Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

basisgek123

Lowryder #2, zadenkweek! 2010

Recommended Posts

Thx limbic,

 

Ik begon me al een beetje zorgen te maken, want ik zie ze nauwelijks meer groeien de afgelopen dagen, maar dit komt door het overpotten dus?? Ik zal wel even kijken of ik een beetje een kasje kan maken eroverheen..

Iig thx voor je reactie het heeft me een beetje gerustgesteld :verrygood

 

Mooi verslag, ik ga je volgen! Ben zelf ook van plan wat lowryders 2 te gaan kweken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ;) ,

 

Tot mijn grote opluchting zijn de plantjes sinds 3 dagen weer lekker aan het groeien en zie ik iedere dag weer vooruitgang :no . Ik geef ze om de dag een beetje water, ze krijgen dan met ze 9en een half litertje.

Is dit genoeg of moet het meer zijn??

En ik heb weer wat picca's voor jullie..

 

med_gallery_12678_9768_2697421.jpg

 

med_gallery_12678_9768_312726.jpg

 

med_gallery_12678_9768_1649709.jpg

 

med_gallery_12678_9768_952410.jpg

 

med_gallery_12678_9768_510906.jpg

 

med_gallery_12678_9768_480916.jpg

 

Deze loopt nog een klein beetje achter bij de rest, maar die trekt wel weer bij denk ik.

med_gallery_12678_9768_165723.jpg

 

En nog een nightshot van naar mijn idee het mooiste plantje :rofl :

med_gallery_12678_9768_1916243.jpg

 

 

Dat was hem weer ;) ,

een 2tal vraagjes heb ik, komend weekend wordt er niet zo goed weer voorspelt qwa regen etc., denken jullie dat mijn plantjes daar bestand tegen zijn of dat ik hier iets tegen moet doen??

En doe ik het watergeven goed?? Namelijk een half litertje verdeeld over de 9 planten om de dag..

 

Reacties zijn welkom ;) ,

 

Grr Basisgek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

water geven is moeilijk te zeggen. Een half litertje op 9 planten in de 2 dagen lijkt mij wat weinig, maar voel je gewoon eens met een vinger in je aarde. Is ie ietsie vochtig? Prima. Is het droog, iets meer water. Het is geen raket-wetenschap :rofl

 

voor veel regen en wind zou ik wel een afdakje improviseren. Ik heb met pvc buis en plasticfolie een minikas gebouwd. Vinden ze, met de huidige nachttemperaturen, sowieso wel fijn.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan jou buren nooit raar te kijken als je het dak opklimt? Lijken me aardige vreemde capriolen die je uit moet halen.. (als mijn buur dat zou doen zou ik ieder dag met n pilsje bij staan kijken of 'ie naar beneden komt kukelen...)

Verder is het eigenlijk wel een meesterlijk plekje, tot ze groot zijn. Gaan ze dan de tuin in of guerilla?

 

Grtz Poko

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EmTee,

Thx voor de info, ik zal eens kijken of ik iets in elkaar zo kunnen knustelen, ik zat te denken om de bovenkant van een fles af te knippen en die over het plantje heen zetten. Zodat het een soort minikasje is, waarin ze toch nog wat lucht krijgen.

 

@poko,

Ik kijk wel altijd eerst even of de buren niet in de tuin zijn of me kunnen zien voordat ik me dakkie opklim, soms ga ik ook s'avonds laat als iedereen al zijn oogjes heeft toegedaan. En de plantjes zijn Lowryders, dus die worden maar ongeveer 50 cm hoog. Ik ga ze heel de kweek op mijn dakje laten staan. Misschien haal ik de mannen 2 weekjes in het begin van de bloei weg, zodat ik meer zaden kan kweken, ik moet wel nog even een geschikt onderkomen vinden voor mijn mannen dan :rofl .

 

Thx voor jullie snelle reacties en antwoorden :no

 

basigek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een updateje ;) ,

En een vraagje :rofl

 

De groei zit er weer lekker in ik zie ze met de dag veranderen, hier 2 picca's van de plantjes:

 

med_gallery_12678_9768_1791390.jpg

 

med_gallery_12678_9768_1743745.jpg

 

En dan het vraagje, komende dagen word er niet zo heel erg lekker weer verwacht. Ik heb een tijdje zitten denken over hoe ik mijn plantjes hier tegen ga beschermen.

En ik heb voor flessen gekozen die ik erover heen zet.

De vraag is: Doe ik hier goed aan of niet??

Het nadeel is namelijk dat het flessie wel heel snel beslaat.

Een paar picca's :no

med_gallery_12678_9768_310148.jpg

 

med_gallery_12678_9768_1410175.jpg

 

med_gallery_12678_9768_213001.jpg

 

Graag jullie suggesties en adviezen hierover,

Alvast bedankt ;)

 

Basigek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan het overheen plaatsen van de flessentopjes geen kwaad aangezien de dop eraf. Voor de zekerheid anders ter hoogte van de plant een aantal gaatjes prikken rondom zodat ook hier lucht circuleert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat laatste zou ik ook voor stellen. Onderin wat luchtgaten.

 

Verder uiteraard alleen als er kou of regen voorspeld wordt. Ook snachts kan het je plantje net 1 a 2 graden warmer houden.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor jullie snelle reacties dit waardeer ik echt,

Ik zal een paar gaatjes erin prikken weet alleen nog niet precies met wat :no , want het is nogal hard plastic.

En uiteraard alleen bij slechter weer, ik deed hem er nu alleen over om te laten zien hoe het er dan uitziet.

Nogmaals bedankt

 

Basigek123 :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank, doe maar wiet :rofl

 

Hou ons op de hoogte!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na flink wat cola en andere frisdranken te hebben gedronken en wat geknutsel staan mijn schatjes er zo bij:

med_gallery_12678_9768_708105.jpg

 

Verder zien de plantjes er mooi gezond uit en ze groeien ook aardig, ik heb de flessen eroverheen gezet omdat er morgen zulk slecht weer voorspeld word. Verder heb ik nog een paar close-upjes van de plantjes:

 

med_gallery_12678_9768_1762147.jpg

 

med_gallery_12678_9768_709632.jpg

 

med_gallery_12678_9768_125327.jpg

 

med_gallery_12678_9768_1369398.jpg

 

Dan nog een vraagje, is de hoeveelheid regen die er in de potten komt schadelijk??

Ik heb hier niet zo 1 2 3 een oplossing voor, misschien hebben jullie suggesties?

 

Nog een fijn weekend :rofl

 

Basisgek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej basisgek123,

 

ik heb ook lowryder 2 en ik denk dat we ongeveer precies gelijk lopen is wel even leuk om te vergelijken :rofl .

nou veel succes nog veder.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer :D

Het gaat allemaal nog aardig al vind ik het zelf allemaal een beetje langzaam gaan en daarom maak ik mezelf een beetje zorgen :P .

Ze groeien nog wel maar niet echt heel hard. Wel ruik ik ze al als ik met me neus er dichtbij ga zitten :P .

Naja ik zal maar niet verder zeuren ;) , als iemand tips heeft zijn die uiteraard zeer welkom.

 

Foto's:

Hier zie je dat de blaadjes een beetje hangen, ik denk dat dit komt door de vele regen die er een paar dagen terug in is gekomen:

med_gallery_12678_9768_1104687.jpg

 

med_gallery_12678_9768_1056667.jpg

 

med_gallery_12678_9768_785445.jpg

 

med_gallery_12678_9768_179837.jpg

 

med_gallery_12678_9768_693843.jpg

 

En nog een paar nightshots vers van de pers :lol: :

med_gallery_12678_9768_328776.jpg

 

med_gallery_12678_9768_674510.jpg

 

med_gallery_12678_9768_232748.jpg

 

 

Okee dat was hem weer ;) , tips reacties altijd welkom, maar dat zullen jullie inmiddels wel weten :D

 

GRR

 

Basisgek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

ik zie dat je oo kbij enkele planties wat bruinachtige kern hebt...

 

heb dit ook bij een autoflowering soortje maar in spikkels meer... wat is dit ???

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lexn,

 

Leuk dat je even reageert

Volgens mij komt dit door de koude nachten en is het een beetje stress op de blaadjes. Als het allemaal wat warmer wordt en iets meer zon zal dit vanzelf weggaan. Het is trouwens niet bruin maar een beetje paarsig :P .

 

Grr Basisgek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

Yes-sir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er inderdaad allemaal goed uit, ook met die colla flessen. Het plekje op het platte dak lijkt mij ook zeer geschikt, ben er jaloers op !

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er goed uit. Hopelijk snel wat beter weer...Mooie foto's <_<

 

Succes!

 

Mvg, Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Basisgek

 

ok laten we hopen ik zie wel dat het verbetert is met de dagen, echter heb nu klein bruin plekje op 1ste gekarteld blad zitten...

zal me er even niets van aantrekken zietr voor derest toch goed uit ...

 

heb niet echt goeie ervaringen met autoflowers....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer,

 

Ik heb zolang met een update gewacht, omdat door het weer de planten bijna stilstonden en er dus niet veel te meldden was. Nu de zon zich voorzichtig alweer 3 daagjes laat zien komen de planten gelukkig ook weer in een groeispurt :verrygood , ook heb ik al bij een aantal geslacht kunnen ontdekken. Hier een paar pics:

 

Bij deze ben ik een beetje bang dat het een herma is, want ik zie aan de ene kant een meeldraadje en aan de andere kant vormt zich iets wat op een balletje lijkt ;) , maar ik laat hem gewoon staan en ff afwachten.

med_gallery_12678_9768_1095796.jpg

 

Duidelijke vrouw:

med_gallery_12678_9768_285675.jpg

 

Nog een vrouw :wacko: :

med_gallery_12678_9768_476693.jpg

 

En een mannetje:

med_gallery_12678_9768_153503.jpg

 

De stand van zaken inmiddels al 4 vrouwtjes gespot, 1 mannetje en er zijn er nog 4 onbekend :P ,

med_gallery_12678_9768_1518638.jpg

 

Ik vind dat ze nog erg klein zijn en ze tonen nu al geslacht :D , kan ik verwachten dat ze nog een beetje hoger worden??(zoja hoe hoog)? En ik begin dan nu denk ik maar te tellen met bloei of niet?? Ze hebben nu 1 dag bloei achter de rug :blink: .

Graag wat reactieeees :vape: .

 

GRR Basisgek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel lekker onopvallend zo'n dakkweek waar 6 appartementsblokken op uitkijken :verrygood.

Maar succes ermee ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze lijken wel héél sterk op Lowrider NR.1 :verrygood (omdat ze zo klein al bloeien) ben je zeker dat het wel Lowrider NR.2's zijn ?

 

Als dit zo is, maak geen zorgen is ook wel een leuk soortje lijkt me ;)

 

BioMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bioman,

Kijk even naar de beginpost, volgens mij staat er echt op het kokertje dat het om Lowryder 2 gaat, ik denk dat ze zo vroeg bloeien doordat het zulk slecht weer is geweest, want ze zijn idd al ruim een maand oud(volgens mij van 8 april). Dus dit zou wel moeten kloppen, ze zijn gewoon niet zo ver gegroeid door het slechte weer, maar kan ik nog verwachte dat ze 40 cm gaan halen of blijft het bij 20 :verrygood ??

 

Grr basisgek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bioman

 

ik heb ook lowryder 2

die van mijn bloeien nu ook en ik heb ongeveer gelijk gezaaid.

die van mijn zijn dan iets groter omdat ze in een kas staan waar het wat warmer is.

ik hoop gewoon dat ze tijdens het bloeien nog even snel gaan groeien :verrygood

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

 

 

basisgek123

 

zijn die van jou nu al 20cm dat zou je niet denken op die foto's.

zoals ik al zei ik heb ze ongeveer gelijk gezaaid met jou en die van mij zijn ook ongeveer 20cm.

maar ze groeien nu met dat beteren weer wel erg hard moet ik zeggen toch wel bijna 1,5 cm per goede warme zonnige dag.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dy-Dodo

Nee ze zijn nu nog geen 20 cm, ik had het over het einde van de plant als ie vol in de bloei staat of ie nog wel de 40 cm zou kunnen gaan halen :verrygood , ik hoop het maar en zo niet maakt het ook niet zoveel uit, want het is toch een zadenkweek. Wel hoop ik er natuurlijk zoveel mogelijk mooie zaden vanaf te halen.

 

Grr basisgek123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...