Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

neirruj

Guerilla NDB

Recommended Posts

Beste Medekwekers,

 

Ik ben van plan dit jaar een aantal NDB planten guerilla te zetten.

Nou ben ik gister even naar de plek toe geweest waar ik ze wilde neer zetten en heb toen even een stuk afgegraven.

Na 10 tot 15 centimeter diep gegraven te hebben stuitte ik op water.

Denken jullie dat de grond daar dus te nat is?

Naast mijn spot is een klein meertje en het viel me op dat het water daar 10 centimeter hoger als normaal stond door de afgelopen regen. (dat betekent dat het dus ook 10 centimeter hoger in de grond staat neem ik aan)

Verder staat heel de grond vol met brandnetels, dus ik verwacht zelf dat mijn wiet ook wel zal overleven.

Wat denken jullie?

Graag advies en tips :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeh das moeilijk zeggen voor mij

Geeft ieder geval aan dat er water genoeg is

Maar teveel weet ik niet

Ik zit hier in twente met diep grondwater

Heb die luxe van jullie met grondwater op 15 cm niet

 

Ben je al bezig te ontkiemen?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Luxe zegt 'ie ;)

 

Tja.., neirruj :P Wij hebben ook van die spots gevonden waar het dus sowieso te nat zou zijn... ;)

 

Maar nu hebben we ook 1 gevonden waarbij het net als jou kiele kiele wordt :D

Hmmm .. Tja watergeven zal je iig niet hoeven te doen.. :D

 

Ik weet niet, wij twijfelen of het goed is, maar we proberen het wel gewoon.

Anders merken we het gauw genoeg.

 

Als je maar voor een paar planten doet, kan je ook die ''moerras'' techniek gebruiken.,, ?

* Gat graven-

* speciekuip erin- (eerst onderkant eruit)

* dan vullen

 

En dan als het goed is heb je veel minder last van de vocht. Wij doen dit niet omdat dit te veel wordt van het goede.

Bij ons staat het er trouwens niet op 10 - 15 centimeter, maar op ongeveer 20... Het zal erom spannen :P

 

 

Grtzz :lol:

 

 

Ps: NDB is ook vroeg klaar, nog vóór het echt slecht weer begint te worden. En het is normaal gezien vaak de laatste Maand die 't 'm echt doet... Wat dat betreft zitten je kansen dus goed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je legt gwn een heuveltje aan, waarop je je plantjes zet

 

normaal gezien daalt het waterpeil van vijvertjes in de zomer wel, dus daar kun je ook nog op hopen :P

 

heb je geen foto?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guesswho?: Ja ik heb daar gister een 3tal zaadjes neer gezet om te kijken wat daaruit komt. Thuis ben ik gister ook begonnen met een aantal planten voor te groeien.

 

@ Highlife: Spaciekuip word een beetje lastig. Dit omdat het wel iets meer als 5 plantjes zijn haha :P Zelfde probleem als jij hebt. Jij ook succes! Hopen op een droge zomer :P

 

@jeroenproot: Ja ik heb inderdaad heuvels gemaakt. Ben alleen bang dat ze wegspoelen als het gaat regenen..

 

 

Om mijn spot heen zit trouwens een grasveld waar het vol met koeien zit. Nu zag ik dat de koeien ook een weg hebben gevonden om bij mijn planten te komen.

Wat raden jullie mij aan om ze weg te houden?

Een hek van gaas ofzo, rossen ze juist omver omdat die beesten onwijs nieuwsgierig zijn..

Ik heb nu ook overal een kleine geul eromheen gegraven, maar ik denk dat dat de koeien niet buiten houd.

Zullen de koeien later weg blijven als de brandnetels om de plek een meter hoog zijn?

Graag adviezen om die koeien buiten te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor die koeien, wat prikkeldraad leggen op de grond (half ontrold, zoals je de petten ook ziet doen bij betogingen). Ertussen kan je wat wilgenstekjes, en wat dikkere takken in de grond steken. Misschien ook wat bramenstruiken planten?

 

of je gaat helemaal brutaal, en doet alsof het een afsluiting van de boer zelf is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man!

Als je zaden te kort komt meld je het maar even

Dat geld (of met dt?) voor neirruj , niet voor iedereen!!!

Voor ik het weet zit m'n pb box weer vol na dit aanbod :P

 

De rest komt er maar een paar halen morgen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeroenproot: Dat ik daar de natuur verstoor vind ik al erg genoeg. Ik ga echt geen prikkeldraad op de grond leggen. Die koeien zijn zo dom als het maar kan, al lopen die in het prikkeldraad kan ik je garanderen dat ze juist beginnen te rennen door je wietplanten en alle andere planten (brandnetels) die daar staan en de hele boel gaan mollesteren.

 

@ guesswho?: Vanwaar dit gulle aanbod? :P Het komt misschien wel van pas. Mijn zaden zijn nu 2 dagen aan het ontkiemen en er gebeurd nog vrij weinig.. Dit misschien omdat de zaden 2 of 3 jaar oud zijn. Ze hebben na een tip van DB wel dubbelverpakt in de vriezer gelegen, maar zijn tussendoor 2x ontdooit geweest. Misschien dat de zaden dus niet meer goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gul aanbod , tja heb ze zelf ook gratizz gekregen van memberw

Na een zaadkweek hou je wel eens wat over

 

In de vriezer joh

Weet niet of dat kan , ik leg ze in de koelkast ...

En twee dagen , dat kan hoor bij tourtje duurde het twee weken!

 

Pb maar even :P

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke, maar vorig jaar kwamen dezelfde zaden na een dag al boven. Deze hadden het echter wel wat warmer.

Maar we hebben geduld natuurlijk! Het weer is toch nog niet zo lekker om ze naar buiten te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja morgen heb je wat zaden extra :P

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank hoor!

Succes dit jaar

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even gekeken en de helft van de zaden zijn ontkiemt in hun potje. De rest toch maar even tussen de natte watten gepropt.

Hoop ze na het weekend naar buiten te kunnen zetten.

Misschien dat ik nog een extra spot ga zoeken voor de zaden van guesswho?

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan er nu 6 buiten. De rest is helaas allemaal niet uitgekomen. Dat is toch zonde aangezien ik 35 zaden had. Nu hopen dat Guesswho mij snel zaden opstuurd <_<

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker zonde. :smoke

Waar blijven de foto's. :huh:

Succes met je guerilla kweek!

 

Groetjes Mati. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was er dernet even, maar kon geen foto's maken want beschik niet over een flitser.

We hadden de vorige keer een hek om onze stek heen gemaakt van een stuk of 50 stokken. Alsnog wisten de koeien er doorheen te rossen en hebben ze het gaas, dat om de plantjes heen stond, uit de grond gerukt. De plantjes waren gelukkig nog heel.

Dernet dus het gaas terug gezet en een fles over de plantjes heen gezet, als een soort kasje. Lekker dubbelop dus <_< Ook hebben we nog een stuk of 50 stokken erbij gezocht en deze in het hek verwerkt.

Nu hopen dat de koeien uit gekeken zijn op de spot en het grootste deel met rust laten.

Ben alleen bang dat ze wel weer erg nieuwsgierig zullen worden van die flesjes in de grond.

We zullen het zien van de week.

Volgende keer zal ik proberen wat foto's te schieten.

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister even wezen kijken.

Het gaat heel goed met de plantjes.

De koeien is het niet gelukt om door het hek te komen. Ze hebben het echter wel geprobeerd. Een heel stuk van het hek was in elkaar gebeukt, maar erdoorheen, dat komen ze niet.

Hopen dat ze nu hun interesse erin hebben verloren en de plantjes met rust laten :lol:

Hier de beloofde foto's:

 

 

De plantjes:

 

gallery_10155_10120_339213.jpg

 

gallery_10155_10120_26203.jpg

 

gallery_10155_10120_451025.jpg

 

gallery_10155_10120_1494060.jpg

 

 

 

En het hek voor het weghouden van de koeien:

 

gallery_10155_10120_1411203.jpg

 

 

 

Graag jullie reacties/tips etc.

 

 

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, dat hek moet wel stevig opvallen. Zijn die koeien niet van een boer dan? Want als je in zijn wei zit... Nuja, ik ken de spot niet en misschien is het een uithoek waar geen kat komt... dan maakt het niet zoveel uit, hoewel het me zeer onpraktisch lijkt om telkens door dat hek aan de planten te geraken. :lol: Achja, wij moeten ook door netels die al tot aan onze neus komen.

 

De plantjes zelf zien er goed uit en de grond ook. Ik wil wel nog meegeven dat wij (en we hebben de techniek van wakki) onze flessen anders om zetten, met de teut vanboven, zodat de CO2 & andere dampen kunnen ontsnappen. Daarbij maken we nog gaatjes in de zijkanten van de fles. Maar als ik niet verkeerd kijk hebben jullie vanonder een 'slip' gesneden?

 

Grtz,

Afro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt nu nog wel op, maar ik denk dat je het over een week of 3 niet meer ziet.

Het staat daar helemaal vol met brandnetels. Ze zijn nu pas 60cm hoog, maar vorig jaar waren ze zeker 1.5 meter.

In de flessen zitten een aantal gaatjes, dus denk dat het goed moet door kunnen tochten.

De flessen gaan ook snel weer weg. Het is alleen om ze in het begin even een extra hulpje te geven.

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aantal weken terug zou guesswho? mij een aantal zaden opsturen.

Hij heeft dit 2x gedaan en er is 2x niets aangekomen.

Ik vroeg mij af of iemand mij meer kon vertellen, of een link weet over de regelgeving van het versturen van zaden.

Vrij jammer dat ik nu ook geen contact meer met guesswho? op kan nemen, aangezien zijn inbox vol zit, lol.

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh vreemd. Ik heb ook zaden opgestuurd gekregen van guesswho? en ook van een ander forumlid en die zijn wel gewoon binnen gekomen. Ook heb ik zelf al, (ff spieken in de administratie :lol:), 13x zaden naar andere mensen gestuurd waarvan het 1x niet aangekomen is. Misschien een foutje in de adresgegevens? Of de postbode is niet helemaal snugger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vet irritant aangezien de tijd nu ook wel een beetje begint te dringen en mn zaden op zijn.

5 plantjes op mn guerilla vind ik toch wat weinig, waar de helft nog man van is.

Met guesswho?, kan ik ook geen contact opnemen aangezien zijn inbox vol is, lol ;)

Ik heb hier nog wel een aantal DB Special liggen. Misschien dat iemand die wilt ruilen tegen NDB?

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update ;)

 

Vandaag nog 2 plekken erbij gemaakt. Dit keer niet zo ingewikkelt met 200 boomstammen in de grond. Maar gewoon een aantal boomstammen in de grond gestoken en hieromheen touwen gespannen.

In die nieuwe plekken een aantal zaden gepropt. Kijken wat er uit komt, anders ga ik thuis er nog een aantal voorgroeien.

Genoeg gelul, tijd voor de foto's;

 

 

Nieuwe plek 1 (deze noemen we voortaan plek 2), met op de achtergrond de eerste plek:

 

gallery_10155_10120_780952.jpg

 

 

Nieuwe plek 2 (deze noemen we voortaan plek 3):

 

gallery_10155_10120_108630.jpg

 

 

 

En nog de 5 plantjes die op plek nummer 1 staan:

 

gallery_10155_10120_1602825.jpg

 

gallery_10155_10120_368122.jpg

 

Ze waren een eindje gegroeit dus ben erg blij! ;)

Graag jullie reacties.

 

Groeten,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...