Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djeerdtown

Generator / aggregaat

Recommended Posts

Even hypothetisch gesproken..

 

Het is dus mogelijk om schakelborden aan te sluiten op generators.. Heb je dan een speciale generator nodig die 24/7 kan draaien? Of alleen speciale apparatuur?

 

Dus zou in theorie een generator met een capaciteit van 5000 watt zeker zo'n 6/7 lampen incl vsa's e.d. aan kunnen of kunnen ze dat niet aan om dat aan te schakelen ( misschien wel als lampen 1 voor 1 aangaan?)

 

Hoelang zou een gemiddelde generator mee gaan aangezien die 24 uur per dag draait lijkt me dat er iets snel stuk kan gaan... Is het niet beter om er dan 2 of meerdere te gebruiken zodat ze kunnen afkoelen of zoiets?

 

Even fantasie hoor dus laat de kritiek/ideeën/opmerkingen maar komen :lol:

 

Gr Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een aggregaat/ generator wel 24 uur per dag kan draaien zonder heet te worden, mits je een beetje een fatsoenlijke hebt.

 

Misschien is het inderdaad beter om er 2 te nemen voor het geval dat eentje er ineens mee op houdt (wat normaal niet mag/ kan gebeuren).

 

Het inschakelen van de lampen zou geen probleem moeten zijn met goede apparatuur (soft start/ stop VSA's die de piek opvangen).

 

Je hebt gigantisch veel brandstof nodig om 1 cyclus te draaien, en een flinke tank om niet een paar keer per dag dit ding te hoeven vullen. Ik weet niet of dit een slim/ rendabel idee is. Je zult duurder uit zijn dan wanneer je 5kW afneemt van de gewone elektriciteitsleverancier.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook co2 generators

https://www.growshoponline.nu/index.php?pag...t&Itemid=14

De ze van 11000 watt :lol:

verbruikt 1 m3 aardgas per uur, reken naar uit wat je dan per kweek kwijd bent ± € 800.00

 

gr Ra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry rararawieowie maar dat is een co2 generator :lol: :) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd volgens mij is dat om co2 op te wekken niet stroom... iemand anders nog??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aggregaat is een klein stroomfabriekje. Al het onderhoud van de stroom die wij thuis hebben wordt gedaan, maar zie jij niks van. Een aggregaat heeft ook onderhoud nodig. Je moet bij intensief gebruik bij een aggregaat van dat formaat om de 8 uur olie peilen, maar dat kun je uiteraard wel iets rekken, kan ook om de 2 dgn bijvoorbeeld. Dus...... 24/7 is geen optie.

Daarnaast moet je geregeld de kleppen ff afstellen, dus zal er iemand bij moeten, of je moet het zelf kunnen doen :lol: .

Daarnaast neemt zo'n aggregaat redelijk veel brandstof in verhouding, ze draaien ong. 1 liter per uur.

Je zit ook met het geluid, maar dat is op te lossen, en je moet de uitlaatgassen kunnen afvoeren.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasaggregaat...

 

Loopt stiller en minder defecten voor zover ik weet.

 

Anders sowiso diesel... Die aggregaten lopen zonder probleem een week of langer hoor... Zolang jij de brandstof bij vult.

 

De wat goedkopere die gaan natuurlijk sneller problemen geven maar dat is net als met een auto ehhh ook geluk.

 

Sowiso een SMS alarm aan je stroomvoorziening hangen zodat je bij uitval gewaarschuwd wordt en ook een nood-unit voor je onderdruk.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje aggregaat loopt wel door als je diesel bij blijft vullen. :lol: Een motor die constant op bedrijfstemperatuur is heeft veel minder slijtage als een motor die vaak koud gestart wordt.

Maar natuurlijk heb je wel onderhoud aan zon ding en dat is wel fijn als je dat zelf kan.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties!

 

Oftwel gewoon een stuk of 10 kopen, 5 laten draaien en de andere 5 om wisselen om de paar weken voor onderhoud :lol:

 

Een liter per uur op rode diesel is volgens mij best te doen... Zal is gaan kijken voor die gas aggregaat klinkt interessant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat ook ergens in de nieuwssectie van waarschijnlijk enkele jaren terug; Er was toen een kwekerij opgerold die op gas draaiden, en die hadden een dikke pomp tussen de gasleiding gezet om nog meer gas aan te zuigen omdat ze anders te weinig druk hadden :lol: .

Dat was wel maf om te lezen :) .

 

Ze vinden van alles uit :blink:

(p.s. wil je niet op een idee brengen) :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAwel een heel goed idee! Locatie in de Duinen daar hebben ze er net wat opgerold! Ruimte is dus weer beschikbaar!

 

Laat weten hoe het afloopt haha! Je kan ook energie opwekken met een watermolen of windmolen :lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet,

 

 

wat betreft de oorspronkelijke vraagstelling: wat is eigenlijk het probleem? Ik zie het namelijk niet...

 

Je zet je lampen uit, schakels op je bord naar beneden, generator uit, en na 12 uur het tegenovergestelde.

 

Wat is het probleem? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is het probleem? :tu

 

Het ''probleem'' is dat je je eerst moet voorstellen hier op het forum. :rofl

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is het probleem? :tu

 

Het ''probleem'' is dat je je eerst moet voorstellen hier op het forum. :rofl

 

Gr,

 

Donnie

Hah ja, dat heb ik net ontdekt - duurde ook een godvergeten eeuwigheid voordat ze m'n nieuwe account hadden geverifieerd. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh dacht dat het probleem was dat dit topic van een eeuw geleden is :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

een aggrgaat is geen enkel probleem. moet geen huis tuin en keuken ding zijn

 

nu een voorbeeld

 

20 lampen 12 kw plus de andere 15 KW

aggregaat van 30 kw is het mooiste

verbruik 4 liter per uur (aggregaat verbruikt 20 a 25% van het vermogen 100 KW verbruikt 22 liter )

70 dagen draaien = 840 uur per ronde

is 3360 liter diesel

kosten voor rode diesel €0.80 = €2688,-

 

kosten voor stroom over de meter 12600KW = ongeveer €2000,-

 

aggregaat heeft heeeel makelijk levensduur van 20000 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green-lady gaf het feitelijk al aan. Een generator heeft veel onderhoud nodig, dit kun je leren maar anders heb je een betrouwbaar mannetje nodig (zijn er maar weinig). Daarnaast zul je heel veel Diesel moeten per kweek moeten aanleveren. Hier wordt gesproken over 1 liter per uur, maar ga maar van 5\6 liter of meer per uur uit voor een beetje aggegraat. Kies ook een aggegraat waarvoor veel onderdelen beschikbaar zijn, want problemen krijg je altijd. SMS Alarm en electronisch geschakelde aansturing is een must.

 

Een kennis gaf me een tip om een generator uit bijv. een ziekenhuis die afgeschreven is op te kopen. Deze hebben weinig draai-uren, leveren veel stroom en zijn betrouwbaar. Vergeet ook niet dat een goede genarator best duur in aanschaf is, zeker een stille (langzaam draaiende).

 

Wanneer ik zoals onder aangegeven met 20 lampies zou draaien, dan zou ik voor een GAS Aggegraat gaan, zoals Kees al aangaf.

 

http://www.marktnet.nl/Kohler-gas-aggregaa...ing-9542843.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een aggregaat uit een zieken huis een beetje teveel van het goede is,hier kun je het hele forum van stroom voorzien.

Dit zijn vaak v12 motoren en dat zuipt

 

Mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach dan hang je toch wat meer lampen.....

 

Een aggregaat neem je altijd dubbel zo groot, anders loopt hij altijd volgas. Slecht voor het verbruik, lawaai, beurs enz enz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog nooit op een aggregaat gekweekt en ben het zeker ook niet vanplan.

maar ik werk wel met die dingen, en weet 100% zeker dat het voor somige mensen die het groter wil aanpakken een uitkomst is.

zodra je aan een aggregaat begind zit je zoiezo al niet meer in een woonhuis, dus je hebt een bedrijfspand. dus 200 liter diesel per dag hoeft geen probleem te zijn. ( koop een vrachtwagen kan makelijk 1500 liter in )

aggregaat aankopen is ook geen enkel probleem je hebt ze van 15 kw tot 600kw en meer. en zo duur zijn ze niet

dus voor 200 liter op te stoken heb 66 KW tot je beschikking. reken maar uit wat je kan verdienen :)

en dan is het probleem van warme lucht uitblazen ook meteen opgelost, gebruik je je koeling van je aggrgaat voor je uitgaande lucht te verwarmen ( wouten kijken of je rond de 30 granden uitblaast )

herrie is ook niet het probleem, zet hem binnen en niemand vald het op

en onderhoud heb je bijna niet!!! en stuk gaan ook bijna niet het is niet te vergelijken met een auto.

reken na elke ronde olie filter, lucht filter en olie verversen verder niks 1 keer uitleggen door diegene waar je hem koop en elk klijn kind kan het. een aggregaat is gemaakt om 20.000 uur te draaien,, 1 ronde is 800 a 900 uur.

ik snap niet dat somige mensen er zo negatief over zijn zonder zich er eens een beetje in te verdiepen.

ga vooral niet over op een gas aggregaat deze hebben veeeeel meer ondehoud nodig en minder betrouwbaar ( en ik zie het nut niet wil je je stroom kosten laag houden, ga je wel een vermogen aan gas betalen dat vald ook op??)

 

gr jkk

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een vrachtwagen kweken, het ei van columbus, die ken je elke dag op andere plek zetten. :)

 

In de zomer met greenspan dak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha eigenlijk geen gek idee

 

weedspeedflowers :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...