Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rapmaster

Duitsland

Recommended Posts

hee

 

ik ga binnekort naar duitsland en wil natuurlijk wat wiet meenemen(niet zoveel,2gram ofzo).

nu is mijn vraag of ze daar streng zijn met het in bezit hebben.

ik ga naar germany moviepark en naar oberhausen.

met een bus.

 

zal ik gecontroleerd worden ofzo denken julllie?

Graag hoor ik jullie ervaringen in duitsland (en niet wat je denkt:p)

 

zijn er daar genoeg plekken om rustig te smoke?

word er bij het attractiepark gefouilleerd ofzo

of ergens tijdens de reis/in het atractiepark reukhonden ofzo?

 

graag hoor ik snel van jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet meenemen naar het buitenland zou ik niet doen

Rook gewoon even niet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere vrienden en kennissen van mij hebben wiet en hasj mee genomen de grens over zelfs tot Italië. Niemand is gecontroleerd aan de grens. De kans dat je wordt gepakt is vrij klein. En volgens mij vallen de straffen wel mee zo lang het bij een paar gram blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'T is natuurlijk altijd een risico, maar ben al vaak voor optredens naar Duitsland gereden en nog nooit problemen gehad met wiet op zak. De kanten van Berlijn en het vroegere Oost-Duitsland kan er wel veeeel beter mee om dan waar jij naar toe gaat. Maar aan de grens hoef je hoogstwaarschijnlijk geen problemen te verwachten en als je dan ergens wat afgelegen in het bos of zo gaat roken blijft het risico toch al bij al beperkt. Kleine hoeveelheden worden in de praktijk niet vervolgd in Duitsland. Maar het veiligste is natuurlijk niets meenemen.

 

Grtjs, :spliff:

 

PS: Soms neem ik naar het buitenland gewoon een klein blokje hasj mee omdat kan je dat nog altijd vlug kan inslikken, maar dat is nog nooit nodig geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zover ik weet is het in bezit hebben van cannabis in duitsland geen probleem. Mits...

 

"Onder bepaalde voorwaarden kan b.v. bij het bezit van cannabis in geringe hoeveelheden en voor eigen gebruik worden afgezien van strafvervolging. Het is echter zo dat de praktijk van het afzien van vervolging en de definitie van een geringe hoeveelheid in de afzonderlijke deelstaten zeer verschillend wordt gehandhaafd. In de deelstaat Schleswig-Holstein is 30 gram cannabis een geringe hoeveelheid, terwijl dit in Beieren maar 6 gram en in Nordrhein-Westfalen 10 gram is (Kreuzer, Stoch, „Drogen und Polizei“, 1996, p. 490). Het constitutionele hof heeft reeds in het vonnis van 1994 gemaand de praktijk van het afzien van vervolging op één lijn te brengen, hetgeen tot dusver nog niet gelukt is."

 

BRON

 

Moviepark ligt in de deelstaat Nordrhein-Westfalen, dus je "mag" 10 gram in bezit hebben.

 

Keerzijde is wel dat je geen cannabis het land binnen mag brengen, en wordt je gepakt. Kan je de rest van de dag met de hele bus blijven staan en trekken ze hem compleet over hoop.

En de duitse Polizei is wel even wat anders dan de Nederlandse pliesie.

Polizei.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rapmaster,

de bezit van softdrugs is ook in Duitsland een strafbaar feit.

Het is echter zo, dat bij geringe hoeveelheden geen strafvervolging zou plaatsvinden.

Zoals Babylonboy al aangaf, gaan de Duitse rechtbanken bij geringe hoeveelheden geen rechtszaak openen,

maar, het is net zo krom als hier in Nederland, de softdrugs zijn verboden en word je betrapt, worden de drugs in beslag genomen.

 

An de grens is het een ander ding, de Bundespolizei vroegah Zoll kan/ mag, zodra je betrapt wordt en een grote bek tegenover de ambtenaren hebt, je voertuig helemaal uit elkaar halen. Hierdoor ga je de bezoek an de Movie-Park zeker misslopen. :spliff:

Dus, dat is de gevaarlijkste part van de reis. Normealiter worden voertuigen uit de "Schengen-Landen" bijna nooit gecontroleerd.

Een beetje racisme bestaat natuurlijk ook an de grens: Een 20-jarige, licht getinte figuur met een grote Mercedes vraagt natuurlijk erom, om gecontroleerd te worden.

Maar, de meesten Duitsers zijn toch aardige figuren! :jump:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gute info Herr Torsten :spliff:

Wir bedanken Sie fur ihre beitrage :jump:

gruss Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

igt idd in de schengenzone, dus in dat geval niet echt risico(heb ook eens een keer wat naar frankrijk meegenomen en nooit gecontroleerd), ook heb ik ook wel gehoord dat duitsland voor kleine hoeveelheden niet veel problemen geeft, maar ik heb ook gehoord van een familielid van me die elke keer als hij naar duitsland gaat extra tijd neemt omdat hij er altijd uitgepikt word voor controle op wiet(nederlander, lang haar, metalhead), en hij dan dus regelmatig zn aansluiting mist

 

dus als je er 'verdacht' uitziet zou ik niks meenemen, zie je eruit als een keurige zakenman ofzo zou ik het mischien nog wel riskeren(hangt er natuurlijk ook vanaf of je met een groep gaat en hoe groot die groep is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor reacties tot nu toe,hoop op meer ervaringen/reacties.

 

 

ik dacht zelf dat het aan de sterkte van de wiet hangt, grapje :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je ook kan doen is een van die nep producten ( zoals, batterijen of pennen ) kopen waar je je wiet in kunt bewaren.

een nadeel is niet voor grote hoeveelheid maar dat is zekers ook niet de bedoeling?

 

voorbeelden:

 

een uit geholde batterij

05A826_m.jpg

 

een hol horloge

SF-406gr.jpg

 

of toch maar wat muziek meenemen?

sf-206gr.jpg

 

grtz.

dontknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

kben weleens naar frankrijk geweeest en toen ben k ook nie gecontroleerd onderweg, maar t gaat om kleine hoeveelheid

en kwou gwn zeker weten hoe de regelgeving daar is.

 

en het verstoppen wou ik gewoon in een luchtdicht doosje ofzo doen, dan zet ik het ergens uit mijn buurt (we gaan met bus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze specifiek op drugs controleren dan controleren ze echt wel alles. In Frankrijk controleerden ze onze wagen en ze bekeken zelfs elk houten schaakstuk op valse bodems. Elk voorwerp waar eventueel een holte in zit bekijken ze. Een luchtdicht doosje helpt ook niet als ze honden hebben, die ruiken daar los door.

 

Maar k ga er nog steeds van uit dat de kans groot is dat je gecontroleerd wordt :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pedro,

Da ga ik ook van uit, :spliff:

ik ben de laatsten 16 jaren 3 keer gecontroleerd worden, van Nederlanders!

Dus op de terugweg.

 

Gebruik de hoofdwegen, laat de kinderen spelen in de auto, kijk vrolijk.

 

Een garantie bekom je je niet!

Maar de kans is dermate gering.......

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voro antwoorden.

 

Over de reis maak k me niet zo druk, want ik ga in een bus.

Maar het gaat me vooral om het smoken daar, is het te doen?

zullen er afgelegen plekjes te vinden zijn waar ik rustig aan kan smoken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rappmaster.

voor de rest is het net zo als hier,

behalve er zijn geen coffee-shops.

Als je roken will, doe het niet in een kroeg of ergens waar mensen zijn.

Ga een paar meter weg en je hebt rust.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan best rappmaster

heb 't ook weleens naar duitsland, zelfs naar polen meegenomen.

heb nog nooit controles gezien, posten waren altijd onbemand.

en voor de zekerheid is het inderdaad goed dat je het ergens verstopt.

 

smoken moet geen probleem zijn , overal zijn wel rustige plekjes te vinden.

 

goede reis en veel plezier

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Pedro,

Da ga ik ook van uit, ;)

ik ben de laatsten 16 jaren 3 keer gecontroleerd worden, van Nederlanders!

Dus op de terugweg.

 

Gebruik de hoofdwegen, laat de kinderen spelen in de auto, kijk vrolijk.

 

Een garantie bekom je je niet!

Maar de kans is dermate gering.......

 

Groetels

Torsten

 

 

ja precies dat soort dingen kijken ze naar, en neem geen zwarte mee, paar jaar geleden eens op vakantie geweest met een "kleurling". gewoon heel de auto ondersteboven gehaald, elke koffer overhoop etc etc. zonder hem nog nooit een controle gekregen ;)

 

die gekleurde stickertjes van dieren op de ramen is ook een goeie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een beetje racisme bestaat natuurlijk ook an de grens: Een 20-jarige, licht getinte figuur met een grote Mercedes vraagt natuurlijk erom, om gecontroleerd te worden.

Dat klopt helemaal. Ik rij al enkele jaren ongeveer 1 a 2 keer per maand de grens over (snelweg) om bij mijn ouders in Germanie op bezoek te gaan. Dan valt ten eerste op dat de Duitse douane (die controleren het verkeer van NL naar D) er 10 keer zo vaak staat als andersom. Ik ben in die tientallen keren 2 keer aan de kant gezet. Ben gewoon een blanke jongeman, in een goed onderhouden bejaardenbak. Niets opvallends aan.

Heb de douane ook vaak op de eerste afrit in Duitsland zien staan met een aan de kant gezette auto en moet toch zeggen dat dat in minimaal 50% van de gevallen een dikke BMW of benz is, al dan niet voorzien van bestickering van de plaatstelijke shoarmaboer of turkse voetbalclub. Dit zou je racisme kunnen noemen, maar ik denk dat ' ervaring' een betere omschrijving is. (Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat getinte mensen in (te) dure auto's criminelen zijn ;) )

De andere kant op ben ik trouwens nog nooit gecontroleerd .... heeeel gek ;)

Maar, de meesten Duitsers zijn toch aardige figuren! :D

Ja Torsti, de meeste wel :D

 

EmTee

 

PS.: die zijn stash gewoon in NL houdt en liever geen risico loopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het roken daar? wat als de politie je betrapt?

 

en ik ga met een bus met veel mense dus denk niet dat de kans groot is op controle, of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nu niet op de grote markt gaan roken.

 

Toen ik vroeger met de bus op skivakantie ging naar frankrijk had ik altijd 20 à 30 gram bij.

Gewoon in een leeggemaakte koekenverpakking, goed ingetaped voor de geur.

 

That's it.

 

En op de parking langs de snelweg waar de bus stopte, rookte ik 2 à 3 vette toeters om dan goed te kunnen slapen .

 

Deze parkings zijn overvol (je kent ze wel in frankrijk op weg naar de alpen). Overal mensen, la gendarmerie.

 

Nergens voor nodig om zo paranoia te zijn.

 

als ik je zo hoor, heb je al ettelijke slapeloze nachten gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rappmaster

Hoi Rappmaster.

Als je roken will, doe het niet in een kroeg of ergens waar mensen zijn.

Ga een paar meter weg en je hebt rust.

Lezen en begrijpen.

Je kan in Duitsland blowen, maar je moet het niet onder de ogen van de politie doen.

Hier in Nederland is een hele andere manier in het omgaan met wiet.

In Duitsland is het nog een taboe, om hierover te beginnen.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...