Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

3x Shackzilla onder 250w Gavita EVSA

Recommended Posts

Ze waaien niet uit hun pot, ze zijn al sterk geworden door de wind, flinke dikke stammen, kan geen kwaad want ze groeien kaarsrecht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je doet het echt wel heel goed hoor Donnie!

 

De lamp hangt lekker laag.

De plantjes staan inderdaad stevig te dansen,

maar als jij zegt dat ze er geen last van ondervinden, komt het ze alleen maar ten goede ;)

 

Ze zien er ook mooi groen uit...

Gebruik je mycho en bacto?

 

Wat betreft de voorbloei:

Bij mij viel het weer perfect in de verwachting,

de eerste was er al na 18 en de laatste na 23 dagen.

Aangezien je toch een kleine groei periode hebt ingevoerd,

schat ik dat die van jou 4 à 7 dagen later gaan zijn...

Maar zoals terecht KTM zegt, het kan natuurlijk ook 5 weken duren!

 

Op zaad kan je altijd rekenen ;)

Ik twijfel er geen seconde aan dat je cola's of beter gezegd aaneengesloten buds gaat krijgen.

Daarom regelmatig controleren op condensatie tussen bladeren die op elkaar liggen.

Als die er is moet je extra oppassen voor budrot op het einde van de cyclus!

 

Groetjes,

Aurèle

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan geen kwaad want ze groeien kaarsrecht....

 

Kijk als je de wind als een gek langs de bladeren laat gaan neemt de verdamping ook toe

Kortom je trekt het vocht zo ongeveer uit de huidmondjes

Ook geloof ik niet dat het bevorderlijk is voor je microklimaat om je bladeren

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik helemaal geen fan meer,alleen afzuiging.Sinds ik geen fan meer gebruik heb ik geen last meer van gekrulde bladeren,en andere bladproblemen

Een zacht briesje veroorzaakt door de afzuiging is voldoende in een tentje en zorgt voor een betere temp verdeling.Ga zelf eens in je tent zitten met een fan op je kop gericht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@art: ik heb de fan nu de andere kant op gericht, niet direct op de planten. Het is mijn eerste kweekje dus ik ben leergierig.

 

@guesswho?: thx voor je tip, dat van die verdamping wist ik niet maar is ergens wel common sense.

 

Ze gaan in ieder geval nog steeds lekker. Denk dat ik een volgende maal ook gelijke potten ga patten. Nu knalt die in de 18 liter, maar die in de 6 liter blijft kleiner, was ook wel ergens te verwachten.

 

Zojuist alle planten gefimt, want ik moet ze onder controle houden kwa hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

Leuk filmpje en mooie plantjes ;)

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die groeien zeker lekker door bij je ;). ben benieuwd

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24, dag 14 12/12

 

gallery_26898_10507_270222.jpg

 

Ze lijken zich wel ietsjes te strekken of zie ik dat niet goed; ze zijn in ieder geval gefimt.

 

@Aurele: ze staan op lightmix met Sannies buffertabs (volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt) met bacto en schimmels. Voor de rest nog geen voeding afgezien van 0.25ml Ultra MG dat ik gister tijdens het water geven heb toegediend. Af en toe ook beetje bacto in het water. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hier ook lekker. En dat strekken heb je gelijk aan. Dat doen de planten altijd wel de eerste 3 weken dat de knop op 12/12 staat (de ene soort meer dan de ander en ook afhankelijk van de kleurtemperatuur van je lamp).

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, ik had niet door dat je 10 dagen groei hebt gegeven ;)

Maar dat verandert niets aan mijn vraag:

Is er al voorbloei te zien?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste witte haartjes beginnen te komen inmiddels! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

 

Misschien kan je een Pc-fannetje over ze heen laten blazen die zijn niet zo krachtig :lol:

Ik heb er 1 onder me lamp hangen zoals je wist en die blaast de meeste hitte onder de lamp weg zodat ik de dames niet in een wervelwind hoeft te zetten :P

Beetje wind is beter voor ze dan dat ze staan te dansen op heavy metal concert B)

 

Mooie plantjes voor de rest ik heb ze ook maar gebruik ze voorlopig nog niet ik kijk eerst bij jou hoe ze zullen worden ik zelf heb sannie jacks op moment staan die word ook lekker groot :P

 

Greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi equipment mooie ronde! Ga zo door! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29, dag 19 12/12

 

Zoals ik al eerder aan had gegeven zijn de eerste bloeiverschijnselen een feit, het zijn allen dames, voor het kleine plantje nog even geduld hebben.

 

De grote plant heb ik getopt, de andere 2 zijn gefimt.

 

gallery_26898_10507_419278.jpg

 

Groetjes,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_26898_10507_236837.jpg

 

Dit is een fotootje van zojuist, dag nummer 30.

 

Eigenlijk sinds 6 dagen zichtbare bloei nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 35 na ontkiemen, dag 25 12/12, zichtbare bloei 9 dagen

 

gallery_26898_10507_177269.jpg

 

Ze gaan naar mijn idee goed, zien er gezond uit, ik heb de dames haar benen geschoren, zo kwamen alle toppen voldoende in het licht. Ze beginnen al wat vlees aan te maken in de toppen. Ben begonnen met de bloeivoeding 4 dagen geleden. Zal alleen de BAC bloeivoeding gaan geven, zodat het een biologisch gebeuren blijft. Indien nodig heb ik als backup wel een Gold Label set. De lamp kan nog 15cm omhoog, dus hoop dat de meeste groei eruit is, de lamp hangt nu op 25cm hoogte van de plant.

 

gallery_26898_10507_4777.jpg

 

De pakjesman is ook langsgeweest van de week en bracht o.a. dit mee

 

gallery_26898_10507_127195.jpg

 

Hierin komt straks een Gib 100 watt te hangen met een wat kleiner koolstoffilter dan dat ik nu in de dr60 heb. Soortje zal een femized strain uit sannies shop gaan worden. :lol: Ook een actieve inlaat, hierover later een nieuw topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha je bent er maar druk mee :lol:

Succes daar

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, nog een tentje erbij ^^! Hoeveel plantjes passen daar in? Ik wil in de toekomst een nieuwe kweekruimte gaan aankopen, mijn kastje van nu mag binnen een jaartje de vuilnisbak in :).

Zou graag een DR60 kopen met 2x 150W tneon uiteindelijk :lol: maar da's nog niet voor nu.

 

Gaat nog altijd mooi bij je!

 

Grtz Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vlaanders, 4x 5 liter potjes passen er in. Deze zijn 18x18 dus dat gaat net. Maar ik ga er 1 plantje zelf inzetten, denk een 11 liter pot en dan misschien wel in scrog ivm de beperkte hoogte :)

 

Ben er nog niet helemaal over uit. :lol: Zie trouwens ook dat de DR40 geen opening heeft voor een actieve inlaat...wellicht vanwege het ruimtegebruik. Dan maar passief.

 

gallery_26898_10507_374623.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 13 zichtbare bloei (dag 29 op 12/12, dag 39 totaal)

 

Niet veel te melden, alleen dat de toppen aan het groeien zijn.

 

Even een close up

 

gallery_26898_10507_237242.jpg

 

En de postbode was ook nog even langsgeweest

 

gallery_26898_10507_175678.jpg

 

Voor de volgende ronde! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej donnie!

Yammie die bigwhite klinkt leker hoor..

Succes in je dr40!

Leuk speelgoed;)

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Donnie :)

 

dat gaat echt super hè voor je éérste kweekje ;)

 

Je hebt je duidelijk éérst goed geïnformeerd B)

 

Ik blijf je volgen !

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

super man dat je bloei al begonnen is , en weer lekker nieuwe spulletjes erbij gekocht ..

 

 

en ja tot je volgende ronde ;)

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thommytt

 

Thanks man ik ben benieuwd naar dat soortje die bigwhite/herijuana.

 

Maar de killing fields schijnen ook echte knoeperts te worden als je een beetje lief voor ze bent. :lol:

 

@Richie

 

Thx hoop dat het tot het einde goed blijft gaan, blijf goed de bloeivoeding meegeven om de 2-3 dagen. Hier en daar een heel klein verbrand bladpuntje maar dat mag geen naam hebben. En dan om de week een beetje bacto mee. In het begin gaf ik ph 6.0 spa blauw, maar ben inmiddels geswitcht naar kraanwater.

 

@Elmo

 

ja viel me ook mee dat de eerste zichtbare bloei na dag 15-16 ontstond. Sommige zeiden dat het 2 tot 5 weken kon duren dus ze gaan lekker. Ze beginnen al goed vlees aan te maken, dat zie ik met de dag. Ben alleen nog niet erover uit wat voor'n verlichting ik ga pakken. Of 70 watter, of 100 watt hps. Maar er is ook een 150 watter, moeilijk allemaal. :)

 

Dag 43 nu. Beetje onscherpe pic. ;)

 

gallery_26898_10507_106174.jpg

 

Kleinste plantje dat er bij stond als achterloper (later ontkiemd, zo'n 2 weken) inmiddels overgepot in een 11 liter met wat seramis als toplaag Dus het nu 4x shackzilla. B)

 

gallery_26898_10507_184467.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaan zeker snel zeg . en dat voor een |Haze soortje ;)

 

hoelang moeten ze bloeien ongeveer?

 

 

veel succes

 

(heb er 1 in de tuin staan. en die is nog niet de helft zo groot ,als je kleintje )

 

 

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...