Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sopranos

Klein tussen doortje!

Recommended Posts

Klein tussen doortje!

 

Ik zit al weer een tijdje te genieten van alle andere topics, maar de bijna groene vingers beginnen weer te jeuken!

 

Dus moest ik toch een oplossing vinden om met de hobby verder te gaan, dus vandaar dat ik maar de micro wereld in ben gedoken.

 

Spullen waren aanwezig alleen de verlichting nog niet, ben aan het denken gegaan om een 250w HPI groei lamp aan te schaffen en ook heb ik TL overwogen. Maar omdat ik zoveel mooie projecten zie en lees met TL is daar me keus naar gegaan. Heb twee Secret Jardin Tneon aangeschaft van 36w, deze maat heb ik gekozen omdat die dan weer prima in me eerste home made kweek kleren kast passen. Dus voor de gein ook maar vier TCL3627 CFL (Bloei, Geel) buisjes er bij gehaald.

 

Ook maar het scrog net erbij opgehangen want deze techniek moet ik ook nog onder de knie krijgen, nou en dat heeft nogal even geduurt voordat ik het netje vol had met twee Jamaicaanse planten.

 

Dit project is op 22-10-2009 in het geheim gestart was de bedoeling, nou ja geheim! Het is voor mij een leer project om te kijken wat er nu allemaal kan gebeuren.

 

Bij het binden van de twee planten is er één plant echt door het midden gesplitst in het centrum van de stam, ook is er een groei stilstand geweest doordat de planten teveel regen water hebben gekregen. En voeding (Plagron) kregen ze ook minimaal, en ja ik weet het dit is niet de manier zoals het moet maar je kan het beter met twee plantjes verpesten als met een hele volle ruimte.

 

Het 12/12 tijdstip is op 16-11-2009 ingegaan en omdat ik nog wat ruimte over had in het netje heb ik er maar een paar van me eigen gekweekte LR1 bij gedaan. Deze in klein potjes in het net geschoven en maar weer kijken wat het wordt, het blijken allemaal vrouwtjes te zijn tot nu toe.

 

Één van de jamaicanen blijkt een man te zijn, dus die er maar weer uit geknipt. De andere plant liet op 26-11-2009 haar geslacht zien, vrouw dacht ik maar omdat ik er zo aan heb zitten klungelen blijkt het nu een potente hermafrodiet te zijn.

Nu kan ik het er wel uitgooien maar dit is voor het eerst dat ik met een hermafrodiet te maken heb, dus laat ik het maar gaan zoals de natuur in me kastje het bedoelt heeft. En ik wil ook kijken wat voor zaden er uit de LR1 plantjes zullen komen, ben nu toch wel erg benieuwd naar het eind resultaat.

 

Dus bij deze een foto overzicht:

 

gallery_13519_9238_1591232.jpg

 

gallery_13519_9238_324506.jpg

 

gallery_13519_9238_2574512.jpg

 

gallery_13519_9238_3766770.jpg

 

gallery_13519_9238_54705.jpg

 

gallery_13519_9238_32117.jpg

 

gallery_13519_9238_62301.jpg

 

gallery_13519_9238_1524310.jpg

 

gallery_13519_9238_176991.jpg

 

gallery_13519_9238_134273.jpg

 

gallery_13519_9238_462434.jpg

 

gallery_13519_9238_1628821.jpg

 

gallery_13519_9238_1551372.jpg

 

gallery_13519_9238_449655.jpg

 

gallery_13519_9238_750528.jpg

 

gallery_13519_9238_690123.jpg

 

gallery_13519_9238_1181311.jpg

 

gallery_13519_9238_891016.jpg

 

gallery_13519_9238_2029604.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen man, het ziet er goed verzorgd uit!

 

Leuk dat je deze keer met TL gaat werken :verrygood

maar is dat nou een herma?

 

Als die zichzelf bevrucht heb je feminized zaad tog?

 

Op die foto met dat paarse steeltje lijkt er spint of iets dergelijks op het blad te zitten, of niet?

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sopranos!

 

Leuke kweek heb je daar man!

Was het je bedoeling te bestuive ?

 

De topjes zien er goed uit, mooi man!

 

@ Peter, hier komt ook herma zaad uit dus geen feminised.

Omdat het stuifmeel herma gen. bevat, en de plant zelf die word bestoven ook.

Overheerst dit gen bij het bepalen van het geslacht.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@peter de pan : Nee dat is geen spint, het is stuifmeel! En verzorgd is het helemaal niet, het is weer eens een uit de hand gelopen experiment van mij zijde. We zien wel wat het wordt.

 

@Skafz : Er zit geen bedoeling in dit verslag, ik probeer zoveel mogelijk leer momenten te creëren om die later niet meer te doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, ik zie zaadballetjes bij de voorlaatste 2 foto's.

De rest ziet er strak uit hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groengoud : Tja dank je dat je het strak vind maar denk niet dat je het verhaaltje heb gelezen! Want dan had je kunnen lezen dat ik al wist voordat ik ging posten dat het een herma was. Maar ben altijd weer blij dat er toch nog kijkers zijn want ik post echt niet voor mezelf.

 

Dit zaadje komt uit een batch waar nog nooit een herma tussen heeft gezeten, dus nu hoop ik maar dat ik door me geklungel deze plant herma heb gemaakt. En dan gaan we gewoon is even kijken wat het zaad hiervan gaat doen qua geslacht dan, als de eerste 50 zaden ook herma zijn gaat de rest gewoon in het parkieten voer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook dit stuifmeel opvangen en dan later over een echte dame heen stuiven , krijg je ook feminisd zaden van en als je nou zorgt dat het een dame is die al wat stress heeft gehad en toch vrouwlijk blijft dan krijg je het geen wat je zoekt :verrygood

 

Heerlijk dat klungelen en zeer eerzaam ook

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sopranos,

Ik vind ook dat het netjes eruitziet.

En je hebt de mooiste herma van het forum :verrygood

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buble : Tja dan moeten de vrouwlijke LR#1 maar als draagmoeder worden benoemd, niet dat het de bedoeling was maar we gaan maar zoals de wind waait in het hokje. Bedankt voor het lezen.

 

@Torsti : Ha heb ik toch ook is iets wat iemand mooi vind, maar het kritieke punt in de bloei moet nog komen en als ik daar weer door heen rol gaan we een moeilijkheids graad hoger kweken. En ook jij bedankt voor de belangstelling!

 

Ze gaan lekker maar nog niet fotowaardig genoeg om te posten, maar als er veranderingen te zien zijn zal ik zorgen dat jullie dit ook gaan zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zoals belooft komen er weer een paar plaatjes van het klungel project, ik zie met de dag de haren van kleur veranderen. Dus de bevruchting is in volle gang, moet wel zeggen dat ik weinig stuifmeel zie op de bladeren?

 

Met de Lowryders gaat het langzaam ze zien er wel goed uit maar krijg nou niet het idee dat dit dikke vrouwtjes worden, maar hoop wel op rare zaden die er vanaf gaan komen.

 

Heb nog maar tien liter regen water de andere 200 liter is bevroren, ga dus weer met de PH meter aan de slag als die weer is gecalibreerd. Voeding zit op maximaal vanaf het plagron schema, als er nog vragen zijn en of opmerkingen kom maar op!

 

gallery_13519_9238_94525.jpg

 

gallery_13519_9238_74415.jpg

 

gallery_13519_9238_63077.jpg

 

gallery_13519_9238_78107.jpg

 

gallery_13519_9238_29618.jpg

 

gallery_13519_9238_36547.jpg

 

gallery_13519_9238_27705.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doubleosix : Okay dank je daarvoor en ik heb dus twee kappen is in totaal dan 4x36=144 watjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ doubleosix : Okay dank je daarvoor en ik heb dus twee kappen is in totaal dan 4x36=144 watjes.

 

Kun je dit dan een beetje vergelijken met een 150HPS kweek?

 

 

Terwijl de hps veeeeeel warmte afgeeft en de tlletjes niet..... lijkt mij dat kweken op TL helemaal 2010 gaat worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doubleosix : Nee ik kan het niet vergelijken, want ik heb geen 150w HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kast, leuke setup. Alleen jammer van dat zaad in je wiet.

 

Het zou mezelf geen prettig gevoel geven met herma-zaad te gaan kweken.

 

Desalniettemin een machtig mooi kastje om de winter mee door te komen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HansWorst : Dit is het kastje waarmee ik lekker mee kan experimenteren, als dit in me tent zou gebeuren zou ik het ook leeg halen. Ik ben nog druk bezig om het klimaat in me tent goed te krijgen en als ik in die tussen tijd niet met me hobby verder kan zit ik me eigen kapot te vervelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch echt wel een beetje medelijden met het fenomeen van het organisme hermafrodiet, meeste van kwekers zijn er niet gek op. Dus wat gebeurt er dan, je ziet ze te weinig op het forum. Tuurlijk er zijn er zat maar allemaal niet bedoeld.

 

En omdat ik het kweken als een super leuke hobby zie gaan ik lekker verder met het klungel project, we laten de herma's lekker staan en gaan er ook een paar foto shoots van maken. Zeg nou zelf je heb er niets aan, maar wat ziet dit mannelijke en vrouwelijk geslachtsorgaan er toch mooi uit. Het is misshien weggegooid geld en tijd maar wel de moeite waard om naar te kijken. En nee ik heb gewoon een vrouw en kinderen dus ben geen liefhebber van Hermaphroditus.

 

Dus ga maar lekker kijken:

 

gallery_13519_9238_802557.jpg

 

gallery_13519_9238_445213.jpg

 

gallery_13519_9238_693200.jpg

 

gallery_13519_9238_587756.jpg

 

gallery_13519_9238_3451145.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is eeen heel leuk en leerzaam kweekje voor iedereen .. ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie foto's en het lijkt mij ook erg leuk om er zo mee bezig te zijn.

 

Toppie!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crowfoot : Heb je helemaal gelijk in, heb er behoorlijk veel plezier van. Wist ook niet dat de plant op zich zoveel inspiratie gaf rokend en kijkend.

 

gallery_13519_9238_659918.jpg

 

gallery_13519_9238_2501492.jpg

 

gallery_13519_9238_2693370.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel rokends gaat deze hermafrodiet niet geven :rolleyes:

 

Mooie foto's mooie plant :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je maar van de straat ben :D

 

Het gaat de goeie kant op :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HansWorst : Nee is ook niet de bedoeling met dit project, misschien dat ik van het restafval nog een kleine cake kan bakken. Maar als er zaad vanaf komt heeft me schoonmoeder weer wat te doen in het zomerseizoen, kan ze gaan testen of het herma's blijven!

 

@Buble : Ach ik heb toch niets meer te zoeken in de straten van dit land, ik wil ook naar een warmer (relaxed)klimaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...