Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mustang

Wat voor vuurwerk steken jullie af?

Recommended Posts

baarle-nassau is ook een leuke tocht, maar als zena dicht is draai ik om, bij de rest verkopen ze ECHT alleen maar bagger.

 

ging op m'n 14/15e vaak met de bus naar Lommel naar een geel winkeltje waar ze ook carnavalsdingen verkopen,begin van de week voor 200 euro kopen, dagen daarna voor 500 verkopen. week erop voor 200 euro kopen, etc etc, voor die leeftijd een hele leuke verdienste. als ik dezelfde buschauffeur had als op de heenweg, liep de spanning wel op haha, toch 3 van die grote tassen met zink 901 en heel de zooi mee (verkocht ze toen nog wel onder de toonbank) daar nooit gepakt, met kvk bij alpeco dus wel, en toen reed ik niet eens met m'n eigen auto. die agenten wilden mij overigens niet vertellen hoe ze me konden achterhalen, maar niemand wist ervan behalve ik. tja dan ga je conclusies trekken.

 

ben afgelopen zomer nog wel naar alpeco gereden, toch wel jammer als je die flowerbeds moet laten staan en voor de doorgelonte-potjes-op-plank moet gaan.

 

toch kun je bij een goede Nederlandse winkel zeker betere kwaliteit halen als bij bijv. Zena. alleen de kunst is om 10 dezelfde 60 euro-potten neer te zetten en met afstandsbediening tegelijk te ontbranden.. dan heb je alsnog het idee dat je de man in de straat bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

hartstikke goed hoor jongens, kopen jullie lekker veel en vooral zwaar vuurwerk.

 

Kijk ik lekker gratis mee (ik ben meestal toch te zwaar onder invloed om ook nog maar iets verantwoord te kunnen doen) <_<

 

Als ik al vuurwerk koop ga ik lekker vroeg even Duitsland in naar de lidl ofsow maar, meestal hebben mn vrienden en familie ook al zóveel vuurwerk dat ik de helft al mis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steek dit jaar het volgende af:

-Afgaanse hash,

-OG Kush

-Neville's haze

-Icehash van Northern Lights

en waarschijnlijk nog heel wat meer goeie wiet en hash

 

Dan mogen jullie je geld de lucht in schieten en in de kou staan terwijl ik heerlijk zit te chillen met bubbels en joints en bob marley op de achtergrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha,

 

Amnees en strontscheppen? Omdat iemand anders met jou KvK papieren spul heeft gekocht! Vin het waanzin, echt waar!

 

Knippen en scheppen, Amnees is van alle markten thuis! Nieuwe uitdaging is schoffelen of prikken <_< B) :whip:

 

Hoe goed ben je met wasknijpers hahaha! Ja vuurwerk mag idd alleen de laatste 3 dagen van het jaar, maar begint nu al te kriebelen he!

 

België is over en uit en Polen, geen idee maar als er mensen naar het hotel willen dan zou ik dat zeker aanraden! Pakkans is daar 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als nederlanders kunnen jullie hier bij ons nog steeds gewoon al dat knalvuurwerk komen halen hoor, wij zelf krijgen nog geen vlindertje vast, als je een nederlandse ID-kaart kan voorleggen kan je genoeg meenemen om een kantoorgebouw de lucht in te blazen...

Vreemde regeling allemaal, want in nederland kan je dan weer wel alle chemicaliën kopen die nodig zijn om zelf nitraat (Flashpoeder is de juiste naam) te maken, en dat zijn maar 2 dingen... Aluminiumpoeder en KClO4... voor dit laatste zijn er wel wat alternatieven, maar die zijn absoluut AF te raden, wegens niet zo stabiel en dus nog minder veilig dan het zo al is.

 

De mooie sierpijlen en batterijen kijk ik naar, die kopen m'n vrienden wel genoeg... En met de spulletjes uit nederland vul ik dat dan leuk aan met KNALvuurwerk... noem me gek als je wil, maar heb na zo'n 9 jaar ervaring met explosieven (van buskruit tot ANFO's etc.) nog niets ernstig zien mislopen op een klein brandje in m'n eerste experimenteerjaar na dan <_<... Het gezond verstand er bijhouden is de boodschap, en nog steeds alert blijven, want ook met (proffesioneel) gekocht (knal)vuurwerk kunnen ernstige ongelukken gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amnees en strontscheppen? Omdat iemand anders met jou KvK papieren spul heeft gekocht! Vin het waanzin, echt waar!

 

nee omdat ik zelf kocht met m'n eigen kvk papieren. mjah op m'n 18e 3kwart jaar elke zaterdag tussen de paardenmeisjes lopen.. beter dan met een prikker in de binnenstad rondlopen. maar die komt wellicht ook nog wel een keer.

 

en NEE 't "zware" spul is zelfs in Belgie verdwenen hoor, zink901 etc is niet meer legaal te koop in Bels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoelde ermee dat je had moeten zeggen dat jij je kvk papieren uitgeleend had bijv <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
en NEE 't "zware" spul is zelfs in Belgie verdwenen hoor, zink901 etc is niet meer legaal te koop in Bels.

Dan zal het er sterk vanaf hangen naar welke winkel je gaat of die zich daaraan houd... De vriend van mijn moeder heeft de nederlandse nationaliteit, maar woont hier al ongeveer 25 jaar. Vorig jaar een weekje voor de jaarwisseling heb ik hem een lijstje gegevan en langs de carnavalwinkel doen rijden in ruil voor wat biertjes... Die heeft daar zonder probleem een doos vol knallers kunnen kopen, ze noteerden wel zijn ID-kaartnummer. Meer niet.

Hier een greep uit het assortiment: KLIKKERDEKLIK

 

Wij zelf kunnen het ook nog steeds kopen, maar daarvoor moeten we dan eerst bij de gemeente een vergunning voor een bepaalde datum aanvragen, en een reden opgeven (trouwfeest, verjaardagsfeest,....).

Ik weet niet of er hier voorheen NOG hardere knallers waren, die zijn dan misschien verdwenen, maar daar heb ik nooit behoefte aan gehad. De ECHTE knallers maakte ik gewoon zelf <_<

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk manne (vooral die uit nederland dus .....)

 

 

in belgie is er zeker nog vuurwerk te krijgen zoals matten lawine pijlen eindbommen enzovoort .

 

enkel voor de blegische klanten vragen de belgische verkoper vergunningen.

 

 

http://www.vuurwerkbelgie.com/index2.php

 

 

 

ga hier maar eens kijken ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die niet weet waar die het over heeft, en al zou Zena het onder de toonbank verkopen ( doen ze niet, dat terzijde ) dan is het heel chique van je om dat hier op het forum te posten! Lawinepijlen kan je met geen enkele nationaliteit krijgen in België via de reguliere verkoop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het siervuurwerk uit belgie is zelfs lichter dan het nederlandse 500grams vuurwerk,alleen knallers tot 2gram flash en rollen mag nog in Belgie,en lawine pijlen krijg je echt niet bij Zena,Toon is niet gek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben wellicht iets waarvan ze zeggen dat het de vervanger is van de zink901.. als je dat geweldig vind.. oke.. maar dat lijkt er in de verste verte niet op

Share this post


Link to post
Share on other sites

cobra 6

er komt een zieke knal van dat spul

altijd handig om de buurt mee wakker te schudden haha

en wat sierpotten vind ik ook altijd wel mooi

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand die niet weet waar die het over heeft, en al zou Zena het onder de toonbank verkopen ( doen ze niet, dat terzijde ) dan is het heel chique van je om dat hier op het forum te posten! Lawinepijlen kan je met geen enkele nationaliteit krijgen in België via de reguliere verkoop!

 

 

 

 

Man dan weet ge goed van nix man . Spektakel vuurwerk is te koop voor elke buitenlander in belgie .....

enkel belgische mensen moeten vergunning van genmeente laten zien dat ze toestemming krijgen deze bommen met meer dan bepaalde hoeveelheid sas aftelaten ...

 

 

ik denk dat je goed bezeikt word als je niets vind het ligt hier bijna in elke winkel als je goed in belgie rondzoekt vind je zelfs lawinepijlen onder de toonbank van de eerste de beste krantenwinkel ....

 

 

en ok denk maar dat dit zever is ...... lol

 

bv knalgoed is ook nog zo een shop.... alpeco ook helios ook vanglabeek ook ..... als je er dan daar geen vind willen ze jouw er gewoon geen geven lol ..... want ze zijn er ....

 

grtz!

 

wil wel effe zeggen dat ik niet enkel over die lawinepijlen praat (zijn inderdaad moeilijker te vinden maar zware batterijen matten enzovoort eindbommenenzo ook zijn er zeker te vidnen ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig dat Nederlanders er meer verstand van hebben dan Belgen terwijl we over Belse winkels praten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb hier nog een doos Cobra 6 2G liggen van vorig jaar,

de buren konden niet tegen de knallen.

Dit jaar ben ik ergens anders en probeer ze daar wel af steken.

En ik heb een Arkablok, dat was het.

 

Gr. Venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij een doos Cobra in je huis heb liggen dan heb jij 10KG flash poeder in je huis!

 

Besef wel als er brand uitbreek in je huis dit grote gevolgen heeft! Dat valt onder de 1.1G Klasse!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als jij een doos Cobra in je huis heb liggen dan heb jij 10KG flash poeder in je huis!

 

Besef wel als er brand uitbreek in je huis dit grote gevolgen heeft! Dat valt onder de 1.1G Klasse!

 

Hoi,

 

Ligt op een andere plaats.

 

Gr. venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_11037_131726.jpg

 

gallery_6979_11037_439676.jpg

2011 here we come

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde ook helemaal niet dat zene ze ZELF nog verkoopt, er zijn hier nog meer groothandels in vuurwerk die enkel aan proffesionelen/buitenlanders/mensen met vergunning... verkopen. Maar zoals al eerder aangegeven hier ondertussen, als je als nederlander hier een beetje rondgaat naar winkels die vuurwerkverkopen zullen er genoeg te vinden zijn die dat nog steeds "onder de toonbank" doen (bij krantenwinkels denk ik nu wel niet dat je dat nog veel gaat tegenkomen hier). Je zal er wel niet de winkels vlakbij de grens voor moeten gaan afstuimen, maar wat verder in het land rijden, België is groter dan enkel Limburg... En als je even verder wil tot in onze ardennen, daar kom je zeker aan je trekken qua vuurwerk. La Roche en Ardennes is een goed plaatsje om beginnen te zoeken als nederlander. Frans spreken is handig, maar daar doen de winkels/horeca/... zelfs moeite om nederlands te spreken (met veel haar op <_< )

Het is inderdaad allemaal niet zo simpel meer om aan te komen als enkele jaren geleden nog was (voor jullie nederlanders althans), maar weet gewoon dat het nog KAN, ook in vlaanderen.

Daarom maak ik het nu gewoon zelf, dat flash, maar ik wil niemand die niet helemaal met springstoffen thuis is aanraden me daarin na te doen! Hoeveel voorzorg je ook neemt, het blijft verdomd gevaarlijk.

Maak desnoods een uitstapje naar de belgische kust, als je daar in de winkelstraten van die kuststeden/dorpen niet vind wat je zoekt rij je gewoon de kust een paar kilometertjes verder af tot in frankrijk, daar koop je nog met gemak van die vlinders met meer dan 10g flash in, zware mortieren en lawinepijlen,... en net zoals overal veel kinder en prutsvuurwerk, dus overal opletten dat ze je niet in de zeik nemen!

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja, of we roken ons geld op, of we knallen het de lucht in. <_<

Ik verkies het eerste, maar zo rond de feestdagen is het andere ook een leuke extra B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sicy heeft al 12 ritjes belgo land gehad :whip:

n ik wacht nog op thunder strikes uit yougoland B) (320 gram nitro pouder <_< sicje is benieuwd :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...