Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

skunkmonster

eerste binnen kweek DR60 250w

Recommended Posts

JO

 

effe wat beantwoorden;

 

ik ga mn tensio meteen in het tentje zetten, ben wel benieuwd of het verschil maakt

ik weet namelijk ook niet of het draadje die in mn kast hang ok de luchtvochtigeid meet

dit lijkt me toch wel?

 

Kijn eens aan de achterkant van dat meetkastje. Wss zie je enkele ventilatiesleufjes zitten, en dit is wss vast de LV sensor. Ik vermoed ook dat het draadje aan je meter enkel de temperatuur meet. Normaal worden die kastjes in huis gehangen en de sensor ergens buiten, zodat men snel weet hoe warm zich moet aankleden bv :verrygood . of meet de omgevingstemperatuur en de temparatuur op hoogte van de hoogste top onder de lamp in je tent bv :blink:

 

tensio (meter), die hoort in de grond te zitten :smoke dit is de zuigkracht die wortels uitoefenen op de gronddeeltjes om water op te nemen.

 

Ik heb ook in me slaap kamer gekweekt, maar bij mij tolt er iets al een hele tijd in me hoofd rond ;

Zijn de actieve kooldeeltjes niet schadelijk voor ons ?

 

Ik hoop dat iemand die kan beantwoorden.

 

nee hoor. Actieve koolstofdeeltjes zijn gewoon stukjes vast materiaal, die geur absorberen. Verder hebben deze geen invloed op de omgeving, dus ook niet op ons. Mja eigenlijk dus wel, ze zorgen ervoor dat jij door de geur niet gesnapt word, en blijft lachen!

 

@ Santa luz; neem dan gewoon 250 wat hpsje, zonder tube... ;)

 

 

@ skunkmonster

 

leuk tentje. Heb enkel bedenkingen bij je afzuigfannetje. kan deze de boel wel van genoeg ventilatie voorzien?

 

succes verder!

 

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuinkabouter:

ik had deze ventilatie gleufjes op mn Hygro meter al gespot;) ging er zelf dus al vanuit dat deze waarschijnlijk voor de LV waren bedoeld. er staat indd tensio dat is een typ foutje :blink: krijg je als je stoned je WF gaat bijwerken :D (verder ben ik zo dislectiesch als de pest) ik heb mn hygro meter dus nu in mn tentje staan, hij meet nogsteeds weinig verschel met buiten het tentje, vanavond krijg ik een lucht bevochtiger te leen,

mn ventilatortje zuig zelfs als ik 1van de flappen open zet nogsteeds de zijkantjes vacuum. neem aan dat het met de zuigkracht dan wel inorde zit, het is ook maar een klein tentje.. al moet ik toegeven dat het niet ideaal is

misscihen een verbeter puntje voor in de toekomst, dit is voor mij ook nogmaar een opstart setje voor binnen ;)

hoopn dat je mn topic een beetje blijft volgen, bedankt nual voor de nuttige info. mvg skunkmonster

 

 

 

@geegee

thnx man, ik sliep al zo lekker :S nu jij nog met je koolstofdeeltjes :verrygood

maar ik rook indd ook als een ketter dus het verschil zou ik in iedergeval niet merken :smoke

 

 

voor alle slaapkamerkwekers... Slaap lekker!!

Greetz skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook in me slaap kamer gekweekt, maar bij mij tolt er iets al een hele tijd in me hoofd rond ;

Zijn de actieve kooldeeltjes niet schadelijk voor ons ?

 

@Gegee en de anderen,

de actieve kool is niet schadelijk.

Anders zouden er miljoenen militairen en civiele gasmasker-dragers allang de

gevolgen / ziektes hiervan hebben.

Dus, bang zijn hoeft echt niet.

Het is gewoon pure koolstof en behalve van het stof, absoluut ongevaarlijk / giftig.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang leve de slaapkamer kwekers :D ;)

 

Wat betreft je lv temp meter kan het heeel goed zijn dat je draadje niet de lv meet.. had ik eerst ook..(heb dat ding van tuinland voor 25 euro ofsow) had hem mooi buiten mijn hok hangen en ik maar met de lv bevochtiger mijn hok bevochtigen maar bleef onder de 20 %...snapte er niks van:P toen had ik hem in mijn hok gehangen en schoot hij naar 85% :smoke :verrygood

 

Duidelijk dat hij dus alleen op het apparaatje zelf de lv meet..

 

Grappig op die foto met die lamp e.d. lijkt het geen dr60 ;)

Leuk alles heeft zijn maten he..

Succes nog en kom ook eens bij mij langs :blink: ( rijd toch niet stilletjes mijn topicje voorbij) ;)

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto Update!!

 

gallery_9296_9180_106345.jpg

links achter

 

 

 

gallery_9296_9180_845938.jpg

overzichtje

 

 

 

gallery_9296_9180_1778050.jpg

rechts voor

 

 

 

gallery_9296_9180_1458777.jpg

rechts achter

 

 

 

gallery_9296_9180_766779.jpg

links voor( deze gaat het hardst)

 

 

:verrygood gaat leker vind ik zelf

en ik hou julie op de hoogte ;)

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Skunkmonster!

 

En hou die lamp er dicht op he!

Compact blijven , dat zullen ze ;)

 

Kun je ook een foto maken met de lampen uit?

Bv net voordat ze aangaan?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag een grond verwarmingskabel gekocht, van 4,5m lang

25w deze word als het goed is niet warmer dan 24graden

helaas zitten de plantjes er al in en moet dit wachten tot volgende ronde

lijkt me niet verstadig om nu nog te gaan lope plukken en wroeten in de bak ivm de worteltjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We got lift off B)

 

Je kan de verwarmings kabeltjes ook om de potten heen wikkelen.

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha!

 

Peter, zet nu je bril is op B)

Ja dat is jammer.. Je hebt geen potten, hoe ga je de verwarmings kabel dan neerleggen ?

 

Het ziet er leuk uit skunkmonster!

Ze gaan nu lekker beginnen he!

 

En @ Torsten en Tuinkabouter, oke dan! Dat wist ik niet..

Dit geeft mij een stuk prettig gevoel haha ;)

 

Succes skunkmonster!

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) Sorrie, het was laat...

 

Misschien kan je de leiding onder de aarde bak door trekken, als vloer verwarming...

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit hoor B) de grote pret gaat weer beginnen.

 

de laatste keer dat ik ze over heb moeten potten heb ik heb gedaan met een grote spaghetti tang.

bek in het aarde plantje over in de grote ruimte en zo over gezet.

 

mischien een optie haha ;)

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, ziet er leuk uit.

ik ga je ook maar even volgen, want ik wil misschien ook gaan scroggen onder een 250watter.

 

en ja ook ik ben een slaapkamer kweker, alleen wel eentje die nodig een afzuiging moet gaan kopen.

 

groeten munsterman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO UPDATE!!

 

gallery_9296_9180_703022.jpg

 

 

gallery_9296_9180_640093.jpg

 

 

veel kijkplezier

Skunkmonster

 

peace out;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het 33 graden bij jou?

Of zie ik dat verkeerd?

 

Anders is die wel wat aan de hoge kant hoor B)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij ook zo hoog ja . en 29 luchtvochtigheid ?

voor de rest gaan ze we lekker ziet er niet verkeerd uit.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

de foto was gemaakt toen ik alle flappen van de tent nog dicht had, deze zijn open ik smorgens als ik wakker word(dan staat de lamp namelijk al 2uurtgjes aan) ik heb nu de ventilator maar aangezet nadat het indd dus rond de 30gr in mn tentje was..

nu blijft de temp schommelen tussen de 26 & 28 graden

 

ik ben zelf nogal een kou kleum, dus de verwarming op mn slaapkamertje staat regelmatig op standje cremeren..

dit zal ongetwijfeld ook meewegen

 

de lucht vochtigheid is indd aan de lage kant! ik zou een lucht bevochtiger te leen krijgen deze is een maatje vergeten.. hoop hem snel te krijgen

 

verder heb ik weinig idee'n om de lucht vochtigheid op peil te houden

ik spuit regelmatig de bovenste laag van de aardebak nat waarna de LV klimt tot +/- 60%, daarnaast heb ik (groen)plastic bakje van +/- 2cm gevuld met water om te verdampen...

 

 

zodra ik ze in de bloei zet met een tijds schema van 12/12 ga ik zeker beter mn best doen om de tempratuur constand rond de 25 te houden, ik heb zeker geen zin in fluffy topjes

kompacte kegels.. dat willen we!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej monster!

Ziet er leuk uit hoor...

Werk je met fem seeds?En wat voor soort is het?

Skunk neem ik aan maar nog een speciale soort?

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu blijft de temp schommelen tussen de 26 & 28 graden

Dit is met licht aan neem ik aan ? Deze zou nog iets lager kunnen op zich zoon 24 a 25 graden. ( mijn hokje was ook zo rond de 28 en op aanraden van torsti heb ik dit omlaag gebracht naar +-24,7 )

Wat is de temp als de lampen uit staan ?

 

dus de verwarming op mn slaapkamertje staat regelmatig op standje cremeren..

dit zal ongetwijfeld ook meewegen

Dit weegt zeker mee, als de temp in je kamer zeg 27 graden is zal het in je hokje niet snel minder zijn aangezien je de warme lucht uit je kamer erin zuigt. Ik heb hiervoor mijn raampje altijd iets openstaan voor wat koelere lucht.

 

de lucht vochtigheid is indd aan de lage kant!

Mijn oplossing hiervoor zijn 2 dingen.. ik heb 2 grote glazen met water staan in het hokje + zo nu en dan een natte handoek. Beide zullen helpen de luchtvochtigheid iets hoger te brengen. Ook je temperatuur speelt een rol bij koelere lucht heb je meer luchtvochtigheid als het goed is. B.T.W heb je een passieve of actieve luchtinlaat ?

 

Voor de rest veel liefde en af en toe beetje tegen der praten moet het helemaal goed komen ;)

Hoop dat je iets aan de tips hebt.

 

greets B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update'tje:

 

ik heb gister mn scrog netje gekocht bij de intratuin, hbe hem er meteen in gehangen

 

@w31rdo: thnx voor de tips, k ga dr mee aan de slag! de temp van de tent met de lamp uit ga ik vanavnd ff meten :verrygood

ik heb een passieve lucht inlaat, (de flappen)

ik heb alwel gemerkt dat dit niet ideaal is, voor dat ze in ed bloei gaa wil ik hier nog een andere oplossing voor hebben, ik hbe nog verschillende lucht inlaten over die nu zijn dicht geknoopt, hier kan ik later altijd een slang doorheen laten lopen voor de aanvoer van verse lucht

 

@thommytt: het soortje dat er in zit is A.M.S (greenhouse seeds) ik weet niet waar deze afkorting voor staat.

wel weet ik dat het een kruising is tussen een swiss sativa en een swiss indica.

het zijn indd gefeminiseerde zaden.

 

 

 

 

hier de foto's van het scrog netje:

 

gallery_9296_9180_831164.jpg

 

gallery_9296_9180_206921.jpg

 

 

mvg Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

your welcome voor de tips :verrygood

zien er nog steeds mooi uit hoor volgens mij wel vrij compact ook ?

 

de passieve lucht in laan misschien een pc fan op een manier erbij hangen met de touwtjes ofzo. Dit zal erg helpen al heb je er in 1 beetje ter hoogte van de lampjes is het beste.

 

heb het id dat dit helemaal goed gaat komen :lol:

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

A.M.S. staat voor Anti Mold System, dus deze kan beter tegen schimmels zoals toprot en is dus op papier bedoelt voor buitenkweekjes, hoewel die in een tent ook prima presteert (heb het ras ook gehad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Groengoud!!! weten we meteen wat we roken over een paar weken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag is het tijdschema veranderd naar 12/12

de grond verwarmingskabel die ik had liggen heb ik lusjes op de bovenste laag aarde gelegd

daarna ik heb de bak tot de rand bijgevuld met aarde,

 

ik maak morgen wel weer ff wat fototjes

greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO UPDATE!!!

 

7e dag(bloei) 12/12

vandaag is de super lumen switch aangegaan. je ziet meteen dat de lamp feller gaat branden

ik ben benieuwd <_<

 

 

gallery_9296_9180_634813.jpg

gallery_9296_9180_1203589.jpg

gallery_9296_9180_1102168.jpg

gallery_9296_9180_2144777.jpg

gallery_9296_9180_980920.jpg

 

ik heb eergister een lichte mix van bladvoeding en pro active gespoten

vandaag een litertje schoonwater om de waarde van de tensio te laten zakken

dinsdag krijgen ze de eerste voeding mee in het grond water

 

greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...