Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w13rd0

2e hokje, 5 x jack herror x amnesia.

Recommended Posts

Hoi Weirdo,

lees deze dan ook nog effe:

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=11688

 

"Mijn comment was naar weirdo bedoeld, aangezien hij potgrond van de praxis gebruikt..."

staat er een ph-waarde op de zak?

Volgens mij zit je in de verkeerde ph-waarde met de potgrond, hierdoor ontstaan er vele tekorten.

Aangezicht jij met zaailingen werkt, deze hebben ook gedeeltelijk verschillende genen, is het mogelijk dat alleen maar een plant

last hiervan heeft. (Ik lijk ook niet op mijn zus of broer)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een tekort veroorzaakt door wat anders en niet door te weinig voeding in de aarde maar omdat de plant het niet kan opnemen of reageerd op een overschot ergens aan, heb al heel wat zaailingen grootgebracht maar lang geleden dat ze zo jong al zo heftig reageerden bij mij.

 

Ik blijf bij mijn eerdere conclusie, helemaal als dit dus ook zo bij jouw begon w13rdo, dan is de kruising dus gevoeliger voor ph schommelingen en als gevolg daarvan een tekort, voorzover mijn logica reikt.

 

Inderdaad dacht ik ook aan calcium maar ook magnesium want nu ze weer vers water hebben gekregen (afgezuurd naar 6.3)

hebben ze ineens een spurt genomen :likken: , schrok ervan <_<

 

In kleinere potjes tikt het wel aan 7.2/7.4 op 5.8 buffer (die Praxis grond is ook 5.8, heb zak voor kamerplanten staan en die is veel minder gebufferd als de Allmix). Na 3x water geven zit ik dan al over de 6 en misschien is houdt dit soortje alleen van rond de 6 en niet erboven? Misschien kan United hier licht op werpen (vooral van belang welke voeding hij gebruikt heeft, daaruit kan ik qua ph regulatie veel achterhalen (heb al heel wat merken getest en gemeten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

 

het is ook niet bepaald een beginners soortje he <_< maar het is wel het proberen waard :likken:

 

ik zelf gebruik b'cuzz en heb de ph de gehele kweek 5.8-6.0 maar heb een hanna ph meter en heb daar me twijfels bij of die wel zo goed is dus ben aan het kijken voor wat anders

 

 

als ik start met de voeding wk 3 begin ik met een ec van 1.2 en probeer de schema aan te houden maar dat lukt niet altijd dus ga ik op meer op gevoel af

 

de wortel stimulator van het schema gebruik ik niet

 

ik gebruik plagron light mix en gebruik een beetje bitter zout maar dat geef ik alleen met schoon water mee

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@w13rdo

Qua PH/EC hebben we nu mooie richtlijn en kunnen we beter sturen :blink:

Thanx U_G :likken:

 

@United

Kijk dat is nou de info die ik nodig heb :) en heb al heel wat ervaring, maar dan met indica overwegend.

Bladproblemen etc heb ik vaak gezien en ook weer verholpen (mg en ca is peanuts om iets aan te doen)

Kan zelf wel aan gaan kloten maar beter ff de breeder vragen en direct weten waar ik het zoeken moet toch?

 

Afzuren en magnesium id gaten houden, dat komt wel goed met de hy-pro terra die ik hiervoor ga gebruiken een week of 3 na het overpotten naar de 5ltrs, wat ergens volgende week gaat gebeuren als ik weet wie de vrouwtjes zijn <_<

B'cuzz voeding regelt mijn ph naar 6.4 en de hy-pro zet hem op 6 ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@united.

Thx voor de info :likken:

 

@lostchild

Hoop dat het bij jou het probleem op gaat lossen ikzelf kan pas na de feestdagen spullen kopen door omstandigheden <_<

Zo en zo ga ik vanaf morgen regenwater geven dus dan ligt de ph rond de 5.2 toch ?

mag ik aannemen dat me aarde nu een te hoge ph heeft en ik dit zo dus af ga bouwen met het regenwater ?

en dit niet gelijk een pf heeft van 5,2 ?

 

na de feestdagen kan ik wat meer aan gaan schaffen. Wat zijn de spullen die ik als eerste aan moet schaffen ?

 

1) bloeivoeding

2) ph- ? ( mits ik een meter heb natuurlijk )

3) ??

 

zal ook proberen uit te komen zodat ik een ph en ec meter kan kopen..want dit is erg belangrijk merk ik . weet niet hoe duur die dingen gemiddeld zijn ??

 

En is het verstandig de bladvoeding te blijven gebruiken ?

 

greets and thx voor de hulp .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zijn de spullen die ik als eerste aan moet schaffen ?

 

 

- GS aarde :likken:

- 1 component voeding (zoiets als hy-pro) 1 waar alles in zit zodat je geen extra's zoals stimulatoren/enzymes/PK 13/14 etc hoeft te gebruiken.

- in ieder geval een ph meter, een combi meter is behoorlijk ad prijs (een goeie dan) maar je kunt ook tijdelijk een ph setje bij de aquariumzaak kopen om beter in te kunnen schatten wat de ph vh regenwater is want dat weet je niet... 5.2? wie zal het zeggen?

- ph - regulator, maar beetje lastig omdat volgens mij alleen per liter verkocht, de groei en de bloei uitvoering van de ph regulator.

 

Bloeivoeding kan je blijven geven totdat je id bloei zit, dan stoppen.

Meng het regenwater met je kraantjeswater in 50:50 verhouding en kijk hoe ze erop reageren zou ik doen.

 

helemaal vergeten mijn verslag te updaten, morgen ff doen, er is aardig wat verschil nu met eerder <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild,

 

Schrijffout?

Bloeivoeding is een fosfor-rijke meststof, dus juist in de bloei te gebruiken.

Groeivoeding is stikstof-rijk en hierdoor voor de groei geschikt.

 

Hoi Weirdo,

zolang je met bio-voeding werkt is een EC-meter niet noodzakelijk.

De PH-meter is wel noodzakelijk.

De gele plakstrips zijn ook handig, om te weten welke beesten er rondvliegen.

(Voorzorg, ik heb deze liggen en ze zijn deze ronde voor de tweede keer in gebruik)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een paar dagen erg stil hier :whistling , geen actie in het hok?

 

Bij mij gaat het gestaag verder, bladprobleem is zelfs herstellende bij 1vd 2 die het hadden en er komen geen nieuwe plekjes meer bij :specool , shotje hy-pro en afgezuurd water laatste paar keren helpen dus goed.

 

Heb toch een PC fannetje erin hangen nu, past precies tussen mijn PLL's constructie.

Waarom dan toch een fannetjes?

Lv% gaat ervan omhoog, enige downside is dat de temp nu met lamp aan richting de 20C gaat ipv rond de 25/26C, s'nachts niet kouder dan 17C overigens maar ze doen het wel ff beter met die hogere lv en luchtstroom dan zonder.

 

Vanavond update ik mijn verslag weer met foto's, ditmaal is ook fannetje dan in beeld :wacko: ,

wanneer jouw volgende update w13rdo, ben wel benieuwd hoe ze er bij jou nu voorstaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mensen sorry voor de lange wachttijd, is niks voor mij normaal maar helaas waren er wat complicaties :wacko:.

 

zal vanavond en anders morgen weer foto's plaatsen.

ze gaan wel lekker moet ik zeggen :blink:

de plant met raar blad heb ik laten zitten de nieuwe bladeren vertonen nog niets nu ik ze er aan laat :specool .

de planten zijn allemaal getopt nu en hebben 2 mooie hoofdtoppen en de zijttakken zijn bijna even hoog als de hoofdtop :wacko: dus dat gaat een mooi veldje worden weer.

 

er gaan misschien deze oogst nog veranderingen komen met de 125 watt grow spaarlampen die ik ga halen.

als ik ze op tijd heb komen ze onder 2 x 125 watt in 2 hokjes ( misschien ook nieuw al ?? )

 

nu vraag ik me wel af.. wat is de minimum afstand van deze lampen ? iemand hier een andtwoord voor ?

 

greets en tot vanavond en anders morgen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je van plan Envirolites te kopen (je noemt een 125 growlight..)?

 

niet doen.. vd voorgroei prima maar afbloeien is waardeloos onder die dingen.

 

Foto's, foto's :wacko:

 

Hoe is het met de hand btw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey lostchild.

voor jou even snel een paar foto's dan :wacko:

ze zijn nu ong 3 dagen getopt en ga ze over een paar dagen op 12/12 zetten.

 

gallery_7108_9211_513243.jpg

gallery_7108_9211_836866.jpg

gallery_7108_9211_611611.jpg

gallery_7108_9211_797109.jpg

 

volgens mij niet zo slecht toch ??

 

de lampen lijken me niet al te slecht toch ? gezien deze topic.

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=48073

87 gram droog. hij had ook toprot waardoor maar 87 was.

volgens mij met een scrog systeem met een dicht bladerdek ( zoals mijn white widow )dat de opbrengst toch wel een stuk hoger moet liggen ? ben benieuwd naar jou mening hierop ..

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor, heel anders als bij mij :-)

Jij hebt veel grotere bladeren en dat diepgroene geeft aan dat ze goed gevoedt zijn (ruim id N).

Groter is normaal want ze lopen 2wk? voor?.

 

Ik zit nog steeds te wachten op wat strek want dan kan ik ze gaan lst'en alvast, anders ineens lantarenpalen die zich lastig laten binden op het netje straks.

 

de lampen lijken me niet al te slecht toch ? gezien deze topic.

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=48073

 

Als het echt zo'n succes was waarom zijn er dan zo weinig threads van en staan deze threads vol met plantproblemen (heb ff door dat gelinkte topic gebladerd en die eraan gelinkt was).

Vd voorgroei TIJDELIJK allemaal leuk en aardig maar verder niet, verspilling van stroom tov TP/PLL of een kleine HPS van 150W oid.

 

Bekijk de foto's vd toppen eens goed in dat topic en die van een gemiddelde TL/PL kweek?

Als je fluffy prefereert? zou niet graag van die toppen kweken :specool

 

Heb hier een 200W envirolite hangen vd voorgroei van stekken (en mamma planten houden) en penetratiegraad van dat ding is slecht, erg slecht, kun je nagaan wat je met een 125W bereikt :wacko: , hang dan een LED lamp van 90W op :wacko: of een PLL opstelling van T-Neon. Bij mij staat die 200W op 24/7 ivm constante temp en lv id voorgroeikast en niet te harde groei met uit hun dak gaan wanneer onder de HPS op 12/12.

 

De zaailingen doen het stukken beter onder de PLL's dan dat ze het deden onder de 200W CFL :blink: (met 90W minder dus maar veel betere lichtspreiding, lichtkleur CFL/PLL is allebei daglicht). Zal, als de JHxAMN afgebloeid is, eens kijken wat het verschil is met stekken onder de PLL ipv zaailingen.

 

Ga, als ik weer wat € heb een PLL/TL constructie maken want heb nog 3x18W TL die in mijn voorgroeikast past en dan nog wat PLL's erbij waar ik er ook genoeg van heb en reflectors maken is peanuts: van plastic emmers en folie, zie de vorm van mijn reflector en kijk eens naar een emmer.. zelfde parabool en zeker 4 reflectors van 1 emmer te maken ipv aluminium ed gaan buigen :blink: .

 

Zal daar een DIY topic van maken nog want PLL is aardig populair maar een T-Neon bak kost aardig wat terwijl het een heel goedkope oplossing kan zijn: vsa een tientje, lampbuis nog geen € 5 voor een 55W, fittingen minder dan 1 eurie pst en dan nog een emmer ophalen bij de snackbar :whistling , alu folie heb je vast wel en wat aansluitdraad en wat profielen oid voor de constructie aangezien PLL geen drol weegt als je de vsa's niet erbovenop plaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mensen even snel 3 foto's.

ze gaan zeer hard de krengen :D

nu dag 28 dus week 4. ze staan nu 2 dagen op 12/12, het netje gaat er over een dag of 3 boven.

de zijtakken komen mooi naar boven en alles staat zoon beetje gelijk :D dus het scroggen gaat helemaal goed komen.

 

de bak met 3. de linker loop wel wat achter maar gaat wel bijkomen denk. verder weinig blad problemen nu met de plant, de 2 bladeren zijn er af gevallen en de nieuwe lijken goed te gaan.

gallery_7108_9211_127491.jpg

een plant uit de bak met 2 met mooie splitsing.

gallery_7108_9211_62642.jpg

 

en 1 van de zijtakken. zijn bijna allemaal het zelfde bij de andere planten ook.

gallery_7108_9211_805575.jpg

 

van de week even wat meer foto's.

 

greets ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor :D

 

Ineens zetten ze extra de gang erin lijkt wel en nu id bloei gaan ze nog stukkie harder let maar eens op :D

 

Jouwe zijn wel een stuk diepgroener overigens, die Praxis grond is aardig loaded zo te zien (kamerplanten van mij doen het er ook goed op), mijne hebben vandaag een Guano groei shotje gehad vd extra na het verpot verhaal van 2dgn geleden en dit geeft ze weer een boost om nog ff wat takkies bij te groeien in no- time.

 

Al voorbloei gezien bij jouw?

Bij mij nog niks maar ad hand vd groei kan ik al aardige voorselectie maken (denk 2vd 5 mannetjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey w13rdo,

 

nou nou zeg ben al een tijdje niet hier geweest en zie dat je nogal wat vreemde probleempjes heb gehad

met je bladeren.

er wordt gesuggereerd dat het niet uit maakt of je nou praxis grond kweekt of welke andere grond dan ook

sorry maar ik ben er gewoon 100 procent van overtuigd dat grond van praxis of gamma of welke dan ook

compleet andere verhoudingen hebben, compleet andere buffers gebruiken en niet gericht zijn op

biologische teelt.

Er wordt gewoon gezegd "met andere woorden" dat de hele verkoop van grond in growshops gebaseerd is

op commerce (als praxis grond toch net zo goed werkt)

Je moet het zelf weten hoor, maar bij mij komt er geen praxisgrond in en zullen dit soort probleempjes zich

ook niet zo snel voordoen.

 

Je ziet dat de planten behoorlijk groener zijn geworden zelfs paarsig zonder dat je voeding bijgegeven hebt

dit houdt dus in dat er een behoorlijke knap voeding in de grond zit, wat op zijn beurt weer de groei tegen houdt

je zegt dat de dames 4 weken oud zijn, dan zijn ze even oud dan die van mij en die zijn toch echt wel

een flink stuk groter.

 

nou bedoel ik het niet verkeerd hoor w13rdo en ik wil alleen mijn visie geven

maar al staat de koningin voor me over een verhaal dat praxis grond goed is voor dit soort kweken

 

ik zou zeggen maak het je zelf niet moeilijker dan het is en koop gewoon voor een paar euro

fatsoenlijke grond dan kun je dat in ieder geval dat probleem al uitsluiten

 

groeten en succes Jahfya :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahfya!

Helemaal mee eens!

 

Bekijk eens mijn vorige kweek op Praxis kutgrond* en nu op Gold Label All-mix.

Ik spot nu nog geen enkel vergeeld blad!

En bij me vorige kweek viele de bladeren er al bijna af hahaha..

 

Nee praxis pot grond is een pot grond voor een 40 liter pot en buiten staan met een gehard kas plantje.

Ik heb een vlijtig liesje in de tuin in een 40 liter pot met praxis grond, echt uitstekend!

Maar probeer dit nooit met een wietje.. tenminste het is zeker niet aan te raden.

 

@ Wierdo,

 

Je plante zijn goed groen, houw ze goed in de gaten want overschot krijgen is nog makkelijker wanneer ze al goed gevoed worden.

Voorderest vind ik het goed gaan in je hokje man ik ben benieuwd wat je er van maakt!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...