Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Hulp gevraagd! De THC moet uit mijn urine in 3 weken!

Recommended Posts

Ik vind zelf dat Aurele best wel iets toevoegt, jij wil het alleen liever niet horen want het stoort je in je belevingswereld dermate dat je er boos van wordt. Ik zou toch nog maar eens nadenken over de idiaalheid van die droombaan van je na al die leuke hobby's die je hebt gehad....

Verder wens ik je zoiezo veel succes en plezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ERgens heb je een foute keuze gemaakt Sex'nCombi!

 

Als je zo fanatiek bent om bij de Para-Commando's (die Nederland overigens helemaal niet heeft) te gaan, had je in het verleden al moeten besluiten te stoppen met Canabis!

 

Bekijk ik het vanuit een leger-oogpunt, zeg ik dat die vertragende troep niet in een militair hoort. En Zeker niet in iemand die speciale operaties uitvoerd waarbij teamgeest uitermate belangrijk is.

 

Ik ben voor Canabis (hoe kan het ook anders) maar niet in het verkeer of bij Defensie.

 

In mijn optiek lul je een end in de rondte.

Als je al in aanmerking zou willen komen voor de Commando's (waarbij ik het woord PARA achterwege laat want die bestaan niet. Tenminste niet als een "eenheid") zou je geworven worden in de bestaande gelederen. Uit eenheden die zeker al de nodige ervaringen hebben opgedaan in Afganistan, Irak en in het verleden Bosnie.

 

Als je nu al een vergelijkbare funktie zou hebben gedaan in die landen, of voor mijn part in Nederland, had je zeker al geen Canabis in je donder moeten hebben!

 

Jongen, met een houding die je hier hebt, ben ik al bang dat je niet door de psychologische keuring komt.

Volgens mij slaagt maar 4% voor de tests van het KCT.

 

Verder wens ik je veel succes met je pogingen THC uit je lijer te halen. Als dat je doel is. B)

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Holy Buddy,

en ze bestaan er toch!

http://www.paracommando.com/news.php

 

Sex' n Combi had al eerder gepost:

"Gelukkig woon ik in Belgie,.................."

 

On topic:

Jammer,

dat van een medisch topic een ethisch topic geworden is!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak je niet druk man

ik ken er een bij de para's,meermaals veroordeeld voor geweldpleging,rookt veel joints en zelfs xtc en coke af en toe

zorg gewoon dat je niet overdrijft, als de waarden laag zijn zullen ze er wss niets van zeggen

succes overigens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Holy buddy en Plonz: ik vindt dat jullie maar uit jullie nek lullen, enkel iets zeggen om gehoord te worden en niet om constructief te zijn!!!!

 

Ten eerste kennen jullie mij niet , evenals mijn beweeg reden. Daar ga ik niet nog verder over uitweiden!

 

Ik vindt het te betreuren als dit topic deze kant uit gaat, als je even goed leest!!!!!!! Zie je meteen wie iemand wil helpen en iemand wil afbreken!!!!

 

Dat terzijde, als nog zo een "morele" reactie komt over het feit wat ik met mijn leven wil doen, hou ik het hier voor bekeken.

 

Wel spijtig want hier zijn ook mensen die goud waard zijn!

 

ALs je eens goed leest, vindt ik zeker en vast dat iemand met gay vergelijken en stompzinnigheid wel gestoord, want moest je echt iets van je leef wereld kennen, zou je weten dat het probleem niet in defensie zit maar in de politiek!!!!!!!!!!

 

Dus als jet het echt iets doet, waarom stuur je dan geen brief naar de minister van defensie in nederland of belgie!

 

Sorry hoor , maar dit pik niet. Niet omdat er geargumenteert wordt, maar omdat jullie uit jullie nek lullen!!!!!!

 

En mocht je echt gelezen hebben, voor gereageerd te hebben, zou je zelfs zien dat mijn keuze helemaal nog niet gemaakt is.

 

Jullie houden je erbuiten, of ik kom niet meer terug!!!

 

En wat hebben jullie dan bereikt bende moraal ridders??????????

 

ps: ik ben helemaal niet boos op Aurele!!!! Maar ik voel wel frustratie naar jullie twee, ten eerste omdat jullie helmaal of topic zijn en ten tweede omdat jullie juist bevestiging zoeken, misschien is het wel jouw leefwereld????? Ooit gehoord van omgekeerde psychilogie? zo niet, lees dan eens fenemenogie van de hersenen!!!!

 

Wat lul ik dan, ik ken mezelf niet B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tortsi: dit is net een doorsnee van de maatschappij, er zijn 7 mensen die bereidwillig zijn om iemand te helpen, en dan zijn er twee die hun eigen ideolgie aan iedereen willen opleggen.

 

Ik vrees dat dit topic niet meer te redden is, dus dit zal waarschijnlijk mijn laatste post zijn.

 

Zolang er mensen zijn die geloven/denken/overtuigd zijn .... dat zij de waarheid hebben, ziet het er grijskleurig uit voor onze toekomst ( zie je, ik praat nu over ons ipv over mij, het leven is meer dan enkel je ego)

 

Bij deze sluit ik mijN pleidooi, want ik weet dat iemand doet alsof hij slaapt niet wakker te krijgen is, uit ervaring!

 

PUNT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even al het geneuzel achter mij laten. B)

ten tweede is het ;)

Die discussie voeren jullie maar in een andere sectie.

 

@topic

Je kan gelukkig wel paddo's eten want daar kunnen ze niet op testen. :P

Wel verwacht ik dat de sporen van thc binnen 3 weken nog wel te vinden is. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Snoeihaze: helaas is er een nul tolerantie... ik ben vandaag naar de job dag geweest en dit waren de woorden van de officier:

 

Je kan een pintje drinken en een sigaret roken, want dat is geen drug!

 

Man man man.... ik zal op mijn tanden mogen bijten ....

 

Maar ik ben ook niet zinnens om heel mijn leven in het leger te blijven, enkele jaren omdat het een aanvulling in mijn leven kan betekenen.

 

Ik heb inderdaad heel veel intersses en heb al veel gedaan, waarom niet verder gaan? Wat ik daar zoek is verantwoordlijkheid, zelf discipline, kameraad schap en teamgeest. (net als bij de scouts , alleen wordt ik ervoor betaald)

 

Maar het is een bewuste keuze om nu te stoppen, omdat ik er voor wil gaan, en als ik iets doe, dan wil ik het goed doen.... evenals bij ganja kweken....

 

ps: ik heb net te horen gekregen dat ik een kliene week later de medische proeven kan doen, dus ik denk dat het wel goed komt.

 

Wel spijtig van die driftkikkers, want ik denk dat dit een heel leerrijk toppic had kunnen worden voor mensen die gediscrimineerd worden door onze POLITIEK (ja, wij geven allemaal onze vrijheid weg aan een stel politiekers en laten hen beslissen wat goed voor ons is, denk daar eens over na!)

 

ps: dat laatste was aan onze 2 moraalridders gericht!

 

Even al het geneuzel achter mij laten. B)

ten tweede is het ;)

Die discussie voeren jullie maar in een andere sectie.

 

@topic

Je kan gelukkig wel paddo's eten want daar kunnen ze niet op testen. :P

Wel verwacht ik dat de sporen van thc binnen 3 weken nog wel te vinden is. :D

sorry Doc, ik liet me ook even gaan.

 

ik ben uitgewaaid....

--------------------

inderdaad, pado's zijn inderdaad een goed idee als ik eens een weekje of twee vakantie heb.... top idee .... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb inderdaad heel veel intersses en heb al veel gedaan, waarom niet verder gaan? Wat ik daar zoek is verantwoordlijkheid, zelf discipline, kameraad schap en teamgeest. (net als bij de scouts , alleen wordt ik ervoor betaald)

Jongen! Verantwoordelijkheid is niet alleen iets voor jezelf!

Dat jij met een joint in je kanaal loopt moet je zelf weten! Maar wanneer jij een partouille loopt met een stof in je lijer die je reactievermogen beinvloed, mis jij je verantwoordelijkheid jegens je maten!

 

Dat geldt voor alcohol, net zo goed als voor Canabis, of wat voor spul dan ook.

Maar evengoed voor uppers als Speed of Coke!

Jezus, ik moet er niet aan denken om in een eenheid te zitten waar ik niet voor de volle 100% zou kunnen bouwen op mijn maten.

En wees gerust, ik heb de nodige uitzendingen in het Buitenland ook op mijn naam staan!

 

Ik geef toe dat alcohol bij mij op dezelfde lijn staat als Canabis, zelfs wanneer alcohol verslavender is.

Daarom vind ik die beredenering ook krom dat alcohol is toegestaan en canabis niet.

Voor mij in zo een leven zou ik beiden niet accepteren.

 

Wel spijtig van die driftkikkers, want ik denk dat dit een heel leerrijk toppic had kunnen worden voor mensen die gediscrimineerd worden door onze POLITIEK (ja, wij geven allemaal onze vrijheid weg aan een stel politiekers en laten hen beslissen wat goed voor ons is, denk daar eens over na!)

 

Dat je spreekt van discriminatie is de top! Je gebruikt verboden middelen die je reatievermogen beinvloeden in een functie waarin scherp en allert zijn van levensbelang zijn!

 

Wat mij betreft geven ze de hele canabisscene de vrije hand om zich suf te blowen. Punt is dat je het niet doet wanneer je een verantwoordelijke taak hebt! Ook niet in het verkeer dus.

 

NB dat je uit Belgie kwam had ik gemist.

De keuringen binnen de Belgische Krijgsmacht ken ik niet. B)

 

JA inderdaad, off topic, maar ik mag mijn standpunten wel verdedigen wanneer ze worden gekraakt, lijkt me? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg nu gaat het erover, kan jij niet lezen?

 

Qoute:"Maar het is een bewuste keuze om nu te stoppen, omdat ik er voor wil gaan, en als ik iets doe, dan wil ik het goed doen.... evenals bij ganja kweken...."

 

Nu zien jullie mij hier niet terug!!!!!

 

Ik stop hier nu, heb hier niets meer te zoeken, bedankt om dit topic te verpesten....

 

Man, jij hebt geen standpunten, drijfzand bedoel je, en ik hoop dat je mee verdrinkt in je illusie..... NOGMAALS , LEER LEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

En heel misschien zal je ooit begrijpen!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sex´n Combi,

deze is dan voor jouw!

Gefeliciteerd met jouw beroepskeuze. B)

Militairen hebben altijd een probleem:

Zolang "zij"! ons niet nodig hebben, zijn "wij" overbodig en hebben "wij" dus een probleem!

Wij zijn moordenaars, wij kosten geld en doen niets zinnigs.

Jeetje, wat heb ik geschoten en mensen gedood, ik ben 18 jaar beroepsmilitair geweest, da moet ik toch aardig wat mensen onder de grond gebracht hebben.

Ik was pelotonscommandant geweest, de kleinste peloton was 30 militairen en de grootste bijna 100 man.

Ik ben altijd trots geweest op de uniform welke ik droeg en ik ben het nog steeds!

Ik heb alles ervoor gedaan om de Bondsrepubliek Duitsland veiliger te maken!

Ik ben trots erop om met Nederlandse en Belgische militairen samengewerkt te hebben!

Ik heb mensen opgeleid, om mensen te redden en om zich zelf te kunnen verdedigen.

Onze ziekenhuizen stonden (of staan) in Phnom Pen, Kunduz, voormalig Joegoslavië, Banda Atjeh etc..

 

Maar, zodra er een nationale ramp dreigt zijn wij helaas niet goed genoeg?

1953, de grote watersnoodramp?

De Oderoverstroming?

Hamburg 1962?

De militairen riskeren hun leven ook in vredestijd.

 

Mijn peloton was de eerste in Banda Atjeh en probeerde de ziekenhuizen weer op gang te brengen.

Toen ik met pension ging, was mijn peloton niet aanwezig!

Mijn peloton was er niet, toen ik met pension ging. Zij hadden een opdracht!

Zij zaten op het vliegveld, terwijl wij an het kerstdiner zaten!

 

Ik heb veel geschoten, tijdens de opleiding van de jonge militairen.

Maar, wat heb je aan een schoffel als je niet weet hoe je hem moet gebruiken?

Ik heb een mens moeten begraven! Overleden door mijn hand!

Het was mijn echtgenote en ik gaaf de palliatieve sedatie!

 

Maar het mooiste is, dat op elkaar kunnen rekenen!

Kijk naar rechts en naar links.

Ik heb kameraden, op deze kan ik vertrouwen. Zij kunnen op mij vertrouwen en

zelfs ga ik hieraan dood, zij kunnen mij vertrouwen, want zij zijn er ook voor mij!

 

Een iemand, met een aversie ten opzichte van het leger of van iedere form van gezag kan ik niet overtuigen,

dat wil ik ook niet.

Maar iedere militair is mijn kameraad, zelfs de militairen vanuit een ander land!

Wij begrijpen elkaar en dat is wat de politici missen.

 

Er kan niets eervoller zijn, als zijn land te dienen!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter naar deze site (www.paracommando.com) gaan en daar aan de echte para's vragen hoe het zit met drug beleid in het leger.

Het is goed dat je gemotiveerd ben maar zal wiet voorlopig onthouden (maar als je binnen 3 weken binnen moet voor de testen dan is het te laat)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hummer: nu is de laatste dag 27 jullie en blijkbaar komen daar nog een paar dagen bij , naarmate de inschrijvingen vorderen, dus ik ga gewoon wachten op de laatste dag en op het formulier invullen dat ik bvb tot eind jullie weg ben op reis ofzo...

 

@Tortsi: het doet me deugd jouw woorden te lezen! Dat is wat ik ook zoek, kameraadschap, op elkaar kunnen rekenen, er voor elkaar zijn....

 

Iemand zien sterven blijft je hele leven bij! Ik kan het ook weten, het was zelfs geen mens, maar 2 dieren...

 

Floske de kat stierf in mijn handen op weg naar de dierenarts, net voor we aankwamen gaf ze me een paar likjes op de hand en toen kreeg hij een hart aanval.... ik krijg tranen in de ogen , nu dat ik dit aan het schrijven ben....

 

Een tweede was een gewond vogeltje op de parking van het station, de vleugel en poot waren gebroken (een heel klein vogeltje, een mus ofzo), we stonden er allemaal rond, de "stoerste" jongens van de stad..... maar niemand die drufde wat moest gebeuren....

 

De vogel had vrijwel geen kans om te overleven, dus ik heb gedaan wat niemand kon, hem/haar uit zijn lijden verlost.... en geloof me toen ik de finale klap toedeelde was er een oorverdovende stilte, wat zijn die dan met hun grote mond!

 

Mij oma heb ik ook zien sterven en daar gruwlijk ik nog van, het egoisme van de familie! Als je iemand zo ziet lijden en de familie wil hen in leven houden omdat ze geen afscheid kunnen nemen.... dat doet pijn , zeer veel pijn!

 

Denken jullie nu echt dat een gevoelig persoon als ik in het wilde weg zal schieten? Nog eerder spring ik van een rots dan zoiets te doen!

 

Ik heb misschien wat over gereageerd, maar dat komt omdat ik die disccussies moe ben.... ik kom zeker wel terug maar neem even afscheid.

 

Zeg nooit nooit, dus waarschijnlijk tot ooit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je hoor B) .

 

Neem het er even van.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sex 'n combi

heb zonet ff stukjes uit dit topic gelezen, de eerste pagina gaat voor de helft over de topic.

en dan beginnen mensen zich in eens keihard tegen jou in te werpen.

alsof 1 soldaat het verschil maakt in de oorlog en ik vindt ook dat ij je eigen levenstijl en werk mag kiezen.

en dat andere mensen zich daar niet zo hoeven tussen te werpen.

dat was het weer even, was een beetje verbaasd over deze reacties op jou werk, had dat echt niet verwacht op het meestal zo

rustige wietforum!!

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Simpel, 5 dgn sauna pakken!!!

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sex'n Combi

Ergens zal ik de passage gemist hebben waarin jij aangeeft je huidige levensstijl overboord wilt zetten, ten bate van een baan in het leger.

Ik dacht dat jij je canabisgebruik wilde verbergen terwijl je een verantwoordelijke funktie wilde gaan bekleden. ;)

 

Als jij die scherpe lijn kunt zetten tussen je Canabisgebruik voorheen, en je toekomstige baan (ik hoop dat je er door komt), heb ik alleen maar respect voor je!

 

Maar neem me niet kwalijk dat ik verwachtte dat je je gebruik wilde verbergen! :rolleyes:

Op een wietforum vragen naar methodes om je (recente) gebruik te verbergen omdat je canabis de rug hebt toegekeerd vind ik vreemd. Maar goed, het is wel Wiet gerelateerd dus waarom niet>> :P

 

Jongen, ik wens je veel succes met je cariere. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn..................... is laborant en werkt voor I.k.S

 

er wordt niet op drugs gecontroleerd.

echter op andere zaken, k-waardes, eiwitten etc.

 

 

maak je maar niet druk....

 

 

 

zelf ben ik 1.5 jaar B.B.E 'ER geweest en heb de opleiding .K.C.T VOLTOOID.

echter zelf nooit geen drugs test gehad of wat dan ook, en ja heb zeker wel geblowd met me sergeant :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had vast gelezen Tim, dat hij in BE in het leger wilde? Snap ook de commotie niet goed van Sex' n Combi, je zit toch op niemand zijn goedkeuring te wachten? Ga voor je eigen doel, laat je niet afleiden door anderen.

 

Maar kan je al vertellen dat als je over 2-3, in jouw opinie, foute reactie al zo struikelt, dat je zover mogelijk van leger en ander high stress werkzaamheden weg moet blijven, want je zult op zijn minst wel over zoveel ruggengraat moeten beschikken dat je zulke kleinigheden met opgeheven kin het hoofd kan bieden.

 

Water drinken, sporten en sauna waren tot nu toe de bruikbaarste tips vermoed ik zo voor jouw, veel succes gewenst.

 

camp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmz een belg dat heb ik ff niet gelezen :rolleyes:

Maar als je idd nu al strest wens ik je veel succes toe en vooral bij een coman opleiding ;)

 

maargoed als je de belgische para/com opleiding voltooid heb kun je wel trainer worden bij de scouting in nederland

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel sporten veel verse rouwe groenten en fruit en grof volkoren. en genoeg drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die stress: dat komt deels omdat ik pas sinds dinsdag gestopt ben, en van nature ben ik de eerste weken prikkelbaar...

 

Je moet weten dat ik dit forum in mijn hart draag en als ik hier dan ook zo "beoordeeld" wordt, doet dat een beetje pijn, omdat ik dacht hier wel echt op steun te kunnen rekenen.

 

Als ik mag beginnen (dat weet ik binnen een maand ongeveer), zal ik het eerste jaar inderdaad SERIEUS op mijn tanden mogen bijten, dat is ook deels wat ik wel leren.

 

@Dr Living Stonde: ik ben niemand zijn goedkeuring aan het afwachten (tenzij de medische keuring ;) ), maar je hebt ook wel gelijk, ik heb inderdaad over gereageerd, dat komt door opgebouwde frustratie van mijn huidige leven.

 

Ik heb de laatste 3 jaar hier thuis op mijn gat gezeten, niet gaan werken, plantjes kweken, veel geblowed en overgefrustreerd geraakt door onze huidige gang van zaken in de "maatschappij" en daarbij de auto's. (ik rijd altijd met de fiets, en wordt vantijd bijna van de baan gereden door die "asobakken" van jeeps en verstik in de uitlaten als ik ergens naar toe wil rijden....

 

Dat heeft inderdaad niets met de reacties te maken, maar met mijn persoonlijke leefomgeving (en zet daarbij nog eens een moeder die aan je kop zaagt, dan verlies ik het hoofd welleens)

 

Daarom dat deze job de perfecte uitdaging kan zijn voor mij....

 

Maar voor mij zit het wel weer goed hier, nu ik begrijp vanwaar de reactie kwam, kan ik de reacties zeker begrijpen!

 

Toch ga ik mij focussen op deze job, maar jullie zien mij zeker af en toe terug! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik lees zit je volgens mij een beetje met jezelf in de knoei :rolleyes:

 

3 jaar niet gewerkt, veel geblowd, jezelf druk maken om de maatschapij .......

 

nou dan gaat de opleiding nog wat worden, ze breken je en bouwen je opnieuw op !!!!

en zodoende maken ze een comando van je, het vergt veel van je lichaam maar vooral veel van je brains.....

maar als je er zelf 100% achterstaat achter deze beslissing hoop ik het beste voor je,

 

en toch betwijfel ik of dat er een drugstest wordt uitgevoerd.

 

ps. heb je ook een psychologische test ondergaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik niet begrijp is dat men mensen werft voor een Commando opleiding onder de normale burgers.

Bij ons vindt de werving plaats onder militairen uit bestaande (gevechts-) eenheden.

Weinig instroom rechtstreeks uit de burgermaatschappij volgens mij.

 

Maar je hebt het nu al over beginnen. Ben je dan al goed door alle keuringen heen gekomen. Omdat je bang bent voor THC positieve tests, denk ik dat dus niet.

Wat ga je doen wanneer je niet geschikt wordt bevonden?

Wat zijn je alternatieven? Andere funkties in het Leger? OF zijn die je te min omdat je de "top of the bill" wilt?

 

Buurjongen van me had zijn opleiding luchtmobiel afgerond en liep zo met zijn hoofd in de wolken dat hij nog verder wilde.

Maar dan niet naar het KCT (Korps Commando Troepen) wat de zwaarste opleiding is in Nederland, volgens mij.

Nee, hij wilde naar Amerika op de SEALS opleiding te gaan doen. Daar werd actief op geworven.

Uiteindelijk kwam hij met een knieblessure, nog als luchtmobiel, dus voor welke SEAL keuring ook, aan de kant te zitten, lag al snel uit de groep en heeft zijn Luchtmobiel contract niet eens afgerond.

Toen ik hem eens belde om hem te motiveren, vond ZIJN MOEDER dat hij maar beter thuis kon blijven ;)

Is het leger uit gegaan en werkt nu ergens als Bouwvakker.

 

Als hij zijn Lat niet zo hoog had gelegd, had hij nog lang een mooie baan in het leger kunnen hebben.

Waarom altijd meer en beter en als je dat niet kunt met de staart tussen de benen afdruipen?

 

Ik hoop dat je door de keuring komt Sex'nCombi.

Maar gezien je houding hierzo, vraag ik me af of je stabiel genoeg bent. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tim: ik denk dat iedereen wel een beetje in de knoei zit als ze de pubertijd uitkomen, jezelf zoeken, wie ben ik, waar kom ik vandaan,waar wil ik naar toe.... (en als ik naar vele kennissen kijk, lijken het zelf nog kinderen te zijn, daar speelt leeftijd geen rol in volgens mij).... maar wat bij niet ontbreekt is de motivatie en wilskracht om te slagen....

 

Over de psychologische test: dat houdt in een gesprek met een officier psycholoog van een 30 minuten, waar hij/zij zal proberen te achterhalen wat mijn beweegredenen zijn, alsook mijn karakter. Daaropvolgend moet ik op een 400 tal vragen antwoorden met "waar of niet waar', dat zijn simpele vragen zoals: zou je graag ooit in een motorbende zijn, hou je van dieren.....

 

Ik maak me niet druk over de "maatschappij", want dat is een bedacht concept van het menselijke brein.... het is eerder de omgang en interactie tussen mensen, dat ik bedoel.... de manier waarop we met elkaar omgaan....

 

Over dat afbreken en opnieuw bouwen kan ik je zeker begrijpen! Dat zal inderdaad elk sprankeltje wilskracht en moed eisen om te slagen.

------------------

@Holy Buddy: De testen zullen komende maand allemaal gebeuren, dus is het nog helemaal niet zeker dat ik mag beginnen.

 

Als ik medisch afgekeurd wordt, dan ga ik een andere richting uitgaan, maar die hou ik nog even voor mezelf :D , en deze zal niet bij defensie zijn. ( op fysisch gebied, verwacht ik geen problemen, ben heel sportief aangelegd en heb reeds navraag gedaan ivm met fysiologische eigenschappen waar een kandidaat para-commando moet aan voldoen)

 

Ik begrijp de Nederlandse aanpak wel, al was het maar omdat mensen binnen defensie al gewend zijn aan de militaire structuur.

 

En het is inderdaad een zeer zware/veeleisende opleiding, dat is net wat mij aanspreekt. ( De opleiding duurt ongeveer een jaar)

 

Je moet niet denken dat ik mijn hele leven op mijn gat heb gezeten, ben 23, daarvoor heb ik niet stilgezeten en enorm veel meegemaakt.

 

Ik heb een heroine verslaving overwonnen op mijn 18 jaar, daarna moet je weer helemaal opnieuw beginnen, want na een verslaving ben je jezelf volledig kwijt en geloof me dat kost tijd/wilskracht en vooral doorzettingsvermogen.

 

Nu ben ik op een moment gekomen dat stil zitten (nadenken over mijn leven, mijn plaats in het geheel, mijn ambities) niets meer te bieden heeft, eigenlijk is stilzitten een verkeerd woord. Want tijdens de laatste 3 jaar heb ik muziek geproduced in een home-studio, waar ik overigens een jaar ben voor gaan werken, gedichten en teksten geschreven, een politieke oplossing gezocht voor Belgie (niet dat er ooit iets mee gedaan werd, het is er gewoon de tijd nog niet voor), een website gemaakt om mensen dichter bij elkaar te brengen....

 

Ik zoek niet top of the bill, maar eerder top of me :rolleyes:

 

Ik hoop echt ook dat ik door de keuring geraak, ik doe er dus ook alles aan om dat te bereiken.

 

Over het rooskleurig bekijken van deze uitdaging, heb ik ook lang liggen over nadenken, daarom dat ik ook even ben gaan kijken in de miltaire kazerne van de para commando's, op een jobdag, waar ik met jonge para's heb kunnen praten en heel veel vragen heb kunnen stellen.

 

Heb zelfs de hindernissenpiste gedaan, in snik hete zon, en daarna beseft ik maar al te goed dat het zwaar zal zijn, ik was kapot na een ronde! Maar heb wel als enige van de groep het parcours gedaan en afgewerkt.

 

Natuurlijk heeft iedereen sterke kanten en mindere goeie kanten, en zoals je aanheeft is mijn zwakke kant: kritiek ;) , en dat wil ik leren....

 

" Waar een wil is, is een weg "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...