Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Ice box, deel 2

Recommended Posts

Ook voor wat kleinere kwekers is er een koelbatterij oplossing uiteraard. KJ Products heeft al enige tijd de Ice Box beschikbaar:

 

Officieel op de markt gebracht als directe koeling voor lamp en ruimte (door direct te koppelen aan luchtgekoelde kappen) maar ook inzetbaar als ruimtekoeling tot pak hem beet 1 KW. Je kunt er zelfs een recirculerend systeem mee maken, we zijn alleen benieuwd naar de condensvorming.

 

Voor de koeling van dit apparaat kun je allerlei koelers gebruiken, maar een geïsoleerd bassin dat op temperatuur gehouden wordt met een aquariumkoeler is in principe voldoende.

 

De regeling kan op verschillende manieren uitgevoerd worden, bijvoorbeeld door circulatiepomp die het water door de Ice box pompt te schakelen.

 

Meer kun je over dit systeem lezen op http://www.hydroinnovations.com/product3.htm

 

Kortom, je hebt nog wel enige inventiviteit nodig om dit systeem aan de praat te krijgen en uit te regelen maar het is fantastisch leuk speelgoed!

 

Iemand die komt met een goed voorstel mag er mee gaan spelen. Je krijgt de Ice Box én de chiller - bij elkaar zo'n 600-700 euro normaal! Pompjes etc. dan wel nog even zelf regelen.

 

Wel vragen we naar een kweker die een bestaande situatie ermee wil gaan verbeteren, die affiniteit heeft met wat sleutelen en techniek en die in staat is om ook de juiste metingen te doen. En dan uiteraard een testverslag. En dan liefst ook nog in het zuiden des lands als je niet te ver wilt rijden om hem op te halen :).

 

Kom maar met de voorstellen, laat je fantasie werken!

 

Met dank aan KJ Products voor het ter beschikking stellen.

 

Meer informatie en foto's in het vorige topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik baal hier zo van het komt net te laat

mijn vorige kweek had ik dit hard nodig om mijn ruimte te koelen

zodat ik niet hoefde aftezuigen ivm mijn co2

nu is mijn kast afgebroken :) :)

 

ik ga een nieuwe kast pas weer bouwen als ik verhuisd ben

als er niemand zich meld wil ik hem wel kopen!!

succes greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij wil ik me beschikbaar stellen.

 

ik heb een 400 watter in een dr 80,

 

lijkt me wel mooi om het een en ander ervan uit te zoeken.

vervoer kan ik wel regelen(niet vanuit het zuiden :) )

ik hoor het wel.

 

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie test!

Ben blij dat hij weer van start gaat

 

Met de ice box moet je er wel een 600 watter in kwijt kunnen lijkt me

Als je uitgekozen wordt en je hebt hulp nodig munsterman dan geef je maar een gil!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Wat is de oplossing voor die controller waar men om vroeg in het oude topic???

Neem aan dat je nu zelf geen waterklep en heel het regel gedeelte hoeft aan te schaffen.

Met een Icebox en chiller ben je er denk ik niet.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn een aantal methodes om hem aan te sluiten uiteraard. Het meest eenvoudige lijkt me gewoon om een pompje in je vat met koudebuffer te hangen en die door de koeler heen te pompen met het licht aan. Ik denk niet dat je een thermostaat of controller nodig hebt in de meest eenvoudige opstelling: Lamp in een tube, koeler er echter en recirculeren, met een klein fannetje en filter als afzuiging en verversing. Ideaal voor CO2 experimenten ook. Het ding moet in staat zijn om een 1000 watt lamp te koelen dus recirculeren met een 600 watt lamp lijkt me niet zo'n probleem. Doordat je geen slang er aan hebt zitten moet een klein fannetje aan de cooltube ook voldoende zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even op de site KJ products gekeken , om te zien of ik de ice box kan bestellen, maar vindt die niet terug..... waar kan ik deze bestellen?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is tof !

 

maar had dat al gedaan en ik vond enkel verdelers buiten europa.... ik had gehoopt dat het misschien bij kj products lag of ergens in europa....

 

grtds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht dat kj de distributeur voor europa ging worden...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de link in het eerste bericht werkt niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb even op de site KJ products gekeken , om te zien of ik de ice box kan bestellen, maar vindt die niet terug..... waar kan ik deze bestellen?

 

grtz

 

Als je deze test doet is ie gratis. :jump:

En als ik weet of het werkt kan ik ze in huis halen. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awel Doc, ik zou dat zeker zien zitten. Maar ik heb hier nog geen afgewerkt verslag gemaakt.

 

Ik ben nu plannen aan het maken om een nieuw hok te maken met CO2 toevoeging en eventueel LOGO of PLC bestuurt.

 

Ik heb de mogelijkheid om te werken met een 400 of 600 W HPS en HPI. ( Maar ik had in gedachte te beginnen met een 400W en CO2 , omdat CO2 wel nieuw is voor mij)

 

Ik heb een groot regenreservoir in de tuin, waar ook het toilet is op aangesloten, dus ik denk dat ik met wat loodgieterwerk zelfs een soort bron heb die ik wil gebruiken om te koelen.( aangesloten op gewoon leidingwater zie ik niet zitten met "verspilling" van al dat water)

 

De kweek die nu bezig is zal gedaan zijn binnen +-6 weken, dan wil ik een nieuwe ronde starten met Kolosus , Cheesberry Haze... of misschien dat ik voor een andere kies zoals shiva skunk van sensi

 

tegen die tijd zal mijn hok al gemaakt zijn en hoef ik enkel de CO2 spullen nog te bestellen (ben aan het wachten op een uitbetaling) ....

 

Ik was zowieso al van plan een bouw en kweekverslag bij te houden ivm met die CO2, aangezien ik daar wel graag hulp bij zou krijgen...

 

Als ik nog voldoe aan de criteria , wil ik mijn setup wel even uitgebreid uit leggen...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een serieuze tester :jump:

 

Ben benieuwd :spliff:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een groot regenreservoir in de tuin, waar ook het toilet is op aangesloten, dus ik denk dat ik met wat loodgieterwerk zelfs een soort bron heb die ik wil gebruiken om te koelen.( aangesloten op gewoon leidingwater zie ik niet zitten met "verspilling" van al dat water)

 

is het niet de bedoeling om met een water chiller er bij te werken, of niet Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gehoopt op een test ism de chiller.

Dit omdat niet iedereen een regenwateropvangresevoir (3xwoordwaarde) heeft.

Sex'n Combi is een serieuze tester en als hij een beetje flexibel is kan hij de test doen. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

van die ice box ben ik op de hoogte hoe het werkt en waarvoor het dient.... maar wat is een chiller precies?

 

 

ge bedoelt zo een ding om een klein waterreservoir te koelen ofzo?

 

edit: heb nog even verder gezocht en ik denk dat het zo een soort koeler voor aquarium achtig iets is.... hoeveel verbruikt dit toestel aan elektriciteit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ddb3da1d623ba19723efd4f7e78e2396.jpg

 

1.super-refrigeration can decrease the water temperature from 35℃ to 18℃ rapidly.

2.the micro-computerized control system is easy to operate.

3.the over current and overheat auto-protection system.

 

applicable scope:

this appliance can be used for fresh water and seawater. it can be used in aquariums and other fields which the temperature of water need to be adjusted.

 

VOLT: AC230/115V

FREQ: 50/60Hz

POWER: 12/HP

AQUARIUM SIZE: 200-1000L

FLOW RATE: 1200-3000L/h

CONNECTOR SPECIFICATION:16mm

REFRIGERENT: R-410a

SIZE: 467x396x526mm

 

Natuurlijk draait hij alleen maar als het nodig is. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft hij wel continue rond pompen ook al koelt hij niet?

Of moet je een aparte pomp hebben voor door de Icebox te circuleren?

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het koelen van de ice-box gebruik je een aparte pomp die je in het gekoelde watervat zet.

Deze pomp kan je aan en uit laten gaan door een temperatuur controller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk :spliff:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt mega interessant!

 

En hoeveel Watt is dat dan zo? Wat ik het het uit de gegevens niet zo goed opmaken?

 

Wat kost dit machien zo?

 

Hoe groot moet de basin zijn waar deze instaat?

 

Hoeveel lawaai maakt deze?

 

Dit zou een mooie oplossing zijn voor mijn situatie....

----------------------

Over de maten van hok ben ik nog niet volledig uit.... alsook de nieuwe lampenkap die ik waarschijnlijk ging bestellen(spread-a-wing/lumatek/daystar/)....

 

Ik wil mijn hok niet te hoog maken, omdat een tent/hok van 2 m hoog wat te imposant is , daarom wou ik niet hoger gaan dan 1,6 m....

 

ik zou de wanden en kader in hout maken (weet ook nog niet welke houtsoort), en die dan isoleren met isoroof 1000 ....

 

ik dacht eraan om ongeveer dit uit te voeren:

gallery_20996_9780_6903.jpg

 

gallery_20996_9780_10539.jpg

 

ik zou willen werken in een plantenbak die de volledige ruimte inneemt (1m*1m of 1.2*1.2)

 

en ik zou de O2 en CO2 toevoeging willen regelen met een LOGO of een andere goede timer, de ruimte moet dus lucht en licht dicht zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koeler is een paar honderd watt.

Lawaai maakt hij niet echt.

Hoeveel weet ik nu even niet want hij staat bij AS-Grow.

Hoe groter het reservoir hoe beter de koeling.

Ik zou voor ongeveer 200 a 300 liter gaan.

Ik wil kijken of ik een speciale Lumatek reflector kan laten maken waar de ice-box op past. :spliff: dat heet een prototype.

Natuurlijk mooi als we daar ook de nieuwe Lumatek-pro voor gaan gebruiken met de 400v lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vat van 200 a 300L is zeker mogelijk.

 

Een proto type reflector is helemaal top! :jump: en van 400V gaat mijn haar wel rechtop staan.... :spliff:

 

Is dat geen probleem met een 220V leiding of werk dat met een apparte soort transformator?

 

Ik gebruik momenteel een 400-600Bal switch , deze is dan waarschijnlijk nutteloos ? Zoja, hoeveel kost een 400V set?

 

Ik beschik ook over een deftige camera dus ik kan mooi beeldmateriaal verzekeren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben in samenwerking met Gavita een ballast ontwikkeld die 230v convert in 400v.

Het is Philips electrinica met een Philips lamp gebouwd en onwikkeld door Gavita Holland B.V.

Een oerhollands product dus.

Hij zal wereldwijd worden verkocht als de Lumatek-Pro.

gallery_20133_9053_519842.jpg

Over de prijs komen we wel uit. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...