Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gappie

Reactie op Stroomverbruik

Recommended Posts

Als je met 6x600 gaat beginnen is een internetforum echt geen goede informatiebron!

Weet je niet wat je doet,doe het dan niet zelf.

Je bent een rund als je met electriciteit stunt.

Om geen medewerking te verlenen aan gevaarlijke situaties hierbij .

 

Grtz. Aad

 

heel slim aad, om een topic te stoppen!

 

Laat de mensen hem hier raad geven, en hem om raad vragen

wat maakt het nou uit dat het hiebij om 6x600w gaat?

Kijk eens naar andere kweekverslagen, en de schakelborden parade's

dan zie je ook meer dan 6x600 w !

 

beter hier op het WF informatie inwinnen dan zn hok in de brand toch?

 

Beetje knullig om zon topic te sluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar als er gesproken word over illegaal aftappen dan is het een ander verhaal...

maar,om direct te sluiten vond ik ook wel dom want idd hij kan zo zn hok afbranden :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap die actie ook niet helemaal :rolleyes:

 

beste man heeft/had het over de meter draaien, en een schakelbord....dus gevaarlijke situaties zijn nog niet echt aan de orde, of sprake van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aadje had zunne dag niet...................KAn voorkomen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

riesje natuurlijk kan dat maar dan word het de volgende dag recht gezet lijkt mij .

 

 

gevaarlijke sytuaties genoeg op het forum en grotere kweekjes ook genoeg dus dat zal het probleem wel niet zijn .

dan is het enkel het feit degene had zich niet goed ingelezen nou was er een tijd geleden een topic er over dat mensen er dan anders op aan gesproken konden worden , een slotje is een mogenlijkheid maar of het de beste is vast niet .

 

maar goed slotjes worden nog al wel eens uitgedeeld ook al is het een normale topic :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja aad, verklaar je nader, als je het zo goed weet, leg het ons dan ook eens even uit.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit wel 1 nadeel van zulke topics waar het over gaat als die gene half bakken info krijgt gaat ie er mee aan de slag en word het gevaarlijk .

het nadeel van zulke topics is je moet zo iemand van a tot z helpen .

nou had schenkie best een kort redelijk volledig uitleg geven mischien zijn ze hier op het forum een nieuw beleid aan het voeren als het andwoord gegeven is mot ie dicht .

 

dit alles zit in mijn hoofd gezien paar dagen geleden het topic van godsgift en mij om die reden op slot ging het andwoord was algegeven dus klaar .

het gaat om dit topic http://www.wietforum.nl/Is-Plant-vitality-...ec--t66532.html en dan vooral bericht 27 waar het goed uitgelegd word .

en dit topic http://www.wietforum.nl/vraagje-ingredient...lus-t56333.html

 

dit zijn topics van andwoord gegeven dus kan dicht nou gaf schenkie ook een goed andwoord dus ja mischien zie ik het fout maar ik denk dat wietforum een nieuwbeleid heeft zonder het ons gemeld te hebbben .

nou het leukste het andwoord was maar half in alle 3 de topics , dus dat ontkracht mijn theorie weer dus wat zal het dan zijn .

ik denk het te weten er zijn er een zeer groot aantal gek geworden en vast dat ik er ook bijhoor ik ontken in iedergeval niks .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen we dit topic dan ook gelijk benutten voor wat gericht advies ;-) Want ik kon het slotje ook al niet echt waarderen..... Al had Tiktak eigenlijk z'n vraag zelf ook makkelijk kunnen beantwoorden met de zoekfunctie, maargoed :rolleyes:

In jouw situatie zou ik eerst bekijken over hoeveel groepen ik de beschikking heb in of vlak bij de ruimte die gebruikt gaat worden. En goed controleren of je groepen 16 of 10 ampere afgezekerd zijn en of de gebruikte kabels nog in goede staat zijn en al die stroom wel trekken.

Heb je de luxe van 3 groepen van 16 ampere dan zet je op 2 van de 3 groepen elk 3 lampen en op de 3de groep alle randapparatuur. (zoals Schenkie ook al vermeld heeft) Heb je er slechts 2 dan zou ik voor 4 lampen op 1 groep gaan, en dan 2 lampen en alle randapparatuur op de 2de groep.

Er bestaan speciale relaiskasten waar je tot 8 lampen op aan kunt sluiten en die 2 inkomende snoeren hebben. Dus je steekt dan elke stekker in een aparte groep. Lees verder zeker even de schakelbord parade helemaal door. Veiligheid staat boven alles! En daar mag je ook absoluut nooit op bezuinigen. Sommige mensen bouwen alles groots op en bezuinigen daar dan op met alle gevolgen van dien......

 

Succes, grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

underground natuurlijk kan je het benutten voor advies , enkel wel van a tot z doen dan graag .

 

uitgaande dat voor echt veiligheid 2 x 600 watt lampen per groep gaan .

en al zou ie de luxe hebben van 3 groepen dan nog is de rest van de sytuatie onbekend mischien is het een woonhuis en staat er dus al veel ander stroom vretende apperaten in huis staan .

 

het zou dus betekenen dat er voor de juiste opstelling 4 groepen er bij gemaakt moeten worden 3 x voor de 600 watters en 1 voor het randapperatuur .

dan is het idd handig gelijk de gehele instalatie door een erkend elektra monteur te laten maken en keuren .

in bijna alle huizen die huidig verkocht worden zit of moet een nieuwe electra instalatie in omdat het al onder druk staat er word nog al meer prik verbruikt dan 30 jaar geleden , en word er niet bij in berekend 6 x 600 watt

 

en underground mensen 4 x 600 aanbevelen op 1 groep is mischien wel ook 1 van de reden waarom zo een topic van tiktak gesloten word om dat te voorkomen dat mensen enkel maar half lezen en zoiets lezen en er mee gaan stunten 4 x 600 opstarten geeft een te hoge piek volgens mij op 1 groep .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou aad het wel een beetje gelijk hoor de gozer geeft aan dat hij er geen verstand van heeft

6x600 is van die aard dat er al meer moet worden gekeken naar een goede aansluiting van de electra.

Als je vervolgens hier op het forum wat gaat zitten rondneuzen en het vervolgens zelf gaat zitten aanleggen

kan je er donder op zeggen dat de helft word vergeten qua veiligheid. Beter haalt hij er iemand bij die verstand

van zaken heeft om electra aan te leggen. Of hij moet gewoon minder lampen ophangen en als hij

effe verder gekeken had dan zijn neus langs is had hij de vraag helemaal niet hoeven stellen, want dan

had hij zijn antwoord al gevonden geeft dus aan dat hij niet de zin heeft om er moeite voor te doen.

En dan ontstaan gevaarlijke situaties.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
heel slim aad, om een topic te stoppen!

Thanks! ;)

beter hier op het WF informatie inwinnen dan zn hok in de brand toch?

Dus navraag op dit forum is een garantie voor een goede aanleg etc.? :rolleyes:

 

Sorry hoor folks,maar mijn insteek was 'het zal je buurman zijn',dan ben je minder blij met een amateurelectricien,vermoed ik sterk.

Zeker als het hiet gaat om een gemiddeld woonhuis,waar de installatie niet echt is berekend op een continu stroomgebruik van 6x600watt lampen. :blink:

 

Heb hem inmiddels verplaatst naar de juiste sectie,mocht een mod+ of admin zich geroepen voelen het topic te heropenen,be my guest.

Heb trouwens ook nog geen reactie van de topicstarter gehad,dus beetje veel ophef over weinig IMO.

 

Grtz. Aad

 

Edit: Ps deze ook maar gelijk naar een passender sectie verhuisd. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ben je het met me eens of niet ?

 

Vragen om raad is beter dan op eigen houtje iets gaan aansluiten?

 

Misschien als het topic wat verder was gevorderd hij wel geweten had van de hoed en de rand.

 

EDIT:

Dus navraag op dit forum is een garantie voor een goede aanleg etc.?

 

Kwestie van twee stekkers, in twee verschillende groepen stoppen.

Als je dat niet eens kan, dan kan je ook nooit een oogst klaar krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ben je het met me eens of niet ?

Wat denk je nou zelf? :rolleyes:

Kwestie van twee stekkers, in twee verschillende groepen stoppen.

Als je dat niet eens kan, dan kan je ook nooit een oogst klaar krijgen.

Als dat jouw kennis over aansluiten van electra is,hoop ik dat jij het ook niet zelf doet. :)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

De modjes hebben een beetje een grote drang alles laatste tijd gelijk op slot te gooien :) Wat mag nog wel??

Ik kan best begrijpen dat je dit misschien gevaarlijk vind Aad, maar wiet kweken is nou eenmaal een risico.

Als mensen die jongen er niet mee helpen maak je het alleen maar gevaarlijker en dat is toch precies wat je niet wil toch?

En 6x 600 watt kan makkelijk over een thuis installatie, hoezo niet? Als mensen het hem niet leren zal die het nooit leren :blink:

 

Dus navraag op dit forum is een garantie voor een goede aanleg etc.? :rolleyes:

 

 

Ja waarom niet er is duidelijke uitleg dus?

 

Heb trouwens ook nog geen reactie van de topicstarter gehad,dus beetje veel ophef over weinig IMO.

 

 

Het gaat erom dat alles om te haverklap word dicht gegooid, snap je toch ook wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat denk je nou zelf? :rolleyes:

 

Als dat jouw kennis over aansluiten van electra is,hoop ik dat jij het ook niet zelf doet. :)

 

Grtz. Aad

 

 

kerel ik ben al 9 jaar electricien. ga mij nou niks vertellen.

Waar praten we over? 3600 watt op de piek miss 4000w

Makkelijk te verdelen over 2 groepen, niets aan het handje

 

SK8.JPG

 

Hoe moeilijk kan je het jezelf maken TWEE STEKKERS IS 2 APARTE GROEPEN! *zucht*

Share this post


Link to post
Share on other sites

gappie er komen nog 6 x vsa bij .

en een relais met tijd vertraging van een minuut of 10 kan makkelijk zijn in de veiligheid .

ik neem aan als electroman dat je weet dat er wel eens stroom uitvallen zijn soms zeer kort maak kan voldoende zijn om de lampen effe uit te zetten , en wat blijft een vsa doen als een lamp stuk gaat blijven opstarten met bijkomstige effecten .

 

dus echt veilig vind ik je oplossing niet .

 

jij mag het stroom verhaal mischien makkelijk vinden maar je moet ook weten dat het geen speelgoed is en wel juist moet zijn .

en elke sytuatie anders is mischien hangt de hut nog wel vol met katoen dan vind ik 100 watt al veel .

 

met dit soort gevallen met stroom of je helpt ze van a tot z of niet , doe je het wel ben je medeplichtig als het fout gaat in mijn ogen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom ging ik ook uit van de 4000watt.

bang dat de lamp kapot gaat? Dan moet je ook geen auto meer rijden want wat denk je als er een tankauto frontaal op jou klapt?

 

Wat heeft een vertragings relais van toepassing als je lamp kapot is gegaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als je lamp uit gaat door bv stroom uitval moet ie minimaal 10 min uit zijn om af te koelen anders gaat ie stuk en gaat de vsa steeds op willen starten dus steeds die stroom pieken vsa word warm en gaat smelten met de rest van de gevolgen er achter aan .

en ik ben niet bang ik noem enkel een voor zorgs maatregel om rekening mee te houden , met een vertraging van 10 min per opstart zal het wel mee vallen .

1 die jij als electro monteur zeker rekening mee zou moeten houden vind ik .

 

maar je heb electro monteurs die draden trekken, stopcontakten vast maken, lampjes monteren , en je heb ze ook die keuren, probleem oplossen .

welke van de 2 ben jij gappie?

 

ik denk de eerste gezien je met vsa uitgaat van 4000 watt nu en dat was je piekbelasting , een vsa gebruikt continu rond de 60 watt geloof ik dus idd standaard 4000 watt en dan de piekbelasting van opstarten die schiet wel effe verder door dan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huis installaties maken, industrieele instalaties maken, Draden trekken, afmonteren, meterkasten maken, storingen oplossen etc etc etc

Maar goed dan even een rekensommetje

 

6x600 = 3600

6x60= 360

komen we op de 3960 watt.

Is nog steeds makkelijk te verdelen over 2 groepen.

 

Spanning kan uitvallen, of afzakken, ben ik met je eens.

maar de lamp kan ook om andere redenen kapot gaan.

Dan gaan we naar het volgende probleem want dan heb je niets aan je time relais

Dan gaan we verder naar de brand preventie. Automatisch spinkler systeem?

Zo als ik zei dit gaat een hele lange discussie worden.

Het gaat om de bassis, iemand helpen met de vraag :

 

Even een vraagje, ik wil 6x600w gaan draaien maar wil dit gewoon gaan draaien ober de meter

waar moet ik dan op letten of kan ik gewoon me schakelbord inpluggen en gaan?

Groeten tik

 

Geen reden om een dergelijk topic te sluiten vind ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

de andere reden van het stuk gaan van een lamp is schoon ophangen en regelmatig vervangen .

en idd makkelijk te verdelen maar de opstartpiek komt nog wel .

 

maar idd back to topic al dat uitgeleg ook altijd .

 

het was de grootste bullshit dat het topic dicht ging .

en het gelul van geen reaktie van topic starter gehad is ook niet geheel op zijn plaats .

mijn topic wat dicht is wat ik eerder aangaf heb ik op de report knop gedrukt nog paar keer berriegie gehad van de mod uit de sectie , hoop gelul behalve terug andwoorden om hem weer open te doen .

 

het gaat er om dat er gewoon teveel slotjes komen overal .

 

irezumi heeft een goede vraag wat mag nog wel .

stroom vraag moet gelijk dicht ik had een vraag over de ingredienten van bac vitality plus na het uitkomen van 1 ingredient voldoende info dicht !!

 

 

ik heb steeds meer het gevoel op het forum hier wat ik ook in nederland heb en een hoop mensen die het zat zijn in nederland hoe dingen gaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die om hulp vraagt help je..

Door topic te sluiten wordt het niet veiliger.

 

Dat is zoiets als dat de gristentaliban iets verbiedt en dan denkt dat het niet meer gebeurt.. ;p

 

Lekker belangrijk wat ik vindt?? :)

 

Het barst hier van de 6*600, of meer, draadjes, het lijkt op willekeur.

 

Modjes hier heb ik ook weinig op hun schreden/besluiten terug zien keren, zal wel beleid zijn. :rolleyes:

 

Laters,

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar Indoor > De Bouwdoos > Electro Hoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier nog 2 leden die meer dan 6x 600watters hebben:

 

Green lady & Big Butt Bram.

 

Deze 2 leden wisten ook niks van elekro, maar dat is hun bij gebracht.

 

BBB bouwt nu ook zijn eigen schakelborden voor 10 lampen en meer,

 

zolang er maar uitleg is waarom het wel en waarom het niet kan.

 

 

 

Ik ben elektro monteur maar als ik de kans niet krijg om iets uit te leggen

 

omdat het topic al een slotje heeft dan kan er ook niks meer gedaan worden.

 

Grtz HM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar blijft het comentaar van Tiktak zelf eigenlijk? Want er word een hele discussie gevoerd om hem te helpen, maar reageren ho maar :rolleyes: Of zou die ergens vast zitten in de zoekfunctie :)

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...