Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
get in the ganjabus

zwaar veel kutproblemen met klote beesten, (en mss klote rot)

Recommended Posts

Hallo, dit is mn enige plant die ik thuis mag houden

gallery_25265_9712_1603596.jpg

 

 

beetje vage foto, maar is dit stamrot?

gallery_25265_9712_340345.jpg

 

bladluizen denk ik, en spint(de zwarte puntjes)?

gallery_25265_9712_729354.jpg

 

nog eens spint? als ik heb blad bekijk, zie ik een hoop van die kutbeestjes weglopen, ze zijn superklein. ik denk ook dat ik al eens een roofmijt op de plant heb gespot, maar die zie ik nu niet meer :blink:, ik hoop dat die snel genoeg terugkomt

gallery_25265_9712_1668705.jpg

 

 

kunnen jullie bevestigen?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bladluizen EN spint

 

snel wat aan doen en zorgen dat je de temperatuur in je hok snel naar beneden krijgt.

 

Of staan je planten buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij elk groot tuincentrum verkrijgbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

is geen stamrot

 

bayer masai werkt heel goed tegen spint, weet niet of het ook tegen luis wat doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die eerste foto lijkt me idd geen stamrot, maar gewoon je stam die een soort schors krijgt (denk ik). Alleen maar positief dus, lekker stevig

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaats nog eens een scherpere foto v/d stam,dan kan ik oordelen.

Als je stamrot hebt gewoon verbandspray gebruiken voor schaafwonden,bij de drogist halen B)

Tegen ongewenste diertjes,gewoon spruzit kopen of producten van ecostyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik raad polysect 3p aan........

 

 

 

 

is in de aveve te krijgen of ander plante centrum is tegen alle rot beestjes die aanje plantjes komen zuigen (luizen , spinachtigen, keverachtigen enzovoort en is snel afbreek baar kan tot 2 weken voor oogst gebruikt worden ..

 

 

groet

 

en als je stamrot zou hebben zou eerder denken dat je stammetje een beetje aant "verhouten" is dus dikker aant worden word ie zo wat als een boom stam hé u groen word altid dan bruin maarja ik zie het niet goed op die foto. stam rot oppervlakkig kan je mss behandelen met wondezalf(boombalsem) zodat je de rot kunt tegen houden maar ene keer rot in je stroom is plant zo goed als ten dode opgeschreven ...

 

momenteel zit ik hier ook bang af te wachten hoe mijn papaya recupureerd van de afgebroken tak zeker met dit vochtig weer . hoop dat ik ook niet me de rot kom te zitten want anders moet ik een dame van 2m10 op 1m50 om hakken zou ik wel eel ergvinden nu dat ik duidelijk gemerkt heb dat mijn NDB wortel rot vertoont door de slechte drainage .......

 

 

 

grtzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

indien je met beginnende rot zit in je top of je plant zelf (dus de stam)

 

 

ik speek hier dus over beginnede rot hé niet dat boel al vol vocht zit en infecties dus als je pas rot waarneemt kan je goed werken met PRODON SC

 

dit is een middel dat voor de fruitteelt gebruikt word als bestrijdings middel voor vrucht plant rot....... word mee gegeven met het water of als je de vruchten rechtstreeks wilt besproeien kan het ook gespoten worden

 

 

mss dat je er iets mee zijt .

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

de luizen en de spint zijn al weg denk ik, heb zo een productje gehaald van compo tegen spint en luizen en andere beesten.

luizen zie ik niet meer, en de spint is ook weg denk ik.

 

ik denk ook dat ik geen stamrot heb, want de plant gaat goed, geeft nix van gele bladeren, ik moet ze echt liters water geven per dag of anders gaan de bladeren slap hangen.

 

bedankt voor comments.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...