Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Let op je reflector en lamp (KWEEK 10% MEER)

Recommended Posts

@Keesthemad

 

Wat bedoel je met "nepverdamping"?

 

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verkoop hier niks het is alleen een advies om demiwater in je bevochtiger te stoppen.

De test is gedaan met een reflectiemeter in samenwerking met een nieuwe reflector (Miro) .

Voor de rest geloof je me maar op mijn blauwe ogen. :lol:

 

Ik zeg ook niet dat je iets verkoopt. :)

Maar als je hier ff testresultaten komt neerzetten, dan wil ik ook wel weten hoe de test is gedaan.

 

Als je zo'n vernevelaar gebruikt, kan het dan ook niet zijn dat de minuscule water-partikels in de lucht het licht breken en dat er daardoor minder licht de planten bereikt?

Of hebben jullie eerst een vernevelaar gebruikt en dan achteraf de reflector getest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat bedoel je met "nepverdamping"?

Een vernevelaar 'verdampt' het water eigenlijk niet maar werkt door middel van ultrasoon geluid (voor ons onhoorbaar).

Een membraan brengt een bepaalde frequentie voort, en die frequentie (trilling) zorgt ervoor dat minuscule waterdruppeljes opstijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal inderdaad erg aan de hardheid liggen van het water wat je verdampt. Des te hoger de dH meer aanslag. :)

En ook aan de vernevelaar lijkt me, maar dat weet ik niet zeker...

 

Lamp en kap kun je gewoon met een vochtig doek met wat glassex voorzichtig afnemen en alles schijnt als een diamant hehe

Ik doe het in het weekend, 2 minuten ben je klaar.

 

Ook voor de plantenspuit gebruik ik demi water, voorkomt aanslag op de bladen en blijft plant langer mooi.

 

salu2

Pierre Paf

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mr doc. :P

 

ik kan vrede nemen met de teneur van de topic. :P

zijnde,

 

mensen heb aandacht voor je licht. :)

het kan die 0.18 gr extra per watts zijn die je nu net niet pakt.

 

dus de kapjes van een tientje. :lol:

weet dat je veel nuteloze energie verbruikt,

en je ecologische voetafdruk groter wordt.

kies voor de optie,

zo veel mogelijk opbrengst met zo weinig mogelijk middelen /energie.

KOOP GOEDE KAPPEN!!! :blink:

 

"carry on doc"

van u heb ik al veel geleerd,

nu al mercie.

devlaming :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi het klopt wat doc zegt ik heb 6 lampen 600 watt hangen maar de oogst was bedroevend. Heb toen elke keer andere stekken boeren geprobeerd omdat ik dacht dat het daar aan lag.

Heb toen maar andere kappen gekocht en wat denk je heb weer eeb oogst als van oud dus ik geloof daar heilig in. Maar om nu demi water te gebruiken dat kost me te veel de bevochtiger. Ik koop nu elke keer maar nieuwe kappen want het verschil in oogst weegt niet af voor de kosten van de kappen.

 

Gr J

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaimy,

 

Wel iedere keer nieuwe kappen kopen maar een paar liter Demi water van een paar euro zit er niet aan???????

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een waterfilter hoeft niet vreselijk duur te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water filter of een osmose setje?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi het klopt wat doc zegt ik heb 6 lampen 600 watt hangen maar de oogst was bedroevend. Heb toen elke keer andere stekken boeren geprobeerd omdat ik dacht dat het daar aan lag.

Heb toen maar andere kappen gekocht en wat denk je heb weer eeb oogst als van oud dus ik geloof daar heilig in. Maar om nu demi water te gebruiken dat kost me te veel de bevochtiger. Ik koop nu elke keer maar nieuwe kappen want het verschil in oogst weegt niet af voor de kosten van de kappen.

 

Gr J

 

Jou bevindingen met je reflectors komen overeen met de testresultaten.

Toch kan ik je aanraden om Miro te gaan gebruiken dan zal je opbrengst nog wat beter zijn.

Miro is zomaar 15% tot 20% meer reflectief als gewoon Aluminium.

Met Miro hoef je ook niet je reflectoren elke ronde te vervangen.(er van uitgaan dat je niet leidingwater verneveld).

 

ps - dezelfde problemen heb je ook met zwavelbranders. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 6x600 bedroevende oogsten hebben doordat je de kappen iets vies zijn uhmm,

dat gaat er bij mijn zeker niet in, demi water kost in verhouding geen drol, en filtratie is zeker een oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het extreem lijkt.

MAAR................het klopt met wat ik gemeten heb. :verrygood

Ook in de pro-tuinbouw is hier veel info over.

 

Natuurlijk is demiwater of gefilterd water niet duur,

1xper jaar je reflectoren vervangen is dan genoeg.(er van uitgaand dat je Miro hebt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou demi water kost geen drolmaar als je er elke dag 40 liter van nodig heb voor je bevochtiger dan kost het wel ineens veel.

 

En dat jij niet gelooft dat je dat je met vieze of doffe kappen geen goede oogsten kan draaien kan ik niks aan doen. Voor mij is het tegendeel bewezen dat nieuwe kappen wel degelijk een meerwaarde voor mijn oogst heeft gehad.

 

En doc waar kan ik zo waterfilter halen want ik ga toch gewoon leidingwater gebruiken voor mijn luchtbevochtiger.

 

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 liter per dag?

Hang er is een zeiltje boven

 

 

*edit folie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kappen vervangen?

Ach dat is zóóó 2009 :verrygood

 

Dit weekeind bij doc de eerste lumatek replacement kit in handen gehad

Voor datzelfde geld kun je ze ook makkelijk elke of elke twee oogsten vervangen

Eerste aanschaf van je kappen is wel iets duurder , maar dat haal je er wel weer uit

 

gallery_19024_7390_39934.jpg

 

Voor het forum even een kiekje gemaakt

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het water dat wordt opgevangen in je condens droger is ook demiwater!!!!

En als je elke dag wast dan heb je al gauw 10 liter. gratis en voor niks! :verrygood

 

Goeie tip Doc!!!

tnx

 

@doc

 

Adjust a wings zijn glasgecoat. maakt dat wat uit? De kalk hecht zich niet aan de alu in dit geval

en van glas is het makkelijk te verwijderen. Ik heb gisteren de kappen gecontroleert en zie in de

verse verte geen waasje of iets dergelijks. morgen gaan de lampen def. uit en dan zal ik ze eens goed nakijken.

Door de kap met groene zeep en een echte zeemleer te reinigen beschadigd deze absoluut niet. Dit weet ik

nog uit de tijd dat ik bij een high-end audio zaak werkte. Echt zeemleer beschadigd die mooie glimmende kunststof

displays niet. Kijk maar eens naar de glimmende omlijsting van je tv! Allemaal haarfijne krasjes!

Zeemleer voorkomt dat! Probeer maar! Zeemleer wordt ook altijd toegepast bij cameralensen, dure brillendoekjes

Zelfs in laboratoria!

 

Zijn die adjusts ook van miro alu?

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik nu een stomme opmerking of niet? als je 10% verlies hebt door vervuilde kappen, maar je hebt 660 watt ipv 600 watt boven 1m2, dan ben je weer terug bij af toch? dus als je 9 lampen hebt, hang je er 10 op, kun je onbezorgd nevelen wat best wel fijn is. en niet alleen nevelen voor een hogere RV, ook PVP en andere goedjes die je oogst er beter uit doen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja amnees dat is best een domme opmerking,

doc stelt dat je na een paar uur al een verlies van 10% hebt.

stel je eens voor wat dit na een volledige kweek zal zijn...

meer lampen is alleen maar meer kosten.

gedeminiraliseert water kost geen drol in verhouding.

en propegator(domes) nog minder.

 

Greets SebasjJ

 

@ doc: Nice tip, never thought it made such a difference !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu 3x gedraaid met simpele hamerslag kapjes, ga ik het echt merken als ik hier lumatek kapjes hang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eigelijk ook wel benieuwd welke kap voor een 1.20 bij 1.20 tent het beste is. Een diamond, adjust a wint medium of lumatec?

 

Gr. Ocilic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb nu 3x gedraaid met simpele hamerslag kapjes, ga ik het echt merken als ik hier lumatek kapjes hang?

 

JA :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...