Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wakki

Second Base GueRiLLa

Recommended Posts

rijpste NDB en AfghaanXnycd zijn geoogst...

pfff toch zoveel werk dat knippen, ik ben er echt niet goed in :wacko: (ik had ze donderdag allebei omgedaan maar moet nu nog de helft van de afghaanXnycd knippen, de ongeknipte takken liggen wel te drogen maar er zitten plekjes rot in) Heb ook niet veel tijd om te knippen, altijd 's avonds een paar uurtjes (zoals ik al zei ik ben er heel traag in)

 

De geknipte toppen gaan ook onmiddellijk in de "droogmachine", dat droogt goed

De NDB topjes zijn wel niet echt zoals ze hoort, veel te fluffy <_<

AfghaanXnycd toppen aan de andere kant zijn lekker compact, vooral kleine topjes maar ze zijn er wel goed uit, er blijft ook massaal veel hasj op mijn vingers kleven bij deze soort

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

high wakkie,

 

je ziet me hier niet zoveel op t forum dit jaar maar ik heb je topicje wel met heel veel plezier en intresse gevolgd.

je planten zien er wonderschoon uit ook al zijn ze laat..knippen is altijd lastig maar handigheid komt vanzelf hoor.

geniet van je oogst en zo,ik vindt dat je het heel goed hebt gedaan dit jaar..volgend jaar nog es?

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ik het volgend jaar nog es doe weet ik niet, hangt van zoveel zaken af...

 

Ik ga proberen om deze avond de rest van de AfghaanXnycd te knippen, anders gaat het helemaal verrotten (met die plekjes toprot die er nog inzitten)

Gelukkig heb ik zo een droogmachine, anders zou het drogen me nooit lukken (in een tuinhuis)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Wakki <_<

 

Kan je eens een fotootje/omschrijving maken van je ''droogmachine'' je maakt mij wel nieuwsgierig ermee :smoke

 

(Ik denk stiekem dat je in het voorjaar weer staat te trappelen om te beginnen :wacko: )

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling is om snel het "natte" er vanaf te halen en dan verder te drogen zonder enige extra warmte

Als ik het niet zo doe dan schimmelt het gewoon (in het tuinhuis)

 

En tuurlijk zal het ook de nodige tijd krijgen om te curen, dus komt wel goed

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat vroeg ik me ook af, dan doe je um toch wel gewoon op de laagste temperatuur?

Anders een dr40je met een kleine afzuiger en koolstoffilter, is erg handig.

Te snel drogen is slecht voor de kwaliteit, dat weet je toch?

Of maakt het je niet uit?

Succes nog met knippen.

 

Groeten BoboJonko :wacko:

 

Edit: ik had je laatste post niet gezien, goed idee met dat droogmaken....

en wat doe je er daarna mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met andere woorden:

 

Eerst knippen (helemaal geknipt), dan een tijdje (tot het tamelijk droog is, niet meer nat aanvoelt) in de droogmachine op 30 graden (het voelt als lagere temperatuur aan), daarna nog even verder drogen in het tuinhuis (gewone droogrekjes zoals ^^)

Daarna gaat het in luchtdichte potten, en dan maar iedere dag 10 minuutjes laten luchten tot het goed gecured is :wacko:

 

Ik weet dat te snel drogen kwaliteitsverlies geeft, maar ik kan echt niet anders, het moet in de droger anders begint het gewoon te schimmelen (ik denk dat het te koud is)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gelijktijdig ga ik dan ook stekjes maken om het geslacht te bepalen (op 12/12 in voorgroeihok)

Als dat gelukt is gaan alle mannen eruit en knip ik nog wat stekken van de vrouwtjes om de lege gaten op te vullen.

 

Ik weet dat velen onder jullie zullen zeggen dat ik het forum zelf beter moet afzoeken, maar hier staat zo vreselijk veel op dat ik niet meer weet wat voor en achter is :smoke

Je spreekt hier van het maken van stekken om het geslacht te bepalen en het maken van vrouwelijke stekken om de plaats op te vullen. Hoe doe je dit en wat is het exacte nut hiervan??

Ook zou ik willen vragen of het voorgroeien echt nodig is en wat dit al voor- en nadelen met zich meebrengt. Ik had al gelezen dat je best kan ontkiemen ( Ik heb indien nog niet gemerkt nog nooit gekweekt , ik begin dit jaar met mijn eerste guerilla, een topic zal nog volgen :wacko: ) maar ik lees meer en meer dat mensen hun planten wat laten 'voorgroeien'. Ik kan dit niet thuis ( woon nog niet alleen) en vroeg me af of er alternatieven waren ( miniserre bijvoorbeeld ?! ) en ook of je je planten dan op een bepaalde manier moet laten 'wennen' aan het buiten in volle grond groeien ?

 

Alvast bedankt en mijn excuses voor de waarschijnlijk al 10000 keer gestelde domme vragen,

 

Up up and away

 

ok , mijn vraag over hoe je stekken maakt is dus al beantwoord door simpelweg het woord aan te klikken in mijn tekstje :lol: sorry , ik leer nog elke dag bij <_<

Edited by Up_up_and_away

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beter zoeken :wacko:!

 

Over het maken van stekken is genoeg duidelijke informatie te vinden, zoals je nu ook zelf hebt ontdekt...

Het nut echter van seksen is: Is dat je je uitval door mannen kunt wegwerken door van de vrouwen stekken te nemen en daarvoor in de plaats te zetten <_<

 

Je kunt ook op je spot zelf voorgroeien als dit thuis niet lukt...

Of een pand huren op het zuiden, en die tuin goed benutten..

 

Jij wil dit jaar nog een guerilla beginnen?

Da's te laat :lol: Eind april kun je beginnen :smoke

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd

 

En je kan zeker een soort van miniserre bouwen op je spot, zorg wel dat het niet te hard opvalt dan.

Je kan dan dus best eerst ontkiemen en dan onmiddellijk buiten in de serre laten boven komen (en voorgroeien), doe dit vanaf half mei

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 19/10/2010:

 

De planten bloeien rustig verder (geen toprot)

Ook de jackberry toppen beginnen vorm te krijgen, deze moeten nog zo'n 2 weken

Er staan nog 2 NDB planten, die deze week geoogst zullen worden

 

Foto's:

 

NDB:

gallery_22478_9853_912806.jpg

gallery_22478_9853_905283.jpg

gallery_22478_9853_1422203.jpg

gallery_22478_9853_494309.jpg

 

Jackberry:

gallery_22478_9853_1981261.jpg

gallery_22478_9853_106417.jpg

gallery_22478_9853_1140430.jpg

gallery_22478_9853_2099837.jpg

gallery_22478_9853_463880.jpg

gallery_22478_9853_314683.jpg

gallery_22478_9853_708479.jpg

gallery_22478_9853_1075406.jpg

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Wakki, Ik wil eerst even zeggen dikke respect voor jou!

Het ziet er mooi uit allemaal. Ik heb zelf ook veel last gehad van rot en gevolgd door schimmel in mijn droog ruimte. Mijn oplossing was 2 computer ventilatoren op een accu aansluiten en een vochtvreter plaatsen.

Helaas lagen er een aantal toppen +- 20 gram op elkaar en die zijn ook gaan schimmelen die heb ik gelijk weg gegooid toen.

Ik heb namelijk van mijn knipafval nog geprobeerd hasj te maken maar dit was maar 50 gram en ik heb 10 minuten staan schudden maar er kwam nog geen halve gram vanaf dus heb alles maar weg gegooid.

Verder Begint mijn wiet ook steeds beter te ruiken eerst rook het naar gras maar nu eindelijk naar een beetje een fatsoenlijk wietje. Het roken is zeer goed te doen. En over hoe vaak roken, zou ik zeggen zie het als genotmiddel net als drank. (ik doe het niet vaker dan 1 maal per week vaak zelfs 1 maal per 2 weken). En soms nog langer niet. Zo blijft het leuk vind ik.

 

Verder zou ik zeggen succes met alles en jammer dat de mensen in je omgeving niet zo denken als ''ons''.

groeten, Piet-hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 minuten staan schudden?

Gewoon je toppen door elkaar schudden?

Rare techniek <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HighLife, nee ik had de colafles methode gebruikt, 2 compartimenten 1 met knipafval daar tussen een zeef, en in het andere compartiment komt dan de hasj.

Ik had het hele verhaal op een vlakschuurmachine vast gemaakt maar het werkte gewoon niet en de wiet was ook ingevroren. Maarja te veel werk met weinig resultaat dus maar gestopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal <_<

 

Ik hoop toch nog dat die jackberry's goed uitdraaien, want de wiet die ik nu al heb geoogst van NDB is toch niet wat het zou moeten zijn vind ik (véél te fluffy)

 

Het droogt nu wel met de droogmachine, alleen wordt het opnieuw wat vochtiger als ik het gewoon normaal te drogen leg... wel stom natuurlijk, dan maar nu en dan in de droogmachine (zonder verwarming)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah Zonde van die NDB, ze ziet er zo lekker uit <_< !

 

 

 

 

@ Piet hasj...

vage manier B)

Klinkt ook wel logiesch dat het niet werkt :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic @ HighLife, Weet jij dan een betere manier voor 1 euro?

 

@Wakki, is het geen idee om er een vochtvreter of meerdere bij te zetten dit werkte erg goed bij mij als je een Action in de buurt hebt daar kun je deze dingen voor ongeveer €1,5 halen.

Het is zonde als het gaat schimmelen zoals ik ook had, dit komt misschien mede doordat ik al wat rot her en der had maar toch...

Succes,

Groeten,

Piet-hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ indd best off-topic.. Laatste bericht hierover dan maar..

Wat ik ooit eens gedaan heb om hasj te maken.. :whip: Heel amateur en koste geen drol. En het blokje hasjes wat eraf kwam was zalig <_<

Doe je knipafval in emmer heel koud water,, Doe daar ijsblokjes bij en roeren tot de ijsblokjes gesmolten zijn.

Dan pak je een 2e emmer/ bak .. hier span je een nieuwe panty (strak) overheen. Met hele kleine gaatjes! hup... daar de prut doorheen laten drenken.. en dan zit er in je bak hasj met water...

Laat de boel bezinken(liefst een uur of wat..) , en schep/zuig,dinges.. het bovenste laagje er voorzichtig af totdat er een troebel beetje overblijft op de bodem...

Zodra het droog is, alles bij elkaar schrapen en met je vingers (lichaam temp..) goed knijpen.. dan heb jij je blokje hasj B)

Ik heb het eens gedaan, 't was leuk:) , maar zou het niet weer doen. Dan koop ik wel een echte hasj maker.. :lol:

 

Voor meer tips. hoe of wat:

Hoe Hasj te maken ?!

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_<

Hey daar wakki,

 

Mooi man ziet er lekker uit en geweldig dat hekje dr omheen :whip:

Hieruit maak ik op dat je het in 2011 gewoon proppie vol kan zetten daaro B)

Hek er geheel omheen.....je eigen tuintje daaro :lol:

 

Rookze en geniet!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het kweken fijn maar het wordt echt niet aanvaard in mijn omgeving, met als gevolg dat ik constant tegen iedereen moet liegen om toch maar de plantjes te kweken...

Dat vind ik absoluut niet meer fijn, en daarom dat het heel waarschijnlijk toch mijn laatste kweekje gaat zijn.

Ook praktisch is het héél moeilijk voor mij om een kweek rond te krijgen, vooral het voorgroeien en oogsten/knippen is altijd een hel (omdat absoluut niemand het te weten mag komen en ik nog bij mijn ouders woon)

Het oogsten en knippen doe ik ook bij een vriend, maar die woont ook nog bij zijn ouders (van hun mag ik het wel doen maar ik moet ook goed opletten daar, ze willen het liefst niet te lang bij hun thuis aangezien ze toch wel veel bezoek hebben (oa. de opa die me al heeft zien knippen (knap nogal wat zaakjes op rond hun huis), daar waren ze niet zo blij mee toen...)

Ook zit ik nog op school (waar het ook niet al te best gaat), ik moet dus soms wel lessen missen omdat ik de planten moet oogsten/knippen/voorgroeien en dat wil ik niet meer (ik wil echt geen herexamens meer)

 

Ik rook ook zelf niet meer, dusja voor mijn eigen rokertje te hebben moet ik het ook niet meer doen!

Dus dit jaar brengt het me gewoon wat geld op, ook niet slecht natuurlijk maar toch wegens ^^ veel te moeilijk allemaal (op legale manier kan ik evengoed geld verdienen, ok het is minder fijn maar kan er tenminste geen problemen mee krijgen)

 

Dus ik hoop dat ik andere forumleden heb kunnen verder helpen met mijn kweekverslagen (heb er zeker de nodige tijd ingestoken), en zoals ik al gezegd heb is de kans klein dat ik hier volgend jaar opnieuw een kweekverslag plaats... sorry, het is echt te moeilijk

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...