Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: 5 x Cheeseberry Haze feminised.

Recommended Posts

Ja, helaas gaan dingen soms ff anders dan je wilt.

 

Ik heb nog even ove Humboldt na zitten denken, en het kan toch niet zo zijn dat het echt zulke troep is.

 

Ben sinds deze week begonnen met bijvoeden met een lage dosering, ik hou voorlopig de helft aan van wat humboldt aangeeft in het bijbehorende voedingsschema en hoop dat ik daar goed aan doe....

Advies:

Reken zelf eens door wat een goede dosering zou kunnen zijn. Bij de Ginormous bijvoorbeeld had ik, als ik even had zitten rekenen en niet stomweg had gedaan wat er op de verpakking staat, kunen weten dat ik de plantjes met die dosering zou mollen.

Tenslotte wist ik hoeveel PK er in zat, en heb niet uitgerekend wat ik de dames eigenlijk gaf :verrygood

 

Als ik vergelijk met Canna PK13/14 (maximale dosis van 15 cc per 10 liter) en globaal op de zelfde dosis uit zou willen komen met Ginormous mag ik zo rond de 11 cc per 10 liter geven.

Bovendien staat er bij Ginormous geen tijdsduur , bij PK 13/14 staat 4 - 6 dagen.

Ik heb een dag of 7 - 8 20 cc per 10 liter gegeven.

 

Voor nu mij conclusie:

Geen idee over de kwaliteit van Humboldt, het enige wat in ieder geval zeker is is dat de labels van geen kant kloppen.

En ik weet zeker dat vanaf nu bij ik iedere nieuwe voeding of wat dan ook niet meer zomaar de gebruiksaanwijzing volg :D

 

En een idee van wat er misschien fout gaat.... zou het kunnen dat het woordje "Gallon" zou moeten worden vervangen door "10 liter"?

Dan klopt de dosering al een stuk beter....

 

Straks gaan de CBH's om en worden vervangen door 3 JB's waar er 1 al anderhalve week in bloei staat en de andere 2 al iets van 3 weken buiten staan. Toch weer lekker groen met bloemetjes :) ;)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het uur der waarheid.

 

ff geen zin in een uitgebreid verslag, want ik wil naar bed.

Van de week wel meer over het (bijna) aflsuiten van dit topic en het starten van twee nieuwe.

 

Voor de simpelheid nu alleen ff een paar plaatjes met wat nietszeggende tekst:

 

Voor de laatste keer:

gallery_18008_9374_268787.jpg

 

want er kwam een tang langs...

gallery_18008_9374_141030.jpg

 

en dan krijg je prachtige onrijpe fluf. Echt zonde :verrygood

gallery_18008_9374_297288.jpg

 

En als restand dit. Misschien op de een of andere manier nog iets afbloeien....als het in leven blijft...

gallery_18008_9374_156454.jpg

 

In ieder geval niet in het bloeihok, want daar komt dit:

gallery_18008_9374_302481.jpg

 

Aangevuld met het spul uit de tuin:

gallery_18008_9374_147572.jpg

 

Samen:

gallery_18008_9374_123032.jpg

 

Opgebonden plantje wat hoger gezet (gaat nog tig keer gebeuren :) ) en het zonnetje mag op een cm of 70 lekker branden. Morgen mag ze wat lager. Voorlopig in iedergaval weer hoogte zat ;)

gallery_18008_9374_80024.jpg

 

Is het dan nu over met de CBH's???

 

Nee, natuurlijk niet.

Speciaal projectje: CBH op steel met een stuk of wat soorten in de top geent (over een tijdje dan):D

Hier alvast de voorbereiding En dat ze een beetje naar beneden kijkt komt omdat ze net is verpot):

gallery_18008_9374_83532.jpg

 

 

Zolang je bezig bent, leef je :P :P :D

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha koi mans

gaat mooie n geweldig en jammer van die ppaaar fluffy toppies

wat zijn jou ervaringen met de fems?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer hoor, maar wat me wel opvalt is dat onderin je blaadjes nog flink groen waren. Heb je geen temperatuur probleem in combinatie met een lage lv in combinatie met veel luchtcirculatie? Ik vond je ginormous gift overigens al wel aan de hoge kant. Ik vind het nooit een goed idee om voedingslijnen van verschillende leveranciers met elkaar te mixen (tenzij je echt weet wat je previes doet). Het is niet voor niks dat Canna een 13/14 heeft. Bovendien zijn er meerdere manieren om PK te maken en die zouden wel eens minder goed met andere voedingslijnen kunnen mengen. Dit zegt misschien wel even veel over canna als over humboldt als je het zo bekijkt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Whazzup, daar zeg je idd iets waar ik ook een beetje bang voor was.

Het (dichte) bladerdek zat inmiddels erg hoog in de kast (en de thermostaat daar dus onder!) Nou had ik daar al wat maatregelen genomen door de thermostaat op 23 graden te zetten, maar de temp boven de lamp bleef zo'n 3-4 graden hoger dan normaal.

De circulatiefans van boven uit de kast terug naar onderin stonden volop maar was dus niet genoeg.

LV zo'n 35%....

 

Als ik alles optel is de oorzaak verdroging door te veel voeding, te hoge temp, te lage lv en wortels die niet in staat zijn om voldoende vocht naar boven te brengen. En dat dan precies in de juiste combie ;)

 

Kut!

 

Naja, met de JB's zal ik dat probleem niet hebben, maar er zijn nu al 6 planten op een rijtje kapot gegaan.

Ik wil weer eens rijpe toppen! (maar goed dat de NYCD zoveel opbracht...)

 

Enne, Whazzup... het idee voor Humboldt kwam niet van mij, maar van de eigenaar van de GS..... :no

 

Clown, de fems zijn ok!

Allemaal vrouwen, geen bananen oid, ze schijnen lekker te zijn, ze hebben alleen een beetje een gebruiksaanwijzing, zoals alle echte vrouwen :rofl

 

Enige noot die ik er bij zou plaatsen: niet expirimenteren met voeding en zorg dat je voldoende ruimte hebt ;)

 

Gentleman, ik ben blij dat die oogst goed was.... nu is het leed van al 6 mislukte planten nog steeds te overroken ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gentleman, ik ben blij dat die oogst goed was.... nu is het leed van al 6 mislukte planten nog steeds te overroken :P

Positief blijven zou ik zo zeggen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typisch het Humboldt syndroom!

 

Zonden van de plant en de moeite!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nog niet zeker wat Humboldt aangaat.

De berichten die ik ik inmiddels heb gelezen duiden meer op foutieve gebruiksaanwijzing.

Ik ga 1 van de producten (ik heb er maar 1; Ginormous) bij één van de cocos JB's nog eens proberen. Ik houd de gemiddelde dosering van de gebruiksaanwijzing aan en geef dat 1 x per week. De andere krijgt normale Canna PK 13/14 volgens gebruiksaanwijzing.

 

Ff terug bij de CBH's.

Er is nu ongeveer 200 gram gedroogde toppen (fluffie met dikke stelen) overgebleven.

Wonderbaarlijk genoeg is het, ondanks dat het minstens drie weken te vroeg geoogst is, behoorlijk potent en best wel lekker :P

Dikke High, fris smaakje..... jammer dat ze niet rijp is!

Toch niet allemaal in de hasj!

 

De stek die inmiddels in de tuin staat maakt het prima en gaat er zeker voor zorgen dat ik nog lekkere rijpe CBH ga roken :D

Da's posietief volgens mij :P

 

Grtz,

Koi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Koi!

 

Jammer zeg, ik heb je de heletijd gevolgd, en had dit echt niet verwacht.

Beter dat het uiteindelijk nog wel te roken is, vast helemaal geen amber trics dus helemaal geen stoned te voelen?

Ga je van het niet te roken spul nog een lekker gumby hashje maken, en die dan in je gumby topic posten?

Heel veel succes met je Jb´s!!

 

Groeten BoboJonko :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vast helemaal geen amber trics dus helemaal geen stoned te voelen?

Nee, geen ambere trig te vinden, maar man, wat is dat spul lekker! Een goede high gecombineerd met een lekkere actieve stoned!

 

Maar ja, van een groot deel heb ik inmiddels wel hasj gemaakt. En ik kan zeggen dat die ook niet mis is :verrygood

 

ff voor de volledigheid:

 

Van 120 gram CBH topjes (met blaadjes en takjes) en 30 gram Jackberry knip heb ik het lekkere plakje gemaakt:

gallery_18008_9374_158218.jpg

 

In closeup:

gallery_18008_9374_196004.jpg

 

Omdat het ondanks alles toch een erg lekker rokertje is gebleken heb ik nog een beetje bewaard:

gallery_18008_9374_43596.jpg

 

En wat er verder nog van over is...... 14 gram overheerlijke hasj:

gallery_18008_9374_92617.jpg

 

En dan is het klaar, zou je denken.... Einde CBH verhaal voor Koi.

 

Lekker niet :wOOt

 

De stek in de tuin gaat uitstekend:

gallery_18008_9374_56887.jpg

 

:wacko: B)

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...