Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazemarc

vogelzaad met hennipzaden

Recommended Posts

Ik heb ook hennepzaden gekocht toen ik net wou beginnen met zaadkweekjes.

Ik had geen idee wat de beste ontkiem methode was dus heb ik een stuk of 6 manieren getest met 20 zaadjes per methode.

 

Ik heb de volgende tests met hennep zaad gedaan:

-Ontkiemen in vochtige pitpots

-Ontkiemen in vochtige pitpots met eerst 12 uur inweken in water.

-Ontkiemen in voorgroei potjes (kleine aardepotjes)

-Ontkiemen in voorgroei potjes (kleine aardepotjes) met eerst 12 uur inweken in water.

-Ontkiemen tussen watten

-Ontkiemen tussen watten met eerst 12 uur inweken in water.

 

Uiteindelijk heeft dit geleid tot mijn huidige manier van werken omdat dit iedere keer de snelste resultaten gaf en ook een 100% ontkiemingsratio :lol:

 

Wat ik dus sindsdien doe is 12 uur weken in water.

Vervolgens tussen de vochtige watten.

Vervolgens in de aarde.

 

Dus hennepzaden kan je goed gebruiken om lekker te testen en klooien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontkiemen is geen probleem, je heb zoveel zaad van die hennep dat het niet uitmaakt dat er 2 of 3 minder uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je i.p.v. 50% kiemkracht hebt heb je dan 80/85%,das best veel verrekent over 5000 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar wie zegt dat wij het niet goed ontkiemen. Er staat al genoeg informatie daarover op het forum. Ik snap niet waarom het er dan hier ook nog is op wordt gezet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@^ jeetje, het was waarschijnlijk goed bedoeld hoor!

 

GG verteld alleen maar dat hij met de hennepzaadjes heeft geexpirimenteerd naar de 'beste' ontkiemmethode ;) .

Erg leuk trouwens om ook eens te gaan doen :lol:

 

Zie het als stimulans om door te gaan met jouw 'hennep-experiment' ;) .

 

 

Gr. Tiger

 

P.s. GG zegt al helemaal niet dat jij niet goed ontkiemd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was ook niet boos hoor ;) sry als ik boos klonk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zwarte piet, ben jij ook zo'n t*fuslijertje die astronauten in een kat zijn kont stopt?

uit jou topic en je post in dit topic begijp ik dat je erg graag met dieren loopt te kloten...

 

ik denk niet dat groengoud het op 1 of andere manier bedoelt,

hij vertelt toch gewoon hij tot zijn huidige ontkiem methode is gekomen,

ik had daar wel een mooi topic over willen zien.

kan je gelijk kijken welke manier van ontiemen de beste manier is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lemonhaze

Nee ik douw geen astronauten in een kat zn kont, en ja het LEEK me grappig om een keer mn kat stoned te maken nadat een vriend dit zei, die opmerking hierin was van voor mn topic.

ik heb geloof ik niet echt vrienden gemaakt! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

das hetzelfde als iemand tegen zijn wil stoned maken, en dat kan heel naar zijn voor de desbetreffende pechvogel. Eerst begint het met katten en straks is het een overdosis lsd in iemand zn drinken. Gewoon niet doen, is niet leuk...

 

en laten we nu allemaal even on topic blijven.

 

Wie heeft er nog meer ervaring met hennepzaad uit visaas of vogelvoer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook een zak vogelzaad gekocht. Heb nu de halve zak doorgespit en heb zeker 150+ zaden eruitgehaald.

Je ziet wel dat de zaden erg ligt gekleurd zijn dus minder goed zijn. Toch ga ik gewoon even uitproberen wat er allemaal mee gebeurd. Kost geen drol en toch goedkoop een beetje uitproberen met zaden. ( 2,50 voor een zak van een kilo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, bij mij zaten er nog redelijk veel mooie tussen. Vooral de zaadjes die eerst nog een velletje eromheen hadden doen het goed.

 

ik had ff een dag niet gekeken en ik keek vandaag en ik schrok me rot, ligt daar een zaadje met een wortel van 4-5 cm ofzo en er zijn er nu ongeveer 12/43 uitgekomen.

 

Ff snel planten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, maar wie zegt dat wij het niet goed ontkiemen. Er staat al genoeg informatie daarover op het forum. Ik snap niet waarom het er dan hier ook nog is op wordt gezet :lol:

Was enkel een tip om even leuk te leren hoe je goed kan ontkiemen, zo kan je toch iets met de anders nutteloze hennepzaden en voor beginnende kwekers is het niet echt motivered als je net voor 80,- euro 10 zaden koopt die niet lekker ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat snap ik maar ik denk dat de meeste mensen dat hier wel weten :lol: trouwens die wortels groeien als de t*ring , had ik niet verw8 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hier wat anders over hennepzaad

 

Een Chinees onderzoek wees uit dat het gebruik van extracten van hennepzaden (Frutus cannabis) het leervermogen en het geheugen bevorderden van muizen bij wie chemisch geheugenstoornissen werden opgewekt. Het extract verhoogde de verkalkingsactiviteit, wat geïnterpreteerd werd als de oorzaak van die werking. (Bron : Luo J, et al. Acta Pharmacol Sin 2003;24(11):1137-42)

 

Nog een fotootje van een Chinees naar sinaasappel geurende sativa pheno (erg schimmelbestendig)

 

gallery_16467_4905_400903.jpg

 

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten zeg :lol: en ook nog goed voor ratten, dan zal het ook wel goed voor ons zijn he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vogelwietzaad komt allemaal uit china. De zaden zelf zijn voedzamer dan sojabonen, dus wordt het voornamelijk voor het zaad gekweekt. Van wat er overblijft maken ze hele poederige hash.

bij mij in de buurt staan er wat kweekveldjes en langs wegen staat er af en toe een wilde. smaakt naar sigaren. zurige sigaren. hele slaperige stoned, en je moet er veel van roken, tenzij je al maanden niet geblowed hebt. Dan is het een godsgeschenk.

 

hjm en ik hebben daar wat mee geexperimenteerd. er ontstonden kruisingen met DF, santa maria, sweettooth/white widow...

 

Een F3 van de stww variant was heel verrassend van smaak, en had een behoorlijk thc gehalte.

 

Voordelen van het "inkruisen" van vogelzaad:

 

De kleinkinderen (door inteelt verkregen) van een hybride zullen gigantische verschillen vertonen. Als je in de gelegenheid bent om 16, 32, 48, 64... planten neer te zetten, dan kun je vrij goed selecteren op de eigenschappen die je wilt hebben.

eigenschappen die nuttig zijn:

ziekteresistentie

chemische samenstelling (voor medicinale toepassingen, of verschillende highs)

groeivermogen

Bloeitijd

auto- flowering (komt immers ook van niet te pruimen noordelijke cannabis vandaan)

productie

smaak

 

over het algemeen is de nederlandse genetica vrij beperkt. In de verenigde staten is de diversiteit van soorten en smaken vele malen groter. We doen het erg goed met wat we hebben, maar het is altijd mooi als de totale genenpool van de nederlandse cannabis verrijkt wordt. Er is een reden waarom binnenwiet het buiten erg moeilijk kan hebben. Dat komt door het verlies aan eigenschappen door inteelt en selectie op thc-gehalte in plaats van op goede wortelvorming of ziekteresistentie.

 

en je kunt veel leren van het spelen met kruisingen. veel plezier.

<_< succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

loop je daar groot risico daar in china als je gepakt word met de guerilla ofzo?

 

lijkt me geen fijn land qua straffen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hennepvelden daar, zijn dus bedoelt voor de zaad teelt.

In Nederland zijn ook enkele hennepvelden, die mensen worden ook niet gestraft:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hennep xaad haha zet er ban brocolli in ofzow hebbie nog wat aan

Share this post


Link to post
Share on other sites
De hennepvelden daar, zijn dus bedoelt voor de zaad teelt.

In Nederland zijn ook enkele hennepvelden, die mensen worden ook niet gestraft:)

Ik zal eens kijken of hier in de buurt ook zo iets is. Dan ga ik midden in de nacht a la guerrilla in het midden een plek platmaaien en stiekem mais planten :lol:

 

Hopen dat ik die mais zonder rot op tijd kan oogsten!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

maai alles plat en zet er alleen maar stekjes in zonder mannetjes ertussen, de boer denkt dat het zijn hennepveld is maar jij weet wel beter :lol:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van me gaf laatst een bakje een thuis kweek ding,,, zaten 50 zaadjes in.

ik vroeg wat die had betaalt antwoordt 3 euro....was ook gewoon papegaaien voer dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je kan nog eens gek op je neus staan kijken wat daaruit kan komen.Vriend van mij had ook zo bak aangeschaft en de plant die hij had was echt helemaal paars, maar helaas geen zaad gemaakt.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...