Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fearghus

Buiten kweekje 2010

Recommended Posts

Begin mei 4 stekjes gekocht, ik heb er wel geen idee van wat voor een soort het is. De schatjes eerst een paar dagen nog s'nachts binnen gehouden, was me ietsje te koud buiten.

 

gallery_27111_10504_474629.jpg

 

De plantjes over gepland naar metselkuipen van 65 liter, twee plantjes per metselkuip. Volgend jaar toch een plant per metselkuip en de kuipen witten of bedekken! Aarde droogd te vlug op.

De plantjes vertonen nog stress door dat ze te nat hadden gestaan.

 

gallery_27111_10504_297966.jpg

 

gallery_27111_10504_377736.jpg

 

Plantjes beginnen goed te groeien. Weer een les voor volgend jaar, de plant dieven zodat al de planten veel meer in de hoogte gaan dan in de breedte. Nu zit ik met twee plantjes met een hele lage zijtak.

 

gallery_27111_10504_50003.jpg

 

gallery_27111_10504_1255615.jpg

 

Stress verschijnselen zijn volledig weg. Ik zou al willen beginnen met voeding, maar aangezien dat het potgrond is (zit meestal meststof in die traag afgeeft tot 6 weken) wacht ik nog even.

De plantjes staan op een zonnige plaats, maar iets te dicht tegen de rozen. Bladluis ontdekt! Plant bespoten met een mengsel van groene zeep en spiritus. Heeft duidelijk goed gewerkt want de dag erna vind ik geen bladluis meer.

De rozen ernaast ook allemaal behandeld, nuja ik heb geen andere plaats waar ze zoveel zon krijgen, dus kan ze nergens anders zetten. Het liefst zou ik ze in de volle grond zetten, maar helaas teveel struikrovers hier. :blink:

 

gallery_27111_10504_2236034.jpg

 

gallery_27111_10504_1589863.jpg

 

Gestart met voeding b'cuzz Indica groeibooster voor aarde. 50 ml op 10 lt water. Maar ik heb de eerste 5 dagen 25 ml gegeven en dan pas overgeschakeld naar 50 ml. Ik wou nog even wachten maar zag dat er bij oudere bladen gele punten aankwamen. Planten reageren echt super op de voeding.

 

gallery_27111_10504_1711133.jpg

 

gallery_27111_10504_100813.jpg

 

Op deze foto zie ik toch echt dat ik vorig jaar moet dieven, onderste zijtak hangt heel laag.

 

gallery_27111_10504_217547.jpg

 

Vandaag algemeen alarm, men vriendin komt naar boven gelopen en zegt "er komt onweer aan". Tegen dat ik uit de kamer kom breekt het in alle hevigheid los. Ik ben vlug naar buiten gelopen om men schatjes te redden. Hagel, wind van 100 km/uur. Ja hoor in die misschien 1 minuut die ik nodig had om bij de planten te komen, is het kwaad al geschied. Een grote zijtak afgebroken. Vlug alles in veiligheid gezet want bleef maar harde wind en hagel komen.

Mijn humeur direkt naar beneden bij het zien van men gekwets plantje. :smoke

 

gallery_27111_10504_279559.jpg

 

Ik heb die zijtak in de grond gestoken, wetende dat dit waarschijnelijk toch niet gaat werken, maar ja ik kan maar proberen. Ik heb alle takken en bladen afgedaan zodat misschien die tak gaat wortelen. lol Nuja ik moet wel zeggen dat die tak ondertussen nog altijd niet dood is, en heel onderaan zijn er hele kleine mini blaadjes. Als dit lukt, lach ik me krom. Als dit werkt plaats ik er ook foto's van.

 

gallery_27111_10504_1986830.jpg

 

5 dagen terug heb ik de eerste haartjes ontdekt. Ik dacht van dat is vroeg. Nuja voorbloei kan het niet zijn. Want de plantjes hebben al voorgebloeid gehad. FF raad gaan vragen in de growshop en hij vertelde dat het wel kon, door het warme weer deze zomer en dat het ook wel een vroeg bloeiertje gaat zijn.

 

gallery_27111_10504_893273.jpg

 

Ik heb ze nu op 12/12 gezet door ze elke keer binnen te zetten in men hok die volledig donker is gemaakt. En hok op slot want je kan ze hier echt niet laten buiten staan, of ze worden gepikt als ze bijna oogst klaar zijn. Zo zijn ze ook vroeger klaar want je weet maar nooit met het weer hier in Nederland. Als het kon liet ik de natuur liever gewoon haar werk doen. Maar ja. Dat is toch eigenlijk erg he! Moet ik me plantjes stress doen ondervinden omdat mensen met hun jatten nie van andermans materiaal kan blijven. Dat zijn dan van die mensen die te lui zijn om zelf te kweken of gewoon marginaal volk. Vorig jaar heb ik het zelfde systeem gehanteerd en hele nette oogst gehad.

 

gallery_27111_10504_2418939.jpg

 

Update volgt. Nu ff een lekkere joint met Jack Herer rollen.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit,

volgens mij heb ik hetzelfde soortje als u, maar ik weet ook niet welke soort het is, ik had ze wel in zaadjes (gekregen)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er goed uit,

volgens mij heb ik hetzelfde soortje als u, maar ik weet ook niet welke soort het is, ik had ze wel in zaadjes (gekregen)

 

grtz

 

Thx ik hoop dat het ook goed gaat met uw zelfkweekje! Ik denk toch volgend jaar een plant per metselkuip te zetten en misschien ook eens met zaad te proberen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De omzetting naar 12/12 is heel vlug merkbaar. Over de hele plant zijn er al mooie schattige topjes te zien. De topjes mooi laten groeien en als ze iets groter worden een weekje PK 13/14 van Canna toevoegen voor een uitbundige bloei. :blink:

 

Dit jaar verloopt alles stukken beter dan vorig jaar.

 

gallery_27111_10504_1642970.jpg

 

gallery_27111_10504_1726483.jpg

 

Een mooi topje, na 4 foto's eindelijk mooi men camera kunnen beweegloos houden. lol

 

gallery_27111_10504_749656.jpg

 

Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren op de PK 13/14, vorig jaar heeft dit product mijn oogst gered. Een van mijn planten zag er afschuwelijk uit door voedings tekort (Brabants Wit). Ik was te laat gestart met voeding. Maar mede door pk 13/14 heb ik toch een redelijke oogst gehad. Een redelijke hoeveelheid en het was een super goed wietje.

 

Paar foto's van de niet zo mooi ogende plant.

 

gallery_27111_10503_967323.jpg

 

gallery_27111_10503_801597.jpg

 

gallery_27111_10503_263967.jpg

 

Maar de wiet zelf was super goed. Foto net na de oogst.

 

gallery_27111_10503_828545.jpg

 

(De foto is wat minder want ik had de instelling van toestel niet goed gezet. lol)

 

Namaste en tot de volgende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozer,

 

Zien er goed uit die witte haartjes :blink:

Maar je hebt het over diefstal. Heb je daar last van gehad dat ze je tuin inkwamen ofzo?

Ik heb nu ook een aantal planten buiten staan maar wel achter een hoge afgesloten schutting.

Als het echt zo extreem is, jezus zeg. Gelukkig woon ik wel in een buurtje met alleen maar ouwere lui om me heen.

Zie een omaatje van een jaartje of 70 toch niet over mijn schuttinkje klimmen, hopelijk.

Ben jij trouwens begonnen met bloeivoeding op het moment dat je de witte haartjes zag, of heb je nog een weekje gewacht totdat het echt goed doorzette??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey gozer,

 

Zien er goed uit die witte haartjes :wave:

Maar je hebt het over diefstal. Heb je daar last van gehad dat ze je tuin inkwamen ofzo?

Ik heb nu ook een aantal planten buiten staan maar wel achter een hoge afgesloten schutting.

Als het echt zo extreem is, jezus zeg. Gelukkig woon ik wel in een buurtje met alleen maar ouwere lui om me heen.

Zie een omaatje van een jaartje of 70 toch niet over mijn schuttinkje klimmen, hopelijk.

Ben jij trouwens begonnen met bloeivoeding op het moment dat je de witte haartjes zag, of heb je nog een weekje gewacht totdat het echt goed doorzette??

 

Hoi,

Nu ik moet zeggen dat mijn vriendin haar ex hier een beetje de boel had doen verloederen. Dus ik heb heel de tuin bijgewerkt zodat de planten wat afgezonderd staan. Maar probleem blijft dat achter de tuin bij al de huizen hier in de buurt een pad loopt, waar iedereen vrij door kan wandelen. Volgend jaar maak ik daar een hoge schutting met poort. :smoke Er woont hier nog het nodige schorem in de buurt die door heel de buurt wel eens in de tuinen gaat loeren dus ja. Woonde ik ook maar in zo'n buurt als jou. lol

Wel ik heb nog geen bloeivoeding gegeven. Die pk13/14 die ik gebruik van Canna mag maar een week gegeven worden, dus ik wacht nog miss twee weken en dan geef ik ze een week die voeding.

Er is ook voeding dat je heel de bloeiperiode moet geven. Voor mijn voeding moet je dus ff wachten tot het wat door is gezet. Dan maar hopen op dikke toppen. :blink:

 

Ik wens u ook het beste toe met je plantjes.

 

Namaste

 

Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel ik heb nog geen bloeivoeding gegeven. Die pk13/14 die ik gebruik van Canna mag maar een week gegeven worden, dus ik wacht nog miss twee weken en dan geef ik ze een week die voeding.

Er is ook voeding dat je heel de bloeiperiode moet geven. Voor mijn voeding moet je dus ff wachten tot het wat door is gezet. Dan maar hopen op dikke toppen. ;)

 

Ik wens u ook het beste toe met je plantjes.

 

Namaste

 

Fearghus

 

Morgu,

 

ik heb van die bloeivoeding van BioBizz. Weet eigenlijk niet of je die dus elke keer mag geven of zoals jij zei, maar 1x.

Hoor dat voor het eerst. Hopelijk kan jij of iemand anders mij het vertellen.

 

Jij ook succes verder gozer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote:: En als ik een kleine serre zou maken in de tuin, zou ik die dan vroeger kunnen zetten? Maar ja dan denk ik weer, die plantjes krijgen toch geen genoeg wind dan?

 

Mmm ff neuze bij serre's op de het forum. Of heb jij daar ervaring mee?

 

Namaste

End Quote.

 

Hoi Fearghus,

 

wat bedoel je hiermee, wil je een kleine serre maken om daar de zaadjes in te laten groeien?

 

ik heb dat zelf nog nooit gedaan, wel eens een Propegator met zaailingen in de tuin gezet toen het eigenlijk nog te koud was, maar dan moet je wel heel erg opletten dat het niet te warm word in de prop. een beetje zon is dan snel erg warm.

 

is het dan een probleem om ergens binnen 1 of 2 TL-etjes op te hangen? dan weet je in elk geval zeker dat je niet van het weer afhankelijk bent.

 

maar er zijn volgens mij ook mensen zat die gewoon in de volle gromd zaaien, of in potten gewoon buiten. en dat gaat dan ook goed.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growmaster74:

Als u Biobizz Bio Bloei 500ml gebruikt dan mag u deze gedurende de hele bloei geven. Wel zou ik aanraden om de laatste twee weken geen voeding meer te geven. Anders zitten deze stoffen ook in het eindproduct en dat willen we niet. Ik hoop dat u genoeg heeft aan deze info.

 

djzusie:

Ja ik bedoel idd iets als een Propegator maar dan ietsje groter zodat ze kunnen doorgroeien tot ze de grote hebben van stekjes.

Met twee TL-lampen moet het idd ook zeker te doen zijn, maar één probleem! Ik woon in een huur huis. Dus risico als ik daar op gepakt word, ik ook direkt op straat sta. Aan de andere kant denk ik dan ook weer, dat ze rondt die tijd nog niet echt controles doen en de planten staan niet in bloei. Hoe zit dat dan met stroomverbruik?

 

Thx for the feedback

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kasje kan ook, maar met een prop kan je deze weer even oppakken als het echt koud wordt.

 

ik denk dat je met een paar weekjes een paar TL buisjes laat branden, er niet echt veel risico aanzit. je moet natuurlijk wel je mond houden tegen iedereen als je bang bent dat je gesnaaid word.

 

verder 2 x TL buis van 18 Watt is niet duur in gebruik, een beetje PC heeft al een voeding van minimaal 400 Watt, dus 1uur computeren kost meer dan 10 uur 2 buisjes laten branden.

 

succes met de keuzes, nog tijd genoeg om over na te denken.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow dat wist ik niet, dat is idd heel laag van verbruik. Na jou goede raad ben ik een beetje gaan googlen. Ik zou ze idd wel voortrekken met TL.

 

Nu heb ik onder het googlen ook gezien dat je als je een paar vrouwelijke plantjes over hebt, ze ook kan laten afbloeien als je de scrog methode toepast. Veel pro's en contras gelezen. Maar toch heel wat possitieve resultaten gezien op TL, met die methode.

 

En zoals je zegt, ik gedraag me netjes en niemand weet het. Ik kweek ook enkel voor men eigengebruik. Het zou al wel heel toevallig zijn dat ze hier plots binnenvallen.

 

Thx voor al de tips.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

 

Plantjes gaan gewoon lekker door. Alleen spijtig van het weer de laatste dagen! Tot zaterdag nog zeker wisselvallig. Als ik tijd heb, hou ik de radar ook goed in het oog. Zo zie ik de zware buien aankomen en breng ik de dames onder het afdak. Ik wil niet dat de dames hun topjes te nat worden.

 

gallery_27111_10504_1690802.jpg

 

Ik merk ook dat de planten al hun energie naar de toppen beginnen te sturen. De aller grootste bladeren komen langzaam geel. Ik was eerst aan het denken om ze zelf weg te halen, maar als de plant ze niet meer nodig heeft, werpt ze zelf wel die bladeren af. Tenzij dat het een heel groot blad is die een top in de schaduw zet lol.

Ik geef de plantjes nu een hele week pk13/14, kunnen ze wel goed gebruiken. Ik dacht om eerst nog wat te wachten. Maar dan kan het misschien weer te dicht tegen de oogst aanleunen. Ik heb liever geen voedingsstoffen in men wiet! Daarom ga ik ook de laatste twee weken niets meer geven van voeding.

 

gallery_27111_10504_1085727.jpg

 

gallery_27111_10504_1769377.jpg

 

Tot de volgende.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nog ff wachten met de pk ;)

 

Begin met pk13/14 pas in week 6 bloei....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou nog ff wachten met de pk ;)

 

Begin met pk13/14 pas in week 6 bloei....

 

Ja is moeilijk kiezen, op de fles staat een week toevoegen als de plant geheel in bloei staat. Het liefst 4 weken voor de oogst. De plant staat nu ongeveer 3 weken in bloei. Als het in het ergste geval (ik hoop van niet, lol) 9 weken duurt. Zijn er nog 6 weken tegaan. Dus als het een vlug bloeiertje van 6 weken is. Moet ik nu ongeveer beginnen. Als het eentje van 9 weken is over een week of twee weken. Het probleem is dat ik niet echt weet welke soort het is. En dat ik ongeveer een week of twee voor de oogst niets van voedingsstoffen wil nog wil toevoegen. Het is zeker een indica.

 

Als er nog iemand raad weet of als Wekpot84 nog iets toe tevoegen heeft, hoor ik dit graag.

Want is ook wel een beetje giswerk voor mij nu. Maar kan miss dan idd nog een weekje wachten.

 

Thx voor de reactie Wekpot84.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet een beetje naar de plant kijken, je toppen zijn nog niet dik genoeg om pk13/14 toe te voegen.

 

Het kan wel maar je haalt niet het optimale uit je plant ;)

 

Wacht ff tot je mooie volle topjes hebt (week 5/6 bloei) dan een weekie pk 13/14...

 

Zo heb ik het altijd gedaan in me pk13/14 tijd ;) Ik gebruik het nu al een jaar of 2 niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet een beetje naar de plant kijken, je toppen zijn nog niet dik genoeg om pk13/14 toe te voegen.

 

Het kan wel maar je haalt niet het optimale uit je plant ;)

 

Wacht ff tot je mooie volle topjes hebt (week 5/6 bloei) dan een weekie pk 13/14...

 

Zo heb ik het altijd gedaan in me pk13/14 tijd ;) Ik gebruik het nu al een jaar of 2 niet meer

 

Ok thx Wekpot84. Ik zal idd nog een beetje wachten tot de toppen wat groter zijn. Als jij er al ervaring mee hebt zal jij het wel weten.

Is er ook een reden dat je gestopt bent met pk 13/14?

 

Grtz.

 

Namaste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik tegenwoordig de bac bio pk die kan je al in week 2(bloei) gebruiken maar echt supermin. die voer ik tot week 4 op dan gebruik ik een super pk booster tot week 5/6 en daarnaa ga ik weer over op bac bio pk die gebruik ik tot week 7, daarnaa krijgen ze bij mij enkel water+ wat extra`s dit geld dan voor de indica pheno`s...

 

 

edit:

 

Ik gebruikte altijd de Canna pk 13/14...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gebruik tegenwoordig de bac bio pk die kan je al in week 2(bloei) gebruiken maar echt supermin. die voer ik tot week 4 op dan gebruik ik een super pk booster tot week 5/6 en daarnaa ga ik weer over op bac bio pk die gebruik ik tot week 7, daarnaa krijgen ze bij mij enkel water+ wat extra`s dit geld dan voor de indica pheno`s...

 

 

edit:

 

Ik gebruikte altijd de Canna pk 13/14...

 

Thx voor de info, ik denk dat ik me volgend jaar ook wat meer ga verdiepen in de voedingsstoffen. Ook zal ik het proberen te beperken tot producten van het zelfde merk. Want nu heb ik die pk 13/14 van canna en die mag je bij je basisvoeding geven, indien de EC niet boven de 1.8 gaat. Maar bij mijn basis voeding (B'cuzz 1 component aardevoeding) staat er een EC waarde 1.0 tot 2.5. Dus je je kan waarschijnelijk wel uitschieters hebben. Dus ik denk dat ik goed moet uitkijken met dosseren. Daarom denk ik toch dat bij een zelfde merk, de producten veel meer op elkaar afgestemd zijn. Van de B'cuzz moet ik 6 dagen in de week 50 ml geven. Van de pk 13/14 15 ml boven op de basisvoeding. Zou ik dan beter niet 40 ml B'cuzz geven en 15 ml pk? Zou de EC-waarde dan niet wat lager zijn of ligt dit puur aan het medium van de plant, hoe gevoelig die is?

 

Hopelijk weet jij daar een antwoord op. Ik zal ondertussen ook wat googlen en kijken als ik daar ergens een antwoord over vind.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet een beetje spelen met je voeding (voorzichtig) en kijken hoe je planten erop reageren zodra jij een goede techniek hebt gevonden en je draait goede rondes zit je goed...

 

Het is een kwestie van testen/ervaring opbouwen, iedereen heeft zo zn kleine techniekjes....

 

Ik kweek vooral met bio produkten (buiten) dit smaakt gewoon 10x beter....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is idd waar. Al doende leert men. Nu maar blijven hopen op wat beter weer.

 

Grtz

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag wat minder nieuws. Ik had al een tijdje een vermoeden dat mijn dames terug het mozaiek virus hebben. Ik heb een paar dagen op WF heel wat info gelezen. En ja hoor, ik weet dus meteen wat mijn probleem vorig jaar was. Alleen was het vorig jaar veel erger.

 

Kenmerkende tekenen van Mozaiek virus op de bladeren.

 

gallery_27111_10504_300279.jpg

 

Schuine gebogen bladpunt. Verkleuring van de bladeren, geel groene vlekjes. Meestal ook kringvormige geel groene vlekjes of slingerende lijnen, niet te zien op deze foto.

Als ik er eentje zie, dan post ik wel een foto.

 

gallery_27111_10504_370773.jpg

 

Ook heb ik ergens gelezen, dat het tot nu toe nog altijd niet is bewezen hoeveel vermindering aan oogst dat dit virus veroorzaakt. Helemaal optimaal is het niet, dus er zal altijd wel iets van verlies zijn. Maar desalniettemin had ik vorig jaar toch nog een mooi oogstje.

 

Als iemand raad heeft, hoe je het mozaiek virus kan voorkomen, graag tips!

Na wat ik allemaal heb gelezen, kan je er eigenlijk niet veel tegendoen. Op een temperatuur houden van 21 graden. Dit is al niet mogelijk, want de dames zijn te groot om ergens binnen te zetten en ik heb toch geen lamp die voor de afbloei geschikt is. Dus laten we hopen op lekker warm weer.

Ook om je te beschermen zijn er bijna geen mogelijkheden. Ik heb dit jaar bladluis gehad, een van de grootste verspreiders van het virus. Is heel moeilijk om je te beschermen tegen bladluis, zeker als er veel wind staat. Misschien volgend jaar preventief de dames en al de andere plantjes in de tuin inspuiten met spiritus en groene zeep.

 

Even wat info over bladluis:

Bladluizen kunnen vanaf het voorjaar veel schade aanrichten aan allerlei gewassen. Bladluizen voeden zich met plantensappen, die ze met hun zuigende monddelen uit het blad halen. De sappen van planten bevatten veel suikers en weinig eiwitten. Dit betekent dat bladluizen veel sap uit het blad moeten zuigen om aan voldoende eiwitten te komen. De overtollige suikers scheiden ze af in de vorm van een kleverige stof. Die wordt honingdauw genoemd.

 

Honingdauw trekt ook andere insecten aan zoals wespen, vliegen, vlinders, mieren. In de honingdauw ontwikkelt ook de schimmel Roetdauw, een zwarte laag op de bladeren. Hierdoor kan de plant niet meer voldoende licht opnemen en er ontstaat een groeiremming.

 

Naast groeiremming kunnen bladluizen ook andere ziektes aan gewassen overbrengen zoals virussen die fataal zijn voor de planten. Vooral na zachte winters kan in het voorjaar een ware luizenplaag ontstaan waardoor de groei van diverse gewassen belemmerd wordt. Zeker als de planten net uitlopen en de bladluizen zich te goed doen aan nieuwe scheuten.

 

Ik hoop dat het virus niet teveel impact gaat hebben op de dames!

 

Voorlopig gaan ze rustig hun gang. Ik heb wel wat aangetaste bladeren verweiderd. Dit was ik toch al van plan, zodat de toppen meer en beter zonlicht kunnen krijgen.

 

Enkele foto's

 

De eerste metselkuip ( deze is kleiner in omvang door de afgebroken tak tijdens noodweer)

 

gallery_27111_10504_1864861.jpg

 

De tweede metselkuip.

 

gallery_27111_10504_1704933.jpg

 

De topjes zijn nu over heel de planten zichtbaar en beginnen langzaam aan dikker te worden.

 

gallery_27111_10504_1877606.jpg

 

Na een tijdje met mijn fototoestel te hebben gespeeld, heb ik eindelijk een paar macro foto's gemaakt. Deze zijn wel genomen met een gewoon digitaal toestel. Dus de kwaliteit is wel niet zo goed als met een duurder toestel.

 

gallery_27111_10504_1918001.jpg

 

Lol na het nodige gevloek en uiteindelijk eentje te hebben gerookt, kon ik eindelijk het fototoestel stil houden. ;)

 

gallery_27111_10504_1073811.jpg

 

Tot de volgende update.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, lekker struikje ik hoop ook op beter weer mijne moeten ook nog 4 weken,

Ik ga zelfs nu nog 3 bij planten, kan miss net lukken heb de zaadjes toch gekregen dus proberen maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whiteindo: Dank u. Ik ben ook volop aan het aftellen. :P

Is wel een beetje laat voor nog te planten, maar ja als je ze gratis hebt kan je niet meer dan proberen.

Is het een autoflower ofzo?

Hopen op een mooie herfst dan. Ik zal duimen.

Hopen dat het weer nu ook wat verbeterd want is beetje te nat weer voor de dames.

 

Update:

 

Door het recente natte weer hebben de dames wat te natte voeten gekregen. Met als gevolg dat ik niet meer kon bijvoeden. Met als resultaat dat de dames geen magnesium meer opnamen. Is ook weer een goede les voor volgend jaar, eigen grondmengsel maken met voedingsstoffen al toegevoegd.

Ook kijk ik volgend jaar om de bio producten te gebruiken van Sannie.

 

Foto van aangetast blad door Magnesium tekort. (Als ik de verkeerde prognose heb gemaakt, gelieve te reageren)

 

gallery_27111_10504_545297.jpg

 

Het magnesium tekort is volgens mij ontstaan door een te nat wortelmilieu, door dat het de laatste week hier veel heeft geregend. Ik heb de plantjes 2 dagen geen water gegeven en ze onder het afdak gezet, was wel krap. Maar lukte net. Was niet echt de ideale plaats, maar zo kon de aarde wel droog worden.

Ondertussen ben ik gisteren begonnen met PK 13/14 toe te voegen. Ik hoop ook dat de basisvoeding B'cuzz 1 component het tekort kan aanvullen.

 

De topvorming gaat wel lekker door en THC wordt ook goed aangemaakt. B)

 

gallery_27111_10504_1612850.jpg

 

gallery_27111_10504_1276810.jpg

 

gallery_27111_10504_1156566.jpg

 

De dames beginnen ook serieus te geuren, ben ik even blij dat de buren ook buitenkweekje staan hebben. Dus die geur vinden ze totaal niet erg. lol

 

Ondertussen neem ik ook veel meer foto's en begin ik de macro technieken wat meer te beheersen, met mijn goedkoop digitaal toestel. :lol:

 

gallery_27111_10504_2309722.jpg

 

gallery_27111_10504_488297.jpg

 

gallery_27111_10504_412563.jpg

 

Volgend jaar zou ik ook toch nog ietsje vroeger beginnen verduisteren, zodat ik half augustus klaar ben. Ook zal ik kijken voor wat autoflowers en enkel nog met zaad werken. Stekjes zijn toch volgens mijn gevoel, toch iets gevoeliger voor allerhande ziektes of tekorten dan plantjes uit zaad.

 

Tot de volgende update.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Fearghus,

 

hoe gaat het met de dames, niet echt veel beter weer de afgelopen dagen maar niets aan te doen.

 

hoe lang denk je nog nodig te hebben? als ik zo deze foto's bekijk nog wel minimaal een week of 4 of zo.

 

Met weer een paar weekjes mooi weer zullen de toppen best nog wel veel dikker worden.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groeien lekker vol! Wat betreft mozaikvirus, je kunt het soms voorkomen door hygienischer te werken (handschoenen) en op ta passen met shag bij je planten. Meer info vind je door te zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...