Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Gold Label pluggen

Recommended Posts

Gelukkig zijn ze niet vergeten hoe ze heten maar ze hebben er gewoon nog geen mooie naam voor <_<. Die mogen jullie dus verzinnen maar daar kom ik straks nog even op terug.

 

TER TEST AANGEBODEN

 

De Gold Label Plug, 104 op een tray, klaar voor gebruik!

 

Wat is het?

In de professionele tuinbouw is een goede start van stekken uiterst belangrijk. Failure is not an option. Er worden daarom zeer hoge eisen gesteld aan de substraten, en er zijn vele verschillende soorten zaai- en stekgrond. Gold Label maakt voor de professionele tuinbouw al vele jaren RHP gecertificeerde zaai- en steksubstraat van zeer hoge kwaliteit. Nu heeft ze haar product ook op een voor onze markt interessante vorm op de markt gebracht: de Gold Label eh.. tja, Bud Plug? Nee dat klinkt niet... Nou die mogen jullie verzinnen! Wie de beste naam verzint krijgt een doosje van 4 trays gratis en voor niks, dat zijn 500 budpl.. eh.. Gold Label plugs!

 

Het zijn vochtige pluggen van de fijnste fractie coco, een scherp mengsel met zeer fijne perlite, met een voorgestoken gaatje, en daarna afgedekt met een dun laagje fijnste fractie Zweeds witveen met zeer fijne vermiculiet. Het geheel wordt bij elkaar gehouden door een kleefstof en dan los in trays geplaatst. Ze zijn daardoor eenvoudig te verwijderen met de stek zelf.

 

Het is tamelijk los materiaal dat je ook echt wel in de tray moet houden voor support. Met een mes kun je echter wel een stuk er vanaf snijden zodat je precies voldoende pluggen overhoudt.

 

In het dunne bovenste laagje zitten tevens een zeer kleine hoeveelheid afgestemde voeding en sporenelementen die met aangieten zich verdelen in de plug. Bovendien zitten er ook mycorrhiza schimmeltjes in de plug. Het dunne bovenste laagje zorgt er tevens voor dat je zonder voor te prikken je stek kunt steken en dat hij daarna ook stabiel staat.

 

De pluggen mogen uitdrogen, maar makkelijker is het natuurlijk om ze gewoon vochtig te houden.

 

Ik heb vandaag een traytje van 12 dozijn meegekregen om het eens goed te bekijken en er een paar stekjes op te gaan zetten om te testen. Ik heb ook nog twee wortelstimulators te testen dus dat komt mooi uit. Wat voor exclusieve professionele kwekers werkt zou toch ook voor ons moeten werken? Bijkomend voordeel: geen plug meer in je grond!

 

Wat zoeken we?

1. Een aantal leden die veel ervaring met het maken van stekken hebben, om deze pluggen eens aan een test te onderwerpen

2. Een betere naam dan Gold Label Bud Plug :likken:

 

Wie de beste naam verzint krijgt van KJ een doosje vol!

 

Aanmeldingen en suggesties graag in dit topic. Als je één van de gelukkigen bent dan zien we graag een verslagje uiteraard. Vanwege het materiaal kunnen we niet zomaar één traytje kunnen versturen van dit verse product dus dat moet je zelf even regelen. De doos is geen probleem.

 

Affijn, genoeg geluld, hoe ziet dat er uit?

 

Tray met pluggen

post-5211-1261012055_thumb.jpg

 

Eentje eruit gelicht

post-5211-1261012103_thumb.jpg

 

Het prikken van de stek ging feilloos, staat netjes en stevig

post-5211-1261012137_thumb.jpg

 

En zo ziet dat er dan uit in verhouding als je de plug eruit trekt

post-5211-1261012184_thumb.jpg

 

Geen idee wat ze gaan kosten trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit...is het ook geschikt om zaden te ontkiemen?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon doen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

cutting cones, of soil cilinders...

 

of beter nog Soil cakes, of Gold Cakes

 

Tof concept, Ik wil er best een paar testen :likken: (120 stuks doe ik 2 jaar mee denk ik <_<)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

gold cones

 

ik meld mij aan voor de test <_<

 

gr The Clown

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Golden Cones?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ze wel testen, dus stuur die chocolade maar op,

....... :) ..... of kun je het niet eten <_<

Lijken net van die chocolade-truffels ;) .

 

We hebben dus een stekkenboer als tester nodig :blink: . Hebben we die hier? Dan kunnen ze na het ontkiemen en de 1ste fase de deur uit, en heb je gelijk 10+ testers :likken:

 

Apart die plug. Naam: "the (chocolate) germinator" of "golden germinator", "germinator, gold label"

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de maat van de tray eigenlijk ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voor de "Gold Label Coco Plugs" <_<

 

Dit lijkt me een mooi product, ook voor zadenontkieming.

Het is ook fijn dat ze mogen uitdrogen (was het niet van plan maar kan nuttig zijn :likken: )

Zodra ze in de verkoop gaan kom ik wel een paar trays halen en meteen weer een paar zakjes aarde inslaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is de maat van de tray eigenlijk ??

Ben ik ook wel benieuwd na, want ik wil wel weten hoeveel pluggen er in die grote propagators (64/50) gaan.

Omdat ik steeds weer terug val op de steenwol pluggen zou ik ze eventueel wel willen testen die G.L. Root Starters.. :likken:

Wil nu toch wel 100% wortels zien binnen de 10 dagen. <_<

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gold Label RootTrainers

 

 

zijn ze enkel om te stekken bedoeld, of zijn ze ook geschikt om zaad in te ontkiemen?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bud Plug!

 

 

 

<_< wel een gebruikte dan

 

 

 

 

happy roots pluggen

 

 

 

mzzls 11ltrpot :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die smartpluggen wil ik wel kopen in plaats van testen

ik loop nog 3 testen achter :)

 

dus ik ben ook wel benieuwd naaar de prijs <_<

 

grtz angel777

 

( de naam smartplug kwam in me op door 'n vergelijking met m'n auto en de mini versie ervan ( de smart)

'n fijne miniplug met klasse zogezegd ;) :likken: )

 

-smart-cloner

-smart-start (plug)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de afmeting van een tray is ongeveer 53 x 30. Het snijden van het juiste aantal gaat heel eenvoudig, heb het vanmorgen nog even geprobeerd. De breedte van 30 cm is precies goed voor de meeste standaard propagators

 

Kijk de testers stromen binnen:

 

- BeeKaa

- The Clown

- MoZem

 

Ze zijn overigens speciaal ontwikkeld voor stekken, maar dat neemt niet weg dat we ook eens kunnen proberen om er een zaadje in te stoppen uiteraard

 

Verder kan ik niet tellen.. 8 x 13 = 104 pluggen per tray <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wil ik ook wel proberen

moet nog stekken snijden voor de volgende ronde <_<

 

[size="5"]Special roots and clones[/size]

 

kan ze zelfs testen naast de roots riots die ik nu gebruik

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder kan ik niet tellen.. 8 x 13 = 102 pluggen per tray :likken:

 

8 x 13 = 104 pluggen per tray , ik kan net iets verder tellen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zei toch dat ik niet kon tellen :likken:

 

BlackBut, nummer 4... Mooi te combineren met een bezoekje KJ of Rotterdam <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gold start plugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi product, deze Gold label Clone cone (of clone-coco-cone, maar dat klinkt weer zo stotterend)

 

Grtz,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit deze gold-diggers <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...