Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
.be

hydro voeding op aarde? iemand ervaring mee?

Recommended Posts

hallo

 

ik heb mij via via laten vertellen dat je perfect hydro voeding bij aarde kan gebruiken.

 

of dit klopt weet ik nog niet. maar als iemand hier meer over weet , drop het hier maar neer dan

 

 

ik zal dit zeker eens zelf uittesten.

 

 

 

greetings

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Be.

 

Hydro voeding en Aarde voeding hebben een totaal andere samenstelling.

Dus het is niet raadzaam om hydro voeding op aarde toe te passen.

 

Gr schenkie

 

Maar testen mag je het altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Be.,

voordat ik de cocos-test ging doen, had ik contact opgenomen gehad met

Plagron.

De vraag van mij was:

1. Is het mogelijk om op cocos met aarde-voeding te werken?

2. is het mogelijk om op aarde met cocos-voeding te werken?

3. en wat zijn de verschillen tussen de voedingen.

 

Het is mij afgeraden om op cocos de aarde-voeding te gebruiken, omdat hier een calcium-tekort ontstaat.

Met cocos-voeding op aarde, dat kon wel, maar ik zou een calcium-overschot krijgen, welke verder geen

negatieve gevolgen zou hebben.

 

Nu tijdens de cocos-bricks test heb ik een plantje op Plagron-Light-Mix staan.

Deze doet het uitstekend.

gallery_5351_8844_318667.jpg

De plant staat in de 3-liter-pot tussen de bricks.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hydro voeding zitten veel sterke balansstoffen vd ph en chelaatverhouding vd stoffen is heel anders ivm opname patroon verschil mediums.

 

Hydro voeding op kokos wil overigens wel omdat kokos soort hydrologisch kweken met een medium is en je met een drain werkt dus doorspoelt en zo de ph en EC stuurt, maar dan moet je wel weten wat je doet, dus aardig wat ervaring hebben om goed te kunnen sturen (oa calcium ed kun je problemen mee krijgen) met de hydro voeding.

 

Heb zelf nog canna aqua staan maar dat ga ik toch echt niet in me kweekbakken met Allmix gooien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

 

ik had mijn vraag ook gesteld aan, Advies en Technische ondersteuning van plagron

 

en het antwoord was

 

Beste .be,

 

Het is geen probleem Hydro voeding op aarde te gebruiken. Het grootste verschil van Hydro voeding met aarde voeding is de aanwezigheid van kalk in Hydro voeding. Aarde bevat van zichzelf al kalk en hoeft met de voeding dan ook geen extra kalk te krijgen, inerte media zoals steenwol bevatten geen kalk, daarom wordt in de Hydro voeding kalk toegevoegd.

Het enige nadeel van het gebruik van Hydro voeding op aarde is dat de pH van het voedingsvat beter in de gaten moet worden gehouden dan wanneer aarde voeding wordt gebruikt.

 

Mvg

Bram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi .be.

en daarom ga ik de volgende ronde ook eerst de cocos-voeding opmaken :verrygood

 

"Geachte heer/mevrouw,

 

De voeding voor het Cocos concept is eigenlijk niet te vergelijken met de voeding voor het bio Concept. Wanneer we kijken naar de herkomst van de ingrediënten dan is het bio concept volledig biologisch terwijl het Cocos concept niet helemaal biologisch is.

Wanneer we het puur over de voeding technische kant hebben, is er een grootte kans dat bij gebruik van de bio voeding op Kokos een gebrek verschijnsel ontstaat. De kokos voeding bevat namelijk kalk terwijl de bio voeding dat niet bevat. Dit is noodzakelijk omdat aarde altijd kalk van zichzelf bevat en kokos vrijwel niet. Ik zou u dan ook niet willen adviseren gebruik te maken van het bio concept op de Kokos.

 

Wanneer u het heeft over een nieuw soort Kokos, wat voor een soort bedoeld u dan ? Wanneer deze soort geen kalk bevat wil ik u adviseren gebruik te maken van het Cocos concept.

 

Het Cocos Concept kan zondermeer op aarde worden gebruikt, maar het bio concept kan niet zondermeer op kokos worden gebruikt.

 

Met vriendelijke groet,

Bram "

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio Nova adviseert zelfs om haar hydro te gebruiken op aarde in het geval van druppelsystemen, omdat BN grond melasses bevat die niet goed blijven in een tank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde ook starten met Hydro, maar kwam toch op aarde uit.

Omdat ik geen aarde voeding had, heb ik lichte doseringen Hydrovoeding gemaakt, maar daar niet direct problemen door ondervonden.

Voor de zekerheid even nagevraagd en de GS medewerker wist me te vertellen dat dat geen probleem mocht zijn.

 

Maar nu ik die verhalen hierzo lees, moet ik Zaterdag AS toch maar eens wat aarde voeding inslaan. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken veel kwekers die gewoon met A&B bij hun aarde gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Holy Buddy,

Die snapp ik effe niet!

Plagron zegt dat het kan, Bio Nova zegt het een ik breng nog een foto erbij....

 

En dan kom jij met:

"Maar nu ik die verhalen hierzo lees, moet ik Zaterdag AS toch maar eens wat aarde voeding inslaan. :verrygood "

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeps, normaal gezien kan je hydro voeding gewoon op aarde gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

 

ik had dan toch ook maar eens aan hy-pro zelf gevraagt en dit was het antwoord:

 

 

Bedankt voor je mail.

Het is mogelijke om Hydro voeding te gebruiken op aarde maar wij adviseren toch de terra te gebruiken.

Als je nog Hydro voeding over hebt en is al geopend dan is het belangrijk dat

de open voeding droog en niet te kout of warm bewaard hebt.

Weet je het niet zeker raad ik aan hem niet meer te gebruiken.

 

 

Met vriendelijke groet,

Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das raar want als je met Bertus van HyPro praat dan zegt hij dat het geen probleem is <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich is dat een heel apparte vraag want een aantal jaren terug toen ik hier op het forum kwam kweekte zeker 70-80% van de aarde kwekers met hydro oftwel chemie voeding op de aarde.

Nu een aantal jaren later zijn de kwekers welke chemie op aarde gebruiken lastig te vinden en dit vind ik een goeie ontwikkeling.

 

Chemie op aarde is nooit aan te raden of het moet niet anders kunnen (bv druppelsystemen),verder zijn er niet veel excuses om geen organische voedingen te gebruiken op aarde aangezien dit de beste kombinatie is voor de aarde en voor de planten en laten we niet vergeten voor de tere blowers keel !!!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Holy Buddy,

En dan kom jij met:

"Maar nu ik die verhalen hierzo lees, moet ik Zaterdag AS toch maar eens wat aarde voeding inslaan. <_< "

Torsten

 

Ik las een paar zaken verkeerd.

Dat met teveel of juist teweinig kalk en zo.

Plus de eerste reactie op de vraag van torsti

 

Nou, dan scheelt het een flesje aardevoeding :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...