Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: 5 x Cheeseberry Haze feminised.

Recommended Posts

Zoals ik al zei....ze groeien wel lekker nu ;)

Het is echt waanzinnig hoe dat spul knalt!

Iedere dag de lamp bijna 10 cm hoger de afgelopen dagen....

gallery_18008_9374_135027.jpg

 

Ze gaan denk ik toch een netje boven zich krijgen. Alles wat hoger komt krijgt bondage ;)

 

Deze foto is van 5 dagen geleden:

gallery_18008_9374_185222.jpg

 

En deze van nu net:

gallery_18008_9374_75799.jpg

 

Wat me door het geweld van de CBH's niet echt was opgevallen is dat de Jack Berry ook aardig d'r best heeft gedaan :)

En dat voor zo'n oude dame :D (ik moet wel toegeven dat ze nu volop voeding krijgt, en voor die tijd zo klein mogelijk is gehouden).

 

Van de twee NFT CBH's die samen in de zelfde buis staan in maar weinig te zien. Het hele kleintje zie je eigenlijk niet meer, en de medium geeft in het midden-midden nog wat vulling.

Het zou kunnen dat ze allebij sneuvelen. In ieder geval het echte ukkie :D

 

Er zijn op de CBH's nog geen bloemen te zien, al doen de kruintjes wel vermoeden dat dat niet meer lang op zich laat wachten.

De JB is al een heel bloemencorso bij elkaar en de topvorming begint te starten ;)

 

Morgen maar eens naar de Gamma om extra spanbandjes te halen :wub:

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die NFTs zijn mooi bijgekomen,groei zit er goed in ;)

Gaan behoorlijk de breedte in,met één minder komt je hok ook wel vol ;)

 

Groet,Art

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een behoorlijk explosie, :wub: ;)

wel jammer van die 2 verstopte.

 

kun je er niet 1 van de 2 in 1 buis uithalen? zal wel niet meer kunnen. misschien dat er dan voor de overgebleven meer ruimte enzo is en weer een beetje bijtrekt? nou ja ik zeg ook maaar wat.

 

straks gaat je hok helemaal uitzetten in het midden ;) misschien is het maar goed dat er 2 niet zo goed meekomen.

 

gaat vast weer een leuk kweekie worden, enne ook SM voor de dames als ze niet stoppen met groeien.

 

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer een paar dagen verder en er is veel gebeurd!

 

Eerst nog een foto van het opgehangen scrog rekje. De plantjes hebben er 1 donkerperiode onder gestaan. Voor die tijd kwam er bijna niets boven het rekje uit!

gallery_18008_9374_98862.jpg

 

Vervolgens het rekje maar weer weggehaad...... Ik moet in de NFT bak kunnen, en dat gaat niet als de planten bovenaan vast zitten! Goed plan, dat rek :wub:

 

Ik heb daarna de knoop maar doorgehakt en de buis met de twee achterblijvers uit het bloeihok gehaald.

 

Mooie gelegenheid om de twee aarde plantjes eens goed te bekijken:

gallery_18008_9374_297982.jpg

 

De NFT bak omgedraaid en rechts gezet, de JB links en het hokje is weer netjes gevuld. Helaas is de lamp inmiddels wel aangegaan...

gallery_18008_9374_184282.jpg

 

Het buisje met de twee zielepieten:

gallery_18008_9374_252269.jpg

 

Met een dremeltje heb ik de buis opengemaakt en de wortelmat er uit gehaald. Reden voor het achterblijven is wel duidelijk....

De wortels zijn aan het rotten, en dat betekend dus ook geen goed vooruitzicht voor de laatste NFT plant ;)

Al het witte gruis is trouwens slijpsel van de buis.

gallery_18008_9374_197826.jpg

 

gallery_18008_9374_199235.jpg

 

Om de twee plantjes nog een klein kansje te geven heb ik ze maar op kleikorrels gezet. Anders belanden ze toch in de kliko.

gallery_18008_9374_294957.jpg

 

Het bloeihokje moet het weer eens met alleen de HPS doen. Ik heb de CDM's weer in het groeihokje gezet met de twee afvalligen.

gallery_18008_9374_44001.jpg

 

De stekjes voor in de tuin die in het groeihokje stonden zijn weer naar het verdoemhokje verhuist...

gallery_18008_9374_40450.jpg

 

 

Dit was allemaal 2 dagen geleden.

 

 

Inmiddels gaat het in het bloeihok uitstekend. Ik ben inmiddels behoorlijk aan het buigen geslagen om een beetje een gelijke hoogte te krijgen. De JB begint al kroontjes te krijgen.

Van nu net:

gallery_18008_9374_163206.jpg

 

 

In het groeihokje is er een doodsstrijd gaande; het hele kleintje lijkt het wel te gaan redden, maar die grotere is heel erg niet blij :D

Ik zal ze zo eens een lekkere douche geven met BAC en een tikkie bladvoeding.

Wie weet er tenslotte hoe een koe een haas vangt ;)

 

Kijk hoe zielig:

gallery_18008_9374_8688.jpg

Tot slot nog een leuk nieuwtje: de CBH's beginnen iets van bloeiverschijnselen te tonen, en het lijkt vrouwelijk ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das goed en slecht nieuws bij elkaar. toch nog een mooi vol hokkie, en 2 dames die vechten voor hun leven. :lol:

 

wel waren ze nog best groen, gezien de staat van de wortels. nou ja als ze het wel gaan redden is dit misschien wel de extreemste stresstest om te kijken of het Herma's worden, nou ja ERT heeft ook zijn best gedaan. :)

 

nou ja maar positief denken dat ze het allemaal gaan redden, en hopelijk blijft de ene NFT wel goed gaan. misschien stroomde het water in de dubbele buisje wek minder hard door de dubblele wortels en bleef het te lang staan waardoor er rot is gekomen. en heeft het niets te betekenen voor het systeem op zich.

 

op naar 2? hokjes met mooie toppen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, over stresstest.... 1 van de planten (die dooie) heeft het niet overleefd. Gisteravond het merendeel van de takken afgeknipt om te zien of er in het resterende deel nog leven zat, maar da's dus niet zo. Exit plantje dus.

Wat in ieder geval goed is om te weten is dat alle 5 de zaailingen vrouwelijk waren!

But now there are only 3 (& 1/2) bottles of beer on the wall :)

Hoewel, met de laatste NFT plant gaat het ook niet lekker. Geen groei meer.....

Zal straks dus wel uitkomen op 2 CBH's die mogen afbloeien, voorlopig vergezeld door een JB.

 

Met de aarde dames gaat het in ieder geval wel goed.

Ze groeien nog steeds lekker, en de ruimte is bijna op :blink:

Nu kunnen de aardebakken nog zo'n 12 cm zakken, dus ik heb nog een nooduitgang, maar ik vrees dat dat bondage rek er toch gaat komen :lol:

gallery_18008_9374_20304.jpg

 

gallery_18008_9374_58921.jpg

 

Wat kun je er verder van zeggen....

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er heel goed, en ik wens je veel succes!

Mooi Nft systeem ook!

 

BoboJonko :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Koi

 

Balen man dat die NFT plantjes het niet zo goed doen, gecondoleerd met de andere :lol:

Gelukkig gaan de twee op aarde wel goed, mooie dames hoor!

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bobojonko:

Thx. Het is een verschrikkelijk mooi NFT systeem.... het werk alleen van geen kant :lol:

 

Niet helemaal eerlijk. Er klopte iets niet met de voeding, en ik baal ervan dat ik geen idee heb wat.

Het idee op zich is nog steeds prima, denk ik (al moeten er wel wat aanpassingen aan).

 

Nadat ik de tweede pijp van de NFT bak heb gehaalt, heb ik ook meteen het voedingswater vervangen.

Nu bloeivoeding en wortelstimulator, pH 5,5 en EC 1,45.

Da's nu een dag of vier? geleden en de pH was net 5,8 en de EC nog steeds 1,45. Sinds vandaag heb ik het idee dat madame NFT weer aan het groeien is. Misschien gaat het weer wat beter?? :P

 

@ Smokey:

Ik heb net de verhogingen onder de aardebakken uitgehaald (12 cm). De CBH's staken inmiddels ongeveer 12 cm boven de JB uit, waar de groei inmiddels wel uit is. Nu tijdelijk weer een gelijkmatig veldje....

Met deze wijziging is de ruimte die ik nog heb 20 cm. Daarna kan de lamp niet meer hoger :blink:

Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat het hele erge sativa's zijn :)

Toen ze op 12/12 gingen waren ze netaan 40 cm...nu 120 cm and counting... En topvorming is er nog steeds niet. Wel overal losse bloemetjes en exploderende uiteinden, maar nog geen bloemtoppen....

Volgende keer als de lamp weer hoger moet (vermoed zomaar dat dat morgen is) gaat het rekje er in, en dan mogen ze niet hoger :P

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rekje dus maar :(

Ruimte is nu echt op. Ik kan nog 1 keer de lamp 10 cm hoger hangen en dan is HO! echt HO!

 

gallery_18008_9374_110342.jpg

 

En zonder die extra 10 cm heb je dus schaduw :P

gallery_18008_9374_257543.jpg

 

En dat wil ik dus niet ;)

 

Wat wel de moeite van het vermelden waard is, is dat bij de volgende foto de voorste top van de NFT plant is, en de top daarachter van een aarde plant. Het NFT'tje begint dus weer te groeien, en da's goed nieuws :wacko:

gallery_18008_9374_120247.jpg

 

Ik heb het rekje zo geplaatst dat er al een aantal toppen doorkomen. Morgen zullen dat er al meer zijn maar dan gaan ze plat.

Kan de lamp ook weer 10 cm lager :verrygood

(de JB gaat zeker niet plat!)

 

Rekje:

gallery_18008_9374_101086.jpg

 

En de plantjes in totaal:

gallery_18008_9374_105203.jpg

 

Ik zal proberen morgen wat foto's te maken met de HPS uit, maar voor nu geeft dit wel even een indruk.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt onderhand tijd voor de spanbadjes. :verrygood

 

ook mooi dat de NFT weer beter lijkt te gaan, heb je nog naar de worteltjes gekeken? of ze weer lekker wit worden.

 

ben benieuwd wanneer de groei eruit is.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben benieuwd wanneer de groei eruit is.

Nu in ieder geval nog niet :wacko:

 

Van net:

gallery_18008_9374_117446.jpg

 

En als je naar de topjes kijkt groeien ze ook nog wel even door.

Laatste kans om de toppen rechtop te bekijken.... Als het licht aan is ga ik ze opbinden.

 

NTF top:

gallery_18008_9374_25604.jpg

 

Aarde rechts:

gallery_18008_9374_62815.jpg

 

En aarde links:

gallery_18008_9374_111829.jpg

 

En tot slot de Jack Berry. Die heeft een hele andere tijdsplanning dan de CBH's :(

gallery_18008_9374_16325.jpg

 

Er blijft een probleem aan dat opbinden.... De NFT plant moet eigenlijk kunnen bewegen, en als straks de JB klaar is kan ik niks meer schuiven, en heb dus een gat...

 

Misschien verzin ik nog wel iets :verrygood

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En tot slot de Jack Berry. Die heeft een hele andere tijdsplanning dan de CBH's

Ik zie het mezelf net nog typen.... :(

 

Ik ben net bezig geweest met het plaatsen van het rekje en opbinden, en daarvoor moest de Jack Berry even het hok uit.

Ik pak de pot op, zet hem buiten het hok, en verlies de plant :P ;) ;)

Dan zie je dit:

gallery_18008_9374_158456.jpg

 

Een welgemeende vloek en eerste vermoeden stamrot, net onder het oppervlak....

Da's de eerste reactie.

Ik heb verder nog wat foto's gemaakt en ben net tot een heel andere conclusie gekomen! F*ucking PARASITES!!!! :wacko:

 

Stamrot toch??!

gallery_18008_9374_70221.jpg

 

Zeker weten?

gallery_18008_9374_216995.jpg

 

Teringbeest!!!!

gallery_18008_9374_68028.jpg

 

Ik hoop dat het niet besmettelijk is, maar ik verwacht van niet.

Maar goed, einde van het verhaal is dat de JB exit is ;) :P

 

Om het verhaal dan maar compleet te maken heb ik de mini CBH in de kleikorrels ook de nek omgedraaid (toch geen nieuwe wortels) en een rek over de overblijvende 3 dames gezet. Hier zullen er zeer waarschijnlijk wel 2 van blijven leven :)

 

Dan nu naar het leuke deel.....

 

:) :) :) :verrygood

ofwel : Bondage...... (helaas met licht aan, maar dat mag de pret niet drukken...)

 

Linker dame:

gallery_18008_9374_259058.jpg

 

Rechter dame:

gallery_18008_9374_36988.jpg

 

En alledrie de meisjes:

gallery_18008_9374_88889.jpg

 

De meisjes hebben weer wat meer lucht, en de lamp kan weer een stukje lager :D :)

gallery_18008_9374_17195.jpg

 

:o

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus man.. wat voor beest kruipt daar nou uit die stam? En nog erger ...hoe kom je deran!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watskebeurt. :verrygood

Wat voor worm is dat nou???? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koi,

Je hebt niet echt mazzel deze kweek, gelukkig staat er nog wat.

 

lijkt wel een duizendpoot dat K@tbeest, deze dame heeft toch heel lang in de tuin gestaan? zou het beest daarvandaan meegkomen zijn.

 

veel geluk met de laatste 3

 

Grtz.

Djzusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Doc, tís een gemene rot (hout?)worm!

En hoe je d'r af komt....plant weggooien.

Hoe je d'r aan komt: waarschijnlijk uit de tuin. Deze plant was al een jaar oud, is ooit binnen begonnen, heeft buiten in een pot gestaan, en natuurlijk in de volle grond. Toen weer binnen etc. Ze is 2 x gereveged en heftig mishandeld, maar heeft wel recent jonge spruiten gegeven, dus de genen blijven voortbestaan :wacko:

 

Tenslotte ging dit topic om de CBH's!

 

Koi.

 

't ziet er niet uit als een duizendpoot, DJ. Maar dat ie uit de tuin komt is wel waarschijnlijk. Ik heb ze in ieder geval nog niet eerder binnen gezien, en hoop dat zo te houden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in iedergeval geen saai verslag,hoop binnenkort toppen met spanbanden te zien :wacko:

De CBH's groeien nog lekker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Art.

Van mij zou het op zich best wel wat saaier mogen.... :verrygood

 

Net ff gekeken en ik mag straks alweer verder binden. De dames laten het koppie er in ieder geval niet bij hangen :P

gallery_18008_9374_39869.jpg

 

Grappig, nu vind ik het ineens weer best als ze nog even lekker doorgroeien. Nog zo'n 20 cm zou leuk zijn ;)

gallery_18008_9374_432533.jpg

 

Om toch nog maar een nieuw nootje in te brengen..... anderhalve week geleden was ik een beetje aan het dieven en kon het niet laten een paar sprietjes in een (totaal uitgedroogd en opnieuw ingewaterd) budplugje te duwen.

gallery_18008_9374_83030.jpg

 

En dan krijg je worteltjes, hé :wacko:

gallery_18008_9374_175410.jpg

 

Deze komt van de nu nog overgeleven NFT dame. Mag ze ook een keer buiten in de aarde proberen.

Eens kijken of ik d'r kan verduisteren, want buiten normaal afbloeien geloof ik niet zo in. Dat zou een boom van 4 meter met diepvrieswiet worden.....

En dat kan zomaar het volgende projectje worden.... een automatisch verduisteringskastje.... natuurlijk met buitenlichtmeter ;)

Mja, hoe groot maak je zoiets voor een CBH :(

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach elke dag weer een stuk binden is ook saai, :wacko:

 

ziet er in elk geval weer goed uit, op naar een lekker vol netje.

 

en buiten een autoverduisterhok. zal wel een uitdaging worden, en ik denk een meter of 2 hoog en 2 x 2 meter paar keer toppen en vol laten groeien dat tuinhuisje.

 

zucces met deze uitdaging. :verrygood

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het netje wordt voller.... de aardeplantjes gaan uitstekend.

De laatste NFT dame wordt steeds lichter groen, hoewel pH en EC gewoon goed zijn (5,6 en 1,7). Waarschijnlijk ook dikke problemen met de wortels, dus misschien over een weekje nog maar 2 CBH's.

Zonde....

Als het gat in het netje tussen de twee aardeplanten dan nog niet dicht is gaat er nog ee JB stek tussen (op een zuiltje :verrygood )

 

Hoe het er nu uit ziet:

gallery_18008_9374_31345.jpg

 

Er beginnen inmiddels zowaar wat minitopjes te ontstaan. Wat duurt het lang voor deze dames echt in bloei staan, zeg! :wacko:

Als dat iets zegt over de bloeiduur dan gaan we wel naar 14 weken of zo....

 

We gaan het wel zien.

 

Koi.

 

@DJ: dat autohokje wordt voor SPP's! Nix meters bij meters.... 0,5x0,8x1 of zo, anders kan ik net zo goed een grote kas gaan neerzetten :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf week 6 beginnen de toppen ineens flink te bouwen,rond 10 weken 12/12 zou ze klaar moeten zijn volgens Esko :verrygood

Jammer van die NFT,het idee is goed :wacko:

 

De aarde dames zien er gezond uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Art:

Ja, ik heb helaas echt geen idee wat er nou niet goed gaat met het NFT verhaal.

Het concept van de bak is volgens mij prima. In het begin ging het nog uitstekend met de wortels maar erg slecht met de pH. Toen de pH stabiel werd (extra kalk... niets anders leek te helpen) begonnen de planten goed te groeien, en na 1 á 2 weken? begonnen de wortels bruin te worden en op te houden met groeien.

Het enige wat ik niet volgens het boekje doe is: geen Cannazym. Verder geen idee :verrygood

Het zal denk ik wel even duren voor ik aan een volgende NFT kweek begin. Eerst maar eens verder stoeien met steenwol, mapito en seramis achtige dingen.... of gewoon ongecompliceerd op aarde, zoals bijna iedere amateur dat doet.

 

En ja, de aardebakkies gaan wel lekker. Gezonde planten, goede kleur en mooi glimmend blad :wacko:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Koi,

 

Mooie plaatjes alweer, ik geniet ervan.

 

Wat tegenslag met NFT, het is ook niet makkelijk, rot zit in een klein hoekje soms.

 

Mapito, dat hoor ik graag. Ik wil u wel bijstaan met info hiervoor als je hulp nodig hebt.

Nu het eb en vloed systeem nog eens goed begrijpen, en je bent vertrokken op hoog niveau.

 

groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...