Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

peridan

Lumatek slaat niet aan

Recommended Posts

Ik heb een probleempje nu mijn klok net 3 dagen op 12 uur staat.

 

hij gaat na 12 uur wel aan (ventilator ook) maar de lumatek was steeds uit als ik in de tent ging kijken.

 

 

Als ik dan de stekker een paar keer eruit en erin stop springt de lumatek wel aan, maar bij het inschakelen van de klok wil het dus soms niet.

 

Het is een 400 watt lumatek met zo'n standen schakelaar en een philips son t.

 

wie weet wat ik kan eraan zou kunnen doen?

 

 

 

het is wel vervelend omdat als je gaat kijken blijkt dat het licht al 3 uur niet aan staat,

 

 

gr

 

peridan

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou effe de verkoper informeren en kijken wat hij ermee doet at least een nieuwe, hoop dat B.A.L deze of andere problemen niet kent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerder denken aan een probleem met de schakelklok.

Heb je al eens geprobeerd met een andere schakelklok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

ik heb hetzelfde probleem met philips lampen, met een sylvania lamp heb ik hier geen last van :rofl

 

ik dacht eerst ook dat het aan mijn tijdklok lag maar ik heb dit probleem nog steeds als ik het schakelbord volledig overbrug en alles rechtstreeks ik het stopkontact stop :no na dit enkele malen te herhalen gaat de lamp soms toch nog aan

 

ik ga mijn vsa hiervoor toch inruilen en kijken of het probleem dan weg is want er zitten toch genoeg mensen op dit forum met een lumatek vsa en philips lamp zonder problemen.

 

zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

 

grtzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt idd als de klok of de lamp.

Als je dat even kan checken.

Als je problemen houdt stuur je me maar een pb.

Bij Lumatek heb je 3 jaar volledige garantie dus je hoeft je geen zorgen te maken. :rofl

 

Greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

Doc, ik ga het vanavond testen met een ander exemplaar van philips son t (heb 2 stuks nieuw uit verpakking)

Als het dan nog niet werkt zal ik je een pm sturen.

 

De schakelklok is zo'n "4 x 600 watt kast" en slaat sowieso aan.. (fan staat er ook op)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff de lamp checken en anders hoor ik je wel :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel gelijk wat over de aansluiting, is een een plug&Play of eentje met schroefaansluitingen? Hoe lang is het snoer en wat voor snoer is er gebruikt in het laatste geval? Overal adereindhulsjes? Netjes aangeschroefd allemaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ik heb is met schroefaansluiting met +/- 2.5m 3x2.5mm³ kabel met adereindhulsjes heb alle schroefjes gecheckt

en goed aangesloten, en doet het perfect met sylvania en niet(zelden) met philips lampen (heb ook met een nieuwe getest)

 

@peridan heb je het al getest met die nieuwe lampen?

 

grtzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Het ligt aan de lampen.

We hebben net hetzelfde probleem gehad en met een andere (nieuwe) bulb gingen ze weer zoals een trein!

Philips sont+ is geen aanrader op de lumatek 400W, op de 600W draaien de philips bulbs wel goed, begrijpen wie begrijpen kan...

Waar blijven de bulbs die speciaal ontwikkeld worden voor evsa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

het is idd een 400w vsa dat ik heb, maar deze doet het ook (bijna nooit)niet met een nieuwe greenpower lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ligt het toch echt ad EVSA of.. misschien de draden "verkeerd" om in relais of stopcontact ergens?

 

Ik draai sinds vorig jaar met een 400W Lumatek en nooit wat anders dan Philiphs Greenpower erin gehad en de enige keer dat de combi bij mij niet opstartte was omdat ik de stekker "verkeerd" om in het relaiskastje had zitten, stekkeropnieuw in relais met contacten vice versa en toen was alles wel ok. Dit was overigens bij de ingebruikname vd Lumatek EVSA, had vd zekerheid toen een Sylvania extra meegenomen, heb die er zelfs nog even ingehad maar vertrouwde dat helemaal niet (wel erg veel licht en ook resonantie risico meer aanwezig had ik ergens "opgepikt") die Sylvania is snel omgeruild vd greenpower toen ik dat "niet opstartten" probleem getackeld had (ook met behulp van WF toen nav topic erover).

 

Was het nou juist niet de 600W luma/philiphs combi die problemen kon geven?

Ik lees hier nu ineens weer dat het bij de 400W is?

 

Heb de 600W dimmable en 400W gewoon, beide dutch version en bij mij komt er alleen maar Philips in, die hebben zich bij mij bewezen in deze combi.

 

Ohja: relaiskastje wat ik gebruik is een Davin DV12 en ik heb per kap/EVSA meer dan 5mtr, met gegoten stekker, neopreen kabel (1.5 ader of was het nou 2.5? en gegoten eindjes) in gebruik tussen kap en EVSA en geen rare dingen verder met de combi evsa/lamp, behalve dan als ik weer eens de lamp id lumatek kap te strak heb aangedraaid, dan resoneert de lamp licht en moet ik deze slagje losser draaien, maar dan nog doet de lamp het wel gewoon maar irritant geluidje dan en niet goed vd lamp dunkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik draai sinds vorig jaar met een 400W Lumatek en nooit wat anders dan Philiphs Greenpower erin gehad en de enige keer dat de combi bij mij niet opstartte was omdat ik de stekker "verkeerd" om in het relaiskastje had zitten, stekkeropnieuw in relais met contacten vice versa en toen was alles wel ok. Dit was overigens bij de ingebruikname vd Lumatek EVSA, had vd zekerheid toen een Sylvania extra meegenomen, heb die er zelfs nog even ingehad maar vertrouwde dat helemaal niet (wel erg veel licht en ook resonantie risico meer aanwezig had ik ergens "opgepikt") die Sylvania is snel omgeruild vd greenpower toen ik dat "niet opstartten" probleem getackeld had (ook met behulp van WF toen nav topic erover).

 

Was het nou juist niet de 600W luma/philiphs combi die problemen kon geven?

Ik lees hier nu ineens weer dat het bij de 400W is?

 

Heb de 600W dimmable en 400W gewoon, beide dutch version en bij mij komt er alleen maar Philips in, die hebben zich bij mij bewezen in deze combi.

 

Hoi,

Met de greenpower van philips in combi met de 600W lumatek hebben we ook nog geen probs gehad, die lopen lekker.

Het probleem was met de sont+ bulbs van philips in combi met de 400W lumatek.

onze 400W uitvoering is de dutch en de 600W is de p&p, beide zonder superlumenswitch of dimbaar.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem van 240Volt Evsa's is de te lage startstroom.

Sommige bulbs hebben een hogere startstroom nodig dan anderen.

Dat ligt aan het merk en de uitvoering ( greenpower of sonT )

De klassieke VSA's kunnen allemaal de benodigde startstroom leveren.

 

Philips levert daarom alleen 3-fase (750Watt) EVA sytemen ( ook wel 400 Volt genoemd ) die de startstroom wel halen.

Oram en Philips greenpower lampen zitten altijd tegen de Max startstroom aan en starten daarom vaak niet op 1-fase systemen.

Sylvana lampen hebben vaak een lage startstroom.

Lampen met een hoge startstroom hebben ook een beter rendement.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Technogrower,

 

 

Leuk je weer te zien...weer een hoop kennis erbij :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Son T en Greenpower verschillende lampen?

 

Mijn greenpowers zijn toch echt Son T Philps lampen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Schenkie.

 

Philips 'son-T Greenpower' is de opvolger van de son-T en de son-T agro.

Voor de tuinbouw ideaal omdat de oude sont-T voor hun behoefte ( daglichtverlenging) te weing blauw had in het spectrum.

Onze dachlichtloze plantjes zijn echter gek op rood licht omdat dat de bloei stimuleert.

Het valt nog te bezien of greenpower voor onze planten beter is.

 

 

De startstroom kan per lamp en serie verschillen, soms heb je lage startstromen en soms hoog.

De selecties worden overigens gemaakt op levensduur en dat is voor onze toepassing niet zo van belang omdat alle lampen vrij snel verouderen.

Daarom werkt een 400Watt bulp beter op een 600Watt VSA, ze haalt dan de MTBF van 10.000 uur niet maar das totaal niet van belang voor 3 kweken. ( reken maar uit )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas werkte alles 1 dag wel...

 

bij controlle gisteren bleek de lamp weer niet aan te zijn gegaan, dit was overigens een gloednieuwe philips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarvoor hebben we garantie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@technogrower

thankx voor de zeer nuttige info, ik heb weer wat geleerd.

 

@doc

mijn nieuwe lumatek zou normaal vandaag binnekomen in de gs waar hem gehaald had

 

@peridan

een nieuwe philips lamp had ook hier geen effect

 

 

ik laat jullie nog wel weten of ik met deze nieuwe evsa hetzelfde probleem heb

 

grtzzzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lysergic,

 

heb hetzelfde probleem als jij gehad,

eerst de relaaiskast vervangen en een testlampje op aangesloten.

(dat testlampje brandde en geen licht in me hokkie)

dus wel stroom op de relaiskast mr niks werken die lumatek

dan dacht ik ook dat het de lumatek zelf was,

of nog beter de stekker, dus stekker deraf geknipt en nieuwe gemonteerd,

same prob, :smoke

ben toen gaan wisselen met de lampen ( wel steeds de philips son-t 4 stuks)

same prob, :huh:

en toen op aanraden van de gs een superplant hps lamp derin

(daar hadden ze goeie resultaten ivm aanslaan op de lumateks zei die!!)

EN IDD!!! <_<

vanaf dan geen enkel probleem meer, werkt perfect ;)

 

Succes ermee,

 

-D5-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij bevestigen of een 400w greenpower het gewoon doet in een regelbare Lumatek400w? Ik lees dit topic net door en ik schrik me rot, heb net een lumatek400 besteld (woon in Spanje). Ik begrijp dat de meesten 600w hebben hiero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht niet echt een probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lumatek 400W versie nog voor de super lumen switch en draai al jaren met Philips lampen zonder problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

Ik heb m net binnen, mag ik de kabel die naar de lamp gaat doorknippen ivm garantie? Ik heb niks aan die stekker (zo´n pc PSU kabel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...