Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Nieuw kastje smokeyB

Recommended Posts

Dat ziet er heel strak uit Smokey!

 

Een luxeverblijf voor de dames ;)

Weet je trouwens al welk soortje je erin wil hebben?

Volgens mij ben ik het vergeten :lol:

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PDP

 

Thanks man :lol:

Ik mag de fem.cheeseberryhaze testen van Sannie en Eskobar, ben erg benieuwd naar dat soortje.

Nu nog even in alle rust m'n kastje afmaken en ga ik rond maart beginnen met m'n nieuwe ronde.

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

begint mooi te worden heb ongeveer de zelfde afmetingen IETS groter maar goed, heb eigenlijk maar 1 hele stomme vraag......ze zeggen dat die afzuiger na buiten moet blazen hoe ga jij dit oplossen want ik kan moeilijk f me slang na buiten loodsen gvd klote buurt hier ook hoe doen andere dit.

 

verder ziet je kast er mooi uit komen lekkere soortjes in. succes man verder knuppels zijn gegund

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokiebear: thanks voor je reactie man :rolleyes:

mijn schuur is aardig geventileerd, dus blaas ik gewoon uit in mn schuur..... Mocht t misschien te warm worden plaats ik een slang en hang ik die voor een ventilatie gat bovenin de schuur.

 

Ik ben de laatste tijd weer lekker opgeschoten maar mn internet ligt eruit... Ben namelijk over gegaan of glasvezel maar t wil nog niet werken en kan dus geen foto's uploaden, dit doe ik nu via mn telefoon :D zo kan ik in ieder geval t wietforum in de gaten houden.

 

Status nu:

kast is geheel geschilderd.

Schakelpaneeltje hangt en is klaar voor gebruik.

Heb een 65ltr aardebak ontvangen en geperforeerd.

Heb de deurtjes voorzien van zwart plakfoam om de boel lichtdicht te maken.

De lamp en afzuiger heb ik opgehangen en alle electra aangelegd.

 

Ben verder nog wezen shoppen in de rijp en heb daar de volgende dingen bemachtigd : een mammoth fancontroller incl. Thermosstaat.

Een 250m3 filter

goldlabel special mix.

Een klein voedingspakketje van humbold bio incl.schimmel en bacterieën etc

was gezellig doc, alleen een beetje jammer dat je t zo druk had...maar ja das logisch als je midden in een verhuizing zit ;)

 

ik hoop dat ik dinsdag weer internet heb, dan zal ik direkt foto's posten.

Mvg b

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ontwerp is goed,

de uitvoering is goed..

kweek ervaring heb je ook wel,

dus ik denk dat alles wel goed komt straks :rolleyes:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lemonhaze: Thanks dude ;)

 

Yeah ben even bij iemand op bezoek met m'n laptop en kan daar eventjes gebruik maken van zijn wifi :D

 

Zoals beloofd een zootje foto's:

 

gallery_13095_9012_379278.jpg

 

gallery_13095_9012_1810624.jpg

 

gallery_13095_9012_577478.jpg

 

Rubberen matjes onder de aardebak, twee redenen: zo blijft de kast netjes, na wat lichte lekkage en voorkomt dat er licht uit de ventilatieroosters komt...

gallery_13095_9012_2138955.jpg

 

gallery_13095_9012_2206660.jpg

 

gallery_13095_9012_2065725.jpg

 

voedingspakketje

gallery_13095_9012_853562.jpg

 

Schakelpaneeltje klaar voor gebruik

gallery_13095_9012_1003801.jpg

 

foamstrip voor de lucht en lichtdichtheid

gallery_13095_9012_1148837.jpg

 

Buitenkant van de deurtjes geschilderd

gallery_13095_9012_1923567.jpg

 

Diverse 10mm gaten geboord in de bodem, genoeg zo???

gallery_13095_9012_2550523.jpg

 

gallery_13095_9012_182723.jpg

 

230v fan aan de lampenkap gehangen

gallery_13095_9012_609151.jpg

 

gallery_13095_9012_569446.jpg

 

Zo dat was het weer zo'n beetje, ik heb vandaag 6kg deurmagneten gehaald en zal die eerdaags monteren.

Het filter gaat er pas in als ik ga beginnen met kweken, ivm de LV in m'n schuur.... daar word ie niet beter op.

Over een maandje zal ik eens gaan kijken voor een luchtontvochtiger.

Veel kijk plezier :rolleyes:

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat de goede kant op, ziet er allemaal netjes uit!

Ga je nog wel even die thermostaat ophangen? :rolleyes:

 

Die foam strip gebruik ik ook, geweldig spul.

Wanneer denk je te gaan beginnen?

 

Groet'n uut de achterhoek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee SmokeyB

 

Jemig dat ziet er goed uit! En het is ook gelukt met de aardebak zie ik. Hij past echt mooi erin, ik vind dat wel stoer een kleine kast met een dikke aardebak erin. Ik heb zelf trouwens ook gaten erin geboord, nu alleen nog even op zoek naar een wortelmat voor eronder, hoe los jij dat op? of ga je van bovenaf bewateren?

 

Je staat vast te trappelen om de lente te verwelkomen, is de kast klaar zitten we nog met die vrieskou. Ik hoop dat het snel over is met dit weer, laat die lente maar komen.

 

 

Indicaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@achterhoeker: Thanks dude, vond zelf ook dat ik die fancontroller nog knap moet ophangen... Zal ik ook eerdaags maar gaan doen :rolleyes:

 

@indicaan: mooie aardebak he?? Nog bedankt voor de tip ;)

Wortelmatten? Die heb ik nog nooit eerder gebruikt toen ik met potten werkte...

Zelf zat ik te denken om in de bodem wat kleikorrels te leggen voor dat ik er aarde in gooi, maar misschien doe er wel alleen aarde in.

Water geven doe ik altijd van boven af met het gietertje.

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je Organisch gaat kweken met Humboldt zou ik wel een vol bemestte aarde nemen.

 

Mooi kastje hoor :rolleyes:

 

Ik hoop dat gij Cola's gaat kweken.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi die smokey

mooi kassie geworden ;) maaaaaaar,

waarom heng je je filter en afzuiger niet buiten je hokkie .

scheelt weer die 25 cm die je misschien wel nodig heb .

 

mn complumenten kerel :rolleyes: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc: Thanks man :wacko:

Ik ga ze inderdaad in die specialmix stoppen, eerst eventjes kort voorgroeien in kleine 1ltr potjes met lightmix voordat ik ze in de aardebak doe want volgens mij is die specialmix te zwaar voor zaailigen die net ontkiemt zijn...

Ik hoop dat ik ook mooie 250w cola's zal kweken :D

 

@Clown: Bedankt voor je reactie man

Ik heb die afzuiger en filter binnen in m'n kast om een paar redenen:

1) geluid, als m'n afzuiger zonder filter op de helft staat te draaien hoor je m bijna geen eens.

Best gek, heb niets geisoleerd maar de kast is goed stil.... die 230v fan maakt bijna meer geluid.

2) m'n schuur is te vochtig en zal m'n filter beschadigen :rolleyes: daar word trouwens wel aan gewerkt, als ik weer eens wat centjes heb ga ik eens kijken voor een luchtontvochtiger ( zie ze voor onder de 100 euro op marktplaats)

3) Ga toch scroggen dus heb ik wel genoeg hoogte in m'n kast, een stukje meer als in m'n vorige kast :wacko:

 

Kan niet wachten dat het buiten een graad of 15 warmer word, 't nog eventjes veeeeels te koud in m'n schuurtje

tot die tijd ga ik gewoon lekker verder rommelen met m'n kastje.... Heb vandaag nog een paar 6kg deur magneetjes gehaald, was gister bezig met op iedere deur 2 van die magneten te plaatsen maar omdat ik die deurtjes vrij krap heb afgesteld om die foam goed te laten sluiten gaan de deurtjes in het midden dicht met een beetje spanning en daardoor willen ze af en toe open springen... dus zal ik in het midden van die deutjes nog een magneetje bij plaatsen. ;)

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterende kast :D leuk om te zien hoe je dat gedaan hebt je bent een soort van voorbeeld voor mij op moment ;) ik ga je volgen suc6 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Kerel,

 

Je kunt zien dat het bij jullie slecht weer is :rolleyes:

Zat tijd om te knutselen, gaat goed hé ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spikey: fijn om te horen dat je 't zo'n mooie kast vind, ben er ook weer erg blij mee :)

 

@El Tullipan: Nu ik klaar ben mag 't eerlijk gezegd wel weer 15 graden warmer worden hier in nederland....

Hoe is het weer bij jou? Ik hoorde op het radio dat het weer in de canarische eilanden erg onrustig is op het moment.

 

Ik heb van de week de deurmagneetjes geplaatst, voor iedere deur 3 magneetjes... goed voor 18kg per deur :rofl

Die springt nu niet meer zomaar open...en moet zeggen dat de kast goed lichtdicht is geworden.

 

Ben nu bezig met testdraaien maar de temperatuur loopt nu niet hoger op dan 22gr met het licht aan, dus moet nog eventjes een paar weekjes wachten totdat het wat warmer is.

 

Gisteren heb ik de specialmix in de kuip gedaan en alvast de schimmels en de bacterieen toegevoegd en vervolgens er een zeiltje over gedaan om het lekker te laten broeien.

 

Nog eventjes geduld mensen en dan zal ik m'n nieuwe topic openen in de micro/fluo hoek :D

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ,.ermee ga dan zeker volgen.:-)

 

Maar die ventilator van het filter kun je meschien beter buiten de kast hangen, want de plantjes vinden te veel lawaai niet fijn.

voor de rest is het een goed kastje, alleen ook de afwatering op letten dat je het onder de bak goed schoon kan houden want als die vol met aarde zit til je het niet zo gemakkelijk meer op :-)

 

Groeten

AGEBE

 

Oh ja en ze houden dius ook niet van natte voetjes,. koud BRRR****

 

AGEBE

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agebe: thanks voor je reactie :)

maar sinds wanneer hebben plantjes oren dan?? :D

Geluid valt wel mee hoor, m'n buisventilator maakt minder herrie (staat nu op de helft te draaien) als die 230v fan.

 

qua afwatering verwacht ik niet zoveel problemen, want ik gooi het toch niet zo vol met water dat het er helemaal gaat uitlopen en daarom heb ik die rubbermatjes neer gelegd voor het ergste lekwater en na de volgende ronde komt uiteraard weer een schoonmaakbeurt.... doe ik altijd.

 

Enige nadeel van deze grote bak in m'n kast is dat ik de aarde er eerst uit moet halen voordat ik de bak eruit kan halen ivm die balk in het midden. :rofl maar ja anders kreeg ik de kast niet goed lichtdicht en die balk bied ook extra stevigheid.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal

 

Ik was de afgelopen dagen nog een beetje aan het rommelen geweest met testdraaien en dit keer zonder de fan die aan m'n lampenkap hangt en heb de temperatuur mooi stabiel gekregen... tussen de 27 en 31gr met de lamp aan en met de lamp uit zo'n 18gr. Ik heb een ventilatorkachel gericht op de luchtinlaat die ik op een tijdklok heb gezet, die gaat in de nachtperiodes om het half uur een half uurtje aan.

 

Dus kon ik het niet laten om nu te gaan beginnen :D

 

gallery_13095_9012_1821017.jpg

 

med_gallery_13095_9012_1371959.jpg

 

Ik ga nu weer verder in de micro/fluo hoek met een testverslag van de fem. cheeseberryhaze van Sannie en Eskobar.

Iedereen bedankt voor de tips en reacties :rofl

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt er geen licht naar binnen door je luchtinlaat gaten? Getest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Godsgift: Hoeveel zou je ervoor betalen? :rofl

 

@Irizumi: Yep, komt geen licht binnen via de luchtinlaten.... er komt wel een piepklein beetje licht uit de luchtinlaten maar dat is te verwaarlozen, maar dat zie je echt alleen als ik m'n licht in de schuur uit zet.

Ik maakte me eerder zorgen over de naden bij de deuren, maar dat is nu ook goed dicht :D

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smokey :P

 

Ik ben ook bezig met een kast moet hem alleen nog ophalen ook een mooie grenen kast en voor 20euro :D

 

Maargoed als ik hem opgehaald heb en ga beginnen heb ik nog aantal vraagjes voor jou die zal ik dan stellen in mijn eigen topic ik geef je wel een seintje ;)

 

mooi kastje geworden hoop dat mijne net zo word :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeeeeel mooi gelukt man,

ik ga je verslag ook zeker checken.

heb je de zaden al laten ontkiemen?

die van mij heb ik gister in het water gelegd namelijk,

gaa we mooi gelijk op met zijn 2en... kan ik wat van je leren :lol:

(aangezien mijn vorige oogst denk ik maar iets van 30 gram is ofzo ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spikey: Gefeliciteerd met je aankoop, ben erg benieuwd dude... ga je zekers volgen :lol:

 

@Lemonhaze: 30 gr valt wel een beetje tegen man, maar ach..... 't was ook maar je eerste ronde ;)

En je hebt toch je eigen gekweekte en overheerlijke wietje toch?? wie het kleine niet eert...

Het ontkiemen begint nu aardig te komen, er zijn gisteren 2 stuks uit hun schulpie gekomen en heb die gelijk gepot dus moet nog even een paar daagjes wachten dat deze dametjes hun koppie uit de grond steken :D

Ik had er al een die uit was gekomen maar die heeft al anderhalve week voorsprong op de andere 2 en aangezien ik maar met 2 plantjes wil scroggen deze ronde zal ik deze voorloper aan een collega van me geven die wil voorgroeien voor zijn balkonkweekje.

Leuk dat wij een beetje gelijk op zullen gaan, kunnen we wat van elkaar leren :D

 

Eventjes 1 advies naar jou: Ik zou lekker scroggen als ik jou was deze ronde, om 2 redenen: zo hou je je pantjes een beetje onder controle en je creeerd een mooi vlak en gelijk belicht veldje.... zo denk ik dat je de volgende ronde een stukje meer zal opleveren :P

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Eventjes 1 advies naar jou: Ik zou lekker scroggen als ik jou was deze ronde, om 2 redenen: zo hou je je pantjes een beetje onder controle en je creeerd een mooi vlak en gelijk belicht veldje.... zo denk ik dat je de volgende ronde een stukje meer zal opleveren wink.gif"

 

Nou SmokeyB, dat is niet altijd waar heb ik deze ronde ( mijne ) mogen merken ;)

Maar verder hebbie gelijk hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...