Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jackterror

25x Super Silver Haze

Recommended Posts

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

 

Ik kon de drang niet meer weerstaan en heb ook maar een tentje aangeschaft, ik krijg namelijk last van groene vingers als ik op WF zit :rofl. Ik zit echter wel met een hoop vragen, ik heb namelijk weinig ervaring en ondanks dat ik menig verslag en growreport/guide heb doorgewerkt zijn een hoop zaken mij nog niet duidelijk.

 

De opzet is als volgt:

 

- 25 Super silver haze

- 11 L potten

- Substraat: grond, speciale mix bij de GS gehaald, bevat o.a. vleermuzenpeop, rhyzobia en nog een aantal andere zaken. PH=7.0 met een e.c. van 2.2 (ongeveer).

- Voedingslijn: Canna

- Oppervlakte: 1.2x 1.2 meter bij 2 hoog (mammoth tent)

- 300m2 Ruck ventilator als inblaas en 300m2 afzuig + filter.

Licht: momenteel als voorgroei 400W maar wordt of 1000(600=400W) of 1200 (2x600W) wat lijkt jullie beter?

 

Voedingsschema:

 

week 1 tm 3: rhyzotonic

vanaf week 4-6 canna vega

vanaf week 5 tm 7 PK 13.14

vanaf week 6 canna flores

vanaf week 9/10: spoelen met water

Wat ik weet van de soort SSH is dat ie 10/11 weken nodig heeft om af te bloeien, liever te weinig dan te veel voeding heeft en tot wel in week 5 kan door groeien. Ook is hij niet echt vergelijkbaar met soortjes zoals PP e.d. Ik heb menig growreport bekeken hier en heb maar weinig info over SSH kunnen vinden, info en kritiek zijn meer dan welkom!

 

Ik heb een vraag m.t.b. licht. Een maat van me adviseerde maximaal 500W/m2 op te hangen. Nou is 1.44m2 aan oppervlakte nogal een rotmaat. In wou in de groeiperiode niet teveel licht ophangen en vanaf week 5 1000 of 1200W erop knallen, wat lijkt jullie het beste idee?

 

 

Tot nu toe staan ze op 3 dagen groei, met een temp van 24.6 en een LVH van 82%. Foto's volgen zo snel mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie heeft je die 300 afzuig geadviseerd?

Word heel moeilijk om met 1200 watt de temperatuur onder de 35 graden te houwen.1* 600 watt of 2* 400 watt is wel het maximale in deze tent.

 

Succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t denissie : nee een maat van me kon met 2x600w en 300 kuub ventilator de temp op max 30 houden, de temp is het probleem niet. het gaat me meer om de lichtintensiteit, het aantal lumen(wat kunnen ze hebben?).

 

Maargoed, hier de pics:

 

dit was do 20 feb, dag 1 groei:

 

gallery_25297_9551_1048549.jpg

 

gallery_25297_9551_905998.jpg

 

med_gallery_25297_9551_1103360.jpg

 

Zaterdag 23 feb, dag 3 groei:

 

med_gallery_25297_9551_457408.jpg

 

gallery_25297_9551_1327956.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 watt en 300m3 pfffff dat is nogal krap aan!

zodra de aanvoer temp weer wat hoger wordt ivm de weersomstandigheden zul je wel wat problemen krijgen hoor.

ik heb zelf 500m3 op 1200 wat, maar aankomende sessie wordt er een 1000m3 fan gemonteerd vanwege dat de buitentemp zeker weer hoger gaat worden aankomende 2 maanden.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O nee dat is al vaker goed gegaan, zuig bovendien van binnen aan met een constante temp rond de 20 dus gaat perfect zo :rofl Denk er trouwens over om toch maar 1000W(600W+400W) op te hangen, 1200 lijkt me net iets te veel. En dan lampen draaien halverwege de kweek ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind t knap dat je met 300m3 je tentje van een metertje koel kan houden met 1000watter erin... ik wens je natuurlijk veel succes, maar dat geloof ik echt niet...

 

Dat word wat als t 24 graden buiten is... kan wel oplopen tot 40 in je tentje kerel... ik zou je zelf er nog eens een keer in verdiepen.

 

Wel een leuk soortje ik ga je volgen, en hoop dat je je verslag dan ook afmaakt... ik zou zeker toch een 1000m3 aan schaffen om een leuk klimaatje te creeren in je tentje... beter op 40% draaien dan op max...

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat, zodra er 1000W in hangt maak ik een picca met de thermometer erin ok :rofl ? Bovendien, de growshop zegt dat 2 lampen met deze filter moet kunnen, we zullen het zien. Al ben ik het wel eens dat een grotere wat beter is, vooral omdat het stiller is, volgende ronde wellicht een grotere. Tuurlijk maak ik mn verslag af, zal donderdag eens een update plaatsen, de dames gaan moeilijk hard:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee is gelul van de growshop.

 

Ik draaide 1000 w in een 120 120 en dan draaide ik op ongeveer 500 tot 600 cub. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi aantal planten maar wel gewaagd met wat je van plan bent.

 

Vragen om problemen mijns inziens deze setup omdat je, als de planten de tent goed gaan vullen, je bijna niets meer merkt van je inblaas fan (ik zie geen luchtverdeelslang of airsock) en de temperatuur id omgeving vd tent een VEEL grotere invloed zal gaan zijn.

 

Iets wat je volgens mij, en ook degene vd GS die je geadviseerd heeft, niet meegenomen heeft id setup.

 

Tenten worden verkocht/geadviseerd met een 250M3 filter en een 300M3 afzuiger voor een 600W lamp, garantie voor succes en jammer voor jouw dat je planten kapot gaan, dat ligt toch echt aan jouw/genetica dan hoor, of je alsnog nieuwe spullen moet gaan kopen ipv dat ze je gewoon in 1x de goede setup verkopen. :rofl

 

Verhalen dat het bij anderen wel .. of .. is leuk en aardig maar om dit als maatstaf voor je eigen setup te nemen kan je heel erg opbreken als je niet oppast, altijd uitgaan van jouw situatie is het beste.

 

Heb je bijv al getest wat de temperatuur doet als je de CV in de kamer opzet een paar dagen achter elkaar?

Zo kun je inschatten wat een paar graden verandering van omgevingstemperatuur met de temperatuur in de tent doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vriendjes,

 

hier weer een update, we zitten inmiddels in dag 8 van de bloei. IK heb niet echt de indruk dat de dames erg hard gaan, maargoed ik heb ook geen ervaring dus graag jullie oordeel. Er staat nu ook maar een 400W boven dus echt veel licht krijgen ze niet.

 

Temp: 17.5-24.0 graden

LVH: 56-74%

Voeding: Momenteel alleen water en rhyzotonic, met mate.

 

Pics:

 

med_gallery_25297_9551_386134.jpg

 

med_gallery_25297_9551_682883.jpg

 

med_gallery_25297_9551_1842230.jpg

 

med_gallery_25297_9551_79192.jpg

 

med_gallery_25297_9551_279147.jpg

 

med_gallery_25297_9551_1438462.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit

Mooi soortje ook!

Kom zo af en toe wel voorbij wippen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik voor de bloeiperiode in de eerste 3 weken beter een 400W of een 600W kunnen aangooien?

 

Mijn theorie is( of ie klopt is een 2e) dat je met een 400W weinig licht geeft dus grotere bladeren dus dan kunnen ze meer licht vangen in de bloeiperiode.

Aan de andere kant is een 400W maar effectief op 1m2 en krijgen een hoop plantjes in de hoeken dus geen licht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja klink wel goed je theorie

Maar als je kunt gooi er een 600 watter boven

Hoe eerder hoe beter...

Mits je de temp in bedwang kunt houden!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: dag 16 bloei

 

Ik vraag me af of alles wel goed gaat. De temp ligt tussen de 17 en 26 graden, lv tussen de 40 en 70%. Ondanks dat zijn de meeste planten niet groter dan 35 cm. Ik hou dagelijks bij hoeveel ze groeien, ongeveer 2.5 cm per dag. Nou beweerden veel mensen hier op het forum dat je SSH beter niet te lang kan voor groeien ivm de grote hoogtes die hij kan halen, maar ik vind het niet erg snel gaan en ook de haren schieten er al in. Ik ben bang dat hij met een aantal dagen stopt met groeien, of is dit onzin?

 

med_gallery_25297_9551_1850629.jpg

 

med_gallery_25297_9551_555243.jpg

 

med_gallery_25297_9551_972605.jpg

 

med_gallery_25297_9551_1139713.jpg

 

med_gallery_25297_9551_1277472.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

ben geen haze grower maar denk dat je nog wel een weekje of 2 groei mag verwachten....

 

Ben het er mee eens dat je zsm die 600 pitter erboven mag hangen om de dames lekker aan te laten spekken, let wel goed op die temp in je hokkie!

 

Heb zelf nog wat silver shiva zaden liggen...... heb jij daar wat info over of ken je lui die ze ook hebben. Ben alleen wat commerciele rommel tegen gekomen vandaar mn vraag op WF.

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Plantjes heb je er ;)

 

Ik heb net ook Haze staan, wel Amnesia 9-10 weken kort bloeier en deze groien ook nog goed door.

Ben je wel maar 2 dagen vooruit, maar ze zijn nog steeds aan het groeien. Denk wel dat jouw plantjes als ze 10 -11 weken nodig hebben nog iets langer doorgroeien.

 

Maarja ik ben een beginnen kweker dus ik weet het niet zeker ;) En ik heb ze ook te lang laten voorgroeien denk ik hoop dat mijne niet meer lang groeien :wub:

 

Veel Success.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps, ja dat ben ik vergeten te melden, er hangt al sinds dag 8 de 600W boven ;) . Ondanks dat willen ze maar niet dicht groeien, ik ben bang dat ze met een weekje al stoppen met groeien(zit nu op dag 17 vd bloei ) en ze zijn pas 40 cm hoog.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 21 bloei

 

Hmm, nou we zitten inmiddels op dag 21 en ze zijn vrijwel gestopt met groeien. Ze zijn niet groter dan 45-50 cm en de potten zijn nog zichtbaar. Ook de haren beginnen nu massaal te komen, stom dat ik zo kort heb voorgegroeid.

Wat vinden jullie afbreken en opnieuw beginnen of doorgaan? Uit dit soort planten kan je toch nooit mooie cola´s ontwikkelen, zeker niet me zo weinig blad :lol: ...

 

gallery_25297_9551_970672.jpg

 

gallery_25297_9551_42848.jpg

 

gallery_25297_9551_1142831.jpg

 

gallery_25297_9551_608185.jpg

 

gallery_25297_9551_112691.jpg

 

gallery_25297_9551_843807.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed :lol:

 

Hou alles lekker groen, en je zult zeker nog wel mooie toppen kweken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe geef je ze water, op de foto's ziet je grond er erg droog uit.

 

verder vind ik de donkere temp wat aan de lage kant, kun je deze nog wat hoger krijgen? en ja ik zou niet stoppen, al zullen het misschien geen cola's worden. het moet toch wel een leuke oogst kunnen worden.

 

Als je nu stopt is zeker alles voor niets geweest, ook al is het niet wat je verwachtte is dit wel een leerkweek. misschien niet een goedkope leerkweek, maar dan kun je wel zien hoe het verder gaat, en daar je voordeel mee doen in de toekomst.

 

succes ermee.

 

Grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen water via een eb en vloed systeem, dus nogal logisch dat de bovenkant nogal droog is :lol: . Ik geef water op het gevoel, kwestie van ff het gewicht van de potten checken, liever te droog dan te nat toch?

 

O ja ook al is de groei in de lengte gestopt, groeien de bladeren(qua grootte) dan nog wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook doorgaan :lol: das dan weer wat bijgeleerd voor de volgende kweek.. En volgens mij kun je echt nog wel leuke toppen kweken. Geen 2l Colaflessen maar komop, daar alleen gaat het toch niet om.. En verder zou ik niet te veel panikeren, je veldje zal écht nog wel wat voller en hoger komen. Ik heb de ervaring dat sativaplantjes tot ver in de bloei stilletjes blijven groeien, dus heb was geduld.. Ook al is het niet meer zo explosief en opvallend als begin vd bloei, ze blijven nog wel wat omhoog gaan.

Wat 'volheid' betreft, sativa plantjes hebben nu eenmaal dunne blaadjes dus in dat opzicht lijkt het allemaal wat schrieler soms.. Ik vind de mooiste planten eigenlijk die met een klein aantal ranke blaadjes, waar dan dikke knotsen van bud tussen groeien.

 

 

Plantjes zien er verder mooi uit, gezond en wel.. Leuk soortje ook, die super silver haze.!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje water nu en dan van boven kan geen kwaad, er verdampt veel waardoor wortelsysteem onderin de pot blijft hangen omdat het bovenin te droog wordt. Je kan ook aarde afdekken met reflectie.

 

Maareh ik las dat je aarde een EC van 2.2 had, als je stekken daarin poot dan groeien ze niet hard. Op sommige fotos zien ze er juist wat gestrekt uit met indernodes ver uit elkaar.

Maar kan ook het soortje zijn...

 

Leuke soort trouwens! :lol:

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...