Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

3x Shackzilla onder 250w Gavita EVSA

Recommended Posts

Ziet er hier ook goed uit man

Nice setup en nice plantjes :wacko:

Succes deze ronde :vape:

 

:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke soortjes :icecream:

Om je temperatuur in je aarde onder kontrole te houden kun je er een zwart/wit zeiltje overheen leggen waardoor de warmte die van de lamp afkom (dmv IR straling) je hok terug ingaat ipv je aarde.

Tevens blijft de vocht huishouding stabieler

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie bedankt voor het advies ik had de folie al liggen, want de aarde droogt snel uit

 

gallery_26898_10507_272347.jpg

 

Je ziet ze gewoon groeien. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Dagen later; ze groeien gestaag verder. Morgen even water geven met bacto.

 

gallery_26898_10507_108144.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet ze zeker groeien :blink:

 

Ze gaan harder dan die van mij ..

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16 totaal, dag 6 op 12/12

 

De dames gaan lekker verder

 

gallery_26898_10507_182702.jpg

 

De internodes liggen goed dicht op elkaar Deze dame krijgt een zetje zodat ie mooi recht groeit, had een beetje een kromme nek :blink:

 

gallery_26898_10507_183415.jpg

 

Even een impressie van mijn wigwam

 

gallery_26898_10507_161012.jpg

 

Staat nog een klein shackzillatje voor aan dat ik pas heb laten ontkiemen (3 dagen jong), die doe ik nu 12 uur hps en dan nog 6 uur onder tl en dan 6 uur z'n snaveltje toe :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man , gaat lekker in je wigwam , maar hoezo zet je dat plntje ook niet gewoon op 12/12 ?

net zo makkelijk

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Elmo :blink:

 

Misschien beter ja, maar dan loopt ie toch iets achter uiteindelijk of zal dat niet zoveel uit maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 18 dagen. 8 dagen 12/12

 

Net voordat de lamp aanging (17:45) hebben ze water met een ph van 6.0 (spa blauw :blink:) met Sannies bacto en wat Goldlabel wortelstimulaat gehad; Vanaf vrijdag begin ik met plagron Phyt-amin als bladvoeding.

 

Dames hebben het echt naar hun zin zo te zien. Het kleintje vooraan begint ook vleugetjes te krijgen :smoke

 

gallery_26898_10507_290297.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie: je heeft toch geen flessen water aan je planten? Dat is toch wat overdreven? Kraanwater of regenwater lijkt me ideaal.

 

Je moest eens weten wat voor een ecologische voet afdruk flessenwater heeft op de Aarde!

 

"Flessenwater heeft een ecologische voetafdruk en CO2-emissies meer dan 200 keer hoger dan kraantjeswater.

Flessenwater kost 1800 keer zoveel als kraantjeswater."

 

http://forum.politics.be/showthread.php?t=133026

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wereld gaat er toch wel aan, kom op zeg.

En dat Spa Blauw heeft een ph van 6,0 wat ideaal is als je geen PH-meter hebt of afzuur-vloeistoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 20 dagen. 10 dagen op 12/12

 

De dames groeien lekker verder en beginnen al een beetje hoogte op te bouwen. Ze staan er gezond bij en hebben het naar hun zin. De afzuiging draait inmiddels, ik begon ze te ruiken. :blink: (ja jongens het is mijn eerste keer dus allemaal nieuw voor me, had voorheen alleen wietjes uit de shop)

 

gallery_26898_10507_134441.jpg

 

Bij de volgende update zal ik even een paar fotos in het daglicht nemen ipv altijd maar die tentfoto's. Dan is de kleur etc beter te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

Je dametjes zien er mooi uit man :blink:

Zie dat je Spa blauw geeft als water..... Dat is (nu)echt niet nodig hoor, Zie namelijk dat je buffertabs gebruikt en Sannie adviseert gewoon kraanwater te gebruiken met z'n buffertabs.

Dat scheelt een hoop geld aan waterflessen :smoke Afzuren is zowiezo niet echt nodig met bio-voeding, een goed bodemleven houd de zuurgraad in stand.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Donnie,

hoe tevreden ben je met de lamp?

De planten groeien in ieder geval heel goed hieronder.

Ik heb ook nog zo een setje liggen.

Het blijft voor mij afwachten, wanneer ik tijd heb om een micro-hok in elkaar te knutselen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti; Aangezien ik geen ervaring heb met andere lampen kan ik alleen commentaar geven dat ze minimaal net zo goed groeien nu als bij DolleBertus onder de 400 watt lamp. Dat is de enige andere kweek die ik heb mogen aanschouwen. :blink: Maar jullie kunnen het wel zien denk. Het is wel duidelijk, hoe meer grond hoe groter. Had ik ook ergens wel verwacht. Is het nu nog een goed idee om over te gaan potten?

 

 

@Smokey; de volgende ronde ga ik gewoon volledig op kraanwater inderdaad, ik zal straks langzaam over gaan door middel van menging op kraanwater. Ik heb dat stuk ook gelezen van Sannie alleen ik dacht een keer wat te proberen. Het is in ieder geval niet slecht voor ze geweest want ze staan er proper bij. Zal straks even een shot maken hoe de dames erbij staan, maar dan in het daglicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is toch voor je zelf leuk om te kijken hoe dat kleine plantje zich ontwikkelt ,

als je het al nu gelijk op 12/12 zet

. zo leer je van jezelf en als kweker . hoe de plantjes doen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo; is ook zeker zo, daarom doe ik het ook op mijn eigen manier, maar ik kan wel input van anderen eventueel in de praktijk brengen.

 

Ben nu al benieuwd hoe dit soortje zal smaken straks, maar we hebben nog even! :smoke

 

Zal ik nog gaan toppen of niet? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto daglicht.

 

gallery_26898_10507_39186.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gezond en mooi uit...

Ze heeft het alleen wat te warm gehad....

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice donnie ;)

Gaat je goed af zo te zien ;)

 

Bij mij is nog niets te zien helaas...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 op 12/12. Dag 21 totaal

 

De dames zijn nu precies 3 weken oud. Ik update wel vaak zie ik nu, dus zal even minderen zodat er progressie is te zien op een duidelijke manier.

 

gallery_26898_10507_248747.jpg

 

Wanneer zou ik de eerste bloeiverschijnselen kunnen verwachten? Ik had gelezen dat het 2-3 weken duurt vanuit zaad na de omschakeling op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

ziet er leuk uit man!

 

Vanuit zaad kan het inderdaad 2 weken duren, maar ook 5 hoor!!!

 

Wees voorbereid op een jungle, dat moet wel lukken!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad

 

Bedankt voor je reactie - dat verschilt dus per plant begrijp ik? Ik geloof het zo dat ze straks me tentje uitpuilen, zal ik nog toppen of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat bewegende beelden van vandaag:

 

Video

 

Lamp hangt op 25cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude je planten hoeven hun pot niet uit te waaien...

Een zacht briesje OVER de dames is goed maar je overdrijft een beetje vind ik ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...