Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stein Reuvers

Beginner heeft vraag over zijn plantjes (40 cm)

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik zal mij allereerst even voorstellen. Mijn naam is S. Reuvers en ben 30 jaar oud. Ik heb nog vóór ijsheiligen twee plantjes gekocht (powerplants). Dit zijn mijn eerste stekjes. Ik blow zelf niet, maar vind het wel onzettend leuk om zo'n plantje groot te laten worden (uitdaging).

 

Nu heb ik de plantjes laatst (eergisteren) verpot. Ik denk dat ik dit al veel eerder had moeten doen. Ze zaten sinds eergisteren nog in de kleine vierkante standaard potjes van de verkoper. Maar goed, ik ben beginner en heb er nog niet zoveel sjoeger van.

 

Nu is eigenlijk mijn concrete vraag: heeft het nu nog nut om er voeding bij te stoppen om de bloei te bespoedigen? Sinds twee weken zie ik nl. hele kleine knopjes. Misschien ben ik nu al te laat. Heb echt geen idee.

 

Ik stuur even wat foto's mee en hoor graag jullie reacties.

 

Mvg,

 

S. Reuvers

 

(Helaas kan ik toch geen foto's meesturen: De volgende fout is opgetreden:

Sorry, dynamische pagina's in de tags zijn niet toegestaan)

 

Vreemd... weet niet wat het probleem is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag foto's in wietforumalbums, zodat de topics ook na verloop van tijd van foto's blijven voorzien en er geen lege en nutteloze topics ontstaan. Ook de laadtijd van vele sites zijn verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen dan.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten zijn zo te zien wat gestrekt en staan veels te nat. Uiteraard heeft het zin om voeding te geven, wat voor aarde heb je gebruikt? Toch wle gaten onder in de pot hoop ik? Die pot had ook vol gemogen hoor...

 

Verplaatst naar outdoor beginnersvragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

 

Je kunt voeding geven ja, zo te zien heb je gewone potgrond gebruikt?

Dan kun je wat groeivoeding kopen, bloei voeding hoeft voorlopig nog niet.

 

Wat je nu ziet is de voorbloei, het geslacht tonen van de plant. (je had stekjes dus je was al zeker van vrouwtjes).

 

Verder alles precies wat Whazzup zegt.

Lees flink wat op dit forum, dan leer je erg snel:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wazzup en peptalk...

 

-Ietwat gestrekt? --> in de zin van te hoog en te smal?

 

-Ik heb idd gewone potgrond gebruikt... m'n ma heeft er gister wat koeienmestkorrels bij gedaan.

 

-Ik heb nog geen gaten in de emmer... hoeveel liter moeten de emmers eigenlijk zijn?

 

-Veels te nat? Ik geef ze eigenlijk gewoon "op gevoel"water.

 

-Ik ga vanmiddag meteen even groeivoeding halen.

 

 

Echt onwijs bedankt voor de informatie tot nu toe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen gaten?

Dan kan je wateroverschot nergen heen en gaan je wortels verotten!

Zeker met het warme weer.

 

Dus vanmiddag echt even gaten in de potten boren, en VEEL gaten!

verder zou ik idd in ieder geval een flesje bloei voeding halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat greengold zegt, gaten erin voor het te laat is!

En als je gewone potgrond hebt, is wat koemest korrels ( kipmestkorrels zijn beter) niet voldoende.

Wat voeding gaan halen dus.

 

En dat ze te nat staan komt dus door het niet hebben van gaten. Je moet pas watergeven als je zelf denkt: Nu staan ze echt te droog.

Mocht je inschattingsvermogen niet zo goed zijn, als de blaadjes s'avonds gaan hangen gewoon een klein beetje bij wateren.

Hangen ze s'ochtends nog? Te weinig gegeven en voordat ze zon echt door komt wat bij geven.

De emmers zijn wel groot genoeg, maar hadden vol aarde gemogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Thanks! Ik heb nu 2 25 liter potten gekocht (zijn wel erg groot). Daarnaast heb ik 50 liter potgrond gekocht voor 10 euro bij een growshop.

 

Verder heb ik voeding gekocht. Het betreft een eigen voeding van de growshop: soort van korrels. 1 gram op 1 liter water. Ik heb echter een vraag. Er staat: "complete fertilizer plantenvoeding voor groei en bloei".

 

Op het forum lees ik vaak dat het een aparte voeding is: één voor de bloei en één voor de groei. Ik heb dus twee in één. Klopt dit wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op het forum lees ik vaak dat het een aparte voeding is: één voor de bloei en één voor de groei. Ik heb dus twee in één. Klopt dit wel?

 

Ik ben nu te :rolleyes: om alles te beantwoorden...ben zelf ook nog vrij n00b maar goed.

 

Ik zelf gebruik voor groei: Canna Vega EN voor bloei: Canna Flores. Google it. Werkt prima.

 

grtz. LH.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks! Ik heb nu 2 25 liter potten gekocht (zijn wel erg groot). Daarnaast heb ik 50 liter potgrond gekocht voor 10 euro bij een growshop.

 

Verder heb ik voeding gekocht. Het betreft een eigen voeding van de growshop: soort van korrels. 1 gram op 1 liter water. Ik heb echter een vraag. Er staat: "complete fertilizer plantenvoeding voor groei en bloei".

 

Op het forum lees ik vaak dat het een aparte voeding is: één voor de bloei en één voor de groei. Ik heb dus twee in één. Klopt dit wel?

 

Dag Stein.

 

Ik denk dat je de juiste actie hebt ondernomen. Grote potten en 25 liter vallen dan nog best mee :icecream:

. Goede voorbemeste aarde van de sjop. Hier kun je een aantal weken zonder te voeden mee vooruit.

Die korrels ken ik niet, maar je hebt voedingen die compleet zijn.. Voor de groei en bloei... Dus ja dat kan kloppen.

Ik zelf gebruik BN grond, voor de groei en BN pk13/14 als toevoeging voor de bloei. Evt nog een topbooster erbij.

Canna Vega, heb ik ook goede ervaring mee.

Verder moet ik toch echt zeggen dat je erg laat bent met je plantjes in een goed bedje te zetten... Zonde... Ze hadden al zo mooi groot kunnen zijjn :wacko:

 

gr oek

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://gallery_24053_10486_1533240.jpg[/img]

 

http://gallery_24053_10486_1974610.jpg[/img]

 

@ Oekie

 

Bedankt voor de voedingstip. Baal ook wel een beetje dat ik ze laatst pas heb verpot. Van sommigen hoor ik zelfs dat ze een stekkie halen in de shop en deze meteen in een 25-liter pot zetten.

 

Moet wel zeggen dat ze nu groeien als kool met dit mooie weer, grotere pot en de voeding. Ze gaan nu ook iets meer de breedte in.

 

Tips blijven welkom...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste allemaal,

 

Ik zal mij allereerst even voorstellen. Mijn naam is S. Reuvers

 

Toch je pseudoniemmetje neem ik aan??? :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja hijs undercover :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo undercover als het maar kan :icecream:

 

Ik heb nog een vraagje: ik vind mijn planten wat leeg ogen (zie foto onder) als ik ze vergelijk met andere planten op het forum. Kan ik hier wat aan doen?

 

Wel groeien ze als een gek nu ik goede voeding (potgrond van de shop) en grotere potten heb (ze zijn nu 65 cm). Zullen ze nog veel groeien voordat ze in de bloei gaan? Ik las op het forum dat de bloeifase ingaat als de nachten langer worden (begin augustus). Dit zal dus betekenen dat ze nog circa 3 weken hebben om te groeien.

 

Verder wil mijn moeder een stekje van de plant halen en in een glas water stoppen. Zal dit lukken?

 

Vriendelijke groet...

 

gallery_24053_10515_2141210.jpg[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel of zijn echte naam Rein Steuvers is.... :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites
lijkt wel of zijn echte naam Rein Steuvers is.... :icecream:

 

Close but no cigar.

 

Veeg nog net niet na gebruik m'n toetsenbord schoon (vingerafdrukken) en m'n bivakmuts zet ik alleen op als het licht is...

so don't worry :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat allemaal ivm 2 gedoogde buitenplantjes..

 

maar idd je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, kunnen velen (waaronder ik) een voorbeeld aan nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet allemaal tegelijk! :blink:

 

Ze zijn nu inmiddels 80 cm. Her en der bespeur ik witte draadjesvan 2 a 3 mm. Heb een tweetal vragen.

 

- Kan ik al beginnen met verduisteren?

- Kan ik de onderste takjes afknippen zodat ze boven meer voeding krijgen?

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het verduistertopic gelezen en heb daaruit opgemaakt dat je ze door verduisteren snéller kan laten bloeien. Dus ipv op natuurlijke wijze (langere nachten) op een onnatuurlijke wijze (dmv verduisteren).

 

De insteek is: vanaf 20 juli t/m 15 augustus verduisteren.

 

Rond 15 augustus worden de nachten namelijk langer (12/12?) waardoor bloeien op natuurlijke wijze kan vanaf 15 augustus zal ik ze dus volledig buiten laten staan.

 

(Ik kan het mis hebben)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 15 augustus komt de zon op om 6h30 en gaat ze sapen om 21h03, dit zijn geen 12uren...

dus uitkijken voor reveggen als je eerst verduistert en daarna terug gewoon buiten laat staan

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...