Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Butsertje

Heeft elk soort wiet een andere uitwerking?

Recommended Posts

En dan met name in psychologische zin?

Ik heb namelijk na twee jaar dagelijks 1 joint gerookt te hebben het idee dat dit wel zo is want na het eerste jaar alleen maar White Widow (koffieshop wiet)gerookt te hebben was er niet veel aan de hand maar het 2de jaar ging ik voor een maand of 6 over op een kruising van K2 & Norder Light (thuisteler) en de psychologische wegtrekkers waren enorm.

Met wegtrekkers bedoel ik dan zwaar filosofisch denken.

Ik ben nu dan ook weer overgegaan op White Widow van een koffieshop en ik moet zeggen dat het verschil merkbaar is.

Het "zwaar" denken is stukken minder dus geestelijk stabieler en als ik na maanden later weer eens een jointje rook van die kruising of Norder Light uit een shop dan zijn de wegtrekkers niet van de lucht.

Ik ben benieuwd of iemand ook die ervaring heeft of heeft meegemaakt.

Alvast bedankt voor het reageren,grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smilecolros:

Welkom Butsertje!!

:smilecolros:

 

Eh...leuke vraag.. Ik had het er toevallig laatst nog over met vrienden van me.. Volgens mij is het onzin namelijk... een vriendin van me beweerde dat je van Orange Bud geil zou worden.. Vroeger ging bij ons ook altijd het verhaal dat je vooral van Super Cali(fornia) extreme lachkicks zou krijgen, en van weer andere soorten praatkicks..

 

Ik merk zelf niet echt specifiek verschillen.. Wel hoe sterk een wiet is, of je meer high of meer stoned (hangt natuurlijk ook van de manier van roken af..shag/peuken/puur) wordt, maar niet dat je op de ene wiet echt anders reageert dan op een andere. lijkt me ook onlogish, want de stoffen die reageren op inname van THC spreken immers steeds dezelfde receptoren in je hersenen aan.. En elke stof spreekt weer andere receptoren aan (elke drug spreekt andere aan, bedoel ik), maar het lijkt me dat dat bij THC toch wel dezelfde zijn..

 

Misschien dat wel de hoogte van het THC-percentage meespeelt, maar dan zou je het juist andersom verwachten... White Widow is vrij stevige wiet...lijkt me heftiger inslaan dan Nothern Light... Misschien gebruikt die kweker van die kruising of Northern Light wat eigenaardige chemicaliën? Of juist die WW-kweker, dat kan ook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook welkom vanaf deze kant.

 

Denk dat buikmans een heel eind goed zit met zijn redenering.

Maar mss is het bij jouw zo dat je pas echt gaat nadenken als je goed stoned bent.

Van K2 word je iig wel wat stonder en van WW meer high.

Is het voor jouw mss niet goed stoned te zijn maar gewoon goed high.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het wel met buikmans en oni eens.... want je wordt stoned (/high) van THC en wat voor wiet je ook rookt... THC is THC dus ik denk dat je niet veel verschil zal mekren en ook wat oni zegt, WW is een iets witter soort (meer potent, meer THC) dus word je er meer high van en dat kan ook verschil maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het nog zo net niet. De samenstelling van de werkende stoffen is in elk wietje anders. Vergeet niet dat THC niet de enige werkende stof is!! De meeste cannaboiden (toch?) doen iets met je. Ik denk dus dat er wel degelijk verschillende uitwerkingen zijn voor verschillende wiet. Alleen is deze uitwerking niet bij iedereen hetzelfde, dus zal je niet kunnen zeggen dat dat een lachwietje of dat een praatwietje :( is.

 

Met paddo's is het hetzelfde, van de ene ga je meer hallucineren dan van anderen, en van de nog andere krijg je meer een lachkick.

 

dus :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouw GG,

 

Ben je het dus toch met ons eens.

Is de uitwerking van elke wiet toch anders en is het voor Butsertje toch beter soorten te pakken waar je high van wordt en niet zozeer stoned.

Lijkt het mijn voor hem verstandig soorten te pakken die merendeels sativa zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met jou wel, maar niet met Buikmans en Levi, die zeggen toch dat er geen verschillen in zitten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ieder geval geen absolute verschillen... zal ook wel weer per persoon verschillen hoe je reageert op THC/cannabiodidioiën m :wink: Net als emt drank..sommige mensne worden heel opgewekt en vrolijk andere juist opgefokt en gevaarlijk ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet het nog zo net niet. De samenstelling van de werkende stoffen is in elk wietje anders. Vergeet niet dat THC niet de enige werkende stof is!!

 

Ha dat wilde ik ook gaan zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drank werd net genoemd en daarmee sla je m.i. precies de spijker op z'n kop. Ik had namelijk hetzelfde idee (andere state-of-mind door andere wiet).

Na het verhaal van buikmans te hebben gelezen schoot me ineens wat te binnen. Het ligt m.i. meer aan de hoeveelheid en misschien ookwel aan de snelheid.

 

Laten we eens een simpel voorbeeld nemen van een andere drug : alcohol.

 

Ervanuitgaande dat elk glas (bier, whiskey, jenever) evenveel alcohol bevat, zetten we 2 personen naast elkaar aan de bar. Beide identiek. Nou schenken we de een bier en de ander whiskey. Degene met bier heeft meer inhoud per glas, maar daar staat tegenover dat elke slok weinig alcohol bevat (en dus meer andere soorten vloeistof). Degene met whiskey heeft indiezelfde slok zijn hele glas leeg met dus een behoorlijke hoeveelheid alcohol in een keer. Nou zorgen we dat ze allebei op dezelfde snelheid drinken en hun glas tegelijk leeghebben en laten ze een glas of 5 a 6 drinken. De een heeft nu 6 bier op en de ander 6 whiskey. Allebei dus evenveel alcohol en toch zul je merken dat ze allebei anders reageren.

 

Wat dus heel goed zou kunnen is dat het wel aan de soort ligt, maar niet aan de wiet. Er zijn dus ook gewoon verschillende klasses met elk hun verschillende uitwerking. In theorie zou je dus van 1 hijs white widow dezelfde 'stonedheid' moeten ondergaan als iemand die, laten we zeggen, een joint K3 heeft gerookt. In praktijk zal dit dus echter niet opgaan, wat iedereen uit eigen ervaring weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja er zit toch wel lichtjes verschil in.

 

Van de white widow die ik in men favo coffeeshop haalde kreeg ik nooit rode ogen.. Nu had ik eens pp van een andere coffeeshop en men ogen waren zo rood als iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites
met jou wel, maar niet met Buikmans en Levi, die zeggen toch dat er geen verschillen in zitten ?

 

ik zeg niet dat er geen verschil in zit, maar dit komt mijn inziens niet door de wiet (ja ook wel een beetje omdat je wittere soorten heb) maar vooral hoe de wiet is gekweekt, dus veel/weinig THC/CBN/CBD etc. en omdat bij elke soort die verhoudingen anders zijn, krijg je een ander effect. Maar zelfs bij elke plant van dezelfde soort zijn die verhoudingen natuurlijk niet gelijk en dat bedoel ik dus met het ligt eraan hoe de plant gekweekt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En elke stof spreekt weer andere receptoren aan (elke drug spreekt andere aan, bedoel ik), maar het lijkt me dat dat bij THC toch wel dezelfde zijn..
van den buikmans.

 

Maar (en dan komt het) er zitten wel meer stoffen in wiet als t.h.c. alleen.

En de ene mens heeft voor een bepaalde stof soms meer receptoren en dus

meer prikkeling. (is er gevoelig voor)

 

Ik heb altijd een gevoel dat er sterke verschillen tussen koude en warme wiet zit

De nederbuitenwiet en de indoors... (zelfde soorten, maar anders gekweekt dus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nederbuitenwiet en de indoors... (zelfde soorten' date=' maar anders gekweekt dus)[/quote']

 

Zou het dan niet aan het feit kunnen liggen dat die buitenwiet veel rustiger word grootgebracht en je binnen de "turbo" erop hebt staan.

 

Zet een plant maar eens rustig over in de bloei. Dan zul je toch merken dat je een heel ander plantje krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet, oni, maar iedereen heeft ze natuurlijk het liefst snel klaar.....

 

kom, ik zal eens gaan kijken bij de plantjes die ik van buiten naar binnen heb gehaald :wink:

Staan nu lekkker op 12/12 met dit slechte weer. geen schimmel voor mij :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kom, ik zal eens gaan kijken bij de plantjes die ik van buiten naar binnen heb gehaald :wink:

Staan nu lekkker op 12/12 met dit slechte weer. geen schimmel voor mij :twisted:

 

Dat is zeker ook een oplossing, maar niet iedereen heeft daar plaats voor.

Bij mij staan ze onder de partytent met goede ventilatie, meer kan ik er niet aan doen.

gebruik ook alleen de hoofdtoppen als dat wat word, de rest gaat toch in de gas-o-lator.

Af en toe wat buitenwiet roken gaat nog wel ter afwisseling, maar ik zou en niet een paar ons van willen roken. Maar ik er liever hasj van :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff kijken of ik het goed doe.. haha

 

Maar dit is wel een boeiend topic mensjes.. en wil mijn Theorieén ook eventjes delen met jullie..

 

Uit mijn ervaring word je depri van blowen, niet echt depri, meer down, wat ook logisch is..

 

wat je up krijgt, krijg je ook weer down.. dat is een algemeen iets..

 

het verhaal van die serotonine ofzo dat klopt ook volkomen, (maar was het niet Dopamine???)

 

maargoed..

 

ik merk zelf dat ik depri word van het blowen,, meestal gaat het 2, 3 dagen goed, nergens last van, en dan ineens word ik depri, nergens geen zin in, de leuke dingen die ik altijd graag doe (muziek maken) heb ik geen zin in..

 

en eind van de avond, tot in de nacht is dat weer over (meestal rook ik dan weer een jointje) en ga ik weer leuke dingen doen, and so on, and so on..

 

ik zie dat er mensen zijn die gestopt zijn met blowen

 

ik ben laatst op vakantie geweest, WAS SUPER!, alleen had wel last van afkick verschijnselen, zoals niet kunnen slapen, en alleen maar te denken aan blowen..

Ik was thuis na een week, en het eerste wat ik deed was een blow halen

onee, ik had nog liggen, maar dat terzeide..

 

ik merk dus dat ik er ERG afankelijk van ben..

 

ook sinds ik blow (vanaf me 14de tot nu (20)) merk ik, dat als ik bijvoorbeeld Niet stoned ben en een film ga kijken, dat ik dan denk, ja die film is leuk, maar stoned issie leuker..

 

wiet heeft zoveel invloed op me dat ik het niet meer leuk vind, maar elke keer doe ik het weer...

 

HOE KAN IK ER MEE STOPPEN! op een goeie en makkelijke manier?

 

afbouwen heb ik geprobeert werkt maar tijdelijk...

 

ineens stoppen dat werkt ook niet (misschien te weinig disipline),

 

wat kan ik het beste doen ?

 

tipsz?

 

thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

in afkick gaan

 

 

 

het lijkt me dat de psychologische verslaving vrij groot is, van wat je hier schrijft. Mss toch nog eens cold-turkey proberen,

Share this post


Link to post
Share on other sites
het verhaal van die serotonine ofzo dat klopt ook volkomen, (maar was het niet Dopamine???)

 

???

 

Je bedoelt dat het dezelfde uitwerking heeft als MDMA? Nou nee. Je serotonine peil zal echt niet dalen door het blowen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk kruid heeft een eigen entiteit dus wietplantjes ook :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

door een joint is er extra dopamine aanmaak, wat het beloningscentrum prikkelt (gelukzalig gevoel).

Ook wordt er bijv. bij enkele andere drugs gezorgd voor extra dopamine aanmaak, zoals bij Cocaine, maar dan wordt er nog meer dopamine geproduceerd.

Even voor de mensen die iets niet geloven / snappen, lees onder of sla het over :whistling

___________________________________________________

 

In normale dosissen veroorzaakt Cannabis een tevreden 'high' gevoel. Bijwerkingen zijn coördinatie problemen, honger en verstoring van je

geheugenfunctie.

 

Dit komt doordat THC de werking van anandamide verstoort.

Anandamide is een neurotransmitter die op verschillende plaatsen in de hersenen voorkomt, Anandamide ligt opgeslagen in blaasjes aan het uiteinde van een axon. Als een elektrisch signaal hier aankomt,

versmelten de blaasjes met de wand van het neuron. De anandamide wordt zo in de ruimte (de synaps) tussen de twee neuronen losgelaten, Anandamide drijft via de synaps naar het aangrenzende neuron. Op de dendrieten van dit neuron zitten receptoren waar de anandamide zich aan bindt.

 

Na binding van anandamide aan deze receptoren wordt de boodschap doorgegeven. Na het doorgeven van de boodschap laat anandamide zijn receptor los en stroomt terug naar het neuron waar het vandaan kwam.

 

Via heropname-eiwitten wordt het weer

naar binnen gehaald. De anandamide wordt als het ware gerecycled. (Dit was de normale situatie, zonder gebruik van wiet)

 

Gebruik (Cannabis situatie in hersenen) : De werkzame stof THC verandert de normale situatie als volgt:

 

THC imiteert anandamide. Het bindt zich aan de receptoren die eigenlijk voor anandamide bedoeld zijn en geeft zo nieuwe signalen door. Het werk van anandamide wordt als het ware overgenomen.

Na het doorgeven laat het de receptor los, waarna het afgebroken wordt. Cannabis geeft een ontspannen, plezierig gevoel. Dat komt omdat cannabis op een indirecte manier het beloningscentrum prikkelt.

 

Het beloningscentrum wordt geprikkeld door dopamine waardoor gevoelens van genot en voldoening ontstaan. Cannabis verhoogt indirect de afgifte van dopamine.

THC alleen kan er niet voor zorgen dat een dopamine neuron meer dopamine gaat afgeven.

Er komt nog een derde stof bij kijken, namelijk de neurotransmitter GABA.

De afgifte van dopamine wordt tegengehouden door deze neurotransmitter GABA. De werkzame stof THC houdt op zijn beurt weer GABA

tegen.

En doordat THC GABA tegenhoudt kan er meer dopamine afgegeven worden.

Zo wordt min maal min plus en neemt de afgifte van dopamine toe.

Het maakt echter minder dopamine los dan sterk verslavende middelen als speed of cocaïne.

 

Dus als MDMA ook de dopamine aanmaak direct / indirect bevordert, ja, dan is het op dat punt vergelijkbaar Blowmonkey. Al weet ik verder niet veel over MDMA.

 

Even voor de mensen die iets niet geloven / snappen, lees boven :whistling

 

_____________________________________________________

 

 

Cold turkey zou ik proberen, net als ik, al was ik niet echt heel afhankelijk, het was toch wel moeilijk om af en toe een joint af te slaan.

Zorg dat er in ieder geval geen wiet/hasj of een dergelijk marihuanaproduct in de buurt is en

dat ke zorgt dat je even de komende tijd er niet meer mee in aanraking komt.

Ga eens lekker ontspannen, doe leuke dingen, neem misschien weer een vakantie.

Binnen de kortste keren is er alweer een maand om (zie mij :P), nog 3 maanden te gaan, zomervakantie begin ik weer. Gewoon voor school ben ik gestopt :P .

 

Lukt dat niet, dan lijkt een afkickkliniek toch wel de meest geschikte manier, one way or another.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je deze crap vandaan gekopieerd? Wat heeft het in vredesnaam te maken met het topic? De vraag is of verschillende soorten wiet een verschillende uitwerking hebben, niet wat is de pharmacologie van THC.. Of dacht je iets slims te kunnen posten na een half uur knip en plak werk? :whistling

 

Dus als MDMA ook de dopamine aanmaak direct / indirect bevordert, ja, dan is het op dat punt vergelijkbaar Blowmonkey. Al weet ik verder niet veel over MDMA.

 

Probeer iemand alsjeblieft niet de les te lezen als je geen flauw benul hebt waarover je spreekt. Je opmerking slaat trouwens nergens op als je las wat ik zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja elke wiet heeft een andere uitwerking... en de uitwerking van specifieke wiet verschilt per gebruiker... zelfs wiet van dezelfde kloontjes door verschillende kwekers verschilt lichtjes... ook tussen verschillende oogsten van dezelfde wiet en dezelfde kweker zitten vaak wat verschillen... maar het verschil per soort is het sterkst... het is inderdaad de samenstelling en de verhoudingen van THC en overige cannabioiden... grofweg zijn sativas high en indicas stoned...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar heb je deze crap vandaan gekopieerd? Wat heeft het in vredesnaam te maken met het topic? De vraag is of verschillende soorten wiet een verschillende uitwerking hebben, niet wat is de pharmacologie van THC.. Of dacht je iets slims te kunnen posten na een half uur knip en plak werk? :whistling

 

Dus als MDMA ook de dopamine aanmaak direct / indirect bevordert, ja, dan is het op dat punt vergelijkbaar Blowmonkey. Al weet ik verder niet veel over MDMA.

 

Probeer iemand alsjeblieft niet de les te lezen als je geen flauw benul hebt waarover je spreekt. Je opmerking slaat trouwens nergens op als je las wat ik zei.

 

Blowmonkey, ik reageerde op iemand anders die vroeg of er door blowen meer dopamine-aanmaak ontstond in dit topic. En ja, speciaal voor jou heb ik dat verhaal er bijgehaald. Wat geen crap is. Maarja, moeilijk is het om feiten onder ogen te zien, he, want ik weet wel degelijk waar ik over spreek, waar the fu*k haal je vandaan dat ik niet weet waar ik het over heb. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je deze crap vandaan gekopieerd? Wat heeft het in vredesnaam te maken met het topic? De vraag is of verschillende soorten wiet een verschillende uitwerking hebben, niet wat is de pharmacologie van THC.. Of dacht je iets slims te kunnen posten na een half uur knip en plak werk? :P

 

Dus als MDMA ook de dopamine aanmaak direct / indirect bevordert, ja, dan is het op dat punt vergelijkbaar Blowmonkey. Al weet ik verder niet veel over MDMA.

 

Probeer iemand alsjeblieft niet de les te lezen als je geen flauw benul hebt waarover je spreekt. Je opmerking slaat trouwens nergens op als je las wat ik zei.

 

Blowmonkey, ik reageerde op iemand anders die vroeg of er door blowen meer dopamine-aanmaak ontstond in dit topic. En ja, speciaal voor jou heb ik dat verhaal er bijgehaald. Wat geen crap is. Maarja, moeilijk is het om feiten onder ogen te zien, he, want ik weet wel degelijk waar ik over spreek, waar the fu*k haal je vandaan dat ik niet weet waar ik het over heb. :whistling

 

Ja, hij weet hier alles van Blowmonkey! Hij is afgestudeerd in alle biologische en filosofische studies die er maar zijn. :P

 

Kom op nou, waar is het nou weer voor nodig om al de mogelijke informatie die hierover te vinden is op te zoeken om zo de ik-ben-beter-dan-jou persoon te kunnen uithangen :whistling . Omdat je zei 'speciaal voor jou heb ik het er bijgehaald'... 't is geen debat ofzo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...