Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thommytt

5x WSS Skunk in 90x45x110 onder 150w Tneon

Recommended Posts

Ik kom wel meer langs hoor, maar als het goed gaat... :verrygood

Als je niet overdrijft met die pk loopt dat wel goed hoor, ik meet nooit iets, maar "lees" de planten :blink:

Beetje durven ontdekken hé :smoke :D

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn man! Thnx voor de herinnering :blink:

 

Ze staan er prachtig bij, en krijgen genoeg aandacht zo te zien :verrygood

in tegen stelling tot die van mij, want ik heb het erg druk de laatste tijd..

ook de reden dat ik iets minder op het forum te zien ben.

 

Ik ga ze nu even verwennen ;)

 

Maar ga zo door man! dat worden knallers :smoke

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej De pan.

Thnx man ik vind ze er zelf ook lekker bij staan..

 

FF een vraagje..

De groei is er nu helemaal uit..

Is het dan aan te raden om alle bloeilampen erin te draaien?

Of is het beter om er 1 in kleur X65 te houden?

Ik hoor het graag van jullie!

Greets

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej pdp.

Bedankt maar had mijn antwoord al gekrgeen van torsti.

Heb nu alle 2 de bloeilampen erin gedraaid.. Wat me opviel is dat ik de afgelopen dagen al 1 erin had gedraaid en de topjes daaronder al een paar bruine haartjes lieten zien en de topjes onder de blauwe buis niet...

 

Andere vraag..

Als ik over een paar weken ga oogsten is het dan heel raar om eerst de bovenste 15/20 cm weg te halen waar alle toppen goed zijn en dan de lamp gewoon lager te hangen en nog ff te wachten met de onderkant?

Aangezien ik nu al zie dat het veel langzamer groeit onderin en die dus ook later klaar zullen zijn..

Daarnaast vroeg ik me af , als het mogelijk is om dus in 2 x te oogsten, of het ook mogelijk is om de onderste helft (of een paar toppies) langer te laten staan om gefeminiseerd zaad te krijgen?

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommytt,

 

gaat erg lekker zo he, ;) ik heb ook het idee dat er sneller bruine haartjes komen onde TL maar de bloeitijd wordt volgens mij niet echt korter. dus de paar weken die je nog wilt wachten om te oogsten zullen er nog wel een stuk of 5 worden lijkt me. :verrygood

 

over het weghalen van de bovenste laag, volgens mij zou dit wel kunnen maar ik denk wel dat de plant zich eerst moet herstellen na een ferme knipbeurt. ik zou het gewoon proberen en de dames goed in de gaten houden. kwaad kan het niet denk ik.

 

op naar de vette toppen.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej djzusie.

 

Klopt met een paar weken bedoel ik nog 4/5 weken. Zit momenteel bijna begin week 5 ( zondag) dus op naar de 9/10 weken?!?!

 

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een bio pk13/14 is? Of moet je hier ook weer de ec van meten?

 

 

Plagron pk 13/14

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Thommy

 

ik zie dat de eerste sneeuw van het jaar al bij je op het bladerdek is gevallen. Mooi man. Dat het maar een witte winter voor je mag worden!

 

EmTee

 

PS.: van PK heb ik helaas geen verstand, gebruik zelf alleen een beetje bloeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PK-Plus (13/14%) is een zeer schoon mineraal product

 

Hier staat het antwoord al

Is dus chemisch

 

Grtz Guesswho?

 

Ps EmTee bedankt voor de mooie spreuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de comments guys!

 

@ Emtee, Ik hoop ook zeker dat het een witte kerst mag gaan worden ;) Gaat het nog steeds lekker bij je zadenkweekje?

 

@ Guesswho?

Ok bedankt.. volgens mij zijn alle pk13/14 niet biologisch.. correct me if im wrong..

Ik denk dat ik dan maar voor Plagron algo Bloei ga. Dit is wel biologische voeding toch?

Volgens mij gebruikt torsti deze ook maar dan in combinatie met green sensation. Zal zijn topic er nog eens bekijken...

 

Pagron alga bloei

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plagron Alga-Bloei is een organisch-minerale vloeibare voedingsstof

 

Zo te lezen is hij organisch

 

Of geen een pk 13/14 biologisch is weet ik niet zeker

Dacht dat er wel een biologisch pk booster was???

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andere vraag..

Als ik over een paar weken ga oogsten is het dan heel raar om eerst de bovenste 15/20 cm weg te halen waar alle toppen goed zijn en dan de lamp gewoon lager te hangen en nog ff te wachten met de onderkant?

Aangezien ik nu al zie dat het veel langzamer groeit onderin en die dus ook later klaar zullen zijn..

Daarnaast vroeg ik me af , als het mogelijk is om dus in 2 x te oogsten, of het ook mogelijk is om de onderste helft (of een paar toppies) langer te laten staan om gefeminiseerd zaad te krijgen?

 

Greets,

Thommy

 

 

Hey man.

 

Ik denk zeker dat dit werkt.

bij m,n buiten planten haal ik ook altijd eerst de dikkerts eraf, en laat het fluf nog lekker aandikken.

 

Het idee was nog nooit bij me opgekomen om ze gewoon te laten staan, ik ga het misschien ook wel doen ;)

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej guesswho en Peter.

 

Thnx voor de info gues!

Hoe gaatie bij jou?

nog lekker aan het draaien?

 

 

@ Pdp,

Ja dacht ik kwam er ineens op en dacht hmmm dat klinkt wel raar opzich dus ik zoeken maar kon weinig vinden...

Zou wel leuk zijn om ff 30 femenised seeds eraf te halen..;) Maarja tklinkt zo makkelijk maar of de praktijk dat ook is zal uitwijzen..

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommytt,

 

Dit staat op de website ;

Het geheim van perfecte meststoffen zit 'm in de kracht der elementen, die in de juiste verhoudingen tot een wonderbaarlijk samenspel kunnen leiden.

 

PK-Plus (13/14%) is een zeer schoon mineraal product dat planten snel voorziet van uiterst schone fosfor (P) en kalium (K).

 

De krachtige P-K Plus is direct opneembaar. eenvoudig te doseren zowel in oppervlakte als EC en is bovendien zeer economisch in gebruik. P-K Plus is een vloeibare bollastvrije meststof waarmee u de elementen pas echt onder controle heeft.

 

Gebruik gemiddeld: 3 ml verdunnen met 1 liter water (e.c. van de oplossing: 1,4).

 

Zoals je ziet omschrijven ze het product ook niet als BIOLOGISCH.

Het zijn gewoon grondstoffen/elementen ( hoofd/sporen elementen ) samen gesteld.

 

Dit kan doormiddel van pure bronnen opzoeken ( mijnen bv. ) waarin de mineralen te vinden zijn in gesteentes etc..

Deze kan je vloeibaar maken etc.. de concentraties bepalen bla bla.

Dit kan je verstaan onder Organische mineralen ( ook wel wat wij chemisch noemen ).

Deze minerale/zouten verhogen het EC gehalte.

Daarom altijd een EC meter gebruiken bij het inzetten van minerale voedingen.

 

Wil je een bio boost ?

Zoek naar een BIO bloei stimulator, ik heb er 1 van house & garden.

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :blink: :smoke :D ;) ;) :P :D

Fertilizer

 

Fertilizers can contain elevated levels of the uranium series, the thorium series and potassium-40. One factor that impacts the amount of radioactivity in the fertilizer is its nitrogen, phosphorous and potassium content. This is usually specified as three sequential numbers representing the %N, %P, %K, e.g., 20-27-5 as in the case of the starter fertilizer shown here.

 

Nitrogen (20% in this example)

 

The nitrogen component, derived from an ammonia-related product, has no impact of the radioactivity of the fertilizer.

 

Phosphorous (27% in this example)

 

The phosphorous component of fertilizers is derived from phosphate rock. Since the latter, depending on its source, can be associated with uranium, and to a lesser extent thorium deposits, the fertilizer’s phosphorous content can impact the levels of the various members of the uranium series.

 

In most situations, the radionuclides of concern in fertilizers are the various members of the uranium series. Hence the interest in the source of phosphate.

 

 

 

 

The measurements provided in NCRP Report No.95 indicate that the raw phosphate materials (ammonium phosphate, superphosphate, diammonium phosphate, phosphoric acid, etc.) incorporated into fertilizer contain:

 

U-238: 22 – 140 pCi/g (800 - 5,200 mBq/g)

 

Th-230: 5.4 - 430 pCi/g (200 - 16,000 mBq/g)

 

Ra-226: 0.7 - 24 pCi/g (25 – 900 mBq/g).

 

Th-232: 0.14 to 4.6 pCi/g (5 to 170 mBq/g) of Th-232.

 

Note that the uranium series is more or less in equilibrium down to Th-230, but radium-226 and its decay products are present at much lower levels. This is due to the chemical processing of the material.

 

In the production of lawn and garden fertilizers, these raw materials are blended with low phosphate materials. As a result of this blending, the concentrations of U-238, Th-230, Ra-226 and Th-232 in the final product are 10 to 50% of the aforementioned concentrations in the raw material.

 

Potassium (5% in this example)

 

The potassium component is usually derived from potash. The source of the potassium is irrelevant. The higher the level of potassium in the fertilizer, the higher the concentration of potassium-40. Slightly elevated levels of rubidium-87, a pure beta emitter, have also been reported in potash – rubidium and potassium have similar chemistries.

 

Fertilizer Use in the U.S.

 

Millions of tons of agricultural fertilizer are used in the United States each year (e.g., 46 million in 1974). Guimond (1978) calculated that such use effectively represented the transfer of 1000 curies per year of U-238 and Th-230 from ore bodies to the “surface plow layer.” It has been speculated that the long-term application of fertilizer can result in a uranium concentration that is several times higher (e.g., 2-3 times) higher than normal. For some crops such as potatoes, tomatoes and tobacco, as much as 200 pounds of phosphate are applied per acre each year.

 

It has also been reported that the surface runoff has increased the uranium concentrations in river water (Spalding and Sachett).

 

Dose

 

There are two pathways by which fertilizers can contribute to the radiation exposure of the public: the external exposures to the gamma rays emitted by the fertilizer, and the internal exposures due to the consumption of food grown on land that had been fertilized. Since the levels of potassium in the body are under tight metabolic control, the amount of K-40 in food does not affect an individual's dose.

 

The exposure rates to the general public as a result of gamma ray emissions are extremely low. Nevertheless, it is sometimes possible to detect an increase in the exposure rate near such fertilizers using a simple survey meter (e.g., the radioactivity in the example shown here is easily detected - the high phosphorous content means that the uranium levels are also high). Of more concern is the potential doses to warehouse workers and those involved in the processing of the phosphate raw materials. The EPA (Windham et al) has estimated that the gamma ray exposures to workers in the phosphate industry might range from 30 to 300 mrem per year, and that the inhalation of dust might result in a dose equivalent to the lungs as high as 5 rem per year.

 

How the use of uranium containing fertilizers affects the radioactivity of food crops is unclear. Nevertheless, NCRP Report 95 estimated that the resulting exposure to an average member of the U.S. population might be on the order of 1 to 2 mrem per year.

 

References

 

Eisenbud, M., Gesell, T. Environmental Radioactivity. Academic Press. 4th edition; 1997.

 

Guimond, R.J. The Radiological Aspects of Fertilizer Utilization. in NUREG/CP-0001. Radioactivity in Consumer Products: 380-393; 1978.

 

NCRP. Radiation Exposure of the U.S. Population from Consumer Products and Miscellaneous Sources. NCRP Report No. 95; 1987.

 

Spalding, R.F., Sachett, W.M. Uranium in Runoff from the Gulf of Nexuci Distributive Province : Anomalous Concentration. Science 175: 629-631; 1972.

 

Windham , S.T., Partridge, J., Horton, T. Radiation Dose Estimates to Phosphate Industry Personnel. EPA-520-/5-76-014. 1976.

 

AAAAAAAAAAAH ;) ;)

 

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gee

 

Bedankt voor de info man!

Had idd al die van house en garden gezien.. Heb ook de pk 13/14 nog staan van h&g en de wortelstimulans en ph-

Vond hem alleen een beetje aan de prijzige kant.. litertje voor 30 euro zoiets toch?

Denk dat ik het gewoon hou bij Plagron alga bloei..

 

 

@kees

 

Ahaaaa duidelijk ;) :verrygood

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij dat we eruit zijn ;)

 

 

Er staat een topic over die manier van femeniseren ergens op het forum...

overlevingsdrang van het plantje, denk dat het gewoon een kwestie van tijd is :verrygood

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy,

geniet je al van de lekkere geur?

Het gaat goed onder TL of niet?

 

De voeding welke ik normaal op aarde gebruik is het bio-concept van Plagron:

de gehele Alga-lijn met als booster erbij Green Sensation.

Green Sensation:

Een complexe samengestelde bloeistimulator van biologische en bio-minerale voedingselementen speciaal voor de bloeifase. Door de uitgekiende samenstelling wordt de plant voorzien van alle voedingsstoffen welke nodig zijn voor een uitbundige bloei en vruchtzetting. De belangrijkste eigenschap van Green Sensation is een verhoging van het suikergehalte in de vrucht.

 

In feite is Green Senastion een bio-minerale PK13/14.

PK 13/14 is een minerale voeding, door het verhogen van de ec-waarde is de gebruik van een ec-meter zeker aangeraden.

Ook kan het gebruiken van PK 13/14 op het einde een scherpe smaak van het eindproduct veroorzaken, terwijl men Green Sensation tot an het einde mag gebruiken.

 

Nu gebruik ik effe het Cocos-concept van Plagron:

Cocos A&B is een vloeibare sterk geconcentreerde bio-minerale basismeststof te gebruik- en in de groeifase én bloeifase van de plant.

En ook hierbij hort Green Sensation als booster erbij.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Torsti!

 

Jaaa geniet zeker al van de geur! echt heerlijk exclusief luchtje :smoke

Knalt wel lekker ja onder deze lampjes! Helaas moest ik even wachten tot de witte haartjes te zien waren maar nu ze er eenmaal zijn gaat het ook als kool ;)

 

Heb een flesje Plagron alga bloei besteld dus hoop die morgen of overmorgen binnen te krijgen...

Hoop dat de topjes hierdoor alleen maar dikker en zwaarder worden ;) :D

 

Torsti aangezien jij ervaring hebt met plagron alga bloei hoe kan ik het het beste opbouwen aangezien ik er mee begin terwijl ze al een tijdje bloeien?

Is nu echt iedere dag leuk om er even aan te ruike en te kijke :blink: :verrygood

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy,

je hoef niet op te bouwen,

gewoon 4 ml / liter meegeven.

Hier heb je het schema van Plagron:

gallery_5351_761_47673.jpg

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej torsti!

Thnax man! Had hem zelf al gevonden volgens mij op leafman maar bedankt iig!

Hoop dat ik hem morgen of heeeel misschien vandaag binnen krijg.. (ga uit van morgen) en begin dan meteen met toevoegen.

Zit momenteel dag 1 van week 5 bloei en ga dus meteen starten met 4ml:)

Hoop niet dat ze hierdoor tekens van overvoeding gaan laten zien.. aangezien ze nog niet ondervoed zijn momenteel.

Greets,

Thommy

 

p.s. heb vannacht ook voor het eerst de temp en lv bekeken..( wou ze voorheen eigelijk niet storen in hun nachtrust)

De temp was 21 graden en de lv was 45%.. Is dit een beetj eok of niet?

Misschien dat de lv wat omlaag kan maar hoe? afzuiger draait al op volle toeren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej pdp .

Gaat lekker nog steeds hoor..

Geen last meer gehad van ongedierte ofsow..

Hoop dat ze komende 2 weken lekker gaan aandikken..Heb een flesje Plagron alga bloei besteld en ga hier meteen mee beginnen als ik deze binnen krijg op 4ml :smoke ( op aanraden van Torsti)

 

Heb net ff gekeken in mijn hokkie en zag dat er al een aantal haren bruin begonnen te worden.. :blink:

Lijkt me een beetje vroeg toch?

Het zijn maar 1 of 2 hoofdtoppen...

Moetzeggen dat ze er wel 'gezond'bruin uit zagen.. niet de bruine kleur bij bv een te hoge lv of iets dergelijks.

 

See it yourself:

 

Deze hangt ook wel naast de afzuiger ;)

 

gallery_11089_8950_106399.jpg

 

 

Dit zag ik onder 1 van de hoofdtoppen.. Ook in de buurt van de afzuiger :verrygood

 

gallery_11089_8950_25249.jpg

 

 

 

Iets om zorgen over te maken? :D

 

Zoals je eventueel kan zien zijn er ook wat stengeltjes rood uitgeslagen..

Weet niet hoe ze aan die stres komen... Misschien een beetje overvol?

je ziet de bladeren ook wel zoeken naar een plekje hoor..

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh geen zorgen maken, onder Tl krijg je altijd hier en daar wel wat bruine haartjes (behalve torsten dan) ;)

 

Mijn Cheese toppies ook, kijk maar... en die zijn nog jonger.

 

 

Grtz, PDP..

 

 

PS. wat bedoel je met naast de afzuiger? hangt die er niet boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok gelukkig maar..

onder/naast me afzuiger... Hoger dan dat ik hem nu heb hanger kan hij niet... of ik moet een gat in de bovenkant boren maar daar staat de tv:D Dus lijkt me ook niet echt optie... Heb gewoon een gat geboord bovenin me deur, daar de plieger fan ingeschoven en aan de buitenkant slang eraan + filter. Heb het zo gedaan omdat dat me veel ruimte scheelt in het hokje..

Greets,

Thommy

 

Als je trouwens in bloeiweken rekent. Reken je dan vanaf het moment je switch naar 12/12 of vanaf het moment dat de eerste haren gespot zijn? ;)

Greets,

Thommy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...