Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowtjap

70 x PP onder 6x600 Watt

Recommended Posts

Worden de stekjes besproeid of doe je dat met het handje ?

 

De blaadjes lijken zo nat ? Ik zou ze de eerste week(en) zeker met het handje water geven en de blaadjes besparen..

 

Hoop dat ze deze keer goed aanslaan en je lekker verder kan met je kweekje.. B)

 

Succes !

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

 

geef ze met het handje water vanuit een maatbeker, op het einde verdeel ik het restant van t water over alle stekjes, vandaar dat de bladeren zo nat zijn.

ik dacht juist dat de blaadjes een beetje nat moesten zijn ivm hoge luchtvochtigheid en omdat stekjes via hun bladeren voeding opnemen in het begin?

 

@Amnees

 

de 4e foto met Zwarte stekbakjes zijn van de nieuwe stekjes.

 

groetjes! en tips blijven welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik dacht juist dat de blaadjes een beetje nat moesten zijn ivm hoge luchtvochtigheid en omdat stekjes via hun bladeren voeding opnemen in het begin?

 

Bladvoeding geef ik altijd als de lampen uit zijn of bijna uit zijn, niet met het licht aan..

 

Ik heb er slechte ervaringen mee als ze nog zo klein zijn, ook niet teveel om het stammetje geven !

 

Grtz

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt wel kans op grote verschillen nu je ouden hebt bewaard, de beschadigde plantjes kunnen ook misvormde toppen krijgen, hoop voor je dat het goedkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring is dat nevelen terwijl de lampen aan staan niets uitmaakt, als ze op 18/6 staan nevel ik 2 keer per dag met lampen aan, en er verbrand helemaal niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sjonnie

 

de lamp is slechts 10 cm gezakt, en hangt nu op zon 1,20m volgens mij te hoog om de planten te verbranden, ik probeer zo voorzichtig mogelijk met de stekjes om te gaan, vooral hoe ze nu zo gevoelig zijn, ik begin nu ook pas in te zien hoe belangrijk het eigelijk is om een luchtbevochtiger aan te schaffen.

 

@Polletje

 

van de oude stekjes zijn de meest kwetsbare stekjes al weggegooid, die met vervormde bladeren, verkleurde bladeren etc.

een paar enkelingen die er nog stabiel uitzagen zijn gebleven.

wanneer de planten gaan bloeien zullen de beste uitgekozen worden en op basis van die hoeveelheid word de eindplan opgemaakt qua potten hoeveelheid onder een lamp etc. ik verwacht nog wel uitvallers die de bloei niet zullen halen, maar dan heb ik tenminste wel een goed legertje aan plantjes hoop ik zo met only the best left!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik begin nu ook pas in te zien hoe belangrijk het eigelijk is om een luchtbevochtiger aan te schaffen.

 

Indien je sterk afzuigt ivm aantal watts (temperatuur) voegt een bevochtiger ook weinig toe.. Je zuigt zo al je vocht weer voordat het effect heeft de ruimte uit..

 

Ik gebruik een bevochtiger in de eerste 2 soms 3 weken en dat staat de 2500m3 afzuiging maximaal (20%) gedimd.. Zelfs dan heb ik veel moeite om de 70% LV te bereiken (als de buitenlucht op dat moment droger is) ; ik denk dat ik de volgende ronde voor de eerste weken ook zo'n gaatjes zeil haal de LV lekker hoog te houden..

 

Tegen de tijd dat de 3 weken rond zijn, dragen de planten zelf voor een deel bij om de vochtigheid op peil te houden tot de 5e week en dan is het toch niet meer nodig om boven de 50% te zitten.. Vanaf dan juist liever onder de 50% voor mij persoonlijk..

 

Mijn bevochter is dan wel maar klein met een 7ltr reservoir en kan tot 450ml/h bijdragen.. Misschien dat een zwaardere (eventueel aangesloten op de waterleiding) een uitkomst kan bieden..

 

Succes

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey blowtjap,

 

Ik vind de stekjes er niet happy uit zien.

 

Wat ik aanraad zijn toch echt de 10x10x10 potjes.

 

50% cocos grond mengen met 50% lightmix

 

En dan in een grote prepagator als je slechte stekken hebt.

 

4x 18 watt tl erin en gewoon ruim optijd de stekken er in ( 1.5 a 2 weken voor de oogst binnen krijgen is prima) Iedere dag de klep er even af en zachtjes door de stekken blazen.

 

Na 4a 5 dagen kan de kap er af en dan gewoon de tl 2a 3 cm van de bladeren af.

 

as simple as blowtjap

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bladvoeding geef ik altijd als de lampen uit zijn of bijna uit zijn, niet met het licht aan..

 

Wat vinden jullie van de stelling dat plantjes niet eten of drinken vanaf of uit een blad? Dat je de luchtvochtigheid zo hoog moet houden zodat er weinig of geen verdamping kan plaatsvinden daar de worteltjes het verdampte water niet kunnen bijhouden?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat vinden jullie van de stelling dat plantjes niet eten of drinken vanaf of uit een blad? Dat je de luchtvochtigheid zo hoog moet houden zodat er weinig of geen verdamping kan plaatsvinden daar de worteltjes het verdampte water niet kunnen bijhouden?

 

Die stelling klopt volgens mij niet.. ze kunnen wel degelijk vocht opnemen via het blad voor zover ik weet.. en als daar dan voeding bij zit dan wordt dat uiteraard ook mee opgenomen..

 

Het andere gedeelte van verdamping klopt wel, dat is inderdaad de voornaamste reden van de hoge LV maar ik denk dat er ook dan een gedeelte van het vocht dat de lucht bevat wordt opgenomen..

 

Dat is mijn bescheiden mening dan..

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@predator

 

ja je hebt misschien wel gelijk dat dat het beste is zodat de stekje optimaal voorgroeien, misschien wat voor de volgende keer. morgen komt er een update van de stekjes met pics etc.

 

groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 & 7 dagen groei, alle stekken zijn aangeslagen en de geelbladerige zijn door het gele heen gegroeid, heeft dit gevolgen voor de laatste fase van de plant?

 

 

gallery_26656_10572_315872.jpg

gallery_26656_10572_422761.jpg

gallery_26656_10572_72220.jpg

gallery_26656_10572_341023.jpg

gallery_26656_10572_198245.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12&9 dagen groei, we groeien nog even vol tot er een mooi veldje is, planten zijn besproeid met spint masai, en er staan gemiddeld zo'n 10 onder 1 lamp.

 

groetjes

 

 

gallery_26656_10572_118843.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijven je planten in de potten staan? en hoe ga je watergeven?

hoeveel liter potten zijn het? 18 ofzo? als je er 10 onder 1 lamp zet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey amnees,

 

omdat het kweken in potten beter is bevallen dan in een grote bak zullen we deze kweek voortzetten op 12L potten.

 

de reden waarom er 9 onder een lamp staan (rechts 9 links iets meer) is omdat 9planten gemiddeld precies alle licht van 1 lamp pakken, anders ben ik bang dat ik weer van die fluffytopjes krijg en dat vind ik zonde, ik probeer uit te gaan van de motto: Licht is gewicht. vandaar deze lage hoeveelheid.

 

water wordt er gegeven met een 10L watergieter of via een pomp aangedreven vanuit t voedingsvat aangesloten op een slang. we zijn hier nog niet helemaal over uit. de reden dat we van het watersysteem zijn afgestapt is omdat we op bepaalde gedeeltes gele planten kregen, misschien oude voeding wat over bleef in de pvc buizen of iets.. however.. dit lijkt ons wat preciezer.

 

daarom ook een looppad in het midden en aan de zijkant zodat we goed bij de planten kunnen komen, wellicht wel iets langer werken en misschien iets moeizamer, maar dat is het uiteindelijk wel weer waard hoop ik.

 

we zitten nog een beetje te spelen met de opstelling, wie weet dat er nog meer planten onder 1 lamp komen maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de planten met de hand water geeft verplicht je je ook om er wat meer aandacht aan te geven.

 

Zo zal je de spint e,.d, ook eerder ontdekken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop wat rayjets, koppeling, pe slang, sluit deze aan op een pomp.. klaar.

 

dat word echt gekkenwerk.. met een gieter watergeven.

 

zoiezo krijgt de ene plant dan meer als de ander, je komt er op een gegeven moment ook nog amper tussen als het dicht gegroeid is.. dan moet je water over je planten heen gaan gooien ofzo..

 

nee echt niet doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het ook zeker automatiseren, en als je niet met timers wil werken, plug je de stekker er toch handmatig in :lol:

 

Lekker relax zitten en kijken hoe er water wordt gegeven GEWELDIG TOCH :)

 

(EN ALS JE BANG BENT VOOR OUDE VOEDINGSRESTANTEN ETC, GEWOON VAKER WATERGEVEN)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm die rayjets klinken wel interressant, is dit makkelijk aan te sluiten op elkaar?

ik ga me er in proberen te verdiepen, wellicht dat ik het aanschaf voordat de boel is dichtgegroeid..

 

gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes man met je nieuwe ronde

iuk heb ook weer PP staan voor de volgende ronde

moeten aleen nog even n daggie wortelen :lol:

 

zet m op he

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg er wel voor dat als je rajets gebruikt je een filter gebruikt en drukventieltjes, anders lopen ze vast.

als je er geen drukventiel voorzet spuit het water uit je bak en dat is dus niet de bedoeling.

 

als je wilt heb ik er nog een stuk of 70 liggen, die mag je zo hebben.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, we zijn weer terug van weggeweest!

 

de planten gaan hard!! weinig woorden en mar even wat foto's!

 

@clown welkom en succes!

@polletje, thanks ik zal je er even over pm'n

 

15 aug in de bloei gezet, totaal bijna 3 weken voorgroei

dit op amnees's advies om eerst een veldje te groeien alvorens deze in de bloei te zetten

 

De foto's:

 

18 aug

 

gallery_26656_10572_21169.jpg

gallery_26656_10572_32073.jpg

gallery_26656_10572_123144.jpg

 

22 aug

 

gallery_26656_10572_25852.jpg

gallery_26656_10572_36918.jpg

 

24 aug

 

gallery_26656_10572_227530.jpg

 

 

zijn weer terug dus gedetailleerde update volgt zeer spoedig weer

 

groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er top uit, mooie stekken waren het ook..... :lol:

Denk als je zo doorgaat je een leuk rondje gaat draaien..... :huh:

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje met mooie struikjes! die lange voorgroei is goed uitgepakt, beter als 70 van die stengels met 1 top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...