zou ik alleen wel een langbloeier nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik raad stekken aan, fuck zaad.

 

Kost 2 weken extra en als je pech hebt zit je met pheno verschillen en verschillen in afbloei tijd.

 

Iedere plant zal anders zijn en dat is niet wat blowtjap wil.

 

Pp is eigenlijk de sterkste plant die ik maar ken.

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@predator,

 

ik neem aan dat blowtjap wel dezelfe soort saden neemt, dus iedere plant anders ben ik niet helemaal met je eens.

het klopt wel dat er verschil zit in de planten, verschil in hoogte, wat makkelijk is op te vangen met diepstralers.

verschil in bloeitijd, kan voorkomen maar in mijn ervaring zijn dit maar een paar planten op deze hoeveelheid, andere sterkere planten zullen de onbenutte ruimte al snel overwinnen en volgooien met toppen.

 

pp is idd een erg sterke plant, maar denk dat hij ook wel wat anders aankan. plus het feit dat planten uit zaden veel sterker zijn dan stekjes, andere wortelvorming.

 

die 2 weken extra tijd is op te lossen door appart voor te groeien. Meer ontkiemen dan in zijn ruimte past om de sterkste er uit te pikken.

 

blowtjap is een broodkweker die wel voor kwaliteit wil gaan, wat heb je dan te bieden als je met goede pptjes aankomt, wow goede pp maar nog geen mooie haze, die duurder is.

 

als ik kijk naar zijn verslagen denk ik dat hij minder problemen had gehad als hij op zaad had gekweekt.

natuurlijk is dit terugkijken, maar garanties uit het verleden zijn de enige die je hebt!

 

dit zijn mijn bevindingen, uit mijn ervaringen, natuurlijk zijn deze anders bij andere kwekers.

 

dus fuck zaad vind ik een onredelijke reactie.

(nu ga ik uithuilen bij mijn mama) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje, wijs eens een verslag aan van een kweker die op grote schaal vanuit zaad kweekt en daar fatsoenlijke resultaten mee behaalt. ik ben 'm nog niet tegengekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo amnees, wat dacht je van speescees van no mercy ;) ....

hij is dan ook wel de enigste die ik ken....

 

 

ik ben altijd gecharmeerd van de mooie dikke stengels van zaadsletten, echter zal ik nooit zoveel tijd in de zaadselectie etc douwen...

duurt me allemaal veels te lang, en het kost ook nog eens teveel moeite he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

wat vind jij fatsoenlijk en op grote schaal?

 

ik wil wel een verslagje maken op zaad.

opstelling semy-hydro met mapito ipv aarde 8x 600w is dat groot genoeg?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja het gaat erom dat zaad beter zou zijn dan stek, dat er stekken zijn die onder het ongedierte zitten.. tja.. er zijn wel stekken die niet onder de spint zitten. dus dan gaat het erom of een zaadplant meer opbrengt dan een gezonde stek, vanaf het moment dat ze in het bloeihok komen te staan.

 

als je een hokje hebt met 300 planten, en je hebt er ook nog eens 4 weken per kweek 300 planten bij staan, dan snij je jezelf wel in de vingers als ze binnenvallen. maar dat is een klein detail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...