Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

Spint in mijn toppen.

Recommended Posts

Vandeweek heb ik spint geconstateerd in mijn kweekhok.

Ik zit nu net in de laatste 3 weken van de bloei en wil de boel natuurlijk niet vergallen. (dat doet de spint wel voor me :D )

 

Nu lees ik wel wat remedies als roofmijt of roofwans, als dat al niet hetzelfde is.

Kan ik dat gewoon bij de GS halen?

Of kan ik nog uit met een ander middeltje?

Ik zie nu zo hier en daar al "Spinrag" verschijnen in mijn toppen en over de kartels van sommige bladeren.

 

Wat is nu het beste middel, gezien de vorderingen van die krengen en de tijd die ik nog moet gaan? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt halen bij je shopie en snel ook , als je web zie dan zit alles al vol met spint . :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik als 1ste hulp deed toen mn plantjes onder het spintweb zaten:

eerst en vooral de plant direct overvloedig afspoelen met water (onder de douche,en schuin/ondersteboven houden)

en dan erna bac vitality erop spuiten.

 

dit hielp voor mij.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik als 1ste hulp deed toen mn plantjes onder het spintweb zaten:

eerst en vooral direct overvloedig afspoelen met water

en dan erna bac vitality erop spuiten.

 

ik weet niet als dit DE manier is,maar het hielp voor mij..

 

grts

 

Laten we dat maar niet doen in de 6e week, krijg je flink toprot vrees ik ,je kan wel met de stofzuiger het ergste weg zuigen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijd halen en snel ook lekker overkil maakt niet uit hokje warmer houden als 20 graden dag en nacht anders nemen ze de benen en je bent er zo van af dan lekker al dat spinrag weg zuigen goed schoonmaken en voor je je volgende ronden begint goed schoonmaken dat is natuurlijk na je deze kilo gedroogd heb groeten skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

op voorraad liggen ze niet, je besteld ze en dan worden ze de eerste dinsdag of donderdag afgeleverd bij jou of je kunt ze ophalen bij de winkel waar je ze besteld hebt, tenminste zo heeft t tot nu toe hier gewerkt.

 

http://www.ecogrow.nl kun je ze bestellen, worden ze per post gestuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de stofzuiger wegzuigen zoveel mogelijk en na de kweek alles goed behandelen en ook alle andere planten in je huis goed controleren en eventueel behandelen met bayer oid, kan maar zo dat, omdat het groen in het hok niet lekker meer is ze verder trekken naar de kamerplanten.

 

Wat is je lv?

Als deze in de 30% zit, deze proberen iets te verhogen (max 45-50%) houden ze ook niet zo van.

 

Weet niet of de roofmijten in 3wk de boel er wel onder krijgen, is het inmiddels een aardige plaag of valt het mee?

 

ff afkloppen, ik heb er nog nooit last van gehad, ook niet van trips oid alleen varenrouwmug.

Ik probeer mijn lv altijd tussen de 40-60% te houden (40% einde vd bloei ivm schimmels) en de temperatuur komt bij mij

niet hoger dan een graad of 26C.

 

Als je besteld bij Ecogrow dan kun je het het beste bij je thuis af laten leveren, past prima door de brievenbus en ze verzenden op maandag en woensdag wat helaas voor jou betekend dat dat je ze pas aanstaande dinsdag in huis zult hebben :rolleyes: .

 

Ze zitten in Breda, weet niet of je op kunt halen daar, moet je ze ff bellen want 5dgn is nog wel erg lang om de battle aan te gaan zo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog maar 3 weken moet dan is mijn ervaring dat niets meer helpt. Ook roofmijt niet dat heb je niet op tijd in huis. Gewoon goed met de stofzuiger (op de laagste stand) door de toppen en proberen het zo maar een beetje onder controle te houden.

 

Spuiten is ook niet te doen. Ten eerste gevaar voor toprot en ten tweede als jeje hok goed vol hebt dan is het bijna niet te doen om elk blaadje te raken.

 

Als je de ronde klaar hebt. Je hele hok ontsmetten met detol. Ik spuit altijd alles onder en dan neem ik het af met een natte lap.

Als je dan de nieuwe stekken erin zet preventief behandelen met PVP of brimex. En het daarna heel goed in de gaten houden als je er dan nog een ziet dan kun je gemakkelijk nog de hele plant zeiknat spuiten.

 

Succes en sterkte ermee

 

GR Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo raar 75 % van de mensen krijgt spint in de laatste 4 tot 3 weken

 

waarom niet gewoon preventief 4 weken voor het einde of je nou wel of geen spint heb die roofmijt bestellen en dan gewoon bewaren wat kost een doosje roofmijt nou in vergelijking met een oogst ???

 

iedereen heeft brandmelders staan voor brand die koop je tog ook niet na de brand ???

 

groeten

 

skunkie

 

p.s

weet iemand hoe lang je roofmijt kan bewaren ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het niet preventief, omdat je dan het spul waar die dingen in hebt zitten ook in je bladafval krijgt. En als je dat spul wil gebruiken om gumbyhash te maken. Dan bezinkt die troep ook. En ik heb ook altijd wat in de toppen zitten hoe voorzichtig ik ook doe.

 

En ik dacht dat het 1/2 weken kon bewaren.

 

Gewoon preventief behandelen en het vanaf het begin heel goed in de gaten houden werkt voor mij gewoon het beste.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou skunkie, over de roofmijt, het is tamelijk nutteloos om preventief uit te zetten want ze overleven niet zo lang zonder voedsel.

er staat een datum op tot wanneer te gebruiken, een week na levering geloof ik en dan houd het ook idd wel op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb r serieus over nagedacht om t te doen. schijnt opzich nog wel een klus te zijn. en heb al huisdieren genoeg dus maar niet te lang over nagedacht.

 

ik kreeg de spint met de stekken mee, roofmijt uitgezet en met een 1,5 was het ook weg. echt vaak gecontroleerd, loep alles erbij. en zo ineens een paar dagen terug zie ik een paar bijtsporen in 1 plant en daar waren ze goed bezig geweest gezien de eitjes :rolleyes:

 

naja ik heb denk ik nog amper 2 weken te gaan dus geen ramp.

 

bac bladvoeding vinden ze ook niet lekker.

pvp vind ik niet zo. denk r aan om de volgende ronde dat a.r.t.s eens te proberen, wel duur (40,- voor 5 liter spuitvloeistof)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne vriend van mij heeft dit ook eens gehad , hebben ook roofmijt erop losgelaten maar 2 weekjes later was nog niet alles weg dus hebben we gewoon de stofzuiger gepakt , daarop een nylonkous ( van de vrouw ) aan de buis gezet en gewoon alles eraf gezogen of de stilste stand en dan is het meeste er toch afgegaan .

 

Daarna heeft hij geen problemen meer gehad , hebben de tent erna ook eens goed ontsmet voor de volgende ronde en die hebben we zonder spint geeindigd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer je stekken onderdompelen in Plant Vitality Plus van BAC

 

Goed spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let op zo doen ze dat in de usa lol. :D

 

if you come into your room and see spider mites, whiteflys , thrips etc all you have to do is dial up your co2 for an hour and then - whamo - infestation gone - and it is organic. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op zo doen ze dat in de usa lol. :rolleyes:

 

Kom je daar wel eens dan?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon nog spuiten met PVP, of dat spul van ERTS. Werkt ook prima.

 

En jahoor ook in week 5 6 en 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan met ARTS ipv ERTS.

Anders zoeken ze weer naar ERTS en dan botsen ze steeds op jou Ertter,.. :D

Maar zo komen wel al je mooie topics weer naar boven.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar dan met ARTS ipv ERTS.

Anders zoeken ze weer naar ERTS en dan botsen ze steeds op jou Ertter,.. :D

Maar zo komen wel al je mooie topics weer naar boven.. :rolleyes:

 

 

 

HaHAHAHAHAHAH

 

Jij snapt me Nooz ;)

 

Sorrie was een film aan het kijken :P

 

6uur uit me nest in het weekend omdat ik niet meer kon slapen, gekker mot het niet worden he!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

Ik zou persoonlijk niks meer spuiten, ook geen roofmijten uitzetten want dat heeft weinig zin in dit stadium.

Tegen dat een roofmijtkolonie opgebouwd is, word er geoogst.

Iets spuiten op toppen zover in bloei is niet ok.

 

Wat je wel kan doen, is de ergste onderste aangetaste bladeren verwijderen/stofzuigen en de nachttemperaturen enorm doen dalen.

In dit stadium in de bloei kunnen de plantjes ertegen.

Koude doet spint stilvallen als het ware, zeker niet weg.

Zo kan je nog redden.

 

Als er echt veel bladeren witte stipjes tonen, dan is dat niet ok voor de plant. Ze zal in een shock raken en dat kost u grammen.

 

Beginnen met roofmijten doe je van begin af aan in de bloei. Volgende run preventief te werk gaan dus.

 

succes ermee,

groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijt gaat wel gelijk eten ook al zijn ze nog niet gesettelt

 

ik zeg nog steeds roofmijt derin en aanvallen die bastards

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...