Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WinterWolf

Outdoor plant tijdens herfstperiode

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik vroeg me af of het in principe mogelijk is om een plant rond deze periode nog te plaatsen? Als deze dan constant in bijvoorbeeld een veranda staat en dus toch wel wat licht opvangt zou dat toch moeten lukken of is de herfst- / winterperiode gewoon niet goed genoeg om een marihuanaplant te plaatsen?

 

Met vriendelijke groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat wordt niet meer wat.

 

volgenjaar in het voorjaar kun je buiten weer beginnen of al binnen voorgroeien en ontkiemen in maart ofzo.

 

Valt ook zat over te lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon voor de gein enkele autoflowers/lowriders neerzetten

 

kan weinig mee misgaan

zal geen super oogst worden maar zo blijf je 'n beetje bezig :spliff:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WinterWolf,

 

zo doorwintert ben je dus nog niet... maar eh... suuk6 er mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is volgens mij de moeite en de tijd niet waard.

Tijdens de herfst/wintermaanden is er heel weinig licht en is het licht ook niet intens genoeg.

Je zaailing of stek zou ook direct in bloei gaan.

En ik weet niet wat de temperatuur in je veranda is, maar koude temperaturen remmen de groei sterk af.

Als het te koud is kan de groei zelfs compleet stil staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@WinterWolf,

 

zo doorwintert ben je dus nog niet... maar eh... suuk6 er mee!

 

Klopt inderdaad. Ik heb nog geen 1 plantje kunnen zetten, maar ben druk bezig aan het kijken. In afwachting voor budget voor een binnenkweek wil ik wel wat anders proberen. En zoals die gast hieronder laat weten kan ik misschien wel wat lowriders zetten. Het zal inderdaad geen massive oogst geven, maar zo kan ik al een beetje zien van wat of hoe.

 

gewoon voor de gein enkele autoflowers/lowriders neerzetten

 

kan weinig mee misgaan

zal geen super oogst worden maar zo blijf je 'n beetje bezig :spliff:

 

grtz angel777

 

Bedankt. ^.^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah, het zal inderdaad weinig opleveren, maarrrrr.......... het is wel een leuk experiment. En als het, zoals donjon al zei, maar niet te koud wordt, tsja wie weet. In de lowriders en andere autoflowers zittne natuurlijk wel ruderalis genen en die zijn niet bepaald tropisch georiënteerd dus is het niet bijvoorbaat helemaal kansloos. Misschien wat verschillende autoflowertjes proberen? Ik ben best nieuwsgierig. Ga je er dan ook een topic van maken???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, er komt wel een topic als het lukt. Wou daarnet enkele low-ryder zaadjes gaan bestellen hier bij Sanniesshop, maar die zijn weer even out of stock. Het zijn autoflowers, die hebben in principe dus niet veel nodig? Bakje aarde, wat voeding en de normale lichtinval zou in principe genoeg moeten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, weinig ??? hehehe, er is een gezegde : Licht is opbrengst. En met de kortste dag over een ruim maandje, zou het best wel prettig zijn als ze wat licht er bij kunnen hebben. Overdag is dan het efficientst. Ik ken je situatie niet, maar als je overdag een spaarlamp er boven kan hangen scheelt dat denk ik best al veel. Misschien zo'n stallamp achtige kap (ikea-foto ofzo) en dan een hele vette spaarlamp 60 of 80 watt bijvoorbeeld bij lampbank of een andere onlinewinkel (gewone winkels hebben meestal niet van die grote spaarlampen, of heel duur van megaman, maar voor een experimentje lijkt me dat wat te gortig.

Ik denk dat je met de combinatie van een winterzonnetje en een spaarlamp best wel wat kunt krijgen. Ik ben benieuwd naar je verslag. (Je kunt meteen op dag 1 al beginnen hoor met een verslag, dat houdt het een beetje spannend)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet wel je potgrond gaan verwarmen, anders krijg je grondvorst, is het zo gedaan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...