Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guesswho?

Test: Mammoth tent , 5 planten kweek

Recommended Posts

even een paar misverstanden over drain... Het is inderdaad zo dat je op wat wij aarde of compost noemen niet met drain moet werken: je substraat verandert dan in een blubberzooi. Special Mix, waar GW op kweekt, is echter een veensubstraat van hoge kwaliteit. Dat kun je uitstekend gebruiken met een drain to waste systeem. In de professionele tuinbouw kom je dit vaak tegen. Zeker als je mineraal kweekt, zoals GW op dit moment, is een drain helemaal niet verkeerd. Het is echter wel zaak om je drain af te voeren en niet opnieuw door je plant te laten opnemen. Je spoelt ook de afvalzouten immers naar buiten. Meet de ec van je drain maar eens een keer, daar kun je nog flink van schrikken. Veensubstraat wordt ook wel "soilless" genoemd.

 

Wat anders is van onderen water geven. Dat was volgens mij ook origineel de bedoeling met die bakken. Dan moet je er voor zorgen dat het bovenste gedeelte van je substraat niet te vochtig wordt (wat ook meestal wel lukt met zulke grote potten!) om te zorgen dat de afvalstoffen niet toch naar beneden spoelen.

 

Bij kleine stekjes in grote potten moet je uiteraard niet met drain werken, dat krijgt dat arme plantje nooit verwerkt. Maar in een luchtig substraat zoals Special Mix, en zulke joekels van planten, kun je dat gerust doen.

 

Denk er bij het van onderen water geven wel aan dat het waterniveau minimaal tot boven je kleikorrels komt, daaronder wordt het niet meer goed door het substraat opgenomen. Je krijgt dan als het ware een hydro plant die zijn wortels allemaal in de korrels gaat zetten - dat gaat ie toch wel doen overigens ;)

 

Het water in een bak verdampt snel, de ec van wat er in de bak overblijft loopt snel op. Neem dan ook niet te brede bakken voor je potten, anders komt het niveau van je voeding niet niet hoog genoeg en verdampt er te veel.

 

Als laatste je moeder selectie: Ik sta er voor in dat alle stekken van één moeder komen. Dat betekent dat ze genetisch allemaal hetzelfde zijn en dat één stek voldoende is om een moeder te trekken. Je hoeft van stekken geen selectie meer te doen, dat doe je alleen van zaadplanten. Dus ik zou inderdaad flink gaan dieven want dat neemt allemaal veels te veel energie van de plant. Zeker met een scrog moet je er voor zirgen dat alles wat je de plant "in pompt" zoveel mogelijk naar het dek gaat. Is je net bijna vol dan is het tijd om om te schakelen en de buds omhoog te laten komen van je net. Alles wat onderin zit is dan niet meer relevant.

 

Ziet er overigens allemaal mooi uit GW :lol: - die wortelstimulator en voeding hebben we in Spanje op de beurs uitgedeeld. Tot nu toe krijgen we ook hele mooie reacties van alle testers op dit product. Met name die wortelstimulator is een heel krachtig product. Je kunt de dosering zelfs terugbrengen naar een halve ml per liter. Hier hebben we mee getest om er voor te zorgen dat we het juiste bemestingsadvies meegeven en de kweker niet nodeloos veel doseert. In vrijwel alle gevallen geeft een halve ml/l een goed resultaat. Op basis van de laatste testen hebben we het volgende kweekschema opgesteld:

soil2.jpg

 

Voor indica's en kleine potten ga je bovenin het schema zitten qua hoeveelheden, maar met sativas en grote potten kun je over het algemeen met veel minder af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verhaal whazzup

Zal het vandaag nog eens een paar keer doorlezen

Je benoemd een hoop dingen waar ik over zit na te denken

Bv de hydro korrels

Heb ze nu twee kweken gebruikt en idd de wortels groeien er ook wel doorheen

Maar niet zoals bij aarde je schud de korrels er aan het eind zo weer uit

Welkom terug trouwens!

 

@ iedereen

Schema had ik dus al even in m'n bezit

Ben blij dat het nu openbaar gemaakt is

Zo kan iedereen een beetje meekijken wat ik doe

 

Ik gebruik dus het onderste schema (special mix light)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup, bij het flesje wortelstimulator wat ik destijds had was de dosis 3ml/10L, minder dan de nu aanbevolen dosis... Het werkte toen ook al prima... Is dat een ander mengsel, zit er meer water bij of kun je nog veel verder ondervoeden ?

 

Denk er bij het van onderen water geven wel aan dat het waterniveau minimaal tot boven je kleikorrels komt, daaronder wordt het niet meer goed door het substraat opgenomen. Je krijgt dan als het ware een hydro plant die zijn wortels allemaal in de korrels gaat zetten - dat gaat ie toch wel doen overigens

Verder, ik heb de hele vorige ronde op de eerste twee weken na water van onderen gegeven in 18L potten waar hydrokorrels de eerste 5cm opvulden, ik heb naar mijn weten nooit water aangevuld tot boven de hydrokorrels... Is prima gegaan...

 

Dit is wat ik over gehouden heb.

gallery_9137_6878_12274871.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd kees zo zag het er bij mij ook uit!

Iets minder wortels door de korrels , maar ik waterde vanaf boven

 

Mooie inbreng dude!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees: De wortelstimulator die je toen gebruikte had een andere samenstelling.

 

Voor een goede snelle opname van het water bevelen we aan om het water initieel tot boven de korrelrand te houden. Wat je ook wel ziet is dat de wortels onderin wat kunnen verbranden als ze te lang in indrogende voedingsoplossing staan, wees daar alert op.

 

Je kunt het eenvoudig testen trouwens door een pot met alleen specialmix en en pot met alleen kleikorrels met eenzelfde % vocht in een apart emmertje met een laagje water te zetten en te kijken wat het eerst is opgenomen en verdeeld in het substraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update mammoth grow

 

DUMP

 

gallery_19024_9226_153941.jpg

 

gallery_19024_9226_2633690.jpg

 

 

gallery_19024_9226_3239627.jpg

 

gallery_19024_9226_2954002.jpg

 

 

 

gallery_19024_9226_2261773.jpg

 

gallery_19024_9226_1410796.jpg

 

gallery_19024_9226_1510556.jpg

 

Binnenkort volgt weer een flinke bind sessie

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good ;)

groet benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint lekker te groeien ;)

het schiet op nu, gaan met die banaan.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik al die tijd alleen maar meegekeken, maar t ziet er echt goed uit! dikke stam, mooie worteltjes, groen blad :D ziet er gewoon super uit...!! (om maar te zwijgen over de setup ;) ) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow ;) :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja t gaat als n speer en ben best wel onder de indruk ;)

 

keep m green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan als een speer dude, ziet er nog steeds erg gelikt uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ adje34

Misschien kan met een week de klok al om...

 

@ BloodyFrits

Cool een kijker die meepraat!

Gaat idd mooi zo

Thanx voor de complimenten

 

@ piet kierewiet

Die wortels zag ik al na 2 weken groei

Maar nu ik ben begonnen vanaf onder te wateren , gaan ze veel sneller aan de onderkant

Alle wortels die nu uit de kuip groeien verschrompelen

De kleinere haar worteltjes in de kuip groeien dan verder

Zie het als toppen van een plant maar dan aan de wortels

 

@ doc

:lol: Ik kom binnenkort wel even langswippen

 

@ The Clown

Doet me goed zo'n compliment van een kweker met jouw ervaring

Thanx!

 

@ smokeyB

Ik doe m'n best ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat heel erg mooi man een erg snelle opbouw van de plant.

Als je dit zo ziet heb je al een beetje spijt dat je geen grotere kuipen heb genomen.

 

Veel succes met je mooie snoepgoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

damm is je stam 2 cm dik jah, vette shit hoor ze gaan mooi hoor

nog steeds geen gele blaadjes?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Azarias Adonai

Nee geen spijt gaat heel erg goed met deze kuipen

 

@ dr Rodney Mckay

1.5 tot 2 cm idd

1 geel blaadje vandaag gespot

Hij zit er nog aan maar ik zal hem voor je op de foto zetten

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

update mammoth grow

 

Dag 1 van week 5 groei

 

Vandaag dus de dames weer een flinke scrog beurt gegeven

Survival kit in m'n zak gestoken en toen diep het oerwoud ingedoken

Na een kleine twee uur binden kwam er weer bewoonde wereld in zicht

 

Had niet zoveel tijd dus...

Snel wat foto's geschoten met de telefoon :lol:

 

gallery_19024_9226_43602.jpg

 

gallery_19024_9226_403481.jpg

 

De tensio stond weer op 100mbar

De kuipen hebben weer 10L in de bakken eronder gehad

Begin volgende week kijken we weer wat ze verbruikt hebben

 

Temp ligt overdag mooi rond de 31 graden en de rv bij de planten is 55-60%

In de nacht is het 20-21 graden

Worteltemp was 23.3 graden

 

Loggegevens (hij hangt weer mooi in het middenpad)

 

gallery_19024_9226_26745.jpg

 

Schakelklok loopt alweer uit de maat

Denk dat hij elke dag ongeveer 2 minuten te weinig maakt

Dat is een kwartier in de week ;)

Toch maar snel op het schakelbord aansluiten die mistmaker

 

Tevens ga ik volgende week de dames eens flink dieven

Misschien gaat eind van de week de klok ook wel op 12/12

Maar dat zien we tegen die tijd wel , kan ze ook nog een week extra groei geven geen probleem

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi, gaat goed hé.

Eind deze week op 12/12?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep eind week 5 , begin week 6 van de groei

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat de goede kant op ;)

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen het erg goed, mooi om te zien deze scrog en ik ben benieuwd wat het id bloei voor vormen aan gaat nemen.

 

Over een week kun je zeker naar 12/12 anders ga je het niet redden met je net ben ik bang.

Qua wortels kunnen ze nog wel even in de kuip, die wortels onderin zijn de verkenners zoals je al opmerkte

en zegt nog niet veel over de rest vd wortelpruik nog, denk dat je op iets minder dan 1/2 vd kuip zit nu.

 

Ben je zoetjes aan al wat begonnen met dieven onderin of laat je alles nog opkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho? wil je voor de scrog noobs zoals ik een paar close ups maken van jou " bind sessies" ? bvd.

Voor de rest valt er weer weinig te zeggen hier ;)

groet benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij groeit ruim 3 weken door dus die komt makkelijk vol .

 

 

Maandag om ;)

 

 

Met vriendelijke groet Pod,

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...