Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
digibetic

VVD overweegt legale wietteelt

Recommended Posts

De VVD wil de teelt van wiet voor de Nederlandse markt toestaan. Export van softdrugs moet dan wel strenger worden aangepakt. Zo wil de partij onder meer dat de straffen omhoog gaan van vier naar twaalf jaar.

 

''Tachtig procent van de cannabis gaat naar het buitenland'', zegt VVD-Kamerlid Fred Teeven. ''Als je die export afknijpt, valt er met ons te praten over de twintig procent die voor de Nederlandse markt wordt geproduceerd.'' Coffeeshops moeten volgens de VVD besloten clubs worden, zodat alleen vaste klanten softdrugs kunnen kopen.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die VVD mag van mij de balletjes van Balkenellende gaan wassen. Voor, tegen, weer voor, en weer tegen, oja,,,,,,weer voor.

 

D66 laat alsjeblieft de Kilometer heffing varen, dan zijn jullie 100% mijn partij!!

 

Boris lees je even mee!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha die hijsfijn, je zou zo de politiek in kunnen. mijn stem heb je, dawittewel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff, besloten coffeeshops, dat betekend dus waarschijnlijk dat wij limburgers (ik woon op halfuurtje van nederland) al niet meer terecht kunnen in de coffeeshops...

ik zou het spijtig vinden als het zo ver komt :rolleyes:

 

want hier in kutbelgië zie ik nog geen coffeeshops/legalisatie komen (eerder het tegenovergestelde), dus de coffeeshops besloten clubs maken gaat voor meer illegaliteit zorgen in de buurlanden volgens mij

(ik weet dat velen van jullie die toeristen in de shop haten, ik ben er zelf ook tegen dat er mensen uit frankrijk,... speciaal naar nederland rijden voor de coffeeshops, maar van het belgische limburg naar maastricht noem ik nu niet bepaald drugstoerisme...)

=> anders moeten we bij dealers hier kopen, waar je niet weet wat je krijgt :wave:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gehele EU moet meedoen,ze hebben kunnen meekijken over onze ''gedoogde schouder''

en ze hebben gezien dat het werkt,doe dan mee :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wij limburgers (ik woon op halfuurtje van nederland)

Sinds wanneer ligt limburg in belgie dan?

 

Ik denk dat Nederlanders geen hekel hebben aan toeristen in de shops, zolang ze zich maar gedragen.

Die vvd moet eens een standpunt in nemen, anders beginnen mensen te zweten.

Legalizeren die handel, door verbod gaat alles kapot.

 

Groeten BoboJonko :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plenair vandaag

10.15 uur

Initiatief-Waalkens/Ormel; wijz. Wetboek van Strafrecht i.v.m. het verhogen van de maximale proeftijd voor misdrijven die de gezondheid of het welzijn van dieren benadelen (30 511) 1e TK

 

14.00 uur

Wijz. Wet op de architectentitel (beroepservaring, bij- en nascholingsregeling voor stedenbouwkundigen, tuin- en landschapsarchitecten en interieurarchitecten (32 016)

 

NB Het hoofdlijnendebat Drugsbeleid wordt van de agenda van donderdag afgevoerd en zal op een nader te bepalen moment opnieuw worden geagendeerd.

 

Lekker uitstellen.................

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meen je niet?!?

 

moet er in de achterkamertjes eerst weer wat bekonkeld worden???

 

wat een sof.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Tachtig procent van de cannabis gaat naar het buitenland'', zegt VVD-Kamerlid Fred Teeven. ''Als je die export afknijpt, valt er met ons te praten over de twintig procent die voor de Nederlandse markt wordt geproduceerd.''

 

Die 80% blijft nog steeds naar het buitenland gaan. Zolang er vraag is zal er iemand proberen aan die behoefte te voldoen. Hogere straffen zullen enkel een verharding opleveren. De handel van wiet komt op gelijke voet met de cocaïnehandel. Het legaal maken van kweken voor "eigen gebruik" vind ik een goed plan. Het pasjes systeem is dan weer waardeloos. Wat als er iemand 1 keer per jaar naar de shop gaat om zijn gerief te halen? Nogal een gedoe om dan eerst een pas aan te moeten maken...

 

 

 

 

Sinds wanneer ligt limburg in belgie dan?

 

Sinds 1839 ongeveer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wakki: Niet eens tijd om een partij te beginnen om Belgisch Limburg bij het echte limburg in Nederland te voegen :rolleyes: :wave: ;) .

Ennuh kunde gij die politiekers daar in den bels wellicht uitleggen dat wij Ollanders er niet blij mee zijn dat criminelen die voor de belgische markt werken bij ons komen kweken, omdat de belgische regering nog immer niet wil zien dat er in Nederland minder wiet gerookt wordt dan bij al onze buren?

En dat dat niet door het klimaat komt, maar door de manier waarop wij daar mee omgaan (nou ja, het kan nog wel een heel stuk beter hoor).

 

Is d'r niet nog ergens een stukske niemandsland tussen België en Nederland waar we een Wiettop kunnen houden, met wat topjes wiet enzo?

 

Houd vol Wakki, als de top het hoogst is, is het roken nabij........

 

groetjes

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt gevoelige onderwerpen brengt de tweede kamer aan het licht.

Willen ze zichzelf in de vingers snijden ofzo.

Hint : Belastingdienst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...