Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baksteen

Zee zout, kelp, zee mineralen.

Recommended Posts

Elmanito help me eens eventjes. Ik heb een tijdje geleden gelezen dat er fabrikanten zijn van voeding op basis van zeezout of rotszout, maar die dat een bewerking laten ondergaan of een speciaal soort zout gebruiken om veel minder NaCl erin te krijgen waardoor de oplossing een stuk minder "zout" wordt (:rofl ja ik heb net mijn eerste op). Heb ik de klok horen luiden? Het knaagde effe aan me :P

 

<edit> ik weet het alweer!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het Keltisch Zeezout krijgt een lager NaCl-gehalte door de klei, die een lagere pH-waarde heeft, dus door de natuurlijke chemische reactie (ionenwisseling met kleideeltjes) die je krijgt, wordt het NaCl-gehalte lager.

 

Bij het Okinawa zeezout ligt dat anders.Deze wordt dmv zeilen gewonnen.In een ruimte hangen grote doeken, waar het zeewater opgepompt uit een kalklaag onder de grond van bovenaf naar beneden sprenkelt.Door hete lucht door de ruimte te blazen van de ene naar de andere kant en zo verdampt het zeewater.

 

70342s2.jpg

 

Namaste :rofl

 

PS Goeiemorgen!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen is nix alleen vandaag geld. :rofl

 

Nog wat aanvulling,Afkomstig van een Amerikaanse dokter genaamd Maynard Murray;

 

Hij liet in eerste instantie door de marine zeewater aanslepen in grote tankwagens. Bevriende boeren waren bereid om aan het experiment mee te doen. Na besproeiing met het zeewater groeiden de gewassen als kool, ze konden eerder geoogst worden en waren van uitzonderlijke kwaliteit en ziektevrij. Insecticiden waren ook niet nodig, want insecten ruimen alleen de genetisch zwakkere gewassen op (hetgeen iets zegt over onze moderne commerciële NPK-landbouw, die alleen maar zorgt voor uitputting en verstoring van de balans van de bodem).

 

Experimenten met dieren die de door Murray bemeste gewassen aten leverden hetzelfde op: grotere, sterkere en volledig gezonde dieren die langer leefden. Je kunt je voorstellen wat dit voor effect moet hebben op de gezondheid van mensen die deze planten en dieren eten. Waarom is dit dan nu niet op wereldwijde schaal in gebruik, zul je je wellicht afvragen. Het antwoord kun je misschien zelf bedenken. Wie maak je met deze technologie bankroet? De kunstmestindustrie, geneesmiddelenindustrie en bioindustrie om mee te beginnen. Misschien zijn de experimenten van Maynard Murray om die reden uiteindelijk ook gestopt bij dieren en is hij niet verder gegaan met mensen. Hij kocht een boerderijtje bij de zee in Florida en ging daar gewassen verbouwen op basis van hydrocultuur, iets waarmee hij ook fantastische resultaten boekte op basis van zeewater.

 

klik

 

 

Het rood gedrukte doet me denken aan The Rick Simpson Story :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@PH Donner

 

Dan is dit boek een aanrader voor je.

 

med_gallery_16467_6951_8894.jpg

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta in dubio!

 

Ben met een nieuwe setup bezig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Natures ideal Trace Element Blend for ...Humans'

 

Ik gebruik nu (voor mezelf) 7 maanden dagelijks elke ochtend een tl 'brine' op basis van Himalaya zout opgelost in een glas water.

Bovendien spoel ik twee keer per dag mijn gebit met deze brine ipv dat ik mouthwash gebruik.

 

Zijn er meer mensen op het wf die hier ervaring mee hebben en kunnen aangeven wat voor effect dat op hun heeft?

Of is dit topicvervuiling?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:D ^^ Dat is duur bij die kerel.Ik betaalde euro 9.95 per 250 g en hij vraagt euro 49.95 voor 500 g. :)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
trouwens waar is de bron van dit onderzoek???

En waar de bron van de jouwe? Vast van leveranciers van himalayazout en dergelijke onzin. Dit zout is eens op de bodem van de zee afgezet, net als het zout uit Boekelo en het zout dat je nu in de zee vindt. Maakt allemaal niks uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De manier van de winning maakt wel uit, vandaar ook dat zeezout uit Bretagne een lagere NaCl (84%) gehalte heeft dan bv zeezout uit Portugal (94%).In Okinawa doen ze het heel anders, waardoor je een gehalte krijgt van 73% NaCl

 

bron voor plantenonderzoek met zeezout

 

med_gallery_16467_6951_8894.jpg

 

Als je zout gaat raffineren, dan blijft er alleen NaCl over zoals AkzoNobel dat doet & wanneer je dat niet doet, dan zit er ook andere elementen in die we nodig hebben.

Je moet maar eens proef op de som nemen en een test doen met planten met alleen geraffineerd keukenzout & goed zeezout, dus niet uit de supermarkt dat meestal ook antiklontermiddel aan toegevoegd is.Je planten zullen je het verschil vertellen.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het okinawazout nu ook, sinds een maand, zelf neem ik t ook, als neusspray, omdat de holtes in het hoofd nogweleens verstopt zitten(roken en bier), daar werkt het instant, en t neuspulken smaakt nog lekker ook.......grapje!

Ik gebruik 1 gram op 10 liter water voor de planten. ik had begrepen dat het verhitten in een oplossing van water tot zo,n 80 graden de mineralen activeert, in een van de composteringsproducten zou dat het procede zijn.

goed ik doe nu t volgende , verwarm 500cc water en 1 gram zout, twee eetlepels dadelstroop( oorspronkelijk wordt rietsuikermelasse gebruikt), het gas staat uit als ik begin met de stroop toetevoegen, het geheel laat ik afkoelen, en zou eigenlijk een week moeten rusten, zodat t z,n activering kan krijgen. Deze oplossing vul ik tot een liter aan, en maak vervolgens een fles van 2 liter plantenwater.

250 cc van bovenstaande oplossing,

1750cc kraanwater, en natuurazijn om de totale ph aftestemmen.

 

een buurman heb ik t zout gegeven om een virusinfectie aan z,n oog te bestrijden, heb m een neusspray geadviseerd.

Als ik wat verder ben zal ik nogeens reageren, over bevindingen!

 

hoop dat mijn waterrecept goed gaat, als er iemans is die weet dat je t juist niet moet verwarmen hoor ik t graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

gallery_16467_6951_28191.jpg

 

euro 1.99 per kg bij Ekoplaza voor wie het dit jaar wilt uitproberen.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil em ff bumpen, heb me oog nooit op dit topic laten vallen (vraag me niet waarom :P)

 

wil het a.s outdoor seizoen is gaan proberen weet nog niet precies welk zout ik neem keltisch, himalaya of het chinese goedje wat ik voorbij heb zien komen. overtuigd ben ik al wel door betrouwbare members die het zijn gaan proberen.

 

een kennis van me heeft een loog gemaakt uit himalaya zout dit vanwege een dubbele tromboze arm ( arme ziel pas 34!!!). in het verleden kreeg hij zijn bloeddruk ook mee onder controle zonder enig ander medisch middel!!!!

 

allerlei medicatie zoals bloed verdunners kreeg hij de afgelopen maanden voor zijn tromboze arm en haalde weinig uit. hij stopte met de medicatie en ging over op de himalaya loog

 

JE SNAPT AL WAAR DIT NAARTOE GAAT.... :whistle:

 

tijdje terug naar de doktor en alles was weg, de dokter vond het wonderbaarlijk en snapte er maar bar weinig van. dit moet wel goedje zijn dat voor mens/PLANT/dier goed moet wezen.

 

sow i give it a try.

 

zijn er onder tussen al meer freaks bij gekomen die overgestapt zijn op 'zouten'?

 

kan ik het trouwens ook halverwege de binnenteelt doen? ik heb zojuist vanochtend me 1ste keer bac doses mee gegeven 1ml op 1l. dit wilde ik 2 x per week doen en dan weer spoelen 5.5 enzo verder. wat ik zo lees wel maar moet uitkijken met het doseren van me bac voeding dan.

 

moet ik ook een loog maken of mag ik het zout zo aan het water toevoegen ( en aan me bac bloei).

 

ergens einde jaar begin nieuwjaar 2 weken vrij en wil ik

 

SALSAMENTUM ZOUTKAMER langs gaan.

 

denk daar zeker als kokzijnde een hoop van op te kunnen steken en een dagje amsterdam word ik nooit slechter van.

 

hele erg bedankt voor dit topic ! en tnxx elmanito voor de sturen van het linkie :wave:

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hempre.

Denk dat je het zout beter eerst in 1 deel water licht verwarmen, zodat de kristallen oplossen, en dan in verhouding aan je voedingswater, is daardoor niet zo geconcentreerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw ennuh ik heb dit topic weer verwaarloosd :oeps

 

@groene fingers: tnxx for the tip.

 

hey riesje ook weer van de partij wat nou dan :innocent: mocht je weer is een dagje achter de computer van de vrouw :likken: hoest met je stoffige ventilator ? blijf nu is een keer weer hangen man op naar die 4000posts. neem die andere dooie kat van ERT ook is mee. is het forum wel weer is an toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag gedaan hemp. ps ik geef t 1 maal per week mee, 1 gram per liter lijkt me veel te veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...