Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

*** Slappezevers outdoor 2010 ***

Recommended Posts

Yo slappezever, net al je verslagen zitten lezen!, ziet er allemaal nice uit man.

'k ga je deze zomer zeker volgens als je dat O.K vind, van jou kan ik nog wat inspiratie op doen :P

veel succes met je kweek!

 

Roffa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey slappe

 

wat bladvoeding en je dames komen er wel joh..

 

succes

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

Het valt wel mee hoor, zon drama is het allemaal niet. We hebben nog tijd.

 

@roffa

gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd

 

Oke dan kleine update;

Ik heb lyme. Vorig jaar ook opgelopen, dit jaar al veel teken verwijderd en toch opgelopen. Zat ook op een plek waar ik het niet snel doorhad. Dus nu weer vrolijk 3 weken aan de antibiotica. Maar dat mag de pret niet drukken. Maar voorlopig geen g-spot fotos. zwijnen + teken = no-go area.

 

Ondertussen in de tuin al wat mannen weggehaald, lieten nu al duidelijk geslacht zien. Ook wat HEEL vroege megas. Alles gaat op zich zijn gangetje, je kan nu al mooi verschillen zien in opbouw bij de soortjes. Kleuren zijn ook aan het bijtrekken. Ik heb nu wel wat fotos maar wat problemen met mijn computer. Als die opgelost zijn upload ik ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

picassss!

 

KILL ALL MALES!

 

gallery_6751_9838_30898.jpg

 

Je ziet er van deze kant niet zo veel van

 

gallery_6751_9838_222403.jpg

 

zoekplaatje

 

gallery_6751_9838_91767.jpg

 

De belachelijk vroege mega. ik verdenk dat latente AF genen actief zijn geworden. We zullen zien.

 

gallery_6751_9838_38357.jpg

 

gallery_6751_9838_10586.jpg

 

gallery_6751_9838_106820.jpg

 

Rijtje megas en wat ander spul

 

gallery_6751_9838_5379.jpg

 

Alles bij elkaar. Doet het best oke nu. Sommige strekken wat, wat heel raar is want ze hebben de hele dag volle bak zon.

 

gallery_6751_9838_124401.jpg

 

Was em weer. Totaal aantal mannen gespot 6 (4 op foto boven ondertussen al meer haarloze ballen gezien). Ik had er rond de 30-35 gezet dus de eerste uitval begint al. En dat is gunstig want ik wil er straks niet al te veel overhouden. Wil een beetje risico beperken want 1 buurman weet het al maar die vind het allemaal geen punt, de andere verdenk ik ervan om zon laffe burgerpik te zijn die meteen pliesie belt.

 

Als ik gek in mijn hoofd ben dan binnenkort ook guerilla fotos.

 

Slappy out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn mooi gegroeid !

En de zomer is officieel begonnen !! :( Op naar die zonnige dagen ! :whistling

 

Ik kan al niet wachten op de Guerilla update... :P

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Slappe B)

 

hij gaat lekker bij je...dat van die lyme is minder natuurlijk... :P

Ik heb ook zo'n vroege mega denk ik :P ......kheb er niet echt veel aandacht aanbesteed...maar nu je het zegt :D ... weet ik het weer.....kzal het in de gaten houden...

succes, ook met de guerilla ;)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

k ben die megas van me nu goed in de gaten aan het houden. Ik weet dat er ergens nog AF genen inzitten maar dat is generaties terug. Sommige zijn gewoon compact aan het groeien en daar verwacht ik de gewone megas. Mocht het zo zijn dat het echt AF genen zijn, dan moet ik van vooraf aan beginnen met uitselecteren van zaden. Ik had van mijn zaadkweek geen enkele vroege gezien namelijk. We houden het in de gaten iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat zoals vanouds super bij je B)

 

Benieuwd naar je volgende update.

 

Fijn weekend.

 

Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had graag wat males gehad. Heb tot nu toe nog alleen maar vroege females en nog geen een echte vroege (goede) male.

 

Gr. A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal, tijd voor een update

 

@carpie

Bij die vroege mega lijkt iets raars gebeurd te zijn maar niet de AF genen, want het is aan het regenereren. Ik heb onderstaand fotos bijgevoegd.

 

@blowsterke

Thanks! ik vind dat het wel wat beter kan, maar deze grond is nieuw voor me. Die moet dus nog zwaar gepimpt worden maar dat moet wel gaan lukken. Heb al contacten met maneges voor de paardenmest. Dat is perfect om flinke oppervlakten te voorzien van meststoffen en om de zanderigheid wat tegen te gaan. Ik heb al resultaten gezien bij een maat van me. Groeit alles belachelijk beter ondertussen.

 

Alles gaat wel lekker nu. Ze groeien met dit zomerweer prima, wel wat droog hier dus beetje extra water doet ze goed. Ik merk helaas wel dat de grond hier erg zanderig is, mijn planten wortelen niet zo best. Maar zoals ik al zei, flink wat paardemest eroverheen en dan komt het goed. Ga wel volgend jaar weer plantgaten maken met een mixje. Ik merk echt het verschil met vorige adres, daar heb ik heel wat jaren de grond vertroeteld.

 

genoeg gelul.

 

piccas;

 

zo kom je aan lopen, valt niet op met de mais ervoor.

 

gallery_6751_9838_158777.jpg

 

als je goed kijkt zie je ze nu wel

 

gallery_6751_9838_36386.jpg

 

ff over de mais heen gluren

 

gallery_6751_9838_113022.jpg

gallery_6751_9838_192816.jpg

 

from within

 

gallery_6751_9838_84948.jpg

 

gallery_6751_9838_93639.jpg

 

gallery_6751_9838_7513.jpg

 

De mooiste, royal dane.

 

gallery_6751_9838_82772.jpg

 

gallery_6751_9838_5483.jpg

 

gallery_6751_9838_24389.jpg

 

beetje sprieterig, dat doen sommige soortjes, trekt wel bij.

 

gallery_6751_9838_137397.jpg

 

Overzichtje van de megas, maar ik snap er geen ruk van dat ze zo klein blijven. Ik weet 100 procent zeker dat het megas zijn maar sommige willen gewoon niet zo hard groeien en hebben topvorming, en nu regenereert er zelfs 1.

 

gallery_6751_9838_220790.jpg

 

gallery_6751_9838_32783.jpg

 

gallery_6751_9838_88840.jpg

 

gallery_6751_9838_72254.jpg

 

Duidelijk aan het regenereren dus die trek ik eruit;

 

gallery_6751_9838_44029.jpg

 

gallery_6751_9838_143337.jpg

 

gallery_6751_9838_129211.jpg

 

gallery_6751_9838_259556.jpg

 

De slachtoffers tot nu toe, mannen en een geregenereerde.

 

gallery_6751_9838_65707.jpg

 

Was em weer, ik ga nog niet naar de Guerilla spot, heeft niet zoveel zin. Ze groeien of ze groeien niet, ik ga nu effe geen tekenbeten oplopen want ik ben morgen pas van me kuur af. Beetje lullig om een week later weer lyme op te lopen. Ben natuurlijk wel erg benieuwd maar durf het gewoon niet zo goed.

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is allemaal mooi gegroeit slappy!

 

ziet er mooi uit je mooie nieuwe groentetuintje,ben er gewoon jaloers op man :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor ! :rolleyes:

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De veldjes zien er weer verukkelijk uit, de zon heeft zijn werk goed gedaan ;)

 

Nog heel veel zon :rolleyes:

 

Groetjes en fijn weekend,

blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veld je heb je daar en zo te zien ook wel mooie omgeving. Vroeg me af wat jij met regenereren bedoelt ?

 

Succes verder

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

lachen man zo'n geheim veldje in je tuin ;)

 

maare je hebt lyme? ik heb het ook maar ik kreeg maar een antibioticakuurtje van 1 week :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben erg onder de indruk Slappy!

ziet er goed uit..

 

vraagje; Wat bedoel je met regenereren??

 

enne.. misschien heb ik eroverheen gelezen hoor.. maar wat doen die bekertjes bij elk plantje? is dat alleen voor de naam?

 

nu ik er toch ben; misschien een domme vraag, als je een mannetjesplant hebt en daar zaadjes vanaf haalt.. wanneer kunnen de zaadjes er dan af, en is de kans op een vrouwtje dan gewoon 50/50 ?

 

ga zo door, leuk om te volgen dit verslag :rolleyes:

Edited by SSysteMM

Share this post


Link to post
Share on other sites

@memberw

Ja leuk he, we hebben nu een tuin waar we proberen om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. Dit is het eerste jaar pas, moeten nog veel leren en de grond moet nog verbeterd worden, maar we eten nu al uit de tuin. En natuurlijk heb ik nu wat meer ruimte om wat te growen...

 

@bioman

thanks

 

@blowsterke

het gaat lekker zijn gangetje nu, wel veel water geven zon grote tuin :rolleyes:

 

@tjapado en ssystemm

regenereren; als een plant van vegetatief naar bloei gaat en weer terug. Resultaat wordt een bossige plant zonder echte toppen. Ik herken dit meteen omdat het mij al een paar keer is overkomen, vooral een probleem bij stekken van vroege buitensoorten.

 

@panjaabie

ik weet ook niet waarom ik een kuur van 3 weken heb gehad, maar de vorige keer was het ook 3 weken. ik weet niet beter. En heel geheim is ie niet helaas, wilde graag dat de mais overal even groot was maar dat is niet gelukt. Heb wel gemerkt dat zonnebloemen veel sneller groeien en eigenlijk een betere plant is om eromheen te zetten.

 

@ssytemm

De bekertjes waren voor de naam, ik heb ze voorgegroeid in de bekers.

Wat betreft je vraag over mannen en zaadjes; Mannen maken STUIFMEEL, vrouwen BLOEMEN. Als de vrouwtjes bestoven door de mannetjes zijn maken ze zaadjes. En die zaadjes zijn in principe 50/50 mannelijk of vrouwelijk. Eigenlijk zoals bij alles in de natuur. Goede tip; lees eens wat meer op de site hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice going slappezever!!

die royal dane is inderdaad erg mooi om te zien..jammer van die mega's :rolleyes:

kan je bij die rd al geslacht zien?zo te zien is het een meissie ;)

zelf ben ik druk bezig met het weghalen van de mannen en heb nog maar een handje vol twijfelaars over die het nog niet willen laten zien,maar zeker 80%is er nu al uit!!de eerst bloeiende vrouwen zijn dr ook al!!geen voorbloei,maar echte uitbundige harde snelle bloei!!

....dit soort is een belofte....

 

keep it up man..sterkte met je lyme,da's geen pretje..i know..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey indoflow

Die megas trekken wel bij hoor, het waren er maar 2 en ik heb er nog meerdere staan. Alleen weet ik nog niet welke vrouwelijk zijn. Heb ook nog niet goed gekeken moet ik eerlijk zeggen. Die ene mega/af heb ik maar geoogst. Het is een wat latere soort dus ze hebben nog genoeg tijd vegetatief. Dat trekt dus wel bij denk ik.

 

Lyme een probleem? Nee hoor, ik heb een kuurtje gehad en 3 weken er ook nog bij mogen drinken. Dus no problem. Wel elke dag pillen slikken maar ja dat moet me vriendin ook ;)

 

De royal danes die er nog staan zijn allemaal meisjes :D Nog 2 van de 5 meen ik. Heb ook Henkes Lolland die ook in bloei staat. De NDB begint maar is duidelijk ietsjes later. Ik ga volgend jaar dus waarschijnlijk weer voor de deense en mega thuis, ndb guerilla. Dat is handig gespreid oogsten.

 

en weer genoeg gezeverd.

 

Mega / AF

 

gallery_6751_9838_177590.jpg

 

best lekker topjes zo, met dit weer gaat het ook wel goed.

 

gallery_6751_9838_88794.jpg

gallery_6751_9838_71592.jpg

 

wie het kleine niet eert...

 

gallery_6751_9838_25761.jpg

 

Royal dane, in bloei. Het groeit nu zo hard dat de hele bovenkant van de plant het amper bij kan houden. In maar een paar weken is deze plant een meter gegroeid. Volle bak zon, voldoende water. Volgend jaar nog betere grond, kan nu al niet wachten :P

 

gallery_6751_9838_32173.jpg

gallery_6751_9838_112529.jpg

 

zinloos overzichtje, groen op groen is lastig te zien.

gallery_6751_9838_263336.jpg

 

De andere megas, wel goed te zien is dat de opbouw van die plant ideaal is. Erg gedrongen, compact. Valt stukken minder op in de tuin (als ze tenminste niet naast de andere wiet stonden :rolleyes:)

gallery_6751_9838_82798.jpg

 

Focus verkeerd, maar de Henkes staat ook te bloeien.

gallery_6751_9838_94181.jpg

 

groen op groen

 

gallery_6751_9838_133774.jpg

gallery_6751_9838_46348.jpg

 

En voor de liefhebber; ik probeer over een paar jaar zelfvoorzienend te zijn. Nu nog even oefenen en omgaan met de droogte.

 

gallery_6751_9838_124002.jpg

gallery_6751_9838_98621.jpg

 

Vragen of opmerkingen altijd gezellig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb er misschien gewoon over gelezen of ben gewoon iets té snel met men vraag:

 

Hoe laat je je planten nu buiten al bloeien? er is toch nog meer dan 12u licht?

 

grt

Astro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

 

Ik heb er misschien gewoon over gelezen of ben gewoon iets té snel met men vraag:

 

Hoe laat je je planten nu buiten al bloeien? er is toch nog meer dan 12u licht?

 

grt

Astro

 

Het zijn Autoflower soortjes, die gaan automatisch in de bloei ook al hebben ze 24 uur zon per dag :wacko:

 

mijne zijn ook onderweg :icecream:

 

 

mooi kweekje trouwens, volgende keer gewoon een speer neerzetten daarzo :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:icecream: ja wadde plantjes staan mooi stevig en groen

veel suc6 met je wildkweekje. Nu hopen dat het een lange zomer word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuin ziet er goed uit. Lijkt me heerlijk om daar te schoffelen ziet er mooi en afgelegen uit :icecream:

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...