Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: 5 x Cheeseberry Haze feminised.

Recommended Posts

Lekker :jump:

Meer weet ik niet te zeggen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik moet er niet aan denken dat 5 van deze planten in dat ene hokkie zouden moeten :spliff:

Dat past nooit :jump: Dan had ik ze echt heel veel eerder in bloei moeten zetten.

 

 

ik al zeker niet :jump: :D

 

Je dametjes gaan lekker man en je bent nog maar op de helft, dat gaan lekkere buds worden....

Hoe hoog staat trouwens je scrog tov je aardebakken??

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe hoog staat trouwens je scrog tov je aardebakken??

Tussen de bovenkant van de aarde en het rekje zit 110 cm. De topjes steken daar zo'n 20 - 25 cm boven uit.

 

Als ik meereken dat ik diverse stengels met buigen zeker 30 cm korter heb gemaakt komen de plantjes dus op ruim 160 cm uit, zonder aarde.

En ze zijn wel getopt!

 

Grt,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames beginnen hier en daar iets lichter te worden. Ik neem aan dat dat aan de extra PK's uit de "Ginormous" ligt, en die krijgen ze alleen morgen nog.

 

Voorlopig noem ik het nog groen:

gallery_18008_9374_430648.jpg

 

De toppen beginnen inmiddels helemaal aan te sluiten. Voor het gezicht eigenlijk jammer om deze planten op te binden.

gallery_18008_9374_108052.jpg

 

Ze mogen alleen nog wel een heleboel dikker worden!

gallery_18008_9374_45756.jpg

 

Maargoed, ze mogen nog 3 á 4 weken, dus ik hoop dat die dikte ook nog wel goed komt.

Voorlopig ben ik toch redelijk tevreden ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topdikte komt wel in orde hoor Koi.

Ze lijken niet zo snel, maar uiteindelijk sprinten ze vanaf week 5 tot het einde.

 

Succes verder, ze zien er goed uit.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx E$ko!

Ik denk dat ze dan nu beginnen met sprinten :D

Als ik vergelijk met 2 dagen geleden zijn ze absoluut aan het aankomen.

 

Fototjes van net:

gallery_18008_9374_365455.jpg

 

gallery_18008_9374_182277.jpg

 

De toppen zijn alleen nog steeds langer aan het worden en dat geeft blijkbaar toch wat problemen...

Helemaal in het midden direct onder de lamp op 35 cm wordt het toch net ff te heet ;)

gallery_18008_9374_114985.jpg

 

Ik heb de top ietsje verder gebonden en dan de lamp.....ik had nog 5 cm te gaan.... die zijn nu op ;)

gallery_18008_9374_57928.jpg

 

Iets anders... het stekje voor buiten.

Ze staat sinds een dag of 5 in een 2 liter potje en is inmiddels zo'n 40 cm.

Overdag voor het raam, en 'snachts in het groeihokje. Niet permanent in het groeihokje omdat dat sinds een kleine week ook op 12/12 staat en sinds vandaag 830 peertjes heeft gekregen. Bij de wissel iedere keer een uurtje donker.

Het is de bedoeling dat het plantje een stammetje van zo'n 75 cm krijgt, en dan ga ik fimmen, toppen en meer van dat. Tot dan gaan alle zijtakken er af :D

 

Stekje:

gallery_18008_9374_98644.jpg

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 47 op 12/12.

 

En dat zie ik nou altijd staan: bloeit 9-10 weken of wat dan ook.

Wat bedoelen ze daar nou mee?????

9-10 weken op 12/12, of 9-10 weken echt bloeien..... met bloemetjes en zo....

 

Iemand die het echt weet???

 

Plantjes:

Er gebeurt plots heel snel van alles: De dames hebben op het moment een gezonde dorst van zo'n 3 liter per plant per dag. Da's goed.

Ik ben sinds een dag of 4 gestopt met PK toevoegingen (Humboldt Ginormous, 20 cc per 10 liter water, 9 dagen gegeven met 25 cc Canna Aqua A + B ).

De dames krijgen nu even met name onafgezuurd water.

 

Tot nog toe was er weinig te melden. De toppen werden dikker, van de onderste bladeren vallen er 1 -3 per plant per dag. Alles vrij normaal. Tot gisteren.....

Gisteren begonnen er bruine droge plekken in de bladeren te komen, en toen ik net keek schrok ik me rot ;)

 

Gisteren:

gallery_18008_9374_429978.jpg

 

Rechter plant met beginnende (vermeende?) verbranding:

gallery_18008_9374_276644.jpg

 

De afgelopen 24 uur is het verbranden?? wel heel hard gegaan:

gallery_18008_9374_430647.jpg

 

De rechter plant heeft een stuk meer last dan de linker.

Rechts, vandaag:

gallery_18008_9374_341664.jpg

 

En links. Veel minder erg, maar ik ben een beetje bang voor morgen....

gallery_18008_9374_468603.jpg

 

Als er iemand is die dit herkent en/of een oplossing weet om de plantjes wat langer groen te houden.... ik houd me aanbevolen :P Zou bv een hogere LV helpen? Is nu ongeveer 35%...

 

Gelukkig kan ik nog ook steeds mooie plaatjes maken :D

gallery_18008_9374_321690.jpg

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is het vanaf de eerste tekenen van bloei dus de haartjes, en dan die 9/10 weken

mooie laag thc op je planten ;)

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet zo mooi, eiegenlijk mooi K-U-T. Hoe lang staan de dames nu op 12/12 daa? ja weet het beetje te lui om terug te lezen. ;)

 

even terugdenkend naar mijn vergeling en die van meerdere, heb je de volle dosis gegeven van de Ginormous?

 

als deze verhouding net zo veel effect heeft als mijn humbold. denk ik dat daar je probleem in ligt.

 

maar of je er ng wat aan kan doen? bij mij heeft spoelen en weer langzaam opbouwen van voeding met mindere hoeveelheden aardig geholpen. maar of dat voor jouw nog een optie zal zjn, weet ik ook niet.

 

hopelijk krijg je het probleem gestopt.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

brand brand brand ...

 

Gewoon water en blussen ...

 

De toppen zullen sowieso verder afbloeien.

 

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabizznis:

Als dat zo is dan staan ze nu ongeveer 5 weken te bloeien, en dat zou weer betekenen dat ze nog eens 5 weken zouden moeten...

Ik ben benieuwd, maar ik denk niet echt dat er nog 5 weken nodig zijn.

 

@Torsti:

Ja, die heb ik al vaak gezien, maar dit gaat over tekorten.

Ik mis op dit forum een goed artikel wat over verbranding; teveel aan voedingstoffen gaat.

 

@DJ:

Jij bent wel heeeel erg lui.... Hoelang....was de eerste zin in het berichtje waar je op reageerd ;) :P :D

Maar goed.... vandaag 52 dagen op 12/12 en 36 dagen zichtbare bloei.

En nee, ik heb niet de volle dosis gegeven. Ik heb 20 cc per 10 Liter gegeven terwijl de dosering tussen de 15 en 35 cc zit (ongeveer, dacht ik me te herinneren..... wanneer wordt iedereen eens gewoon metrisch...)

 

@ E$ko:

Ja, zeker blussen!

De planten kregen al een paar dagen met name alleen water. Nu alleen nog maar water, en ik heb beide bakken met 10 liter schoon water doorgespoeld.

 

De verbranding gaat nog wel iets verder, maar ik geloof dat het ergste leed wel geleden is.

 

Plantjes:

gallery_18008_9374_281618.jpg

 

De linker kant valt gelukkig nog steeds mee. Wel wat meer bruin, maar niet megaschokkend:

gallery_18008_9374_206935.jpg

 

Rechterkant, nauwelijks erger geworden:

gallery_18008_9374_433687.jpg

 

En natuurlijk wat topjes :)

gallery_18008_9374_61265.jpg

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vooral boven he,die verbranding,onder is het mooi groen.

Toppen gaan lekker,over drie weken heb je knotsen :P

 

Sannie en E$kob@r rekenen vanaf 12/12,bij mij waren ze na 70 dagen 12/12 klaar.

Dan zijn ze op zijn best volgens e$kob@r.

 

De Cheeseberry Haze is trouwens lekker,krijg van kramer al berichten dat het na "zweetvoeten" ruikt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Koi,

ik hoop dat je niet van de verbrande bladeren in de toppen hebt.

Het is een mooie startpunt voor botrytis. ;)

En ook de de anderen dode bladeren zijn mooie broei-haarden voor ziektes.

Het is nu opletten geblazen!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Torsti, ik geloof dat ik niet langer hoef op te letten.

Het is wel einde verhaal :D :) ;)

 

Gisteren is de verbranding weer in alle hevigheid doorgegaan, en vandaag ook.

De bovenkant is inmiddels gewoon dood.

Vergelijk maar met de foto's van 4 - 6 dagen geleden. Om een beetje triest van te worden.

Ik denk dat ik deze dames maar gewoon omhak, droog en probeer er nog wat hasj vanaf te halen, want dit komt op geen enkele manier meer goed :verrygood

 

Gisteren:

gallery_18008_9374_450191.jpg

 

Vandaag:

gallery_18008_9374_82066.jpg

 

 

Links van boven:

gallery_18008_9374_380076.jpg

 

En rechts:

gallery_18008_9374_416293.jpg

 

Top van de linker plant:

gallery_18008_9374_244005.jpg

 

En van de rechter een rijtje ellende:

gallery_18008_9374_217238.jpg

 

Now there are ....damn...zero bottles of CBH on the wall.

In 4 dagen je planten naar de klote door....????

 

Erg teleurgestelde Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy Shit! :D

Gvd, wat is hier gebeurt?

De voeding was niet toevallig Round Up?

Zoiets heb ik nog nooit gezien, sorry hoor,

maar bij zoiets schieten bij mij gewoon de tranen in de ogen.

Al de moeite, al die zorg, gewoon naar de kloten.

 

Ik denk, dat het hasj maken de enigste optie is,

ik zou niet weten hoe een wietje smaak, waar het groen ervan vergiftigt is.

 

Sterkte!

Op naar de volgende ronde, en back to the roots.

(De voedingslijn voor Humbolts!

Ik heb het gevoel, dat er meer kwekers zijn welke problemen met deze voeding hebben,

als kwekers zonder problemen met deze voeding! :verrygood.

Ik heb geen probleem met Humbolts, ik gebruik het niet! )

 

 

Heel erg jammer!

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF :verrygood :D

 

wat is dat nu voor een vage shit.

 

onbegrijpelijk, en het ergste zal zijn dat je niet eens weet waar het door komt. ik weet wel wat je volgende ronde niet meer gaat gebruiken. Just to be sure.

 

hopelijk dat er nog wat Hash vanaf komt.

 

sterkte met het verlies.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Koi,

Misschien kun je een pol inrichten, met de vraag,

welke kwekers problemen met deze voedingslijn hebben of hadden.

Het is toch niet normaal, dat een gram-kweker binnen vier dagen

zijn planten verliest, zonder iets te kunnen doen! :D

 

Het is misschien ook een waarschuwing waard voor de jongere kwekers onder ons.

En ook heeft Humboldt een banner gekocht, het is nog steeds een forum voor de hobby-kwekers,

en is een product blijkbaar niet goed, zo moet dat gezegd mogen worden :verrygood

 

De topic van Miss_J behandelt trouwens niet alleen de tekorten van voeding, maar ook de misverhoudingen

en hierbij in het bijzondere de ph-verhouding.

Daarom blijf ik ook op het afzuren hameren, vooral bij het kweken in kleine potten.

 

Misschien hoef je niet alles tot hash te verwerken, misschien is water-curen een oplossing om de

voeding uit de toppen te spoelen. Het duurt weliswaar wat langer, maar je behoud toch tenminste nog wat smaak.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste gecondoleerd. Wat een %^**&*% zooi.

 

Bovendien zou ik je aanraden om voor de hasj te gaan. Ik heb mijn eerste oogst ook te vroeg moeten oogsten vanwege problemen (meeldauw) en dat gewatercured en het is een maand later alsnog hasj geworden. Was niet te roken die wiet.

 

Maar, man, man, is toch niet normaal dit. Je zou bijna zeggen dat er iemand gestruikeld is voor je hokje met een fles vergif in de handen. Daar worden wij kwekers heel droevig van. Nou ja, jij natuurlijk nog het allermeest. Zou dit nou echt door die voeding komen? Lijkt me toch sterk.

 

Een treurende groet,

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt heel jammer Koi. Binnen 4 dagen dat heb ik nog nooit gezien en het is toch niet je eerste keer :verrygood .

Maar je gebruikte toch niet alleen Humboldt ?

Echt heel jammer dat je test zo heeft moeten eindigen.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle medeleven. Ik baal er idd goed van.

 

Ik heb er vannacht wel over na liggen denken en alles net nog eens nagezocht.

Ik denk dat we ons eigen verstand moeten gaan gebruiken en niet gewoon doen wat er op die Humboldt potjes staat.

Da's blijkbaar echt niet voor nederlandse plantjes bedoeld.

 

De plantjes hebben nu de hele rit Canna Hydro A+B gehad, ongeveer voorgeschreven dosering.

En dat werkte als een tiet! Tot ik id de GS was en iets nieuws meekreeg ipv PK13/14.

 

If you want to make a difference in the world, your impact cannot be small, it must be Ginormous.....and so must your favorite plants, vegetables, herbs and fruits.

 

DIRECTIONS:

 

For Hydroponics....Mix your normal nutrient solution and then add 5-15ml Ginormous per gallon of nutrient reservoir.

 

For Soil....Add 5-15ml per gallon of water to your nutrient solution.

 

Foliar Spray....Add 5-15ml/gallon of water. Spray directly on plants during the evening or when lights are off.

 

DERIVED FROM: Ammonium sulfate, Monopotassium phosphate, Ferrous sulfate, manganese sulfate and Zinc sulfate.

Nou , dat "wereldverschil" heb ik wel gemaakt, en de impact is absoluut "Ginormous" te noemen :verrygood

 

Volgens gebruiksaanwijzing 5 - 15 cc per galon.

1 gallon = 3,78541178 liter

Da's voor 10 liter dus 2,64 x de "gallon" dosis.

Komt de aanbevolen dosering op 13 - 40 cc per 10 liter voedingswater.

Ik heb 20 cc per 10 liter gebruikt, en dat was denk ik dus dom.

PK 13/14 doseer je met max 15 cc per 10 liter. En da's dan PK 13/14

Ginormous is PK 18/16.

 

Als je dat tegen elkaar afzet is de maximale dosis Canna / Humboldt verhouding voor P 195 : 720 en K 210 : 640.

 

Ik heb de helft van die dosering genomen; P 195 : 360 en K 210 : 320.

Ten opzichte van Canna PK 13/14 heb ik dus extreem zitten overvoeden.

 

Ik weet in ieder geval wat ik met het potje Humboldt ga doen. En wat ik nooit meer koop. Kutzooi!

(okee, misschien is het wel goed spul, maar de gebruiksaanwijzing klopt in ieder geval van geen kant)

 

Ik ga m'n laatste 3 JB's wel onder de lamp zetten.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Koi,

ik zou ook weten. wat ik met dat spul zou doen:

Ik zou het aanmaken met de hoogste aanbevolen hoeveelheid en in een plantenspuit doen.

Als dat goedje jouw planten zo snel kilt,

dan zou het tegen het onkruid in de tuin ook moeten werken! :verrygood

 

Uittreksel van Sannie´s Shop:

"Humboldt nutrients

 

Humboldt Nutrients, voelt zich verplicht om de hoogste kwaliteit producten aan u aan te bieden voor het gebruik op aarde en hydroponics systemen. Getest in Humboldt county, garanderen we dat deze producten uw opbrengst en kwaliteit vebeteren. Om een voedingslijn van dit caliber te onwikkelen is er gebruik gemaakt van plantenkunde, biologie, chemische wetenschap en kennis op vele andere terreinen welke te maken hebben met plant ontwikkeling. Humboldt Nutrients heeft enkele van de top home growers uit de industrie aan kunnen trekken. We hebben top experts in dienst op het gebied van chemie, mycologie en agronomie om ons optimaal te begeleiden in het groeien van onze geliefde planten."

 

Zelden zo gelachen :D

Is er geen niet-tevreden, geld-terug-garantie?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelden zo gelachen :verrygood

Is er geen niet-tevreden, geld-terug-garantie?

 

Groetjes

Torsten

 

Ik kan er nu ook wel om lachen, maar als dat zo is, waar kan ik me aanmelden dan? :D

 

Koi wanneer haal je ze er uit of heb je ze al weggehaald. Wat ik me goed voor kan stellen.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk je een paar dagen niet,dat zie je dit,echt jammer dit.Reclame is het niet zo :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje Koi

 

Dat valt even vies tegen, balen dude :D

Gauw omtrekken die hap en redden wat er te redden valt...

 

Zelf heb ik ook spullen van humboldt liggen, maar begin er steeds banger van te raken....

Ben sinds deze week begonnen met bijvoeden met een lage dosering, ik hou voorlopig de helft aan van wat humboldt aangeeft in het bijbehorende voedingsschema en hoop dat ik daar goed aan doe.... tot nu toe zijn ze nog mooi groen, maar ben wel benieuwd wat ze over een paar weken doen.

 

Maar als het bij mij ook tot zulke resultaten zal leiden gaat deze voedingslijn zo de kliko in en ga ik over op bac of de bio-lijn van plagron ofzo.....

Ik zou het wel jammer vinden, want die bende heeft me genoeg gekost :verrygood

 

Succes met het redden van je CBH'tjes :)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...